Slaafs navolgen, wil je nu beweren dat dat geen voordeel is maar zelfs een nadeel?quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:29 schreef padlarf het volgende:
[..]
Instinct is geen teken van superieuriteit. Dat is het slaafs navolgen van programmering.
En waar denk je dat we zonder zijn? Dat is dus ook waarom we qua intelligentie in het voordeel zijn, niet wat kracht aangaat.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:27 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
We hebben onze kracht door middel van intelligentie weten te verbeteren. Dieren hebben klauwen, wij hebben wapens en machines. Dat voordeel hebben dieren dus ook niet meer.
Het is een voordeel voor die dieren, zeker, maar geen teken van superieuriteit. Het is meer zo dat de natuur iets heeft van: Ik vertrouw er niet op dat die dieren een juiste beslissing zullen nemen in die en dei situatie, daarom geef ik ze instinct, zodat ze het automatisch overleven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:30 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Slaafs navolgen, wil je nu beweren dat dat geen voordeel is maar zelfs een nadeel?
wij zijn wel degelijk superieur aan die mieren en dergelijke qua kracht juist omdat we andere middelen gebruiken voor kracht.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:30 schreef griekjeee het volgende:
[..]
En waar denk je dat we zonder zijn? Dat is dus ook waarom we qua intelligentie in het voordeel zijn, niet wat kracht aangaat.
Waar denk je dat dieren zonder hun kracht zouden zijn? Allemaal op dezelfde plek als de Dodo. Met hun kracht kunnen ze hun intelligentie niet compenseren. Wij kunnen onze kracht wel compenseren met onze intelligentie. Uiteindelijk heeft de mens meer.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:30 schreef griekjeee het volgende:
[..]
En waar denk je dat we zonder zijn? Dat is dus ook waarom we qua intelligentie in het voordeel zijn, niet wat kracht aangaat.
Je doelt hiermee op het feit dat er dieren waren die wegrenden voor de tsumani terwijl mensen bleven staan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:25 schreef griekjeee het volgende:
Er zijn genoeg voorbeelden te verzinnen, ik zou niet weten waarom ik van alles een opsomming moet maken. Naast dat zijn dieren ook veel beter in heel hun design, ze hebben instincten die wij zelfs met wetenschap niet kunnen evenaren.
Dat jij van mijn voorbeelden niet on der de indruk bent doet mij weinig, je hebt er anders geen weer woord op. Waarom zou ik er meer neerzetten als je een enkele al niet kunt weerleggen?
Een dier bezit die kracht, wapens horen niet aan ons toe ofzo. Het zou een goede vergelijking zijn als dieren ook van iets anders gebruik zouden kunnen maken. Wij zijn nu superieur wat intelligentie aangaat, zij in kracht. En dat kunnen we ook niet altijd, alsof een mens altijd met wapens rondloopt. Er zijn ongevallen e.d waarbij een mens opgegeten wordt. Waar is die zogenaamde superioriteit dan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:34 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Waar denk je dat dieren zonder hun kracht zouden zijn? Allemaal op dezelfde plek als de Dodo. Met hun kracht kunnen ze hun intelligentie niet compenseren. Wij kunnen onze kracht wel compenseren met onze intelligentie. Uiteindelijk heeft de mens meer.
Ben je nu aan het uitleggen hoe de natuur dacht toen ze dieren het instinct gaven?quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:33 schreef padlarf het volgende:
[..]
Het is een voordeel voor die dieren, zeker, maar geen teken van superieuriteit. Het is meer zo dat de natuur iets heeft van: Ik vertrouw er niet op dat die dieren een juiste beslissing zullen nemen in die en dei situatie, daarom geef ik ze instinct, zodat ze het automatisch overleven.
Even opmerken dat meer mensen dieren eten dan dieren mensen. Dus ja, superioriteit.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:38 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Een dier bezit die kracht, wapens horen niet aan ons toe ofzo. Het zou een goede vergelijking zijn als dieren ook van iets anders gebruik zouden kunnen maken. Wij zijn nu superieur wat intelligentie aangaat, zij in kracht. En dat kunnen we ook niet altijd, alsof een mens altijd met wapens rondloopt. Er zijn ongevallen e.d waarbij een mens opgegeten wordt. Waar is die zogenaamde superioriteit dan?
We hebben het over soorten, niet over individuen. Ook al wordt er 1 mens opgegeten door dieren, dan is de soort nog steeds superieur.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:38 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Een dier bezit die kracht, wapens horen niet aan ons toe ofzo. Het zou een goede vergelijking zijn als dieren ook van iets anders gebruik zouden kunnen maken. Wij zijn nu superieur wat intelligentie aangaat, zij in kracht. En dat kunnen we ook niet altijd, alsof een mens altijd met wapens rondloopt. Er zijn ongevallen e.d waarbij een mens opgegeten wordt. Waar is die zogenaamde superioriteit dan?
Dat is allemaal een teken dat wij qua intelligentie en wetenschap superieur zijn, maar waar zijn we zonder? Alsof die dingen aan ons vast geplakt zitten ofzo.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:35 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Je doelt hiermee op het feit dat er dieren waren die wegrenden voor de tsumani terwijl mensen bleven staan?
Tuurlijk zijn er diersoorten die beter kunnen zwemmen dan de mens en hier minder last van hebben, tuurlijk zijn er diersoorten die harder kunnen rennen en dus beter vluchten en tuurlijk zijn er diersoorten die beter kunnen klimmen en dus hoger zitten bij zo een tsunami.
Echter er is geen diersoort die beter kan in het water dan onze (duik)boten, er is geen diersoort die sneller kan rennen dan wij kunnen met een auto of vliegtuig en er is geen diersoort die hoger kan klimmen dan wij een wolkenkrabber kunnen bouwen. En met elk van die dingen hadden die mensen daar beter kunnen overleven dan welke diersort ook en daarom zijn wij, ik elk opzicht, superieur aan de dieren. Alsjeblieft.
En omdat ze dat kan is ze superieur.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:40 schreef griekjeee het volgende:
Zoals ik al eerder zei: de mens draait het verhaal graag naar hoe het hen het beste uitkomt.
Je begrijpt mijn punt niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:40 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Even opmerken dat meer mensen dieren eten dan dieren mensen. Dus ja, superioriteit.
In intelligentie ja. Ik wil niet zeggen dat dat een onbelangrijk vlak is, maar geen reden voor de mens om zich zo ontzettend verheven te voelen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:41 schreef padlarf het volgende:
[..]
En omdat ze dat kan is ze superieur.
Die wapens zijn een menselijke creatie, die waren er zonder ons nooit geweest en zijn wel degelijk onderdeel van de mens als soort. Er zijn inderdaad ongevallen waarbij mensen opgegeten worden, maar dieren zullen nooit in staat zijn om ons helemaal uit te roeien. Wij kunnen dat wel als we dat willen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:38 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Je zegt het zelf, als een dier een mens op eet is het een ongeval, geen doodgewone zaak.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:38 schreef griekjeee het volgende:
Er zijn ongevallen e.d waarbij een mens opgegeten wordt. Waar is die zogenaamde superioriteit dan?
We hebben het niet over individuen omdat? Ja, omdat de mens het dan aflegt zonder al zijn speeltjes tegen een hoop diersoorten. Dat vind ik behoorlijk inferieur te noemen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:41 schreef padlarf het volgende:
[..]
We hebben het over soorten, niet over individuen. Ook al wordt er 1 mens opgegeten door dieren, dan is de soort nog steeds superieur.
Wapens zijn geen onderdeel van de mens als soort. Nu niet, nooit niet. Ik weet niet waar jij uit bestaat maar ik heb gewoon een normaal lichaam hoor, komt geen wapen bij kijken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:43 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Die wapens zijn een menselijke creatie, die waren er zonder ons nooit geweest en zijn wel degelijk onderdeel van de mens als soort. Er zijn inderdaad ongevallen waarbij mensen opgegeten worden, maar dieren zullen nooit in staat zijn om ons helemaal uit te roeien. Wij kunnen dat wel als we dat willen.
Jij denkt dat diersoorten onderling niet communiceren?quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:47 schreef padlarf het volgende:
Goed, we zullen het hebben over iets dat antropologisch wel bij de mens hoort, sinds we zijn overgegaan in homo sapiens sapiens, namelijk taal. Taal stelt ons mensen in staat om op een ongekend adequate manier afspraken te maken, informatie door te geven etc. Daarom is de soort mens superieur.
Lees voor de verandering nu eens een keer wat ik schrijf. Ik zeg niet dat dieren niet communiceren, ik zeg dat de mens dat veel en veel adequater kan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:48 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Jij denkt dat diersoorten onderling niet communiceren?Dat de mens er geen fuck van begrijpt wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
Ik lees wat je schrijft, het gaat alleen nergens over. Als jij een taal niet begrijpt, kun je er onmogelijk uitspraken over doen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:50 schreef padlarf het volgende:
[..]
Lees voor de verandering nu eens een keer wat ik schrijf. Ik zeg niet dat dieren niet communiceren, ik zeg dat de mens dat veel en veel adequater kan.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:51 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik lees wat je schrijft, het gaat alleen nergens over. Als jij een taal niet begrijpt, kun je er onmogelijk uitspraken over doen.
Omdat wij woorden gebruiken zoals wij die kennen is het complexer? Nogmaals je kunt er niet over de wijze van communiceren bij dieren oordelen, er is alleen bekend dat het wel degelijk gebeurd en zij heel goed in staat zijn elkaar iets specifiek duidelijk te maken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:52 schreef padlarf het volgende:
[..]
![]()
Het is gewoon een feit dat dieren niet zulke complexe 'talen' hebben als wij.
Ik hou op met deze discussie. Je wilt er gewoon niet aan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:53 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Omdat wij woorden gebruiken zoals wij die kennen is het complexer? Nogmaals je kunt er niet over de wijze van communiceren bij dieren oordelen, er is alleen bekend dat het wel degelijk gebeurd en zij heel goed in staat zijn elkaar iets specifiek duidelijk te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |