Dat dusquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Gewoon ergens anders "Werkoverleg in Belgie 600km" neerzetten, dan kun je 200 keer naar je familie.
Of gewoon wat hierboven al een paar keer is beschreven natuurlijk.
En toen waren er een paar kentekencontroles en mag TS gaan aantonen waar hij allemaal wel en niet is geweest. Succes met weerleggenquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Gewoon ergens anders "Werkoverleg in Belgie 600km" neerzetten, dan kun je 200 keer naar je familie.
Of gewoon wat hierboven al een paar keer is beschreven natuurlijk.
Vrij simpel. Je kan die vergelijking niet maken zonder te weten wat TS nu rijdt voor zijn werk en waar hij privé behoefte aan heeft. Bijvoorbeeld als hij iemands prive chauffeur is, maar ook als hij in een bedrijfsbus rijdt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:01 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Waarom moeilijk doen met die registratie eigenlijk? Voor het bedrag aan bijtelling rij je zelf geen nieuwe auto incl. onderhoud etc.
Ja en? Nu rij ik hem gratisquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:01 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Waarom moeilijk doen met die registratie eigenlijk? Voor het bedrag aan bijtelling rij je zelf geen nieuwe auto incl. onderhoud etc.
Klopt, maar enkel zakelijk. Of je moet niet boven de 500km prive uitkomen op jaarbasis, maar ik heb moeite om dat te geloven.quote:
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:06 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Klopt, maar enkel zakelijk. Of je moet niet boven de 500km prive uitkomen op jaarbasis, maar ik heb moeite om dat te geloven.
Nee, ik kan het niet onderbouwen, maar mijn gevoel zegt dat dit zeer zelden voorkomt. En als het al voorkomt blijft het nog een moeilijke zaak om onder die 500 km te blijven. Een paar ritjes omdat het vrouwtje net die zaterdag haar auto nodig heeft en je zit zo boven de 500 km. Ik durf te stellen dat 99,9% van die zeikerds hier gewoon beduidend meer dan 500 privé km's per jaar rijden met hun leaseauto. Lekker dik doen voor de buurt, dus een zo duur en luxe mogelijke auto, maar niet bijtellen. Van mij mogen al die ratjes door de struikrover foto-brigade gepakt worden. Dus doe gewoon, en betaal net als ik gewoon die 25% bijtelling. Is echt goedkoper dan de boetes en naheffing achteraf.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:33 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan te geloven dat iemand onder de 500 km per jaar aan prive-km's blijft?
Veel voorkomende situatie is dat de 2e (lease)auto in het gezin vrijwel uitsluitend voor woon-werk verkeer van 1 van de kostwinners gebruikt wordt.
Jaloers?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, ik kan het niet onderbouwen, maar mijn gevoel zegt dat dit zeer zelden voorkomt. En als het al voorkomt blijft het nog een moeilijke zaak om onder die 500 km te blijven. Een paar ritjes omdat het vrouwtje net die zaterdag haar auto nodig heeft en je zit zo boven de 500 km. Ik durf te stellen dat 99,9% van die zeikerds hier gewoon beduidend meer dan 500 privé km's per jaar rijden met hun leaseauto. Lekker dik doen voor de buurt, dus een zo duur en luxe mogelijke auto, maar niet bijtellen. Van mij mogen al die ratjes door de struikrover foto-brigade gepakt worden. Dus doe gewoon, en betaal net als ik gewoon die 25% bijtelling. Is echt goedkoper dan de boetes en naheffing achteraf.
Ik denk juist dat in de meeste gezinnen op zaterdag de vrouwtjes en mannetjes samen iets gaan, al dan niet met de kindertjes.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, ik kan het niet onderbouwen, maar mijn gevoel zegt dat dit zeer zelden voorkomt. En als het al voorkomt blijft het nog een moeilijke zaak om onder die 500 km te blijven. Een paar ritjes omdat het vrouwtje net die zaterdag haar auto nodig heeft en je zit zo boven de 500 km. Ik durf te stellen dat 99,9% van die zeikerds hier gewoon beduidend meer dan 500 privé km's per jaar rijden met hun leaseauto. Lekker dik doen voor de buurt, dus een zo duur en luxe mogelijke auto, maar niet bijtellen. Van mij mogen al die ratjes door de struikrover foto-brigade gepakt worden. Dus doe gewoon, en betaal net als ik gewoon die 25% bijtelling. Is echt goedkoper dan de boetes en naheffing achteraf.
Ik ben het afgelopen jaar ook ruim onder de 500 km gebleven (ja ik heb er wel wat prive ritjes in gemaakt), omdat ik naast de lease auto nog een prive auto heb. Het gebeurt vaker dan je denkt!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:54 schreef buzz1291 het volgende:
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik gok op beidequote:
En het pijnpunt staat netjes onderaanquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[..]99,9% van die zeikerds hier [..]Lekker dik doen voor de buurt[..] al die ratjes [..] de struikrover foto-brigade[..]doe gewoon,
quote:en betaal net als ik gewoon die 25% bijtelling. Is echt goedkoper dan de boetes en naheffing achteraf.
Omdat de buurman met een 'dikke' Audi zo slim is om niet naar de Efteling te gaan.quote:Op zondag 10 januari 2010 09:31 schreef JumpingJacky het volgende:
Hij heeft dus ofwel zijn rittenregistratie niet goed bijgehouden of kan niet onder 500 km blijven. Heeft toch geprobeerd zijn bijtelling te ontlopen en is daarbij betrapt bij de Efteling. Na ontvangst van de naheffing snapt hij niet dat zijn buurman die in een soortgelijk huis woont zo'n 'dikke' Audi kan betalen en hij niet.
Of de rest van het jaar er niet in te rijden zodat hij er wel degelijk mee naar de Efteling kan en alsnog onder de 500 km prive blijftquote:Op zondag 10 januari 2010 10:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Omdat de buurman met een 'dikke' Audi zo slim is om niet naar de Efteling te gaan.
Er vanuit gaande dat de buurman niet in Delfzijl woontquote:Op zondag 10 januari 2010 12:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Of de rest van het jaar er niet in te rijden zodat hij er wel degelijk mee naar de Efteling kan en alsnog onder de 500 km prive blijft
Ik ga er even vanuit dat jij de afstand uitgerekend hebtquote:Op zondag 10 januari 2010 12:58 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat de buurman niet in Delfzijl woont
Assumption....quote:Op zondag 10 januari 2010 13:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat jij de afstand uitgerekend hebt
is the mother of all fuck upsquote:
Da's niet erg, want “Laziness is the mother of efficiency”quote:
quote:Op zondag 10 januari 2010 13:43 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Da's niet erg, want “Laziness is the mother of efficiency”
Sommigen doen het zonder auto en sommigen hoeven geen nieuwe auto. Voor 20 EUR heb je ook niet gauw een driegangen menu maar dat betekent niet dat ik elke dag 20 EUR wil uitgeven aan een driegangen menu indien ik die gelegenheid krijg.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:01 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Hoe naiefquote:Op woensdag 13 januari 2010 03:11 schreef Fokski het volgende:
Het gaat er niet om of je iets voor dat geld financiert of niet. Het gaat erom dat er mensen zijn die zo'n auto privé niet nodig hebben en ook niet wenselijk vinden. Dat je dan 6000 EUR netto kwijt bent om je werk te doen is dan gewoon zuur. [b]Ja, er zijn er een hoop die sjoemelen met de registratie (ik geloof niet in 99,9% of zelfs 50%) maar dat doet er niet toe.[/b[
Als je het bijna zeker weet niet het welhaast kunnen onderbouwen (met feiten bedoel ik dus). Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:42 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hoe naief
Ik weet bijna wel zeker dat dik 50% sjoemelt met de registratie.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je het bijna zeker weet niet het welhaast kunnen onderbouwen (met feiten bedoel ik dus). Ik ben benieuwd
Creatieve mensen hoeven niet altijd alles te onderbouwen. Alleen het woord al. Het getuigt van een Linksch Mensch gedachtengoed of de gristelijke inslag van een regelneef. Nee, en ook dat kan ik niet onderbouwen maar ik ben er wel van overtuigd dat velen met mij er net zo overdenken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je het bijna zeker weet niet het welhaast kunnen onderbouwen (met feiten bedoel ik dus). Ik ben benieuwd
Ja leuk, maar jouw opmerking "een Linksch Mensch gedachtengoed of de gristelijke inslag van een regelneef" komt ergens vandaan. Iets heeft bij jouw de gedachte gecreeerd dat een vraag naar onderbouwing typisch iets is van dit soort mensen. Daar ben ik dan wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Creatieve mensen hoeven niet altijd alles te onderbouwen. Alleen het woord al. Het getuigt van een Linksch Mensch gedachtengoed of de gristelijke inslag van een regelneef. Nee, en ook dat kan ik niet onderbouwen maar ik ben er wel van overtuigd dat velen met mij er net zo overdenken.
Ga toch heen met altijd weer diezelfde vraag te stellen met als enig doel om iedere discussie op zeep proberen te helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |