abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76989588
tvp
pi_76989645
Prachtige voorbeelden van projectie in dit topic. Eigen angsten worden genadeloos blootgelegd en omgezet in haat in haar puurste vorm.
pi_76989699
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:32 schreef Haantjedevoorste het volgende:
Nou, nou, nou, nou! Mag het even wat minder?
Ok, vreemdgaan: niet cool. Ben het er ook zeker wel mee eens dat het een bewuste keuze is om je tampeloeres in een ander te steken (of er één van een ander in je te laten steken) maar om iemand om die reden kanker toe te wensen?! Hallo! We hebben het hier niet over een griepje hoor, we hebben het hier over kanker. Dát wens je dus nooit iemand toe, NOOIT!
[..]
True, tenzij diegene echt vreselijk is (bijvoorbeeld Hitler).
pi_76989881
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:35 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

True, tenzij diegene echt vreselijk is (bijvoorbeeld Hitler).
Mja, maar dat is ook wel een uitzonderlijke categorie mensen, om vreemdgangers daar nou tussen te gooien, lijkt mij ietwat overdreven. Krijg ook ergens het gevoel dat mensen die dit soort dingen zo roepen zelf geen ervaring hebben met deze ziekte. Heb je dat wel, dan weet je ook hoe afschuwelijk het is en dat je dat dus een ander NOOIT toe wenst (behalve die hele vreselijke mensen dan, he )
pi_76994950
Ik heb het boek gelezen en vindt Yvonne een echte hufter!
En ga je diep schamen dat er een poll op de fp hierover staat.

pi_76995425
Ik vind eigenlijk niks van Kluun, het roept bij mij niet eens walging op, dat hij vreemdging, terwijl zijn vrouw kanker had. Ik zie dat gewoon als 2 feiten: zij had kanker, hij ging vreemd.

Waar bemoeien anderen zich eigenlijk mee, als hij vreemd ("wil") gaat, terwijl zij kanker heeft, dan moet hij dat lekker doen. Sex is altijd wel lekker, ook als je vrouw kanker heeft, dat doet daar niks aan af. Kluun zal gedacht hebben: laat ik de stress eruit neuken, want stress opleveren doet dat natuurlijk wel, al dat gedoe. En sexen werkt uitstekend tegen stress, dat weet iedereen.

Ik vond het boek best aardig geschreven, op het laatst werd ik zelfs echt een beetje geroerd, toen die dochter bij haar moeder aan het bed stond. Toen dacht ik: goh, ja. Wat emotioneel.

Ik heb bij weinig romans dat ik denk: goh, laat ik dat eens voor mijn plezier uitlezen, en Kluun slaagde daar toch wel aardig in.

Hebben we niet allemaal genoten van Kluun, hebben we dat niet? Nou, precies, en we voeren er nu discussie over, allemaal over de rug van die arme Carmen.
Nou ja, goed, ik veeg daar mijn reet aan af. hihi.
pi_76997813
Er zijn te veel dingen gepost om allemaal te kunnen lezen, maar wil wel even reageren, zal waarschijnlijk vanaf mijn eigen post verder lezen.

Ik woon in het buitenland, ik heb gehoord van Kluun zijn boek en film, maar heb het boek niet gelezen, en de film niet gezien. Ik heb er ook totaal geen behoefte aan. Ik heb er online nog niets iets over gezegt of geschreven, maar in het licht van deze discussie zal ik het nu toch maar vertellen:

Ik ben 26 jaar oud, en net 1,5 maand klaar met mijn behandeling tegen kanker. Ik ben op dit moment volledig genezen van kanker. Toevallig genoeg zat ik in de zwaarste periode van mijn chemo kuur toen de film in premiere ging.

Omdat ik bijna elke dag 4 uur in de kliniek zat om de chemo kuur te ondergaan, babbelde ik nogal vaak met de verpleegkundigen daar, en vertelde op een dag over Kluun zijn boek. Grappig genoeg zei de betreffende verpleger: "Ah een boek over een vrouw die dapper vecht tegen borstkanker en uiteindelijk het gevecht wint" Helaas moest ik toen tegen hem zeggen: "Nee, ze is overleden en haar man ging vreemd en heeft er een boek over geschreven".

De verpleger vertelde me toen dat dit inderdaad veel gebeurde. Relaties leiden er sterk onder als een partner kanker krijgt. Kanker kan een zware beproeving zijn voor iemand zijn relatie.

Ikzelf had net 3 maanden een relatie met iemand toen ik kanker kreeg. Dit meisje heeft mij tijdens de gehele behandel periode verzorgt op de momenten dat ik daar zelf te zwak voor was. Ze had een voltijd baan, en woonde en werkte op een redelijke afstand van mij vandaan. Tegen het einde van mijn behandeling kon ik merken aan haar dat ze het steeds minder goed trok, de last begon ook zwaar op haar te wegen. Ik heb toen ook tegen haar gezegt dat ze wat leuks moest gaan doen en misschien een paar dagen mij niet op moest zoeken. (heb toen hulp ingeroepen van een collega)

2 weken na de behandeling ben ik weer gewoon weer naar mijn werk gegaan, en ben veel leuke dingen gaan doen met mijn vriendin, simpelweg om de ellende maar snel te vergeten.

Waarom ik dit allemaal vertel? Ik kan mij best indenken dat Kluun een uitlaatklep nodig had om even weg te zijn van de ellende. Je leven verandert drastisch als je op een dag kanker krijgt, en je bent er 24/7 mee bezig. Maar als Kluun een echte vent was geweest had hij een andere manier gevonden om er mee om te gaan en niet buiten de deur te neuken. Als hij dat al deed was dit een goed moment geweest om het even niet te doen. Het ergste vind ik nog wel dat hij er een boek over geschreven heeft. Dit toont van weinig respect ten opzichte van zijn vrouw. Iedereen heeft vuile was, maar ik ga die niet buiten hangen, en zeker niet de vuile was van mijn partner erbij.

Ja, ik vind Kluun een hufter.
Na aanleiding van een column van Bazbo 2 weken geleden heb ik er ook aan zitten denken om mijn verhaal op te schrijven. Ben er aan begonnen, maar vind de kwaliteit van mijn verhaal maar mager. Als ik het ooit afmaak wordt het een column reeks hier. Ik hoef en wil er geen geld aan te verdienen, en hier betreft het mijn verhaal, niet een eens het verhaal van mijn overleden partner.
pi_76998117
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 04:10 schreef AgitoM het volgende:
Er zijn te veel dingen gepost om allemaal te kunnen lezen, maar wil wel even reageren, zal waarschijnlijk vanaf mijn eigen post verder lezen.

Ik woon in het buitenland, ik heb gehoord van Kluun zijn boek en film, maar heb het boek niet gelezen, en de film niet gezien. Ik heb er ook totaal geen behoefte aan. Ik heb er online nog niets iets over gezegt of geschreven, maar in het licht van deze discussie zal ik het nu toch maar vertellen:

Ik ben 26 jaar oud, en net 1,5 maand klaar met mijn behandeling tegen kanker. Ik ben op dit moment volledig genezen van kanker. Toevallig genoeg zat ik in de zwaarste periode van mijn chemo kuur toen de film in premiere ging.

Omdat ik bijna elke dag 4 uur in de kliniek zat om de chemo kuur te ondergaan, babbelde ik nogal vaak met de verpleegkundigen daar, en vertelde op een dag over Kluun zijn boek. Grappig genoeg zei de betreffende verpleger: "Ah een boek over een vrouw die dapper vecht tegen borstkanker en uiteindelijk het gevecht wint" Helaas moest ik toen tegen hem zeggen: "Nee, ze is overleden en haar man ging vreemd en heeft er een boek over geschreven".

De verpleger vertelde me toen dat dit inderdaad veel gebeurde. Relaties leiden er sterk onder als een partner kanker krijgt. Kanker kan een zware beproeving zijn voor iemand zijn relatie.

Ikzelf had net 3 maanden een relatie met iemand toen ik kanker kreeg. Dit meisje heeft mij tijdens de gehele behandel periode verzorgt op de momenten dat ik daar zelf te zwak voor was. Ze had een voltijd baan, en woonde en werkte op een redelijke afstand van mij vandaan. Tegen het einde van mijn behandeling kon ik merken aan haar dat ze het steeds minder goed trok, de last begon ook zwaar op haar te wegen. Ik heb toen ook tegen haar gezegt dat ze wat leuks moest gaan doen en misschien een paar dagen mij niet op moest zoeken. (heb toen hulp ingeroepen van een collega)

2 weken na de behandeling ben ik weer gewoon weer naar mijn werk gegaan, en ben veel leuke dingen gaan doen met mijn vriendin, simpelweg om de ellende maar snel te vergeten.

Waarom ik dit allemaal vertel? Ik kan mij best indenken dat Kluun een uitlaatklep nodig had om even weg te zijn van de ellende. Je leven verandert drastisch als je op een dag kanker krijgt, en je bent er 24/7 mee bezig. Maar als Kluun een echte vent was geweest had hij een andere manier gevonden om er mee om te gaan en niet buiten de deur te neuken. Als hij dat al deed was dit een goed moment geweest om het even niet te doen. Het ergste vind ik nog wel dat hij er een boek over geschreven heeft. Dit toont van weinig respect ten opzichte van zijn vrouw. Iedereen heeft vuile was, maar ik ga die niet buiten hangen, en zeker niet de vuile was van mijn partner erbij.

Ja, ik vind Kluun een hufter.
Na aanleiding van een column van Bazbo 2 weken geleden heb ik er ook aan zitten denken om mijn verhaal op te schrijven. Ben er aan begonnen, maar vind de kwaliteit van mijn verhaal maar mager. Als ik het ooit afmaak wordt het een column reeks hier. Ik hoef en wil er geen geld aan te verdienen, en hier betreft het mijn verhaal, niet een eens het verhaal van mijn overleden partner.
Samenvatting: wie kanker heeft mag nog meer claimen dan normaal al gebeurt.
pi_76998202
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 06:30 schreef OeJ het volgende:

[..]

Samenvatting: wie kanker heeft mag nog meer claimen dan normaal al gebeurt.
Sorry, heb geen flauw idee wat je bedoelt met "claimen" en hoe dat betrekking heeft op wat ik geschreven heb.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 08:53:15 #163
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_76999039
We hebben het hier blijkbaar over het feit dat zo onwijs veel mannen vreemd gaan, maar wat te denken van de vrouwen.... lijkt meer ietwat op het feit: "de pot verwijt de ketel etc etc"

btw. ik hou niet van vreemdgaan, ben wat dat aangaat zo monogaam als het maar kan, maar ik kan mij wel inleven in de ander waarom de persoon het zou doen en dat zijn diverse uiteenlopende redenen.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_76999099
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 04:10 schreef AgitoM het volgende:
-verhaal-
Welkom op Fok, waar de moraalridders vertellen dat je NOOIT vreemd kan gaan omdat je een perfecte robot bent zonder gevoelens die alles doet wat de maatschappij hem opdraagt.
pi_76999613
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:53 schreef Mickeys het volgende:
We hebben het hier blijkbaar over het feit dat zo onwijs veel mannen vreemd gaan, maar wat te denken van de vrouwen.... lijkt meer ietwat op het feit: "de pot verwijt de ketel etc etc"

btw. ik hou niet van vreemdgaan, ben wat dat aangaat zo monogaam als het maar kan, maar ik kan mij wel inleven in de ander waarom de persoon het zou doen en dat zijn diverse uiteenlopende redenen.
Hoezo pot verwijt de ketel? Mag je als vrouw niet walgen van een vreemdgaande man 'want vrouwen gaan ook wel eens vreemd'? Natuurlijk gaan ook vrouwen vreemd. De mens gaat vreemd, mensen maken fouten.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:37:04 #166
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76999935
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:23 schreef Taurus het volgende:
De mens gaat vreemd, mensen maken fouten.
Maar van die fouten mag je toch wel walgen, zeker als ze commercieel uitgebuit worden.

Anders kun je elk topic wel doodmaken hier op fok!.

Van Bommel haalt in juni onnodig Rommedahl van achteren neer --> niet zeuren, iedereen maakt fouten
De Noord-Zuidlijn blijkt nóg 1 miljard duurder uit te pakken --> niet zeuren, iedereen maakt fouten
Marokkaantje steelt handtas van oud vrouwtje --> niet zeuren, iedereen maakt fouten

Maar vreemd genoeg worden mensen die dáár iets over zeggen niet uitgemaakt voor moraalridder. Zodra je echter je afkeuring uitspreekt over een vent die zijn terminaal zieke vrouw keihard bedriegt en dat vervolgens commercieel uitbuit, dan staat half fok! ineens klaar om je een moraalridder te noemen en je het cliché "iedereen maakt fouten" onder de neus te duwen.

Blijkbaar werken die gladde marketingpraatjes van Kluun wel erg goed. Dat moet ik hem nageven.
pi_77000506
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Maar van die fouten mag je toch wel walgen, zeker als ze commercieel uitgebuit worden.

Van Bommel haalt in juni onnodig Rommedahl van achteren neer --> niet zeuren, iedereen maakt fouten
De Noord-Zuidlijn blijkt nóg 1 miljard duurder uit te pakken --> niet zeuren, iedereen maakt fouten
Marokkaantje steelt handtas van oud vrouwtje --> niet zeuren, iedereen maakt fouten

Maar vreemd genoeg worden mensen die dáár iets over zeggen niet uitgemaakt voor moraalridder. Zodra je echter je afkeuring uitspreekt over een vent die zijn terminaal zieke vrouw keihard bedriegt en dat vervolgens commercieel uitbuit, dan staat half fok! ineens klaar om je een moraalridder te noemen en je het cliché "iedereen maakt fouten" onder de neus te duwen.

Blijkbaar werken die gladde marketingpraatjes van Kluun wel erg goed. Dat moet ik hem nageven.
Ik zeg toch niet dat je niet mag walgen? Ik doelde met mijn 'iedereen maakt fouten' op dat dat natuurlijk niet specifiek voor mannen of vrouwen bedoeld is

Natuurlijk valt dit af te keuren, dat staat als 'n paal boven water. Het is simpelweg niet sterk van die vent. Aan de andere kant heb je hier ook emotionele platvloerse reacties waarin wordt geschreeuwd 'dat doe je gewoon NIET! NIET!' of 'een man gaat gewoon niet vreemd, klaar!'. Nouja, dat soort reacties bestrijd ik wel. Nee, het is niet goed, ja, het gebeurt wel.
pi_77000550
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat je walgt van iemand zijn keuze om vreemd te gaan is tot daar aan toe. Hem een vreselijke ziekte ervoor toewensen degradeert die persoon tot een nitwit imo.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:16:58 #169
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77000960
Goed, er gaan gewoon net zoveel mannen als vrouwen vreemd. Om nu op Kluun af te geven alsof hij de enige is die dit doet vind ik een beetje... tja... ver gaan.

Dat Kluun er een boek over geschreven heeft is goed. Dat het uitgebracht is en al zeker 1 miljoen keer verkocht is vind ik ook top. Of het nu wel of niet een goede schrijver is vind ik ook maar zo zo. Voor mij is het een goede schrijver. Ik haat hem om zijn manier van omgaan met de kanker van Carmen, maar de andere zaken die hij beschrijft in zijn boek waren erg herkenbaar. Ik heb onwijs gelachen en later in het boek onwijs gehuild. Dat maakt Kluun voor mij een goede schrijver. Hij weet mij met dit boek, alsook met de weduwnaar, enorm te raken. Dat maakt het boek goed. De film ben ik op 1 scene na, niet over te spreken. Het is niet zoals het in het boek is beschreven, maar dat is mijn optiek.
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_77001295
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:16 schreef Mickeys het volgende:
Goed, er gaan gewoon net zoveel mannen als vrouwen vreemd. Om nu op Kluun af te geven alsof hij de enige is die dit doet vind ik een beetje... tja... ver gaan.
Zie je nu echt niet het verschil tussen 'gewoon' vreemdgaan en vreemdgaan terwijl je partner op sterven ligt?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:29:39 #171
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_77001425
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zie je nu echt niet het verschil tussen 'gewoon' vreemdgaan en vreemdgaan terwijl je partner op sterven ligt?
Vertel, wat is het verschil, behalve het feit dat mensen hem dezelfde ziekte gaan toewensen?
pi_77001540
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vertel, wat is het verschil, behalve het feit dat mensen hem dezelfde ziekte gaan toewensen?
Ik weet niet waar jij het over hebt, maar ik heb niemand wat voor ziekte dan ook toegewenst.
pi_77001639
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welkom op Fok, waar de moraalridders vertellen dat je NOOIT vreemd kan gaan omdat je een perfecte robot bent zonder gevoelens die alles doet wat de maatschappij hem opdraagt.
Niemand is perfect, en iedereen maakt fouten, de maatschapij bepaalt inderdaad voor een groot deel wat wel en niet kan, en daar zit vaak een reden achter. Maar ieder individu is ook in staat om een afweging te maken of zijn eigen gedrag wel of niet kan. En afgezien van wat de maatschapij ervan vind, weet iedereen donders goed dat het verwerpelijk is om vreemd te gaan terwijl je partner langzaam sterft en je nu eigenlijk nodig heeft.
Je kan je wel een excuusje geven van "Ik heb het zo moeilijk", maar daar kun je ook uiting aan geven zonder verwerpelijke acties te doen.
pi_77001697
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:37 schreef AgitoM het volgende:

[..]

Niemand is perfect, en iedereen maakt fouten, de maatschapij bepaalt inderdaad voor een groot deel wat wel en niet kan, en daar zit vaak een reden achter. Maar ieder individu is ook in staat om een afweging te maken of zijn eigen gedrag wel of niet kan. En afgezien van wat de maatschapij ervan vind, weet iedereen donders goed dat het verwerpelijk is om vreemd te gaan terwijl je partner langzaam sterft en je nu eigenlijk nodig heeft.
Je kan je wel een excuusje geven van "Ik heb het zo moeilijk", maar daar kun je ook uiting aan geven zonder verwerpelijke acties te doen.
Inderdaad.

En als je het stiekem doet, en niemand het weet, kan ook niemand er een oordeel over hebben. Maar als je er vervolgens een boek over schrijft kun je er niet omheen dat mensen er zo hun mening over hebben.
pi_77002234
quote:

[..]

Nouja zeg, dat lijkt me beiden even verwerpelijk. Kom nou. Wat dat betreft is het misschien zelfs wel begrijpelijker. Hij had het dan alleen veel beter verborgen moeten houden, dat wel.
pi_77002377
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:37 schreef AgitoM het volgende:

[..]

Je weet dat de term 'vreemgaan' is geintroduceerd door de opzet van onze monogame maatschappij, en dat monogamie een keuze is die indruist tegen onze eigen oerinstincten? Waarom denk je anders dat het zo`n beladen onderwerp is; wij als mens vechten continu tegen onze oerinstinct om onszelf voort te planten.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:56:50 #178
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77002383
Overigens zijn vreemdgaande vrouwen een stuk minder fout dan mannen die het stiekem met een ander doen. Een man wiens vrouw hem bedriegt, heeft er zelf om gevraagd. Of hij heeft niet op zitten letten en teveel tijd aan zijn zinloze hobby's besteed. Eigen schuld, dikke bult.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:01:24 #179
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77002571
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je weet dat de term 'vreemgaan' is geintroduceerd door de opzet van onze monogame maatschappij, en dat monogamie een keuze is die indruist tegen onze eigen oerinstincten? Waarom denk je anders dat het zo`n beladen onderwerp is; wij als mens vechten continu tegen onze oerinstinct om onszelf voort te planten.
En tegen ons oerinstinct om figuren als Kluun te doden na het aantasten van de eer van zijn vrouw.

Dat vechten tegen oerinstincten heet "beschaving".
pi_77003039
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:53 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nouja zeg, dat lijkt me beiden even verwerpelijk. Kom nou. Wat dat betreft is het misschien zelfs wel begrijpelijker. Hij had het dan alleen veel beter verborgen moeten houden, dat wel.
Het is begrijpelijker als iemand vreemdgaat terwijl z'n partner op sterven ligt? Wat een goeie grap!

Mijn moeder is overleden aan kanker, en mijn vader is toch echt niet in die verleiding gekomen destijds hoor. Die is er geweest voor haar die laatste tijd dat ze samen hadden, ze zou het vast niet goed hebben gekeurd als hij zoiets zou doen.
Zou jij je er prettig bij voelen zoiets te doen, wetende dat je je partner er ook nog eens veel pijn mee doet, zo op het eind?

Kijk, als iemand overleden is betekent het niet dat je als kluizenaar door het leven verder moet. Dan begrijpt iedereen dat je ook verder gaat met je leven. Maar even nog niet als je partner op sterven ligt, is dat zo moeilijk?
pi_77003229
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als we het over oerinstincten gaan hebben, dan kan er ook gezegt worden dat vrouwen een oer instinct hebben om jaloers te worden als een man naar andere vrouwen kijkt en daarnaast andere vrouwen als een bedreiging of competitie ziet.

Gelukkig zijn we tegenwoordig wat beter georganiseerd en beschaafder, zodat we ons met andere dingen kunnen bezig houden dan het mooiste vrouwtje te versieren en competitie uitschakelen.
pi_77003376
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:01 schreef Pool het volgende:

[..]

En tegen ons oerinstinct om figuren als Kluun te doden na het aantasten van de eer van zijn vrouw.
Eh nee, je verwart nu een cultureel-erfelijk gedachtegoed met oerinstincten
pi_77003493
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:18 schreef AgitoM het volgende:

[..]

Als we het over oerinstincten gaan hebben, dan kan er ook gezegt worden dat vrouwen een oer instinct hebben om jaloers te worden als een man naar andere vrouwen kijkt en daarnaast andere vrouwen als een bedreiging of competitie ziet.
En dat is nu anders? Vrouwen worden sneller jaloers dan mannen, dat is een feit.
quote:
Gelukkig zijn we tegenwoordig wat beter georganiseerd en beschaafder, zodat we ons met andere dingen kunnen bezig houden dan het mooiste vrouwtje te versieren en competitie uitschakelen.
Ach welnee, in de genen zijn we nog steeds dezelfde mensapen als een tig jaar geleden. Dat we graag de schijn ophouden is wel duidelijk. Waarom denk je anders dat soapseries het zo goed doen? Alles wat ons oerinstinct triggert zit daarin; liefde, lust, overspel, bedrog en achterklap. Precies de dingen die ons vroeger zo bezighielden.
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het is begrijpelijker als iemand vreemdgaat terwijl z'n partner op sterven ligt? Wat een goeie grap!

Mijn moeder is overleden aan kanker, en mijn vader is toch echt niet in die verleiding gekomen destijds hoor. Die is er geweest voor haar die laatste tijd dat ze samen hadden, ze zou het vast niet goed hebben gekeurd als hij zoiets zou doen.
Zou jij je er prettig bij voelen zoiets te doen, wetende dat je je partner er ook nog eens veel pijn mee doet, zo op het eind?

Kijk, als iemand overleden is betekent het niet dat je als kluizenaar door het leven verder moet. Dan begrijpt iedereen dat je ook verder gaat met je leven. Maar even nog niet als je partner op sterven ligt, is dat zo moeilijk?
Het gaat ook niet om het vreemdgaan op zich. Er zijn ook lui die helemaal flippen als ze hun partner weg zien rotten aan de kanker, die gaan aan de drank/drugs/weet ik wat, puur en alleen omdat ze niet met de situatie om kunnen gaan. Dat is toch niet zo verwonderlijk? Ik zeg niet dat Kluun hetzelfde heeft, maar ik kan mij voorstellen dat een ieder daar een andere manier van omgaan mee heeft.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2010 11:25:47 ]
pi_77003715
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik kan me zo voorstellen dat je zwelgt in zwakte, op het moment dat je vrouw en jij in crisis verkeren. Ja, dan is het lekker als je 's avonds je pijn kan wegdrinken en er iemand is die je een zodanige afleiding kan geven dat je niet aan je vrouw en de nare situatie thuis denkt. Het is niet correct, maar het is wel prettig. Zo iemand doet dat toch ook niet totaal careless, zo iemand gaat kapot van spijt maar ook van pijn en kan duidelijk de situatie niet aan. Het is een en al zwakte. Dat maakt iemand niet per definitie een slecht mens, mits er berouw aan te pas komt, maar wel een zwak mens.

Het is dus alles behalve een grap. Dat het erger zou zijn om in deze omstandigheden vreemd te gaan, dat vind ik een rare uitspraak. Het is toch des te 'lulliger' als iemand vreemdgaat zonder daar thuis een reden voor te hebben? Je kunt er op meerdere manieren naar kijken, gelukkig. Maar een grap is het zeker niet.
pi_77003842
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dat is nu anders? Vrouwen worden sneller jaloers dan mannen, dat is een feit.
[..]

Ach welnee, in de genen zijn we nog steeds dezelfde mensapen als een tig jaar geleden. Dat we graag de schijn ophouden is wel duidelijk. Waarom denk je anders dat soapseries het zo goed doen? Alles wat ons oerinstinct triggert zit daarin; liefde, lust, overspel, bedrog en achterklap. Precies de dingen die ons vroeger zo bezighielden.
Worden vrouwen sneller jaloers dan mannen? Is daar onderzoek naar gedaan, gezien jij het een feit noemt? Kan mij daar totaal niet in vinden, in die uitspraak, van wat ik om mij heen hoor en zie.

Overigens neem ik aan dat je slechts dingen constateert op het moment, met je oer-verhalen, of zeg je nu dat we daar niet zo moeilijk over moeten doen en er gewoon aan moeten toegeven? Ik ben een realist, maar ik ben ook wel blij dat er bepaalde normen zijn opgelegd. Als die er niet waren waren we wellicht inderdaad niet verder gekomen dan die mensapen, dat heet inderdaad beschaving.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:33:38 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77003859
Het is wel een typische oplossing voor mensen die het leven als een grap zien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_77003972
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:30 schreef Taurus het volgende:

Het is toch des te 'lulliger' als iemand vreemdgaat zonder daar thuis een reden voor te hebben? Je kunt er op meerdere manieren naar kijken, gelukkig. Maar een grap is het zeker niet.
Hoe kun je nu vreemdgaan zonder reden? Daar is altijd een reden voor, dan kom je iets tekort in je relatie, mis je iets.
Maar ik vind het van lafheid getuigen als je het doet als je vrouw op sterven ligt. Dan ben je er voor je vrouw, doe je wat je kan voor haar die laatste momenten dat ze er nog is, en niet door vreemd te gaan 'omdat het allemaal te zwaar voor je is'.
Hou je dan maar even in tot ze onder de groene zoden ligt. Als je daar al niet het geduld voor hebt.
pi_77004101
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe kun je nu vreemdgaan zonder reden? Daar is altijd een reden voor, dan kom je iets tekort in je relatie, mis je iets.
Neuh, kan ook gewoon vermaak of behoefte aan bevestiging, puur egoisme zijn. Maar goed, dat spreekt niet tegen mijn punt hoor, prima, dan is er altijd een reden voor. Dan is het dus niet erger als je het doet als je vrouw ziek is (en wellicht ómdat je vrouw ziek is).
quote:
Maar ik vind het van lafheid getuigen als je het doet als je vrouw op sterven ligt. Dan ben je er voor je vrouw, doe je wat je kan voor haar die laatste momenten dat ze er nog is, en niet door vreemd te gaan 'omdat het allemaal te zwaar voor je is'.
Hou je dan maar even in tot ze onder de groene zoden ligt. Als je daar al niet het geduld voor hebt.
Ik zeg toch ook dat het zwak is en niet goed te keuren valt en dat soort wijsheden? Ik spreek alleen tegen dat het erger is onder deze omstandigheden, dan wanneer je vrouw kerngezond is. Ik vind het beide even ongepast.
pi_77004103
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:33 schreef Taurus het volgende:

[..]

Worden vrouwen sneller jaloers dan mannen? Is daar onderzoek naar gedaan, gezien jij het een feit noemt? Kan mij daar totaal niet in vinden, in die uitspraak, van wat ik om mij heen hoor en zie.

Overigens neem ik aan dat je slechts dingen constateert op het moment, met je oer-verhalen, of zeg je nu dat we daar niet zo moeilijk over moeten doen en er gewoon aan moeten toegeven? Ik ben een realist, maar ik ben ook wel blij dat er bepaalde normen zijn opgelegd. Als die er niet waren waren we wellicht inderdaad niet verder gekomen dan die mensapen, dat heet inderdaad beschaving.
Het is min of meer gelijk lees ik hier: http://mens-en-samenlevin(...)-op-de-evolutie.html

Hier staat een hoop in uitgelegd. Het aantal is ongeveer gelijk trouwens, ik dacht dat vrouwen meer jaloers aangelegd waren.
pi_77004150
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is min of meer gelijk lees ik hier: http://mens-en-samenlevin(...)-op-de-evolutie.html

Hier staat een hoop in uitgelegd. Het aantal is ongeveer gelijk trouwens, ik dacht dat vrouwen meer jaloers aangelegd waren.
Pak van m'n hart
pi_77004151
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:39 schreef Taurus het volgende:

[..]

Neuh, kan ook gewoon vermaak of behoefte aan bevestiging, puur egoisme zijn. Maar goed, dat spreekt niet tegen mijn punt hoor, prima, dan is er altijd een reden voor. Dan is het dus niet erger als je het doet als je vrouw ziek is (en wellicht ómdat je vrouw ziek is).
[..]

Ik zeg toch ook dat het zwak is en niet goed te keuren valt en dat soort wijsheden? Ik spreek alleen tegen dat het erger is onder deze omstandigheden, dan wanneer je vrouw kerngezond is. Ik vind het beide even ongepast.
Nou, dat ben ik niet met je eens.
Het is allebei niet netjes, maar als je vrouw ook nog eens op sterven ligt net wat erger. Naar mijn mening.
pi_77004199
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, dat ben ik niet met je eens.
Het is allebei niet netjes, maar als je vrouw ook nog eens op sterven ligt net wat erger. Naar mijn mening.
Nouja, ik vind het net zo erg, en iets begrijpelijker (niet beter of goed dus, let op het grijs) dat het gebeurt onder nare omstandigheden dan dat het gebeurt als er niet veel aan de hand is.
pi_77004241
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:41 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nouja, ik vind het net zo erg, en iets begrijpelijker (niet beter of goed dus, let op het grijs) dat het gebeurt onder nare omstandigheden dan dat het gebeurt als er niet veel aan de hand is.
Ik vind het juist minder begrijpelijk. Waarom heb ik al uitgelegd.
pi_77004284
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou weten eigenlijk, wat je zelf in zo`n situatie zou doen? Iedereen heeft de mond er wel van vol dat het hun NOOIT zal gebeuren, maar is dat juist niet de makke ervan, dat je het zelf niet kan weten omdat je zoiets nog nooit hebt meegemaakt?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:45:09 #195
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_77004337
quote:

[..]

