abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:12:27 #251
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77389935
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 19:35 schreef Nizno het volgende:

[..]

ik vind dat ik dat best wel er op kan wagen... Laat de BD maar vertellen waarom dit al jaren fout in het aangifteprogramma staat.
Hoe bedoel je 'fout in het aangifteprogramma'?
quote:
[..]

ik krijg gewoon een bedrag per dag, ongeacht of ik kruip loop fiets bus of trein.....
Ik ga het er gewoon op wagen.
Zeg ik toch: zolang het niet expliciet een vergoeding voor het reizen met openbaar vervoer is, hoef je het niet in mindering te brengen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 28 januari 2010 @ 20:15:40 #252
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77390111
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:12 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'fout in het aangifteprogramma'?
Nou ik mag aannemen dat een algemene reiskostenvergoeding eigenlijk ook in mindering moet worden gebracht op de aftrekpost.
quote:
[..]

Zeg ik toch: zolang het niet expliciet een vergoeding voor het reizen met openbaar vervoer is, hoef je het niet in mindering te brengen.
ja schat zo ga ik het dit jaar ook weer doen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:20:56 #253
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77390403
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:15 schreef Nizno het volgende:

[..]

Nou ik mag aannemen dat een algemene reiskostenvergoeding eigenlijk ook in mindering moet worden gebracht op de aftrekpost.
Zou wel logisch zijn, inderdaad. Maar ja, zo staat het er niet.
En op zich ook wel logisch als je naar de toelichting kijkt. Als je niet alle dagen met het OV reist, kan het zelfs nadelig uitpakken omdat je die reiskosten dan ook in mindering zou moeten brengen op de aftrek voor OV.
quote:
[..]

ja schat zo ga ik het dit jaar ook weer doen.
Heel goed.
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:24:09 #254
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77390587
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 19:21 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Gaat hem niet worden
Trouwens, ik ben wel nieuwsgierig naar de onderbouwing van dit antwoord.
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:07:53 #255
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_77392838
Paar vraagjes over dingen die ik 123 niet zie...

Standaard aftrek voor chronisch zieken? (zie ik nergens staan)
Gemaakte reiskosten voor bezoek aan ziekenhuis voor eigen behandeling (zie alleen ziekenbezoek)

Anyone?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:12:33 #256
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77393048
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:07 schreef Verbal het volgende:
Paar vraagjes over dingen die ik 123 niet zie...

Standaard aftrek voor chronisch zieken? (zie ik nergens staan)
Klopt.

Sinds 1 januari 2009 zijn de volgende uitgaven niet meer aftrekbaar:

<knip>

de vaste aftrek voor:
- 65-plussers
- arbeidsongeschiktheid
- uitgaven wegens chronische ziekte van u, uw partner of uw kind
quote:
Gemaakte reiskosten voor bezoek aan ziekenhuis voor eigen behandeling (zie alleen ziekenbezoek)
Staat er wel: Vervoer (Onder Hulpmiddelen, boven Dieet op doktersvoorschrift.)
quote:
Anyone?

