BRON:quote:Frankrijk wil dragers boerka beboeten
PARIJS - Frankrijk wil moslima's met gezichtsbedekkende gewaden beboeten met 750 euro. Dat staat in een wetsvoorstel, dat donderdag door de leider van de meerderheid in het parlement is gepresenteerd.
Moslims die hun vrouwen dwingen een boerka of nikab te dragen, moeten rekening houden met een zwaardere straf.
De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden, aldus Jean-Francois Cope van de rechtse regeringspartij UMP in een interview met een Frans tijdschrift.
Click here to find out more!
Alleen voor speciale culturele evenementen of carnaval wordt een uitzondering gemaakt.
Rechten beschermen
Volgens Cope moet de boerka worden verboden om de rechten van vrouwen te beschermen. De wet zal functioneren als afschrikwekkend middel door de ''duidelijke boodschap'' af te geven dat Frankrijk het niet toestaat dat vrouwen zich geheel verhullen, aldus de UMP-leider.
Zeker niet met Boerka Terpstra.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:45 schreef Jeroenz het volgende:
Mooi zo, nu moet Wilders in de regering zodat dit ook kan worden ingevoerd in Nederland. De linkse kliek zal dit toch nooit doen.
Ik draag mijn steentje bij. Mijn stem gaat naar Wilders.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:45 schreef Jeroenz het volgende:
Mooi zo, nu moet Wilders in de regering zodat dit ook kan worden ingevoerd in Nederland. De linkse kliek zal dit toch nooit doen.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs ik als zijnde linksmens ben hier voorstander van
Moet bekennen dat ik vrijwel nooit burqa's tegen het lijf lopen. Laatst liep er eentje langs mn kantoor, wij met zn allen natuurlijk voor het raam staan dat figuur aangapen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:49 schreef shouta het volgende:
Maar goed, over mijn eigen enthousiasme te beteugelen. In hoeverre was dit wel een concreet probleem. Ik heb echt nog nooit iemand met een boerka op straat gezien. Was het niet vooral een theoretisch dan wel principieel probleem?
Helaas zie ik het hier (Londen) bijna dagelijksquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:49 schreef shouta het volgende:
Maar goed, over mijn eigen enthousiasme te beteugelen. In hoeverre was dit wel een concreet probleem. Ik heb echt nog nooit iemand met een boerka op straat gezien. Was het niet vooral een theoretisch dan wel principieel probleem?
Ik zie ze regelmatig toch door de straat heen lopen!.En dan is het soms -/+ 25/30 graden en dan zie je ze met een boerka lopen.Dus voor mij is het geen principieel probleem,Maar meer een probleem van dat ik het vrouw onwaardig vind:)quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:49 schreef shouta het volgende:
Ja, een keuze. Alsof daar uberhaupt sprake van is. Als ze het niet doet krijgt ze een pak slaagquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
"Moet je eens goed luisteren vrouwtje. Je bent vrij, je mag doen wat je wilt. Wil je rondlopen in een sensueel badpak? Graag! Wat? Een hoofddoek of burqa? Nee, dan niet. Daar ben je niet vrij in. Wat? Je wilt het zelf en niemand verplicht je, het is zeg maar je eigen keuze? Nou en, telt niet."²
Rustig aan het gaat langzaam komen dat het moslim geloof weer terug gaat waar het vandaan komt ..quote:
Ja, de UK is al een stuk verder afgezakt i.v.m. de rest van Europa.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:50 schreef Stuart het volgende:
[..]
Helaas zie ik het hier (Londen) bijna dagelijks
Vrijheid is niet absoluut. Dan maar wat minder vrijquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
"Moet je eens goed luisteren vrouwtje. Je bent vrij, je mag doen wat je wilt. Wil je rondlopen in een sensueel badpak? Graag! Wat? Een hoofddoek of burqa? Nee, dan niet. Daar ben je niet vrij in. Wat? Je wilt het zelf en niemand verplicht je, het is zeg maar je eigen keuze? Nou en, telt niet."²
Met iemand in bikini kan ik normaal face-to-face contact hebben. Dat kan niet met iemand in een boerka. Je ziet geen gezichtsexpressie. Je weet nooit in welke context je een zin moet plaatsen. Behalve dan in een negatieve context omdat zo'n boerka per definitie gelijk vooroordelen oproept en misschien ook bevestigt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo zit het niet BSBquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Begrijpelijk, dat lossen we op met een hoofddoek. "Wat? Dat mogen ze ook niet dragen op school. Dat is jammer."quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:54 schreef shouta het volgende:
[..]
Met iemand in bikini kan ik normaal face-to-face contact hebben. Dat kan niet met iemand in een boerka. Je ziet geen gezichtsexpressie. Je weet nooit in welke context je een zin moet plaatsen.
Dat ligt ook aan de perceptie van de andere partij.quote:Behalve dan in een negatieve context omdat zo'n boerka per definitie gelijk vooroordelen oproept en misschien ook bevestigt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |