abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:30:02 #176
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76539495
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:29 schreef padlarf het volgende:

[..]

Instinct is geen teken van superieuriteit. Dat is het slaafs navolgen van programmering.
Slaafs navolgen, wil je nu beweren dat dat geen voordeel is maar zelfs een nadeel?
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:30:55 #177
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76539556
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:27 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

We hebben onze kracht door middel van intelligentie weten te verbeteren. Dieren hebben klauwen, wij hebben wapens en machines. Dat voordeel hebben dieren dus ook niet meer.
En waar denk je dat we zonder zijn? Dat is dus ook waarom we qua intelligentie in het voordeel zijn, niet wat kracht aangaat.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:33:37 #178
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_76539687
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:30 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Slaafs navolgen, wil je nu beweren dat dat geen voordeel is maar zelfs een nadeel?
Het is een voordeel voor die dieren, zeker, maar geen teken van superieuriteit. Het is meer zo dat de natuur iets heeft van: Ik vertrouw er niet op dat die dieren een juiste beslissing zullen nemen in die en dei situatie, daarom geef ik ze instinct, zodat ze het automatisch overleven.
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:33:41 #179
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_76539694
quote:

[..]

En waar denk je dat we zonder zijn? Dat is dus ook waarom we qua intelligentie in het voordeel zijn, niet wat kracht aangaat.
wij zijn wel degelijk superieur aan die mieren en dergelijke qua kracht juist omdat we andere middelen gebruiken voor kracht.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:34:22 #180
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_76539729
quote:

[..]

Waar denk je dat dieren zonder hun kracht zouden zijn? Allemaal op dezelfde plek als de Dodo. Met hun kracht kunnen ze hun intelligentie niet compenseren. Wij kunnen onze kracht wel compenseren met onze intelligentie. Uiteindelijk heeft de mens meer.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:35:44 #181
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_76539788
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:25 schreef griekjeee het volgende:
Er zijn genoeg voorbeelden te verzinnen, ik zou niet weten waarom ik van alles een opsomming moet maken. Naast dat zijn dieren ook veel beter in heel hun design, ze hebben instincten die wij zelfs met wetenschap niet kunnen evenaren.
Dat jij van mijn voorbeelden niet on der de indruk bent doet mij weinig, je hebt er anders geen weer woord op. Waarom zou ik er meer neerzetten als je een enkele al niet kunt weerleggen?
Je doelt hiermee op het feit dat er dieren waren die wegrenden voor de tsumani terwijl mensen bleven staan?

Tuurlijk zijn er diersoorten die beter kunnen zwemmen dan de mens en hier minder last van hebben, tuurlijk zijn er diersoorten die harder kunnen rennen en dus beter vluchten en tuurlijk zijn er diersoorten die beter kunnen klimmen en dus hoger zitten bij zo een tsunami.

Echter er is geen diersoort die beter kan in het water dan onze (duik)boten, er is geen diersoort die sneller kan rennen dan wij kunnen met een auto of vliegtuig en er is geen diersoort die hoger kan klimmen dan wij een wolkenkrabber kunnen bouwen. En met elk van die dingen hadden die mensen daar beter kunnen overleven dan welke diersort ook en daarom zijn wij, ik elk opzicht, superieur aan de dieren. Alsjeblieft.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:38:49 #182
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76539913
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:34 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Waar denk je dat dieren zonder hun kracht zouden zijn? Allemaal op dezelfde plek als de Dodo. Met hun kracht kunnen ze hun intelligentie niet compenseren. Wij kunnen onze kracht wel compenseren met onze intelligentie. Uiteindelijk heeft de mens meer.
Een dier bezit die kracht, wapens horen niet aan ons toe ofzo. Het zou een goede vergelijking zijn als dieren ook van iets anders gebruik zouden kunnen maken. Wij zijn nu superieur wat intelligentie aangaat, zij in kracht. En dat kunnen we ook niet altijd, alsof een mens altijd met wapens rondloopt. Er zijn ongevallen e.d waarbij een mens opgegeten wordt. Waar is die zogenaamde superioriteit dan?
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:40:06 #183
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76539974
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:33 schreef padlarf het volgende:

[..]

Het is een voordeel voor die dieren, zeker, maar geen teken van superieuriteit. Het is meer zo dat de natuur iets heeft van: Ik vertrouw er niet op dat die dieren een juiste beslissing zullen nemen in die en dei situatie, daarom geef ik ze instinct, zodat ze het automatisch overleven.
Ben je nu aan het uitleggen hoe de natuur dacht toen ze dieren het instinct gaven?

Zoals ik al eerder zei: de mens draait het verhaal graag naar hoe het hen het beste uitkomt.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:40:10 #184
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_76539977
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:38 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Een dier bezit die kracht, wapens horen niet aan ons toe ofzo. Het zou een goede vergelijking zijn als dieren ook van iets anders gebruik zouden kunnen maken. Wij zijn nu superieur wat intelligentie aangaat, zij in kracht. En dat kunnen we ook niet altijd, alsof een mens altijd met wapens rondloopt. Er zijn ongevallen e.d waarbij een mens opgegeten wordt. Waar is die zogenaamde superioriteit dan?
Even opmerken dat meer mensen dieren eten dan dieren mensen. Dus ja, superioriteit.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:41:00 #185
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_76540029
quote:

[..]

We hebben het over soorten, niet over individuen. Ook al wordt er 1 mens opgegeten door dieren, dan is de soort nog steeds superieur.
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:41:13 #186
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76540044
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:35 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Je doelt hiermee op het feit dat er dieren waren die wegrenden voor de tsumani terwijl mensen bleven staan?

Tuurlijk zijn er diersoorten die beter kunnen zwemmen dan de mens en hier minder last van hebben, tuurlijk zijn er diersoorten die harder kunnen rennen en dus beter vluchten en tuurlijk zijn er diersoorten die beter kunnen klimmen en dus hoger zitten bij zo een tsunami.

Echter er is geen diersoort die beter kan in het water dan onze (duik)boten, er is geen diersoort die sneller kan rennen dan wij kunnen met een auto of vliegtuig en er is geen diersoort die hoger kan klimmen dan wij een wolkenkrabber kunnen bouwen. En met elk van die dingen hadden die mensen daar beter kunnen overleven dan welke diersort ook en daarom zijn wij, ik elk opzicht, superieur aan de dieren. Alsjeblieft.
Dat is allemaal een teken dat wij qua intelligentie en wetenschap superieur zijn, maar waar zijn we zonder? Alsof die dingen aan ons vast geplakt zitten ofzo.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:41:34 #187
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_76540057
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:40 schreef griekjeee het volgende:

Zoals ik al eerder zei: de mens draait het verhaal graag naar hoe het hen het beste uitkomt.
En omdat ze dat kan is ze superieur.
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:41:51 #188
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76540076
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:40 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Even opmerken dat meer mensen dieren eten dan dieren mensen. Dus ja, superioriteit.
Je begrijpt mijn punt niet.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:42:36 #189
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76540116
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:41 schreef padlarf het volgende:

[..]

En omdat ze dat kan is ze superieur.
In intelligentie ja. Ik wil niet zeggen dat dat een onbelangrijk vlak is, maar geen reden voor de mens om zich zo ontzettend verheven te voelen.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:43:06 #190
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_76540157
quote:

[..]

Die wapens zijn een menselijke creatie, die waren er zonder ons nooit geweest en zijn wel degelijk onderdeel van de mens als soort. Er zijn inderdaad ongevallen waarbij mensen opgegeten worden, maar dieren zullen nooit in staat zijn om ons helemaal uit te roeien. Wij kunnen dat wel als we dat willen.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:43:37 #191
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_76540184
quote:
Er zijn ongevallen e.d waarbij een mens opgegeten wordt. Waar is die zogenaamde superioriteit dan?
Je zegt het zelf, als een dier een mens op eet is het een ongeval, geen doodgewone zaak.

De mensheid is instaat welke diersoort dan ook uit te roeien, andersom is er geen diersoort die hetzelfde kan. Waar is die zogenaamde superioriteit van de dieren dan? Moeten ze echt allemaal uitsterven voordat dit ingezien wordt? Het gevaar voor de mensheid zit hem in de mensheid en in ziektes, maar heel zeker niet in het dierenrijk. Het gevaar voor het dierenrijk zit hem weldegelijk in de mensheid.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:44:03 #192
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76540219
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:41 schreef padlarf het volgende:

[..]

We hebben het over soorten, niet over individuen. Ook al wordt er 1 mens opgegeten door dieren, dan is de soort nog steeds superieur.
We hebben het niet over individuen omdat? Ja, omdat de mens het dan aflegt zonder al zijn speeltjes tegen een hoop diersoorten. Dat vind ik behoorlijk inferieur te noemen.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:47:07 #193
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_76540381
Goed, we zullen het hebben over iets dat antropologisch wel bij de mens hoort, sinds we zijn overgegaan in homo sapiens sapiens, namelijk taal. Taal stelt ons mensen in staat om op een ongekend adequate manier afspraken te maken, informatie door te geven etc. Daarom is de soort mens superieur.
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:47:34 #194
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76540410
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:43 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Die wapens zijn een menselijke creatie, die waren er zonder ons nooit geweest en zijn wel degelijk onderdeel van de mens als soort. Er zijn inderdaad ongevallen waarbij mensen opgegeten worden, maar dieren zullen nooit in staat zijn om ons helemaal uit te roeien. Wij kunnen dat wel als we dat willen.
Wapens zijn geen onderdeel van de mens als soort. Nu niet, nooit niet. Ik weet niet waar jij uit bestaat maar ik heb gewoon een normaal lichaam hoor, komt geen wapen bij kijken.

Er hoeven maar een aantal belangrijke diersoorten uit te sterven en heel ons systeem is naar de klote. We kunnen niet alles kunstmatig in leven houden en een hoop- zo niet alle- mensen sterven mogelijk uit dan. Dus indirect kunnen ze er zeker wel voor zorgen.

Oh en dat hoeven ze feitelijk al niet eens, de mens helpt zichzelf graag een handje. Hoe superieur ben je als je je eigen soort om zeep aan het helpen bent? Verwarming van de aarde...oorlogen...Uitsterven van diersoorten...Hebben we allemaal aan ons zelf te danken.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:48:32 #195
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76540470
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:47 schreef padlarf het volgende:
Goed, we zullen het hebben over iets dat antropologisch wel bij de mens hoort, sinds we zijn overgegaan in homo sapiens sapiens, namelijk taal. Taal stelt ons mensen in staat om op een ongekend adequate manier afspraken te maken, informatie door te geven etc. Daarom is de soort mens superieur.
Jij denkt dat diersoorten onderling niet communiceren? Dat de mens er geen fuck van begrijpt wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:50:13 #196
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_76540578
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:48 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Jij denkt dat diersoorten onderling niet communiceren? Dat de mens er geen fuck van begrijpt wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
Lees voor de verandering nu eens een keer wat ik schrijf. Ik zeg niet dat dieren niet communiceren, ik zeg dat de mens dat veel en veel adequater kan.
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:51:23 #197
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76540649
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:50 schreef padlarf het volgende:

[..]

Lees voor de verandering nu eens een keer wat ik schrijf. Ik zeg niet dat dieren niet communiceren, ik zeg dat de mens dat veel en veel adequater kan.
Ik lees wat je schrijft, het gaat alleen nergens over. Als jij een taal niet begrijpt, kun je er onmogelijk uitspraken over doen.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:52:19 #198
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_76540714
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:51 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Ik lees wat je schrijft, het gaat alleen nergens over. Als jij een taal niet begrijpt, kun je er onmogelijk uitspraken over doen.

Het is gewoon een feit dat dieren niet zulke complexe 'talen' hebben als wij.
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:53:53 #199
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76540804
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:52 schreef padlarf het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit dat dieren niet zulke complexe 'talen' hebben als wij.
Omdat wij woorden gebruiken zoals wij die kennen is het complexer? Nogmaals je kunt er niet over de wijze van communiceren bij dieren oordelen, er is alleen bekend dat het wel degelijk gebeurd en zij heel goed in staat zijn elkaar iets specifiek duidelijk te maken.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:55:36 #200
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_76540913
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:53 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Omdat wij woorden gebruiken zoals wij die kennen is het complexer? Nogmaals je kunt er niet over de wijze van communiceren bij dieren oordelen, er is alleen bekend dat het wel degelijk gebeurd en zij heel goed in staat zijn elkaar iets specifiek duidelijk te maken.
Ik hou op met deze discussie. Je wilt er gewoon niet aan.
Ok stelletje hokboeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')