abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:03:01 #276
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_76555596
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:59 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Mensen, wezens die zich het snelst kunnen aanpassen aan situaties en het beste oplossingen voor problemen kunnen verzinnen, hebben niet zo'n groot leervermogen als een stel apen ja? En we geven ook geen informatie door van ouder op kind? Dat zijn allemaal dingen die mensen ook doen en nog beter ook.
Alles wat ik geleerd heb, heb ik geleerd van andere mensen. Niet van een Bonobo aap.
Ik had een bonobo aap uit Latijn-Amerika als au pair omdat die studeerde in Rotterdam, die heeft me de dingen des levens geleerd
pi_76555607
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat geld toch ook voor jou zeg...
Alles moet aangeleerd worden om ermee verder te kunnen.
Ja, maar ik leer het van mensen. Mijn eigen soort. Ik leer het van mijn ouders. Niet van een bonobo.
quote:
Dat ze een intersoortelijke taal in verhouding zo makkelijk oppakken verteld dat dat vermogen er gewoon natuurlijk inzit en dat ze dit kunstje waarschijnlijk ook met andere intersoortelijke talen uit kunnen halen, dat weten we niet zeker omdat wij die talen niet kennen, maar onwaarschijnlijk is het niet.

Wij hebben dit vermogen niet, na vele jaren van dik onderzoek, uitpluizerij en alles erop en eraan komen we niet verder dan dat we denken dat die brul gevaar betekend, we kennen misschien 3 grove woorden uit een intersoortelijke taal.
En dus zijn zij superieur? Denk je dat die bonobo's wel onze taal begrijpen?
-
pi_76555653
Female pygmy chimpanzees have sex once every half hour or so, frequently by pairing up with another female for some “g-g rubbing” in which they face each other and grind their clitorises together. Adolescents—male and female alike—frequently perform oral sex on young males, and it is common for adult males to masturbate adolescent males.

pi_76555714
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:59 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Mensen, wezens die zich het snelst kunnen aanpassen aan situaties en het beste oplossingen voor problemen kunnen verzinnen, hebben niet zo'n groot leervermogen als een stel apen ja? En we geven ook geen informatie door van ouder op kind? Dat zijn allemaal dingen die mensen ook doen en nog beter ook.
Alles wat ik geleerd heb, heb ik geleerd van andere mensen. Niet van een Bonobo aap.
Domme lul dat zeg ik niet.

Ik zeg dat ze een groter vermogen hebben om een intersoortelijke taal aan te leren waarmee ik je ongelijk bewijs dat mensen ALLES kunnen wat dieren kunnen en dan ook nog beter.
En nee, dat doen mensen dus niet beter, jouw mams kon je niet de taal van een andere soort leren, dat kan bonobo mams wel in dit geval.

Als we het over het algemeen hebben is de mens in het meeste best wel goed dankzij hulpmiddelen, de mens losstaand is niet suprieur, alhoewel enkele wel die kant opgaan, ik ging hiermee alleen in op de domme bewering dat mensen echt ALLES beter kunnen dan dieren, want dat is gewoonweg niet waar.

Dus intersoortelijke talen zijn "dieren" beter in.
Rampen aan voelen komen ook(ik weet het, we hebben apperatuur en we kunnen het wel aan zien komen, maar blijkbaar niet vroeg genoeg om mensen te redden in het geval van die tsunamie, waar die dieren wel optijd waren).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_76555715
Je moet er eigenlijk niet eens op ingaan, maar goed:

Alsof mensen niet een heleboel non-verbale uitingen van dieren op kunnen pakken, als alleen "oh gevaar!", wat een kletskoek zeg.

Neem een huisdier: je weet precies wanneer die boos, bang, verdrietig, vrolijk etc... is.
pi_76555769
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:05 schreef OeJ het volgende:
Je moet er eigenlijk niet eens op ingaan, maar goed:

Alsof mensen niet een heleboel non-verbale uitingen van dieren op kunnen pakken, als alleen "oh gevaar!", wat een kletskoek zeg.

Neem een huisdier: je weet precies wanneer die boos, bang, verdrietig, vrolijk etc... is.
Maar je kan niet met hem comminuceren en je zal ook nog weleens fout zitten.
Wat erg bleek van die bonobo's aangezien degene die het beste zijn in die symbolentaal nog weleens moeten bemiddelen tussen mens en aap die elkaar niet zo best begrijpen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:08:55 #282
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_76555820
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat erg bleek van die bonobo's aangezien degene die het beste zijn in die symbolentaal nog weleens moeten bemiddelen tussen mens en aap die elkaar niet zo best begrijpen.
Verdienen ze dan ook geld als tolk?
pi_76555825
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:03 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Ja, maar ik leer het van mensen. Mijn eigen soort. Ik leer het van mijn ouders. Niet van een bonobo.
[..]

En dus zijn zij superieur? Denk je dat die bonobo's wel onze taal begrijpen?
JA dat is het hele gedoe hierom, ze begrijpen het niet alleen, ze geven het door en passen het toe, creeeren zelfs nieuwe inzichten, gaan ermee aan de haal.
Ze begrijpen die taal werkelijk, echt van binnen en van buiten, grammaticaal en alles.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:10:29 #284
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_76555883
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Domme lul dat zeg ik niet.

Ik zeg dat ze een groter vermogen hebben om een intersoortelijke taal aan te leren waarmee ik je ongelijk bewijs dat mensen ALLES kunnen wat dieren kunnen en dan ook nog beter.
En nee, dat doen mensen dus niet beter, jouw mams kon je niet de taal van een andere soort leren, dat kan bonobo mams wel in dit geval.

Als we het over het algemeen hebben is de mens in het meeste best wel goed dankzij hulpmiddelen, de mens losstaand is niet suprieur, alhoewel enkele wel die kant opgaan, ik ging hiermee alleen in op de domme bewering dat mensen echt ALLES beter kunnen dan dieren, want dat is gewoonweg niet waar.

Dus intersoortelijke talen zijn "dieren" beter in.
Rampen aan voelen komen ook(ik weet het, we hebben apperatuur en we kunnen het wel aan zien komen, maar blijkbaar niet vroeg genoeg om mensen te redden in het geval van die tsunamie, waar die dieren wel optijd waren).
Als je een menselijke baby bij Bonobo's dropt zal hij ook hun taal leren, daar zijn Bonobo's echt niet speciaal in.
pi_76555885
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Als bonobo's uit zichzelf (dus niet 1 op 1 geleerd van mensen) leren steden te bouwen, de hele wereld over te gaan, scholen en universiteiten oprichten, medische wetenschap ontwikkelen, de ruimte ingaan, satelliettechniek gebruiken en GPS-systemen ontwikkelen, dán geef ik je gelijk en vind ik bonobo's superieur.

Niet als ze wat symbooltjes begrijpen.
-
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:11:08 #286
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_76555903
Bemiddelen tussen mens en aap trouwens Wanneer gebeurt dat? Wanneer je voor de zoveelste keer bent aangereden door een zilverrug gorilla op de A4?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:11:13 #287
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_76555908
Ok, ik ben om. Wie sluit zich aan bij mij leger? Snel alle bonobo's afmaken voor ze de aarde overnemen!
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:11:54 #288
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_76555937
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:09 schreef erodome het volgende:

[..]

JA dat is het hele gedoe hierom, ze begrijpen het niet alleen, ze geven het door en passen het toe, creeeren zelfs nieuwe inzichten, gaan ermee aan de haal.
Ze begrijpen die taal werkelijk, echt van binnen en van buiten, grammaticaal en alles.
Prachtig, ik kan niet wachten op de volgende literaire hoogstandjes van die Bonobo's. Voortaan moeten Bonobo's de Van Dale maar samenstellen.
pi_76555998
"Een nog onbekende bonobo heeft op de A4 voor een enorme ravage gezorgd, door zijn vrachtwagen te kantelen."

Het is niet ver weg meer.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:14:12 #290
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_76556007
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:11 schreef Pieter-utd het volgende:
Bemiddelen tussen mens en aap trouwens Wanneer gebeurt dat? Wanneer je voor de zoveelste keer bent aangereden door een zilverrug gorilla op de A4?
Nu lach je, maar bonobomoeders kunnen precies aan hun kinderen doorgeven hoe je auto's moet bouwen. Over 10 generaties kunnen ze zelfs al naar de ruimte.
pi_76556051
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:10 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Als je een menselijke baby bij Bonobo's dropt zal hij ook hun taal leren, daar zijn Bonobo's echt niet speciaal in.
Yeah right, als je een menselijke baby bij bonobo's dropt gaat 'ie gewoon dood, ook al wordt hij verzorgt.
En dan nog zal hij de taal niet leren, tarzan is fictie weet je wel.
Er zijn wel gevallen van kinderen die door dieren zijn grootgebracht(vage verhalen, hoe betrouwbaar ze zijn is niet zeker) en die kennen idd de eigen mensentaal niet noch zijn ze nog instaat die in zijn geheel te bevatten, maar ook kennen ze niet de taal van het betreffende dier, andere dieren van die soort reageren namelijk in het geheel niet op wat die kinderen "zeggen"
Het blijft dan bij het uitbraken van wat klanken zonder inhoud.
pi_76556086
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:10 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Als bonobo's uit zichzelf (dus niet 1 op 1 geleerd van mensen) leren steden te bouwen, de hele wereld over te gaan, scholen en universiteiten oprichten, medische wetenschap ontwikkelen, de ruimte ingaan, satelliettechniek gebruiken en GPS-systemen ontwikkelen, dán geef ik je gelijk en vind ik bonobo's superieur.

Niet als ze wat symbooltjes begrijpen.
Laten we enkele 10.000-den jaren wachten, dan pas kunnen we een eerlijk vergelijk maken.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:16:26 #293
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_76556092
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:14 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Nu lach je, maar bonobomoeders kunnen precies aan hun kinderen doorgeven hoe je auto's moet bouwen. Over 10 generaties kunnen ze zelfs al naar de ruimte.
Ik lach nu, maar eigenlijk ben ik bang voor mijn baan :s. Het zal niet lang duren voordat ook die sector wordt overgenomen door de Bonobo
pi_76556115
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:11 schreef Pieter-utd het volgende:
Bij die onderzoekers die die apen houden misschien?
Het is een vrij grote groep, waar ze ooit met 1 aap begonnen zijn wat te leren, die bleek dingen echt belachelijk snel op te pakken en door te geven aan de rest van de groep.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:17:24 #295
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_76556122
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Laten we enkele 10.000-den jaren wachten, dan pas kunnen we een eerlijk vergelijk maken.
Klopt, het is niet eerlijk, want de mens is superieur. Fijn dat je toch nog het licht hebt gezien
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:17:25 #296
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_76556123
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Yeah right, als je een menselijke baby bij bonobo's dropt gaat 'ie gewoon dood, ook al wordt hij verzorgt.
En dan nog zal hij de taal niet leren, tarzan is fictie weet je wel.
Er zijn wel gevallen van kinderen die door dieren zijn grootgebracht(vage verhalen, hoe betrouwbaar ze zijn is niet zeker) en die kennen idd de eigen mensentaal niet noch zijn ze nog instaat die in zijn geheel te bevatten, maar ook kennen ze niet de taal van het betreffende dier, andere dieren van die soort reageren namelijk in het geheel niet op wat die kinderen "zeggen"
Het blijft dan bij het uitbraken van wat klanken zonder inhoud.
Omdat Bonobo's te stompzinnig zijn om kinderen te verzorgen van andere soorten, iets wat wij wel kunnen.
pi_76556156
weet wat, stik erin, je ongelijk een keer toegeven dat mensen niet overal beter in zijn is te lastig blijkbaar.
Blijf maar lekker dom en onwetend, stem pvv, past er goed bij.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:18:50 #298
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_76556178
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:17 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Omdat Bonobo's te stompzinnig zijn om kinderen te verzorgen van andere soorten, iets wat wij wel kunnen.
Juist
pi_76556185
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:17 schreef Penisbaard het volgende:

[..]

Nee, omdat de menselijke baby te zwak is geworden om in een gewone natuurlijke omgeving zonder overdreven bescherming te overleven.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:19:00 #300
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_76556190
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom is het nu niet eerlijk dan? Moeten we dieren nog langer de tijd geven? Ze hebben miljoenen jaren de tijd gehad hoor. Tegen de tijd dat andere soorten ook naar de ruimte kunnen is deze planeet morsdood en zit de mens lekker ergens anders.
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, omdat de menselijke baby te zwak is geworden om in een gewone natuurlijke omgeving zonder overdreven bescherming te overleven.
Zal ik eens een bonobobaby in de huiskamer droppen en er vervolgens niks mee doen? Kijken hoelang die blijft leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')