Wacht maar tot je rectaal toucher op elkaar gaat oefenenquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:33 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Was wel tof, toch wel apart om daar bijna naakt te liggen, een medestudente te hebben die op zoek is naar je ribaanhechtingen en maar een paar assistenten erbij roept die allemaal een beetje in je borst lopen te prikken. We hadden wel bij elkaar de plek van de schildklier goed(gegokt) .
Dat doen we niet op elkaar maar op simulatiepatiënten, hetzelfde geldt voor VT.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:42 schreef starla het volgende:
[..]
Wacht maar tot je rectaal toucher op elkaar gaat oefenen
quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:46 schreef Kassaa het volgende:
op simulatiepatiënten
Homo's vaakquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:47 schreef starla het volgende:
[..]
dan ben je echt niet goed wijs, simulatiepatient zijnde![]()
Ja, merendeel van de gevaccineerden is al beschermd na de eerste twee vaccinaties. De derde is een 'just-to-make-sure' injectie.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:04 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik ben nu eerstejaars. De vaccinaties heb ik vorig jaar gedaan via de GGD (ivm met een vakantie). De antistoftiterbepaling is 6 weken na mijn laatste vaccinatie gedaan, dus zou positief moeten zijn lijkt me?
Ik heb inderdaad volgende week een nieuwe afspraak. Ik heb gisteren ook even gebeld met de Arbo- en Milieudienst en daar werd aangegeven dat mijn antistoftiter waarschijnlijk 0 UI/L was, maar dat ik me geen zorgen moest maken, meestal kwam het wel goed.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:02 schreef EricT het volgende:
[..]
Ja, merendeel van de gevaccineerden is al beschermd na de eerste twee vaccinaties. De derde is een 'just-to-make-sure' injectie.
Als het niet aangeslagen is zal er een ander vaccin gevonden moeten worden. Hiervoor moet je (waarschijnlijk) contact opnemen bij personeel- en arbozaken oid. Met beetje geluk hoef je het dan niet zelf te betalen.
Als na het speciale traject nog geen bescherming bereikt wordt, is het mogelijk dat je geweigerd wordt voor het praktische deel van de opleiding. Dus wel zaak dat je hier achter aan gaat.
In het kort komt het erop neer dat als de vaccinatie niet aanslaat, je richting educatie/kantoorbaan gaat en je geen patienten(materiaal) contact meer mag hebben. Maar vaak gaat het nog wel lukken met het speciale traject via de arbo-milieudienst, dus nu nog geen zorgen maken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:10 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad volgende week een nieuwe afspraak. Ik heb gisteren ook even gebeld met de Arbo- en Milieudienst en daar werd aangegeven dat mijn antistoftiter waarschijnlijk 0 UI/L was, maar dat ik me geen zorgen moest maken, meestal kwam het wel goed.
Ik heb op internet even gezocht (moet ik niet meer doen) en vond daar een pfd over de procedure aan de RUG (wat natuurlijk niet wil zeggen dat de RU ook zo handelt), maar daarin wordt aangegeven dat het voor complete non-responders lastig is om hoog risicoberoepen (chirurgie, orthopedie, spoedeisend, gynaecologie etc.) uit te oefenen.
Maar goed, er is dus tegen mij gezegd dat ik me voorlopig geen zorgen hoef te maken.
Voor de geïnteresseerden: http://www.rug.nl/umcg/in(...)-2010/HepatitisB.pdf
Dejavu naar een paar topics terugquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:27 schreef Seam het volgende:
Binnenkort gaan wij borstonderzoek oefenen
60-jarige hippies bij VT-instructiequote:Op donderdag 21 januari 2010 16:47 schreef starla het volgende:
[..]
dan ben je echt niet goed wijs, simulatiepatient zijnde![]()
Gewoon Sociale Geneeskunde in dusquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:10 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad volgende week een nieuwe afspraak. Ik heb gisteren ook even gebeld met de Arbo- en Milieudienst en daar werd aangegeven dat mijn antistoftiter waarschijnlijk 0 UI/L was, maar dat ik me geen zorgen moest maken, meestal kwam het wel goed.
Ik heb op internet even gezocht (moet ik niet meer doen) en vond daar een pfd over de procedure aan de RUG (wat natuurlijk niet wil zeggen dat de RU ook zo handelt), maar daarin wordt aangegeven dat het voor complete non-responders lastig is om hoog risicoberoepen (chirurgie, orthopedie, spoedeisend, gynaecologie etc.) uit te oefenen.
Maar goed, er is dus tegen mij gezegd dat ik me voorlopig geen zorgen hoef te maken.
Voor de geïnteresseerden: http://www.rug.nl/umcg/in(...)-2010/HepatitisB.pdf
Godzijdank dat RT en VT in Leiden niet op vrijwilligers geoefend wordtquote:Op donderdag 21 januari 2010 18:37 schreef iofn het volgende:
[..]
60-jarige hippies bij VT-instructie
Bij jullie gewoon op mede-studenten?quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
Godzijdank dat RT en VT in Leiden niet op vrijwilligers geoefend wordt
Gewoon niet. Ja even een kwartiertje op een afgeragde pop.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:59 schreef MaxC het volgende:
[..]
Bij jullie gewoon op mede-studenten?
Met hulp lopend naar de auto, als in gestoorde motoriek?quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef Asgard het volgende:
Iemand misschien een idee/dd? (gaat om een kennis in het buitenland)
69 jarige vrouw, word wakker en heeft aan één kant van haar lichaam geen gevoel meer, ze kon wel gewoon met hulp lopen naar de auto (vaag idd) en is niet het bewust zijn verloren. Kan wel gewoon praten, en zegt dat alles dik aanvoelt. Geen bijzonderheden in de voorgeschiedenis, geen medicatiegebruik.
Ik heb nog geen neurologie gehad en heb hier weleens gelezen dat iemand neurologie ontzettend boeiend vond, dus barst maar los
Bleven de symptomen aanhouden? Zijn ze weer verdwenen? Zo ja, hoe: in 1 keer of stap voor stap?quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef Asgard het volgende:
Iemand misschien een idee/dd? (gaat om een kennis in het buitenland)
69 jarige vrouw, word wakker en heeft aan één kant van haar lichaam geen gevoel meer, ze kon wel gewoon met hulp lopen naar de auto (vaag idd) en is niet het bewust zijn verloren. Kan wel gewoon praten, en zegt dat alles dik aanvoelt. Geen bijzonderheden in de voorgeschiedenis, geen medicatiegebruik.
Ik heb nog geen neurologie gehad en heb hier weleens gelezen dat iemand neurologie ontzettend boeiend vond, dus barst maar los
Bij Wallenberg is in de regel alleen de vitale sensibiliteit aangedaan omdat de lemniscus medialis te mediaan loopt voor de PICA, deze wordt vaak van bloed voorzien door takjes van de vertebralis. Sowieso is een Wallenberg zonder andere verschijnselen erg onwaarschijnlijk (Horner, dysfonie, dysfagie, duizeligheid, nystagmus, ataxie).quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:24 schreef DDM het volgende:
[..]
Met hulp lopend naar de auto, als in gestoorde motoriek?
Anders is het puur sensibel. Belangrijk is dan of er ook sprake is van sensibiliteitsverlies in het gezicht en of dit contra dan wel ipsilateraal is. Contralateraal klinkt dan als een Wallenberg.
Denk het wel, het is allemaal erg vaag en hoor elke keer weer iets anders, dat helpt natuurlijk ook niet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:24 schreef DDM het volgende:
[..]
Met hulp lopend naar de auto, als in gestoorde motoriek?
Anders is het puur sensibel. Belangrijk is dan of er ook sprake is van sensibiliteitsverlies in het gezicht en of dit contra dan wel ipsilateraal is. Contralateraal klinkt dan als een Wallenberg.
Volgens mij heeft ze nog steeds geen gevoelquote:Bleven de symptomen aanhouden? Zijn ze weer verdwenen? Zo ja, hoe: in 1 keer of stap voor stap?
En, wat vind je ervan (pas op, ik heb meegewerkt aan de sitequote:Op donderdag 21 januari 2010 21:09 schreef June. het volgende:
Hm, de hele umc site is veranderd! En er is decentrale selectie dit jaarIk mis echt veel nu ik niet vaak meer op de faculteit kom
DGO-vrouwen (Docentes Gynaecologisch Onderzoek) zijn die vrijwilligers. Je zal je nog gaan verbazen op je eerste dag gynquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
Gewoon niet. Ja even een kwartiertje op een afgeragde pop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |