Ik moet morgen ochtend en middag ook een stuk rijden , ik gok erop dat het allemaal wel mee gaat vallenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:13 schreef Greys het volgende:
En de lapo waarmee ik meteen het topic dichtgooide:
Mag ik even wat vragen?
Hier zitten de 'kenners'Dus ik gooi het even in de groep.
We willen morgen met een flink aantal mensen van F&F naar Aarle-Rixtel, naar Dierenthuis.
Maar sommigen moeten daarvoor 2 uur rijden. Verstandig morgen?
De weerberichten spreken elkaar zo tegen, want het KNMI heeft het slechts over 'lichte tot matige sneeuw', maar andere berichten hebben het weer over wind en echt heel vervelend weer.
Of zal het allemaal wel meevallen?
Levert alleen maar problemen op, heb wel weer genoeg sneeuw gezien deze winterquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:19 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik hoop zo dat het gigantisch gaat sneeuwen dit weekend . Half metertje voor mijn deur
Ik twijfel ook nog... ik hoef niet perse weg... al is het wel leuk... maar jaquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:13 schreef Greys het volgende:
En de lapo waarmee ik meteen het topic dichtgooide:
Mag ik even wat vragen?
Hier zitten de 'kenners'Dus ik gooi het even in de groep.
We willen morgen met een flink aantal mensen van F&F naar Aarle-Rixtel, naar Dierenthuis.
Maar sommigen moeten daarvoor 2 uur rijden. Verstandig morgen?
De weerberichten spreken elkaar zo tegen, want het KNMI heeft het slechts over 'lichte tot matige sneeuw', maar andere berichten hebben het weer over wind en echt heel vervelend weer.
Of zal het allemaal wel meevallen?
Dit zijn de beste winters, koud en soms lekker vuil winterweerquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:21 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Levert alleen maar problemen op, heb wel weer genoeg sneeuw gezien deze winter
Gemiddeld de meeste lijntjes onder de nul.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:23 schreef lithoijen het volgende:
De nieuwe pluim ziet er toch heel wat minder uit:
[ afbeelding ]
eenmaligquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:23 schreef lithoijen het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:23 schreef lithoijen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga morgen toch ff een stukje wandelen denk ikquote:
Het gaat de hele dag sneeuwen, maar niet heel veel. ongeveer 1 cm sneeuwval per 3 uur.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:25 schreef Cat22 het volgende:
*is benieuwd of iemand een zinnig antwoord kan geven op de vraag van Greys*
* wil namelijk ook naar de beestjes*
Thanks! We twijfelen nog even door met ons clubje, verzamelen informatie en hakken morgenvroeg de knoop door.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:37 schreef opinionr het volgende:
[..]
Het gaat de hele dag sneeuwen, maar niet heel veel. ongeveer 1 cm sneeuwval per 3 uur.
In het oosten en het noorden kan het echter 's avonds nog wel eens wat harder gaan spoken.
Het grote nadeel bij autorijden is dat het gaat waaien, waardoor sneeuw horizontaal langs je scherm jaagt. Dit verminderd je zicht. Bovendien kunnen er sneeuwduinen ontstaan, wat voor problemen kan zorgen.
Een heel zinnig antwoord is er dus niet op te geven, maar rijd gewoon voorzichtig
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:44 schreef Fredo55 het volgende:
Nou Daisy, ik ga zo even boodschappen doen.
Wat waxinelichtjes, paar extra dekens en extra eten.
Ik verwacht je morgenavond.
Ik ben voorbereid:quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:44 schreef Fredo55 het volgende:
Waarom nou altijd het noorden, alsof hun niet genoeg hebben gehad.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:37 schreef opinionr het volgende:
[..]
In het oosten en het noorden kan het echter 's avonds nog wel eens wat harder gaan spoken.
Die van het KNMI ziet er toch wat anders uit:quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:23 schreef lithoijen het volgende:
[ afbeelding ]
Daisy does Tholenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:44 schreef Fredo55 het volgende:
Dat komt omdat je de oude hebt, de nieuwe pluim van het knmi lijkt sterk op de pluim die ik net post. (helaas)quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:47 schreef Remzz het volgende:
[..]
Die van het KNMI ziet er toch wat anders uit:
[ afbeelding ]
Nou als het morgen echt zo gaat spoken als ze beloven ga ik juist wel naar buiten hoor! Heerlijkquote:
Minder ?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:23 schreef lithoijen het volgende:
[ afbeelding ]
Serieus ? !!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:10 schreef lithoijen het volgende:
[..]
Dat komt omdat je de oude hebt, de nieuwe pluim van het knmi lijkt sterk op de pluim die ik net post. (helaas)
Kijk maar
[ afbeelding ]
Temperaturen van maandag tot en met donderdag overdag gemiddeld zo'n -5quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:41 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Serieus ? !!
Dit is echt een diepvriespluim!
Waar zie jij dooi ? op een paar ontspoorde lijntjes na.... ?
Hier in Apeldoorn ook al een paar keer van die miezersneeuw gezien vandaag.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:08 schreef horned_reaper het volgende:
Winschoten meldt motsneeuw !
God mag weten waar ze vandaan komen uit deze half bewolkte luchtMaar toch begint het nu lekker te dwarrelen!
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:10 schreef lithoijen het volgende:
[..]
Dat komt omdat je de oude hebt, de nieuwe pluim van het knmi lijkt sterk op de pluim die ik net post. (helaas)
Kijk maar
[ afbeelding ]
Valt allemaal wel mee dus, muv Limburg (10cm) en het noordwesten (sneeuwjacht).quote:Neerslag:
De neerslag behorend bij het laag vanuit Zuid-Europa zal in de nacht naar zaterdag het zuidoosten bereiken en gedurende de dag geleidelijk naar het noorden trekken. De neerslag zal moeten ontstaan a.g.v. opglijding van warme lucht over de koude laag onderin de atmosfeer. De hoeveelheden zullen beperkt blijven tot enkele centimeters, 2 tot 5 cm, in Z-Limburg mogelijk 5-10 cm.
Zicht:
Morgen door de sneeuw en harde wind weer verslechterende zichtcondities. Er is in de middag en avond in de noordwestelijke helft een aanzienlijke kans op sneeuwjacht (FF= 6 Bft met sneeuwval) waardoor het zicht verkeersbelemmerend zou kunnen worden.
Temperatuur:
Vandaag gaat met name later in de middag en avond de gevoelstemperatuur a.g.v. de toenemende wind sterk omlaag naar waarden tussen de -10 en -15 graden. Komende nacht door de doorstaande wind geen sterke afkoeling, lichte tot matige vorst. Zaterdag overdag temperaturen van rond of net iets onder het vriespunt, maar door de sterke wind opnieuw gevoelstemperatuur tussen -10 en -15 graden.
Qua hoeveelheid sneeuw lijkt het volgens de modellen wel mee te vallen ja. Waarschijnlijk tussen de 5 en 15cm. Maar het is vooral die wind die het 'm gaat doen morgen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:41 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Valt allemaal wel mee dus, muv Limburg (10cm) en het noordwesten (sneeuwjacht).
Ik hoop 'tquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:47 schreef leroytje het volgende:
ja maar mensen, deze voorspellingen van zoveel cm daar en zoveel cm hier en zus, bla bla bla bla.
Deze voorspelling blijken keer op keer te karig te zijn! Gewoon kans op een verrassing
Ik heb thuis nog wat waxine-lichtjes staan, mocht de stroom uitvallen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |