abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76493774

Gran Turismo 5 zal in maart dan eindelijk het daglicht zien, in Japan tenminste. Een datum voor Europa, welke tevens gelijktijdig in Amerika zal verschijnen, is nog niet vastgelegd maar zal naar verwachting in juni in de winkels liggen. Gelijkertijd komt er ook een combi van PS3 Slim + GT5 in de winkels te liggen. Ideale kans om een PS3 aan te schaffen met een game waarbij je de rest van het jaar alle afspraken af kan gaan zeggen.

GT5 zal gaan beschikken over 1.000 auto's. Hiervan zijn er 170 Premium modellen. Dit houdt onder andere in dat deze een volledig interieur hebben en deze ook schadegevoelig zijn. De overige 830 wagens zijn in eerdere uitgaven in de Gran Turismo reeks al eens opgenomen in de car list.
Op GTplanet staat de meest recente lijst aan auto's, deze word wekelijks/maandelijks bijgehouden. Hier zijn een paar hoogtepunten in de lijst:

Alfa Romeo 8C + Spider ? ( pre-order doosjes bij gameshops tonen een printje van een witte Spider)
Audi R8 LMS (PlayStation Abt Nur 24, '09)
Audi R10 TDI (Le Mans, '06)
BMW Z4 M Coupe ('08)
Bugatti Veyron 16.4 ('09)
Chevrolette Corvette Z06 ('06)
Chevrolette Corvette ZR-1 ('09)
Citroen GT Concept ('08)
Ferrari F2007 (F1, '07)
Ferrari F40 ('92)
Ferrari F430 ('06)
Ford GT LM Edition Spec-II Test Car
Ford Mustang GT Premium ('07)
Lamborghini Countach LP400 ('74)
Lamborghini Countach 25th Anniversary Edition ('88)
Lotus Elise 111R ('04)
Lotus Elise Sport 190 ('98)
Mazda Furai Concept
Nissan GT-R "Black Mask" prototype ('07)
Nissan Skyline 370GT Type SP Coupe (V36-gen, '07)
Tesla Roadster
Toyota Supra (Tom's Castrol JGTC, '96)

Bron

En dat is nog maar een kleine greep uit de imposante GT5-garage.

Als eerste kan er van uitgegaan worden dat alle banen in Gran Turismo 4, ook in GT5 vertegenwoordigd zijn. Maar ook de tracklist heeft net als de imposante lijst aan auto's, een aantal nieuwelingen / hootepunten :

Circuit de Spa-Francorchamps (BE)
Circuit Zolder (BE)
Top Gear Test Track (GB)
Brands Hatch (GB)
Monza (IT)
Imola (IT)
Madrid, stratencircuit (ES)
Seoul, stratencircuit (ZK)
Rome, stratencircuit (ITA)

Maar zoals bekend, bevat Gran Turismo 5 ook het WRC kampioensschap, waar nog een twijfel bestaat of GT5 zal beschikken over echte rallyproeven of dat er een fictief kampioensschap word gemaakt op de bestaande rally parcoursen die ook in GT4 zaten.

Dit voorjaar kwam er eindelijk meer nieuws over Gran Turismo 5, op de E3 in Los Angeles. Op de E3 werd onder andere het schade model voor het eerst gepresenteerd, veranderende weersomstandigheden en diverse online features.

Enkele (nieuwe) details in GT5:

• 1.000 auto's :
170 Premium modellen (volledige interieur modelering, het intereur past zich ook aan aan de schade van de auto)
830 Standaard modellen (dit zijn modellen die al in eerdere versies van de Gran Turismo serie zijn voorgekomen)
• 60 bevestigde circuits, 20 circuits zullen nog worden aangekondigd (waarschijnlijk bij de Tokyo Game Show)

• Het physics simulatie systeem is compleet nieuw
• Zwaartekracht (dus auto's kunnen nu ook over de kop rollen)
• Schade (geproduceerd door real time botsing impact analyses)
• Natuurgetrouwe rij eigenschappen van electrische wagens als de Prius, Insight, Hybrides en het laatste Tesla model
•Arcade Modus
Single Race
2 Spelers Race
•GT Mode
Wereld map
Mijn Garage
Auto Dealer
Tuning Winkel (Auto onderdelen, banden
Autowas / Olieverversen
Race kampioenschappen (competitie systeem, punten systeem)
Rijbewijs

