abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:41:36 #1
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76543553
quote:
Frankrijk wil dragers boerka beboeten

PARIJS - Frankrijk wil moslima's met gezichtsbedekkende gewaden beboeten met 750 euro. Dat staat in een wetsvoorstel, dat donderdag door de leider van de meerderheid in het parlement is gepresenteerd.

Moslims die hun vrouwen dwingen een boerka of nikab te dragen, moeten rekening houden met een zwaardere straf.

De wet gaat uit veiligheidsoverwegingen het bedekken van het gelaat in het openbaar verbieden, aldus Jean-Francois Cope van de rechtse regeringspartij UMP in een interview met een Frans tijdschrift.
Click here to find out more!

Alleen voor speciale culturele evenementen of carnaval wordt een uitzondering gemaakt.

Rechten beschermen

Volgens Cope moet de boerka worden verboden om de rechten van vrouwen te beschermen. De wet zal functioneren als afschrikwekkend middel door de ''duidelijke boodschap'' af te geven dat Frankrijk het niet toestaat dat vrouwen zich geheel verhullen, aldus de UMP-leider.
BRON:
http://www.nu.nl/buitenla(...)boerka-beboeten.html

Gaat lekker , en hier maar klagen dat Wilders met een voorstel komt en dan als extreme behandeld word.
Het hoeft dus geen probleem te zijn als je het beestje maar goed bij naam noem.
Kan niet meer zeggen dan doorvoeren in heel Europa.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_76543587
Nieuw is niet altijd beter.
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:43:23 #3
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_76543628
Goed idee
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_76543698
"Frankrijk is een mooi land, jammer alleen dat er Fransen wonen."

Dat neem ik terug!

Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76543701
Vind het ook een goed idee.Het is pure discriminatie!! dat die vrouwen er zo bij ><moeten<>.Lopen
Straight up from the west
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:44:44 #6
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_76543705
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_76543716
Uitstekend voorstel dat ook wat mij betreft in heel Europa mag worden ingevoerd
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76543728
Mooi zo, nu moet Wilders in de regering zodat dit ook kan worden ingevoerd in Nederland. De linkse kliek zal dit toch nooit doen.
pi_76543744
pi_76543775
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:45 schreef Jeroenz het volgende:
Mooi zo, nu moet Wilders in de regering zodat dit ook kan worden ingevoerd in Nederland. De linkse kliek zal dit toch nooit doen.
Zeker niet met Boerka Terpstra.
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76543778
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:45 schreef Jeroenz het volgende:
Ik draag mijn steentje bij. Mijn stem gaat naar Wilders.
pi_76543868
Zelfs ik als zijnde linksmens ben hier voorstander van
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76543882
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs ik als zijnde linksmens ben hier voorstander van
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76543933
Maar goed, om mijn eigen enthousiasme te beteugelen. In hoeverre was dit wel een concreet probleem? Ik heb echt nog nooit iemand met een boerka op straat gezien. Was het niet vooral een theoretisch dan wel principieel probleem?
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76544004
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:49 schreef shouta het volgende:
Maar goed, over mijn eigen enthousiasme te beteugelen. In hoeverre was dit wel een concreet probleem. Ik heb echt nog nooit iemand met een boerka op straat gezien. Was het niet vooral een theoretisch dan wel principieel probleem?
Moet bekennen dat ik vrijwel nooit burqa's tegen het lijf lopen. Laatst liep er eentje langs mn kantoor, wij met zn allen natuurlijk voor het raam staan dat figuur aangapen.
pi_76544022
quote:
Maar goed, over mijn eigen enthousiasme te beteugelen. In hoeverre was dit wel een concreet probleem. Ik heb echt nog nooit iemand met een boerka op straat gezien. Was het niet vooral een theoretisch dan wel principieel probleem?
Helaas zie ik het hier (Londen) bijna dagelijks
pi_76544065
quote:
Ik zie ze regelmatig toch door de straat heen lopen!.En dan is het soms -/+ 25/30 graden en dan zie je ze met een boerka lopen.Dus voor mij is het geen principieel probleem,Maar meer een probleem van dat ik het vrouw onwaardig vind:)
Straight up from the west
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:51:33 #18
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76544066
"Moet je eens goed luisteren vrouwtje. Je bent vrij, je mag doen wat je wilt. Wil je rondlopen in een sensueel badpak? Graag! Wat? Een hoofddoek of burqa? Nee, dan niet. Daar ben je niet vrij in. Wat? Je wilt het zelf en niemand verplicht je, het is zeg maar je eigen keuze? Nou en, telt niet."

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76544098
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
"Moet je eens goed luisteren vrouwtje. Je bent vrij, je mag doen wat je wilt. Wil je rondlopen in een sensueel badpak? Graag! Wat? Een hoofddoek of burqa? Nee, dan niet. Daar ben je niet vrij in. Wat? Je wilt het zelf en niemand verplicht je, het is zeg maar je eigen keuze? Nou en, telt niet."

²
Ja, een keuze. Alsof daar uberhaupt sprake van is. Als ze het niet doet krijgt ze een pak slaag
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:52:22 #20
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76544104
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:45 schreef shouta het volgende:

[..]

Zeker niet met Boerka Terpstra.
Rustig aan het gaat langzaam komen dat het moslim geloof weer terug gaat waar het vandaan komt ..

De laatste jaren zijn er al aardig wat dingen in gevoerd die het Moslim geloof toch aardig gaan beperken hier in het westen.
het is wat aan de late kant maar het gaat steeds meer en meer komen.
Beter laat dan nooit.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_76544119
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:50 schreef Stuart het volgende:

[..]

Helaas zie ik het hier (Londen) bijna dagelijks
Ja, de UK is al een stuk verder afgezakt i.v.m. de rest van Europa.
Als iemand uit Breda ben ik wel wat camouflage gewend maar ik heb nog nooit IRL een boerka gezien.
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76544202
quote:

²
Vrijheid is niet absoluut. Dan maar wat minder vrij
Seculier-Fundamentalistisch
pi_76544214
quote:

²
Met iemand in bikini kan ik normaal face-to-face contact hebben. Dat kan niet met iemand in een boerka. Je ziet geen gezichtsexpressie. Je weet nooit in welke context je een zin moet plaatsen. Behalve dan in een negatieve context omdat zo'n boerka per definitie gelijk vooroordelen oproept en misschien ook bevestigt.
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_76544231
quote:

²
Zo zit het niet BSB Wanneer ik met iemand praat dan wil ik graag het gezicht zien van diegene. Heeft met een stukje wederzijde beleefdheid te maken.
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:56:22 #25
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76544295
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:54 schreef shouta het volgende:

[..]

Met iemand in bikini kan ik normaal face-to-face contact hebben. Dat kan niet met iemand in een boerka. Je ziet geen gezichtsexpressie. Je weet nooit in welke context je een zin moet plaatsen.
Begrijpelijk, dat lossen we op met een hoofddoek. "Wat? Dat mogen ze ook niet dragen op school. Dat is jammer."
quote:
Behalve dan in een negatieve context omdat zo'n boerka per definitie gelijk vooroordelen oproept en misschien ook bevestigt.
Dat ligt ook aan de perceptie van de andere partij.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')