V.
pi_77403995
hallo, mocht er mijn vraag al eens gesteld zijn sorry, daarvoor.
het bedrijf van mijn vriend is in november failliet gegaan. Er is door hun salaris betaald in september, oktober en november door UWV, vanaf november heeft mijn vriend een nieuwe baan.
Nu mjin vraag:
we krijgen geen jaaropgave van zijn vorige bedrijf, en we hebben vanaf juli ook geen loonstrook meer.
Waarmee moeten we nu de aangifte doen?
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
  vrijdag 29 januari 2010 @ 09:30:36 #258
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77405659
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 07:22 schreef gekkie000000 het volgende:
het bedrijf van mijn vriend is in november failliet gegaan.
Het bedrijf van je vriend of de werkgever van je vriend? In het eerste geval ga ik ervan uit dat 'hun salaris' het salaris van de werknemers is,...
quote:
Er is door hun salaris betaald in september, oktober en november door UWV, vanaf november heeft mijn vriend een nieuwe baan.
Nu mjin vraag:
we krijgen geen jaaropgave van zijn vorige bedrijf, en we hebben vanaf juli ook geen loonstrook meer.
1. Je kunt wachten tot 1 maart. Dan kun je de voorafingevulde aangifte downloaden en kijken of daar de benodigde gegevens door de belastingdienst al zijn ingevuld.
2. Je kunt de wenden tot de curator van de (oud) werkgever. Deze is verplicht om een jaaropgave te verstrekken.
3. Zoek contact met de inspecteur en leg het probleem voor en vraag of hij een opgave kan verstrekken. (Kans is klein dat het werkt en je moet door weten te dringen in het oerwoud bij de belastingdienst.)
4. Laatste redmiddel is om aangifte te doen met een bedrag waarvan je zeker weet dat het niet klopt. (Bijv. een loon van ¤ 100,-) Je zult dan hoogst waarschijnlijk een (vragen)brief krijgen van de inspecteur die een verschil heeft geconstateerd met de ingediende aangiften. Je hebt dan contact met een inspecteur waar je de vraag neer kunt leggen en die mee kan denken in een oplossing.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 09:36:23 #259
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77405785
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 07:22 schreef gekkie000000 het volgende:
het bedrijf van mijn vriend is in november failliet gegaan. Er is door hun salaris betaald in september, oktober en november door UWV, vanaf november heeft mijn vriend een nieuwe baan.
Nu mjin vraag:
Je behoort gewoon een jaaropgave te krijgen van de curator. Anders zou je die eens moeten bellen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_77413919
Hallo bedankt voor de info.
Denk niet de de curator iets kan, toen het faillissement was uitgesproken hebben de bazen gezorgd dat alle administratie weg was, echt alles.Snap nog steeds niet dat zo'n types niet aangepakt worden, maar ja. Zal eens met de BD contact openemen. Bedankt!
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:00:26 #261
81894 godigita
Trollercoaster
pi_77415485
Vraagje, ik heb begin vorig jaar met mijn vriend een huis gekocht. We hebben toen een voorlopige teruggave ingevuld voor de hypotheekrenteaftrek, geheel op zijn naam. Het is nu aantrekkelijker om het geheel toch op mijn naam te zetten, maar de voorrekening aan het eind van de belastingaangifte geeft aan dat ik een hele zooi geld terug krijg, terwijl hij het hele bedrag terug moet betalen. Ik krijg wel meer terug dan dat hij zou moeten betalen. We zijn fiscale partners, wordt dat met elkaar verrekend of krijgt hij een enorme aanslag en moeten we het met elkaar verrekenen? Lijkt me redelijk omslachtig.

Hetzelfde gaat op voor de voorlopige opgave over 2010, hij heeft al een voorlopige aanslag gekregen, dus dit bedrag heb ik ingevuld. Weer hetzelfde verhaal bij de voorrekening, hij zou dat gehele bedrag terug moeten betalen, maar dat is nog niet eens uitbetaald, dus ik vraag me af hoe dit in de praktijk gaat werken? Ik heb niet veel zin om elke maand nog weer extra dingen met elkaar te verrekenen.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:19:46 #262
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77416314
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:00 schreef godigita het volgende:
Vraagje, ik heb begin vorig jaar met mijn vriend een huis gekocht. We hebben toen een voorlopige teruggave ingevuld voor de hypotheekrenteaftrek, geheel op zijn naam. Het is nu aantrekkelijker om het geheel toch op mijn naam te zetten, maar de voorrekening aan het eind van de belastingaangifte geeft aan dat ik een hele zooi geld terug krijg, terwijl hij het hele bedrag terug moet betalen. Ik krijg wel meer terug dan dat hij zou moeten betalen. We zijn fiscale partners, wordt dat met elkaar verrekend of krijgt hij een enorme aanslag en moeten we het met elkaar verrekenen? Lijkt me redelijk omslachtig.
Het is inderdaad omslachtig maar helaas, de belastingdienst verrekent geen aanslagen van verschillende BSN's. Je vriend krijgt dus een aanslag te betalen en jij krijgt het geld gestort.
quote:
Hetzelfde gaat op voor de voorlopige opgave over 2010, hij heeft al een voorlopige aanslag gekregen, dus dit bedrag heb ik ingevuld. Weer hetzelfde verhaal bij de voorrekening, hij zou dat gehele bedrag terug moeten betalen, maar dat is nog niet eens uitbetaald, dus ik vraag me af hoe dit in de praktijk gaat werken? Ik heb niet veel zin om elke maand nog weer extra dingen met elkaar te verrekenen.
Hij hoeft alleen dat deel terug te betalen dat hij reeds ontvangen heeft. De maanden die hij nog niet heeft ontvangen, worden intern bij de belastingdienst verrekend.
En jij krijgt de voorlopige teruggave van 2010 in 11 maanden (te beginnen in februari) uitbetaald.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 29 januari 2010 @ 14:23:14 #263
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77416456
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:00 schreef godigita het volgende:

het wordt niet met elkaar verrekend.
Je zult nav de beschikkingen de betaling en de acceptgiro krijgen.
Met een beetje geluk krijg je beide beschikkingen vrijwel gelijk waardoor het geld eerder op de rekening staat dan de datum waarop de acceptgiro betaald moet worden.

En de VT van 2010 loopt gewoon door als jullie het niet stopzetten of iets... Want die gaat op basis van de gegevens van aanvraag. Dus dan heb je gewoon volgend jaar weer hetzelfde verhaal.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:27:22 #264
81894 godigita
Trollercoaster
pi_77416663
Oke, dan weet ik dat. Dan maar wat over en weer storten. Bedankt. Wijziging van de voorlopige aangifte 2010 gaat in ieder geval z.s.m. de deur uit zodat we begin volgend jaar niet weer hetzelfde gezeur hebben
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:37:47 #265
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_77417163
Is het verstandig ''Fooi'' op te geven

Dat kwam altijd binnen in het handje en der is verder geen adminstratie o.i.d. van?

Wat niet weet wat niet deert?
Echte mannen hebben altijd honger
pi_77417304
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:37 schreef Gras_eter het volgende:

Dat kwam altijd binnen in het handje en der is verder geen adminstratie o.i.d. van?

Alle inkomsten moet je opgeven, volgens de regels.
Dat er waarschijnlijk niemand achterkomt als je het niet doet, tja Het is belastingontduiking
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:51:17 #267
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_77417786
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:40 schreef Piles het volgende:

[..]

Alle inkomsten moet je opgeven, volgens de regels.
Dat er waarschijnlijk niemand achterkomt als je het niet doet, tja Het is belastingontduiking
Wat zou jij doen ?

*Eerlijk antwoorden*
Echte mannen hebben altijd honger
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:00:38 #268
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77418198
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:37 schreef Gras_eter het volgende:
Ja. Verstandig wel maar,...
quote:
Dat is niet handig. Als je in de horeca werkt, is het bekend dat er fooien zijn en ook worden uitbetaald. Waarom de werkgever hier geen rekening mee houdt, verbaast me dan ook. Bij controle weet ie dat een inspecteur hier over kan vallen.
quote:
Inderdaad. (Je kunt het vergelijken met zwart loon. Dat geef je toch ook niet op?)
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:33:18 #269
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_77448618
Ik weet het eigenlijk al wel zeker, maar de "Ingehouden bijdrage ZvW" van loon en de "Ingehouden zorgpremie" van een lijfrenteverzekering kan je niet terug krijgen of wel? (Ik zit onder het maximum van 31k van die twee opgeteld.)
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:35:45 #270
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77448680
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:33 schreef Thormodo het volgende:
Ik weet het eigenlijk al wel zeker, maar de "Ingehouden bijdrage ZvW van loon en "Ingehouden zorgpremie" van een lijfrenteverzekering kan je niet terug krijgen of wel? (Ik zit onder het maximum van 31k van die twee opgeteld.)
Klopt.
pi_77450343
Hoe kan ik nu precies zien hoeveel ik eventueel terugkrijg, vind de woordkeuze in de vakken namelijk warrig, er staat te betalen ¤ 57, maar ook verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen ¤352
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:37:12 #272
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77450476
Je bent ¤ 352,- verschuldigd maar na aftrek van de voorheffingen blijft er ¤ 57,- over om te betalen.
Zo moeilijk is het niet als je alles leest.
pi_77450523
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:37 schreef ManAtWork het volgende:
Je bent ¤ 352,- verschuldigd maar na aftrek van de voorheffingen blijft er ¤ 57,- over om te betalen.
Zo moeilijk is het niet als je alles leest.
Dus ik moet 57¤ betalen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:39:53 #274
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77450561
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dus ik moet 57¤ betalen?
Als je alles goed hebt ingevuld, ja.
pi_77453986
Zeg, weet iemand of je de kosten voor reisvaccinaties mag invullen?

Het zijn natuurlijk wel medicijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')