abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76809977
oh ja nee ik bedoelde het niet naar jou toe hoor! Ik bedoelde meer dat ik het zo vreemd vind dat gelijk ook altijd het advies gegeven wordt dat de moeder het zélf ook moet nemen.
Hier hetzelfde wat betreft vit. D. Ik vergeet het vaak ook gewoon dus op dagen dat we veel binnen blijven krijgt ze die wel, op andere dagen zoals gister als ik van half elf 's morgens tot 4 uur 's middags buiten ben tsja dan vind ik het wat minder nodig.

ik zal aan je denken mocht ik het antwoord vinden
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:19:26 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_76813994
Toen ik voor RUben nog aan het kolven was heb ik Activia van Danone geprobeerd. De dagen dat ik die dingen at, waren zijn krampjes drie keer erger dan de dagen dat ik het niet at. Was voor mij heel snel duidelijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76814089
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:19 schreef Troel het volgende:
Toen ik voor RUben nog aan het kolven was heb ik Activia van Danone geprobeerd. De dagen dat ik die dingen at, waren zijn krampjes drie keer erger dan de dagen dat ik het niet at. Was voor mij heel snel duidelijk
ja?
Hm ik heb ook die Activia toetjes gegeten (3 per dag) en daarnaast Roosvicee Laxo gedronken een aantal glazen en dat een paar dagen achter elkaar.
Ik kon zelf echt het huis niet uit maar Amélie had helemaal nergens last van...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:22:17 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_76814108
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:21 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja?
Hm ik heb ook die Activia toetjes gegeten (3 per dag) en daarnaast Roosvicee Laxo gedronken een aantal glazen en dat een paar dagen achter elkaar.
Ik kon zelf echt het huis niet uit maar Amélie had helemaal nergens last van...
Zo zie je maar weer wat een verschillen. En nu ga ik cadeautjes inpakken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:09:09 #180
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76826599
Cattie, geweldig gedicht!

Rocka, wat een vreselijk dilemma, zeg! Hoe lang heb je de oudste eigenlijk bv gegeven? En je zal vast volledig moeten stoppen, wil je de voordelen van het sneller ontzwangeren krijgen… pfff, mss kan een lactatiekundige je helpen met de keuze te maken?

bv gaat hier nog steeds goed.
gister heeft ze wel de hele avond aan mn borst gehangen, met als gevogl een klein kloofje links. ik vind het moeilijk. als ze goed aanligt, wil ik haar er niet te snel afhalen, maar dan ligt ze superlang, en dat is niet goed voor mijn borsten als ze maar ligt te sabbelen. maar als ik haar dan afhaal, krijgt ze mss niet genoeg binnen...

daarbij komt ook nog dat ze ook bij honger tevredenis met een speen, dus ze was 10% afgevallen, omdat we dachten dat ze zuigbehoefte had, terwijl we dus aan stille ondervoeding deden
dus maandag een dagje nagekolfd, en toen hapte ze weer goed aan ipv te vechten en niet door te zuigen.
na die dag was ze 80g aangekomen, en twee dagen later slechts 40g. dus vandaag weer wegen. 20g meer tov gister, dus ik ben weer aan het nakolven en na 20 minuten van de borst afhalen.

ik wil helemaal niet op de kolk hoeven kijken
ik wil helemaal niet dat de vlos morgen weer moet komen wegen
ik wil helemaal niet aan de kolf hoeven hangen

grammengestapo

hopen dat ze morgen weer minimaal 40g is aangekomen, en dan maar goed opletten dat ze niet sabbelt...

het is weer voedertijd, en daarna weer nakolven...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76827785
He getsie Davinia, ik kan me je frustratie heel goed voorstellen. En ik ben nog wel lid van de grammengestapo (wel leuk dat je de term overneemt ). Je weet heel goed waar je mee bezig bent gelukkig, hopelijk komt het goed met je kloofje (au!) en is ze morgen lekker gegroeid. Sterkte!
Een speen is eigenlijk nooit verstandig bij hele kleine baby's, het heet niet voor niks een FOPspeen. Hier ben jij niks mee geholpen maar een ander misschien wel, ik wou het toch even gezegd hebben.
pi_76828064
Succes davinia, hopelijk is ze morgen goed gegroeid.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:48:14 #183
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76828744
Inmiddels ben ik na wat telefoontjes heen en weer en door veel te lezen wat informatie rijker. Met de klachten die ik heb kan ik het beste stoppen ivm de aanmaak van oestrogenen die meer aangemaakt worden als je niet (meer) voedt en waardoor de ophangbanden weer steviger worden.

Geestelijk ben ik nog niet zo ver, maar inmiddels weet ik dus wel dat het me gaat helpen te stoppen...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_76828958
Rocka, heel veel succes met je dappere beslissing:*
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:52:56 #185
190853 RockabeIIa
pi_76828989
Davinia, succes dan morgen. Stukje lood aan het kontje hangen een ideetje?
En wat betreft het kloofje, het doet zo'n pijn maar echt waar, effe doorzetten helpt
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:03:23 #186
190853 RockabeIIa
pi_76829474
Oh en Twinkly, spruw... Gelukkig is het mij dit keer bespaard gebleven maar damn, ik vond het zo akelig. Hopelijk is het bij jullie gauw weg en blijft het weg!

Amaranta <3
  vrijdag 15 januari 2010 @ 00:27:08 #187
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_76832975
Ai Rocka, wat ik je zeggen wil is :sterkte! Niet leuk zo'n keuze voor jezelf, maar wel nodig om goed voor je beide kereltjes en jezelf te blijven zorgen. Die maanden bv heeft L. toch maar mooi in zijn mik-je.

Stoppen doe je niet met een volle 100% overtuiging, maar dat hoeft ook niet. 75% is ook goed. En daar groei je langzaam naar toe. Lastig. Sterkte!

[ Bericht 69% gewijzigd door Smikke op 15-01-2010 22:12:35 ]
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 03:27:04 #188
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76836536
o Rocka; ik denk dat de keuze al een beetje voor je gemaakt is...
moeilijk... maar je eigen lijf moet je ook nog je hele leven mee doen ...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:10:46 #189
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76836888
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Inmiddels ben ik na wat telefoontjes heen en weer en door veel te lezen wat informatie rijker. Met de klachten die ik heb kan ik het beste stoppen ivm de aanmaak van oestrogenen die meer aangemaakt worden als je niet (meer) voedt en waardoor de ophangbanden weer steviger worden.

Geestelijk ben ik nog niet zo ver, maar inmiddels weet ik dus wel dat het me gaat helpen te stoppen...
Dat klinkt erg logisch in elk geval, Rocks. Dat betekent alleen ook dat je er dus ook niets aan hebt te kolven, ik dacht meer dat voeden zelf te belastend was, maar gelukkig is dit wel weer erg verhelderend.. Succes met deze beslissing Rocks, ik hoop echt dat je hier iets mee kunt en dat je hoe dan ook spoedig zal herstellen

Ik ga morgenochtend met angst en beven naar de huisarts: ik weet zeker dat mijn blaasontstekingterug is sinds gisteravond maar de laatste keer heb ik al de zwaarste antibiotica gekregen die samenkan met borstvoeding. Ik ga er alles aan doen om mijn productie op peil te houden als ik nu nog zwaardere medicatie nodig heb, maar ik ben vreselijk bang dat Stef de borst daarna zal gaan weigeren. Mijn angst toen mijn laatste AB-kuur afliep is nu dus toch waarheid geworden Ik wil zo graag blijven voeden...
3!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 04:13:07 #190
95408 Incantrix
pi_76836906
Gatver, Davinia, that sucks! Ik hoop verschrikkelijk voor je dat ze aan zal blijven komen hoor, dat gevecht met die weegschaal is echt vreselijk
3!
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 07:41:09 #191
5428 crew  miss_sly
pi_76838433
Davinia, ik hoop zo dat ze goed aangekomen blijkt! En dat de bv dit keer beter gaat dan met Eli.

Rocka, die stomme hormonen ook! Het klinkt echter wel heel logisch. Sterkte met het bij elkaar brengen van de logica en het gevoel.

Incantrix, weer blaasontsteking, wat rot. Misschien even met een lk overleggen als je weer (nog zwaardere) antibiotica krijgt als je graag wil blijven voeden. Wie weet heeft ze nog goede tips, of weet ze een ab dat je wel kunt gebruiken en dat ook goed werkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:58:01 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76842886
jore, ik vond grammengestapo wel leuk alitereren had je de term zelf bedacht?

De vlos is net geweest. De score: 3840g! dat is 60g meer dan gister, dus weer helemaal goedgekeurd!

vannacht lekker wel langer dan 20 minuten laten zitten, want ze dronk nog echt. nou, dan haal ik haar er niet af! uiteindelijk 2 uur bezig geweest, maar tussendoor wel 45 minutan laten pruttelen, kijken of ze toch in slaap viel. ja, als je doet 15min links, 10minuten rusten, 25 minuten rechts, 45 minuten pruttelen en dan weer 15 minuten links, ben je wel ff bezig en toen kwam ze pas 4,5 uur later weer

dus, we zijn weer helemaal goedgekeurd!

ik ga nu heel snel de kolf weer opruimen voor de komende 5 weken!

en ik heb helemaal niet zo'n last van die kloof aanhappen doet op links sowieso een seconde gruwelijk zeer, dus die kloof voegt dan weinig toe, zeg maar.

rocka, wat naar dat de beslissing om te stoppen met bv eigenlijk voor je genomen is door je lichaam... lijkt me moeilijk te verkroppen. maar aan de andere kant is continue pijn ook geen pretje. sowieso geen fijne situatie. hopelijk zie je tenminste wel snel resultaat als je eenmaal gestopt bent met bv. dat lijkt me dan nog het minste...

trixie, is het mss wijs om met een lactatiekundige te overleggen? dat je mss nu tijdelijk niet mag voeden, en dat ze je tzt helpt om stef weer aan de borst te krijgen, als die hulp nodig is? misschien heeft ze wel tips.
maar hoe kan dat nou dat die blaasontsteking steeds terugkomt? gaan ze daar verder onderzoek naar doen? dat gekwakkel is ook niks zo!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:40:34 #193
95408 Incantrix
pi_76844577
Davinia, wat een opluchting! Het was dus wel even vermoeiend vannacht, maar het heeft wel vruchten afgeworpen Joe roel!

Ik ben weer terug van mijn 'ronde' en het is inderdaad wéér blaasontsteking, maar eens te meer ben ik weer erge fan van mijn huisarts. Omdat hij borstvoeding zelf heel erg belangrijk vind heeft hij beloofd er alles aan te doen om te voorkomen dat ik tijdelijk zal moeten stoppen met voeden en heeft nu een alternatief antibioticum voorgeschreven dat ook weer wel met voeden gecombineerd mag worden. Mijn urine is nu wel op kweek gezet om te kijken welke bacterie mij zo plaagt en wellicht moet ik dan alsnog weer iets anders omdat dat dan beter zal werken, maar hij dacht nog wel een alternatief voor deze te hebben! Mensen, ik ben zó opgelucht! Nooit gedacht dat die borstvoeding me zó dierbaar zou worden, maar dat is 'ie toch écht
3!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:59:58 #194
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76845408
Rockabella, als je graag bv wilde geven vanwege de allergieen in de familie, en nu dus beter kan stoppen met zelf voeden, is het dan misschien een idee om donormelk te geven via het moedermelknetwerk?

Incantrix, geweldig dat je een huisarts hebt die met je meedenkt.

Davina, mooi dat je de grammengestapo overleefd hebt. (Ik hou hem erin, de term klinkt wel leuk )
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76845569
Hier een aantekening bij het CB vrees ik. De oudste van drie,jawel drie!!!!, krijgt nog borstvoeding en de jongste van net 1 is veel te dik...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:09:20 #196
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76845768
Ga je diep schamen Bass-Miss...

Maar alle gekheid op een stokje: geweldig dat je zo lang voedt en de jongste groeit ook wel over het babyvet heen...

Hier zal ik wel een aantekening krijgen omdat Annicka veel te dun is...

[ Bericht 10% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 15-01-2010 12:22:10 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76846052
Foei BM

Inacntrix, heb je wat aan de classificatie van medicatie van Thomas Hale?
pi_76848031
Davinia hopelijk is Aviva lekker aangekomen.

Incantrix ik hoop dat de huisarts je iets kan geven wat met borstvoeding samen kan. Dan kan Stef toch gewoon blijven drinken. Waarom zou hij zelf de borst gaan weigeren?

Over het verhaal met een vollere borst dan aan de andere kant. Dat heb ik hier ook. Ik zie het zowel aan Jairs drinkpatroon als ook bij het kolven. Toen ik dit vroeg aan de vrijwilligster van borstvoeding natuurlijk zei die dat het heel normaal is. Ze zei dat iedere vrouw dat zou hebben. Ook al heb je twee bosten lopen de melkkliertes binnenin gewoon niet synchroon aan allebei de kanten en zijn ze ook niet gelijk verdeelt. Ze zei tegen mij dat ik dat ook met vaker kolven aan die kant niet gelijk zou kunnen trekken. Dat hoeft ook niet. Als je kind aan de zwakke kant begint heeft het na allebei de borsten gewoon genoeg en als je aan desterke kant begint, dan is het gewoon het toetje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_76848392
Fijn dat Aviva nu beter drinkt, met het aankomen komt het vast ook goed!

Icantrix wat rot dat je nu alweer blaasontsteking hebt zeg!! Was het de vorige keer nog neit helemaal goed weg, of ben je er sowieso al heel vatbaar voor? Gelukkig heb je een huisarts die goed meedenkt
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_76851298
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ga je diep schamen Bass-Miss...

Maar alle gekheid op een stokje: geweldig dat je zo lang voedt en de jongste groeit ook wel over het babyvet heen...

Hier zal ik wel een aantekening krijgen omdat Annicka veel te dun is...
Oh die aantekening vanwege een te dun kind hebben wij allang gehad. Plus een extra aantekening omdat wij een serieus gesprek met die mevrouw zijn aangegaan over haar adviespraktijken. Die mevrouw hebben wij nu sinds de 3 maanden check niet meer gezien gelukkig. Stiekem hopen wij heel erg dat zij weg is bij dat cb of helemaal gestopt
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')