Zoals al eerder aangegeven. Vreemdgaan is vreemdgaan, ongeacht in welke situatie. Overigens heb ik zelf kanker gehad en mijn toenmalige kerel vond het toen nog steeds nodig om buiten de deur te gaan eten (overigens kwam de kanker door zijn drang om iedere keer maar buiten de deur te gaan eten). Een kloothommel dus, maar ik heb zelf het besluit genomen om het niet meer te accepteren en te vertrekken. Het is een keuze. Het leven bestaat bovenal uit het feit dat je continue keuzes maakt. Misschien dat ik door bovenstaande ervaring het boek van Kluun me zo aansprak en mij raakte.
pi_77004358
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Dit is een soort 'wie heeft het laatste (nietszeggende) woord'-strijd
pi_77004390
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou weten eigenlijk, wat je zelf in zo`n situatie zou doen? Iedereen heeft de mond er wel van vol dat het hun NOOIT zal gebeuren, maar is dat juist niet de makke ervan, dat je het zelf niet kan weten omdat je zoiets nog nooit hebt meegemaakt?
Oh, dus ik mag er pas een mening over hebben als mijn partner op sterven ligt?
pi_77004423
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh, dus ik mag er pas een mening over hebben als mijn partner op sterven ligt?
Nee, je mag er best een mening over hebben. Maar stellig zeggen dat jij zelf zoiets NOOIT zou doen klinkt nogal.......zwart/wit, snap je? Ik vraag dus aan jou hoe je zo zeker weet dat het jou nooit zal overkomen, het vreemdgaan.
pi_77004445
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:45 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Zoals al eerder aangegeven. Vreemdgaan is vreemdgaan, ongeacht in welke situatie. Overigens heb ik zelf kanker gehad en mijn toenmalige kerel vond het toen nog steeds nodig om buiten de deur te gaan eten (overigens kwam de kanker door zijn drang om iedere keer maar buiten de deur te gaan eten). Een kloothommel dus, maar ik heb zelf het besluit genomen om het niet meer te accepteren en te vertrekken. Het is een keuze. Het leven bestaat bovenal uit het feit dat je continue keuzes maakt. Misschien dat ik door bovenstaande ervaring het boek van Kluun me zo aansprak en mij raakte.
Naar mijn weten is kanker een celdelings-ziekte?
pi_77004471
quote:

[..]

Hoe kun je nu kanker krijgen van je kerel die vreemdgaat?

En weggaan bij je vreemdgaande partner is zeker een keuze, maar een stuk moeilijker als je al weggeteerd op bed ligt. Zeker als er geen hoop is op genezing.
pi_77004541
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, je mag er best een mening over hebben. Maar stellig zeggen dat jij zelf zoiets NOOIT zou doen klinkt nogal.......zwart/wit, snap je? Ik vraag dus aan jou hoe je zo zeker weet dat het jou nooit zal overkomen, het vreemdgaan.
Ik weet stellig dat ik niet vreemd zou gaan als mijn partner terminaal op bed zou liggen, ja.
Het is een keuze die je dan maakt hoor, het OVERKOMT je niet!
pi_77004548
quote:

(overigens kwam de kanker door zijn drang om iedere keer maar buiten de deur te gaan eten)..
eeuuuhhh, whut
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_77004588
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:50 schreef Mirjam het volgende:

[..]

eeuuuhhh, whut
Je krijgt kanker van uit eten gaan, wist je niet?
pi_77004600
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik weet stellig dat ik niet vreemd zou gaan als mijn partner terminaal op bed zou liggen, ja.
Het is een keuze die je dan maakt hoor, het OVERKOMT je niet!
Zoals ik al zei; een hoop mensen doen in die tijd dingen die ze normaliter nooit zouden doen. Kijk je dan nog steeds zo zwart/wit tegen hun aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')