abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77041895
Jeetje Tico is ze alweer bijna 2
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_77041999
Haha, ticootje, wacht maar, wie weet lig je volgend jaar met aan twee kanten een kindje aan je geplakt...
pi_77042029
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Haha, ticootje, wacht maar, wie weet lig je volgend jaar met aan twee kanten een kindje aan je geplakt...
Ja, maar dan heb ik een bed van 220x220. Nu moet ik het doen met 160, en das krap!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77042050
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:20 schreef Estrys het volgende:
Jeetje Tico is ze alweer bijna 2
Niet! Dat duurt nog heel lang!
pi_77042093
Wij hebben ons bed verbreed met een eenpersoons ernaast te zetten, en toch liggen we met drie op de plaats van 1 man.
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:02:42 #256
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_77042736
Sinds een goeie week wil ons meisje van 20 maanden niet meer slapen. Ze krijst alles bij elkaar als je weg gaat en wordt pas weer stil als je weer komt. Het lijkt op verlatingsangst. Als je op haar kamertje blijft huilt ze niet en valt ze uiteindelijk wel in slaap. Maar het duurt soms wel een uur. Sinds gisteren geprobeerd om weg te gaan en elke 10 minuten terug te komen. Om 22.15 sliep ze nog niet, ondanks dat ze kapot was. Toen toch maar even gebleven, en een paar minuten later was ze vertrokken.

Als ze zo krijst gaat ze staan en gooit haar knuffel uit bed. Misschien een manier om je terug te laten komen? We zijn een paar weken geleden verhuisd, zou het de verandering zijn?

Kennen jullie dit, en wat is nou echt goed om te doen? Dat van die 10 minuten was een tip van het CB, maar dat werkte uiteindelijk dus ook niet...
pi_77043089
ja, ik herken het wel. Dana heeft dat ook een tijdje gedaan. Ze gooide dan haar speentje altijd uit bed, duidelijk om te zorgen dat we terug kwamen.
Ik moet eerlijk toegeven dat wij haar uiteindelijk maar weer mee naar beneden namen waar ze dan meestal in je armen in slaap viel en haar dan terug in dr bedje legde.

En ineens was het over, echt van de ene op de andere dag. heeft ook niet lang geduurd hier, een week of 2 mischien. Nu raakt ze aleen nog zo overstuur als ze snachts wakker word, en dan lukt het ons momenteel ook niet om haar weer in slaap te krijgen en het CB gaf ook het advies om steeds terug te komen in dr kamertje, maar heb nog niet de kans gekregen het uit te proberen omdat ze nu niet meer wakker is geworden (of in elk geval niet meer gehuild heeft)

Mischien toeval maar we hebben nu ook 2 nachtlampjes in dr kamertje

Succes ermee
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 januari 2010 @ 10:20:24 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77043148
Je kan pas zeggen of iets werkt na een week of drie (ofzo) consequent volhouden, dat is niet na één keer al te zeggen Coelho En wat echt goed om te doen is je hart te volgen .. niet het advies van het cb :x
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_77043236
Ik laat Jen echt niet jankend achter... Waarom zou ik dat doen, ze valt uiteindelijk wel in slaap, maar met wat voor gevoel.. "Ik roep mama want er is iets aan de hand, maar mijn mama komt niet". In plaats daarvan ga ik er gewoon even bij liggen, vertel ik haar over de dag en zeg dan weltrusten. Als ik wegl;oop en ze geeft dan nog een gil dan reageer ik daar niet meteen op. Maar na een minuut moet het wel stil zijn.
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:30:31 #260
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_77043437
We proberen ook wel alles uit te leggen, maar het maaktniet uit of we 5min blijven of een uur: als ze nog niet slaapt als je weggaat is het krijsen. We zijn bang dat als we nu aanwennen dat we blijven tot ze slaapt, dat dat straks ook weer afgeleerd moet worden. Bovendien wil je ook niet elke avond tot half tien boven zitten.
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:33:06 #261
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_77043517
Oh, dat hebben wij nu ook hier. Ik zag toevallig een paar dagen geleden dat er nieuwe kiezen doorkwamen, dus wij hebben het campingbed maar weer opgezet in onze slaapkamer. Als straks alles door is ga ik het wel weer boven proberen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_77043520
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef Coelho het volgende:
We proberen ook wel alles uit te leggen, maar het maaktniet uit of we 5min blijven of een uur: als ze nog niet slaapt als je weggaat is het krijsen. We zijn bang dat als we nu aanwennen dat we blijven tot ze slaapt, dat dat straks ook weer afgeleerd moet worden. Bovendien wil je ook niet elke avond tot half tien boven zitten.
Tja, ik doe het wel. En ik heb idnerdaad een tijd gehad dat ik niet weg kon. En nu kan ik na 5 minuutjes alweer weg. Het is toch gewoon een fase. Ze hebben echt nog niet de link gelegd dat achetr de deur mama gewoon nog aanwezig is. Als je uit het zicht bent ben je ook echt weg, en dat is voor een dreumes best beangstigend.
Daarom wil ik haar niet in paniek achterlaten.
pi_77043588
Oh en als het straks weer wat langer licht blijft gaan wij toch eens aan de slag om haar op haar kamertje te laten slapen. Misschien ga ik er tijdelijk met een matras naast liggen. Maar ik zie het niet zitten dat ik straks een baby heb die 6x per nacht wakker wordt en een dreumes heb die daarvan wakker wordt.
pi_77043734
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:20 schreef DJMO het volgende:
En wat echt goed om te doen is je hart te volgen .. niet het advies van het cb :x
dat vind ik zo'n stom antwoord. Er is niet altijd iets mis met het uitproberen van andere adviezen, ook al komen ze van het CB.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 januari 2010 @ 10:53:14 #265
147316 crew  DJMO
#trut
pi_77044140
mjah Bla, ik bedoelde meer dat je gewoon ten alle tijde je hart moet volgen ook al zeggen anderen (in dit geval dus het cb) wat anders en zeker wanneer dat andes tegen je gevoel in gaat .. t staat er alleen wat krom, dat geef ik toe
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_77045658
ja maar soms is het niet goed om alleen je hart te volgen en kan een advies wat gebaseerd is op kennis/ ervaring en niet alleen op gevoel veel beter zijn.
(ik volg ook graag mijn gevoel hoor en laat mijn meisje ook niet graag huilen, maar toch kun je niet zo stellig zeggen dat het volgen van je gevoel altijd het beste is)

maargoed, dat is een andere discussie, het ging me er idd om hoe het opgeschreven was
pi_77045707
Soms ben je zo wanhopig dta je zelfs het advies van het CB gaat proberen

Seb huilde eerst best wel als ik hem naar bed bracht en nu doet hij dat vooral nog bij de middagslaapjes. Maar ik hoor precies aan zijn huiltje of dat het is omdat hij gewoon moe is maar niet toe wil geven of dat hij niet gaat slapen omdat hij niet moe genoeg is zeg maar. En als het is omdat hij erg moe is maar niet toe wil geven dan laat ik hem huilen, binnen 5 minuten is het dan stil. Anders ga ik nog even binnen, leg ik hem goed en aai even en ga dan weer weg. Dat is een beetje die 5-10-15 minuten regel of zo?
pi_77045733
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja maar soms is het niet goed om alleen je hart te volgen en kan een advies wat gebaseerd is op kennis/ ervaring en niet alleen op gevoel veel beter zijn.
(ik volg ook graag mijn gevoel hoor en laat mijn meisje ook niet graag huilen, maar toch kun je niet zo stellig zeggen dat het volgen van je gevoel altijd het beste is)

maargoed, dat is een andere discussie, het ging me er idd om hoe het opgeschreven was
Dat ben ik niet met je eens. Jen is mijn kind dus mijn opvoeding. Dan kan een andere aanpak misschien beter zijn, maar als ik daar zelf geen vrede mee heb doe ik het toch gewoon op mijn manier en niet op de betere manier.
pi_77045916
Soms krijg je tips van het CB waar je zelf nog niet aan gedacht had dat kan best nuttig zijn.

Mijn CB arts adviseerde ook om op mijn gevoel af te gaan, maar geeft tips. "Misschien moet je daar of daar eens aan denken."
pi_77045989
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:44 schreef Estrys het volgende:
Soms krijg je tips van het CB waar je zelf nog niet aan gedacht had dat kan best nuttig zijn.
Ik heb ze nog niet gehad...

Maar natuurlijk krijg je van veel mensen advies, en soms zit er ook best iets bij wat nuttig is. Maar er zijn ook genoeg dingen waarvan we best weten dat het werkt, maar dat het misschien niet de beste oplossing voor ons is.
pi_77046088
Je moet eruit pikken wat op jullie van toepassing is. en de rest laat je links liggen
pi_77046411
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:46 schreef Ticootje het volgende:
Maar natuurlijk krijg je van veel mensen advies, en soms zit er ook best iets bij wat nuttig is. Maar er zijn ook genoeg dingen waarvan we best weten dat het werkt, maar dat het misschien niet de beste oplossing voor ons is.
Jij denkt dat het de beste is, en het voelt voor jou als de beste manier ja, maar dat wilt niet zeggen dat jou manier de beste is.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik doe ook meestal wat voor ons het beste voelt, maar ik ben me er wel van bewust dat het een besluit is dat op gevoel is gebaseerd en dat niet per definitie het slimste is
pi_77046745
Seb is vandaag trouwens weer naar het kdv. Zal mij benieuwen of de 'negeer' methode gaat lukken. Hij zal wel blij zijn als ik hem op kom halen straks
pi_77046915
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Jij denkt dat het de beste is, en het voelt voor jou als de beste manier ja, maar dat wilt niet zeggen dat jou manier de beste is.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik doe ook meestal wat voor ons het beste voelt, maar ik ben me er wel van bewust dat het een besluit is dat op gevoel is gebaseerd en dat niet per definitie het slimste is
Nee, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik weet namelijk dat mijn manier van aanpak niet altijd de beste is.

Ik verkondig ook niet dat er maar 1 manier van opvoeden is en dat ik het beter weet.

Maar ik volg wel graag mijn gevoel en mijn eigen verstand.
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:24:58 #275
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77047602
Wij volgen ook ons gevoel en verstand en af en toe pakken we een tip van iemand anders/cb op. De adviezen van cb zijn vaak "algemeen" en niet voor elk kind van toepassing. Elk kind heeft weer een eigen/andere aanpak nodig denk ik. Iedere ouder doet/weet vaak wel wat hij het beste voor zijn of haar kind is.

Opvoeden is ook niet altijd makkelijk...
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')