abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:01:59 #126
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_77158793
Hoe doen jullie eigenlijk consealer en foundation op zonder dat het de rimpels en dingen accentueert Mij lukt het nog niet echt
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_77159004
Ik breng eerst met mijn vingers camouflage of consealer aan. Maar over het algemeen alleen als het echt nodig is (lees; puistje of vermoeide ogen;)). Daarna met een sponsje die ik tussen mijn wijsvinger en ringvinger klem, zodat ik met mijn middelvinger op een deppende manier de foundation egaal en precies aanbreng
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:09:35 #128
52349 purplerose
pi_77159144
hmm, niet veel anders dan ik het doe maar de uitkomst is nooit ok Ergens gaat het dus nog fout
pi_77159282
Ligt ook aan de foundation die je gebruikt en of die bij je huid past.
Er zit al een groot verschil tussen vloeibare en compacte foundation
  vrijdag 22 januari 2010 @ 23:18:48 #130
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_77162464
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:06 schreef Chanty87 het volgende:

[..]

Ik zou niet durven te beweren dat elk product dat positief gereviewed wordt gratis is toegestuurd of dat er voor reviews wordt betaald. Ik heb het trouwens nog even nagevraagd aan Cynthia (Miss Lipgloss) en zij doet dus, zoals ik al zei, niet aan [positieve] reviews voor geld. Ze vindt het misleidend en gewoon niet kunnen, ik durf te wedden dat andere beautyblogsters er net zo over denken. Ik weet dat er veel meiden zijn die afgaan op de mening van Cynthia/Mascha/Debbie/enz. maar dat komt doordat men weet dat ze veel verstand van zaken hebben wat betreft beauty, dat weegt nogal wat zwaarder dan een paar meningen op Makeup Alley o.i.d. Daarbij schrijven ze voldoende negatieve reviews, als ze iets crap vinden dan schrijven ze dat ook gewoon. Objectiviteit is niet zo raar hoor, ook niet voor beautyblogsters die weleens spullen krijgen opgestuurd
Per definitie bestaat volledige objectiviteit al niet, alles wat iemand denkt is gebaseerd op eerdere ervaringen, duizenden andere gedachten, invloeden etc. Da's nu eenmaal mensen eigen, dat denken. Verder word je enorm (onbewust) beïnvloed bij het reviewen van gratis toegestuurde producten, laat staan als je er geld voor krijgt en zoals sommigen, deels van die inkomsten leeft.

Ik merk inderdaad dat Cynthia van de drie bloggers die ik ken (Mascha van Beautygloss, Cynthia van Misslipgloss en Debbie van Lushiousbeauty) het meest kritisch is en ook aangeeft als het niets is. Echter blijft voor mij bovenstaande gelden. Zal het bij Cynthia meer op onbewust vlak zijn, ik hoop dat zij daar met haar journalistiek-opleiding-achtergrond wel zelf bewust van is.
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:01 schreef Chanty87 het volgende:
Ik weet niks over wat Debbie doet voor d'r site, maar als zij daadwerkelijk zoiets doet (als in, betaald worden voor haar samenwerking) dan alsnog is dat haar eigen keuze imo... Zo'n site onderhouden kost zeeën van tijd en daar mag best wat aan verdiend worden vind ik. Het is een stuk minder objectief natuurlijk en maakt haar reviews ongeloofwaardig, maargoed. Ik kijk toch haast nooit op LB
Debbie geeft zelf regelmatig aan dat ze huismama is en verder als werk haar site heeft, die brengt geld in het laadje. Dat zal zijn door producten te reviewen, reclame van de website door doorlinken, advertenties, samenwerken met webwinkels etc.
Het hoeft m.i. de reviews niet ongeloofwaardig te maken, als ze het maar duidelijk aangeeft bij elke review die ze doet waar ze geld voor krijgt, of voor elke webwinkel waar ze aan verdient als ze er naar doorlinkt enzo.
Ik dacht dat het in de VS of Groot Britannië verplicht zou gaan worden om dit te vermelden, lijkt mij een zeer goede zaak. Het kan nu snel misleidend zijn, volledig afhankelijk van de eerlijkheid en openheid van de al dan niet "amateur"blogger.
En dat jij er weinig op kijkt maakt nog niet dat anderen dan wel doen en er blind op afgaan, want mevrouw Debbie is dé make-up-expert.
ze leest overigens meestal gewoon de verpakking op of vertelt wat de verkoopster haar heeft wijsgemaakt, daarnaast stoor ik me mateloos aan haar spellings- en taalfouten en dit voorgaande geldt ook voor Mascha, met haar "pure" ingrediënten en "je voelt gewoon dat het goed is voor je huid"
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:40 schreef Ooi86 het volgende:
Ik denk niet dat Debbie zoiets zou doen.
Ze geeft zelf aan dat ze dit doet, dus tsja...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 23:35:45 #131
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_77163059
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:01 schreef purplerose het volgende:
Hoe doen jullie eigenlijk consealer en foundation op zonder dat het de rimpels en dingen accentueert Mij lukt het nog niet echt
Zo, na mijn geraas over de naaierij in beautyblog-land, weer verder over make-up

Ik doe eerst een dagcreme op en smeer deze ook lekker onder mijn ogen, iets dikker dan de rest van mijn gezicht. Niet boven je ogen, want dan gaat je mascara en oogschaduw schmutzig worden.
Even goed erin wrijven en dan heel even laten intrekken, daarna met een kwast de concealer aanbrengen (gaat veel beter dan met sponsje of je vingers! Veel netter en betere dekking).
Ik heb vanochtend uit koopziekte (PMS is a bitch) een foundationbrush bij de HEMA gekocht, een zwart handvat met gele synthetische haren, heel dicht op elkaar. En daar heb ik nu mijn concealer mee gedaan onder mijn ogen en op mijn neus. Smeert super uit, brengt goed dekkend aan, je ziet geen haarstreepjes van de kwast en je hebt veel minder last van rimpeltjes benadrukken dan wanneer je je vingers of een sponsje gebruikt.
Foundation gebruik ik niet veel, maar eerst vingers en dan kwast vind ik het prettigst.

Wel regelmatig goed scrubben (mechanisch of chemisch) en je gezichtshuidje goed insmeren he
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 23:51:57 #132
52349 purplerose
pi_77163639
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:12 schreef dzjowennah het volgende:
Ligt ook aan de foundation die je gebruikt en of die bij je huid past.
Er zit al een groot verschil tussen vloeibare en compacte foundation
Ik neem meestal degene die wegvalt als je het opsmeert, dus geen kleurverschil en ik test het op me kaaklijn.
Ik heb beide, compact en vloeibare maar vloeibaar heeft de voorkeur.
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:35 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Zo, na mijn geraas over de naaierij in beautyblog-land, weer verder over make-up

Ik doe eerst een dagcreme op en smeer deze ook lekker onder mijn ogen, iets dikker dan de rest van mijn gezicht. Niet boven je ogen, want dan gaat je mascara en oogschaduw schmutzig worden.
Even goed erin wrijven en dan heel even laten intrekken, daarna met een kwast de concealer aanbrengen (gaat veel beter dan met sponsje of je vingers! Veel netter en betere dekking).
Ik heb vanochtend uit koopziekte (PMS is a bitch) een foundationbrush bij de HEMA gekocht, een zwart handvat met gele synthetische haren, heel dicht op elkaar. En daar heb ik nu mijn concealer mee gedaan onder mijn ogen en op mijn neus. Smeert super uit, brengt goed dekkend aan, je ziet geen haarstreepjes van de kwast en je hebt veel minder last van rimpeltjes benadrukken dan wanneer je je vingers of een sponsje gebruikt.
Foundation gebruik ik niet veel, maar eerst vingers en dan kwast vind ik het prettigst.

Wel regelmatig goed scrubben (mechanisch of chemisch) en je gezichtshuidje goed insmeren he
Misschien is dat het idd, de creme als ondergrond, ik doe regelmatig scrubben ja en diepreinigende maskertjes
Ik ga morgen maar weer es knutselen ik gebruik doordeweeks geen foundation maar als ik uitga of een fotoshoot doen moet ik wel weten hoe het er goed op te doen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 00:09:07 #133
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_77164259
Ik dacht eerst dat het daardoor zou gaan uitlopen, maar met concealer onder mijn ogen blijkt alles anders te werken dan ik denk
Het werkt gewoon beter, hoe gek ik het ook vind.
Als je heel snel hebt dat het gaat creasen, even heel licht afpoederen nadat je goed geblend hebt.

Oh ja, de kohlpotloden van de HEMA, de harde van 1,75 euro zijn ook erg goed! Ik heb kleur 34 ofzo, heel donkerbruin, goeie shit

Heb je die emo-shoot al gehad trouwens?
Ben benieuwd naar foto's als je die al hebt
  zaterdag 23 januari 2010 @ 00:41:17 #134
52349 purplerose
pi_77165405
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:09 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik dacht eerst dat het daardoor zou gaan uitlopen, maar met concealer onder mijn ogen blijkt alles anders te werken dan ik denk
Als je heel snel hebt dat het gaat creasen, even heel licht afpoederen nadat je goed geblend hebt.

Oh ja, de kohlpotloden van de HEMA, de harde van 1,75 euro zijn ook erg goed! Ik heb kleur 34 ofzo, heel donkerbruin, goeie shit

Nee nog niet, feb gaat het gebeuren
Morgen (vandaag) proef makeupjes doen voor de shoot
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:07:49 #135
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_77166377
Ah, veel plezier vandaag dan he!
Als het een beetje lukt met fotograferen zien we natuurlijk graag de foto's
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:20:11 #136
52349 purplerose
pi_77166800
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:07 schreef BBQ-kip het volgende:
Ah, veel plezier vandaag dan he!
Als het een beetje lukt met fotograferen zien we natuurlijk graag de foto's
Uiteraard plaats ik wat gelukte foto's (hopelijk zullen die ertussen zitten want ik plak vaak niet zo goed op foto's met me volle rubens lijfje

En daarbij moet ik wel tot feb wachten met de foto's want 4 feb laat ik 2 nieuwe tattoos zetten en die moeten op de foto's erbij

[ Bericht 9% gewijzigd door purplerose op 23-01-2010 01:29:50 ]
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:30:15 #137
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77171901
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:09 schreef BBQ-kip het volgende:

Ik heb ze idd ook, zwart, bruin en wit, en ze zijn super Die witte kan ik zelfs gebruiken in mn binnenste ooghoeken! Had ik niet verwacht. Al gebruik ik daar toch liever mn jumbo pencils voor, het blijft fijn dat het ook met die andere kan
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_77172365
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:18 schreef BBQ-kip het volgende:
Per definitie bestaat volledige objectiviteit al niet, alles wat iemand denkt is gebaseerd op eerdere ervaringen, duizenden andere gedachten, invloeden etc. Da's nu eenmaal mensen eigen, dat denken. Verder word je enorm (onbewust) beïnvloed bij het reviewen van gratis toegestuurde producten, laat staan als je er geld voor krijgt en zoals sommigen, deels van die inkomsten leeft.

Ik merk inderdaad dat Cynthia van de drie bloggers die ik ken (Mascha van Beautygloss, Cynthia van Misslipgloss en Debbie van Lushiousbeauty) het meest kritisch is en ook aangeeft als het niets is. Echter blijft voor mij bovenstaande gelden. Zal het bij Cynthia meer op onbewust vlak zijn, ik hoop dat zij daar met haar journalistiek-opleiding-achtergrond wel zelf bewust van is.
Natuurlijk, maar naar mijn idee is het enige verschil tussen het reviewen van iets dat je gratis opgestuurd hebt gekregen of iets dat je zelf gekocht hebt dat je bij het eerste wat milder bent in je mening. Ik bedoel, je kunt wel een review vol met superlatieven schrijven omdat je hebt gratis hebt gehad en het bedrijf die het opstuurde hoopt op deze manier dan meer verkopen te genereren. Maar ik zou persoonlijk eerder kritisch zijn zodat dat bedrijf weet dat er wat te verbeteren valt, en daarnaast zou ik mijn bezoekers geen crap willen aansmeren. Daar ben ik gewoon te eerlijk voor en ik durf te wedden dat Cynthia er net zo over denkt
quote:
Debbie geeft zelf regelmatig aan dat ze huismama is en verder als werk haar site heeft, die brengt geld in het laadje. Dat zal zijn door producten te reviewen, reclame van de website door doorlinken, advertenties, samenwerken met webwinkels etc.
Het hoeft m.i. de reviews niet ongeloofwaardig te maken, als ze het maar duidelijk aangeeft bij elke review die ze doet waar ze geld voor krijgt, of voor elke webwinkel waar ze aan verdient als ze er naar doorlinkt enzo.
Ik dacht dat het in de VS of Groot Britannië verplicht zou gaan worden om dit te vermelden, lijkt mij een zeer goede zaak. Het kan nu snel misleidend zijn, volledig afhankelijk van de eerlijkheid en openheid van de al dan niet "amateur"blogger.
En dat jij er weinig op kijkt maakt nog niet dat anderen dan wel doen en er blind op afgaan, want mevrouw Debbie is dé make-up-expert.
Met "ik kijk toch haast nooit op LB" bedoel ik eigenlijk dat ik daarom niet weet hoe Debbie haar site onderhoudt op het gebied van content en dergelijke Dus ik kan daar geen oordeel over vellen.
pi_77173943
quote:

[..]

[..]

ze leest overigens meestal gewoon de verpakking op of vertelt wat de verkoopster haar heeft wijsgemaakt, daarnaast stoor ik me mateloos aan haar spellings- en taalfouten en dit voorgaande geldt ook voor Mascha, met haar "pure" ingrediënten en "je voelt gewoon dat het goed is voor je huid"
[..]

Ze geeft zelf aan dat ze dit doet, dus tsja...
Correct me if i'm wrong, maar ze zegt toch alleen dat ze wel eens samenwerkt met webshops?
Dat klopt ook wel. Ze heeft met bepaalde webshops (zoals in de watten) die van alles verkopen een soort samenwerkingsverband met dat zij producten in de schijnwerpers zet en dat er een kortingscode is ofzo. Dat is toch niet misleidend?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:56:16 #140
52349 purplerose
pi_77314652
Het ging weer helemaal fout, ik hoefde maar in de buurt van me oog te komen met paars en blauw en het leek of ik een klap heb gehad Het lukt me niet echt de juiste kleur combi's te kiezen En uiteraard ook het consealer en foundation probleem dat al me onder me oog rimpels accentueert, ik doe ergens iets fout !

Kunnen jullie me helpen met het kiezen als ik pics post van me oogschaduws? Mij lukt het ff niet het juiste uit te kiezen
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:26:09 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77334414
Ja hoor, bring it on! .
KuikenGuppy
pi_77337439
Ik heb een zwak voor italiaanse makeupmerken.
i luuuuvvv pupa & kiko.
Die mascara's van kiko zijn echt vet goed!
wel jammer dat je kiko alleen in duitsland en italie krijgen kunt.
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
  woensdag 27 januari 2010 @ 19:18:54 #143
52349 purplerose
pi_77346392
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:26 schreef Burdie het volgende:
Ja hoor, bring it on! .
Yay! post ik vrijdag of zaterdag de pics, heb donderdags altijd weinig tijd
pi_77432682
Hoi Ik zoek naar rode oogschaduw en een rood oogpotlood. Tips? Of plekken waar je die kan krijgen enzo?
Voor de oogschaduw het liefst rood-rood, én een beetje donkerder, en oogpotlood iets donker.
pi_77442964
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:13 schreef RenRen- het volgende:
Hoi Ik zoek naar rode oogschaduw en een rood oogpotlood. Tips? Of plekken waar je die kan krijgen enzo?
Voor de oogschaduw het liefst rood-rood, én een beetje donkerder, en oogpotlood iets donker.
NYX heeft rood.

Google eens op nonpareilboutique voor een goede webshop
pi_77504440
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:13 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb rode oogschaduw van Grimas die ook schmink maakt. Te koop in feest winkels :p, Wilde de make up eens proberen omdat ze erg veel pigment hebben. Alleen gebruik ik het rood nooit omdat het net is of ik ontstoken ogen heb of dat ik er een klap op heb gehad.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:30:48 #147
52349 purplerose
pi_77512439
Wat een teleurstelling ik kreeg gewoon me makeup kleurtjes niet goed op de foto Ik blijf proberen, jullie zien ze vanzelf verschijnen als ik het voor elkaar krijg
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:52:58 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77670222
Vandaag de nieuwe foundation van Maybelline gehaald, de Superstay 24H.
Wat een verschil! Echt een fantastisch product, ik ben er helemaal lyrisch over .

KuikenGuppy
pi_77724759
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:52 schreef Burdie het volgende:
Vandaag de nieuwe foundation van Maybelline gehaald, de Superstay 24H.
Wat een verschil! Echt een fantastisch product, ik ben er helemaal lyrisch over .

[ afbeelding ]
Ja, ik heb er een hoop over gehoord! Vertel, waarom issie zo goed?! En waar heb je hem gehaald?
  zondag 7 februari 2010 @ 12:05:45 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77725845
quote:
Op zondag 7 februari 2010 11:01 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Ja, ik heb er een hoop over gehoord! Vertel, waarom issie zo goed?! En waar heb je hem gehaald?
Ik heb 'm bij de DA gekocht (ik had gehoord dat ze 'm daar verkochten en heb eigenlijk nergens anders gezocht) en hij is zo goed omdat hij echt perfect dekt, zonder je zo'n "foundationhoofd" te geven.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')