•Open lobby
•Tekst / Voice Chat
•Prive races
Online foto album
Online replay album
•YouTube replay upload
•Foto modus
Photo Drive (Circuit)
Photo stage (Stage Photo mode only)
•Gran Turismo TV
Video output naar een PSP of PSPgo
•Progressieve download
Verbeterde gebruikers interface
Afspeel mogelijkheden van video's uitgebreid
•Musea
de Gran Turismo 5 Prologue versie + meer wat nog tijdens de Tokyo Game Show aangekondigd gaat worden
•Geluid
•Eigen muziek (je kan vanaf je PS3 harde schijf muziek luister in de game)
Dolby Digital 5.1 and 7.1
•Gebruikers Interface
Het zelfde als in Gran Turismo 5 Prologue, een paar icoontjes en kleurtjes zullen aangepast zijn.
Mogelijkheid tot het volgen van de bewegingen van het hoofd van de coureur met de PSeye voor camera besturing

Bron

SLS AMG Trailer *new*

E3 09: Debut Trailer

Ferrari 458 Italia Tribute Trailer

Car Damage Gameplay (early build)

Voor meer info:
GTplanet
www.granturismo5.nl
http://eu.gran-turismo.com/gb/

Vorige deel:

Gran Turismo 5: Ons sociale leven staat op instorten..

[ Bericht 3% gewijzigd door Cyberia18 op 07-01-2010 00:13:14 ]
pi_76493816
Heb de inleiding in je OP wat aangepast Meike.
quote:
Mercedes SLS AMG gull-wing supercar chosen to grace front cover of Gran Turismo 5 for PlayStation®3

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) and Polyphony Digital Inc have unveiled the cover artwork of the forthcoming Gran Turismo® 5 for PlayStation®3 (PS3™), revealing the game's cover star to be the new Mercedes SLS AMG.

The gull-winged supercar, with a top speed of 197mph, has been chosen amongst a total of nearly 1000 cars recreated down to the finest detail for players to race in the forthcoming title. The game – the first primary Gran Turismo title for PS3 – is the culmination of ten years of developing ultra-realistic driving experiences hand-in-hand with the motor racing industry.

Players will get to prove themselves in a global community of racers, taking on the world’s most iconic racetracks in cars, including the Mercedes SLS AMG, that will astound with their realism, design and physics. It’s going to be the drive of a lifetime.
pi_76493947
Mooi doosje
Dit wordt een van de weinige games waar ik de LE van wil hebben.
PSN id: NL_SToRM
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:08:15 #4
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_76494285
Hebben alleen de Premium modellen cockpit view? Nee, mag ik hopen?
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_76494338
Ik zal eens even wat mensen tegen het zete been schoppen.

GT5 is geen, ik herhaal, géén simulator.

Een leuke arcade racer op zn best, maar zeer zeker geen sim

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76494342
Die game word zo nice!!!!

Ferrari F430
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:10:32 #7
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_76494401
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:09 schreef vosss het volgende:

De game is nog niet eens uit!
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:11:45 #8
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_76494462
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:09 schreef vosss het volgende:

Ik voel niks aan mijn been hoor
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_76503256
Ben het wel met je eens Vos (zeker als je ziet hoe ze online aan het rammen zijn), maar toch is dit voor op gameconsoles het beste wat er te krijgen is.
pi_76503918
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:10 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Dan is toch ook een van de problemen van de game toch
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:21:40 #11
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_76504041
Ik vind die voorbarigheid altijd zo nietszeggend. Daarnaast komt de game sowieso in maart uit (Japan) en met al deze informatie die ze nu vrijgegeven, heb ik goede hoop op een snelle release (misschien zelfs wel een wereldwijde release).
pi_76508826
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:10 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Nee dat weet ik, maar het gaat geen sim worden.

Misschien voor een console het beste wat er is, maar verre van, heel heeeel verre van een sim.

Leuk voor op de bank met wat vrienden, een zak chips en wat bier, maar een serieuze racer is het gewoon niet.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76511815
Zit de Nurburgring er weer in? Dat circuit vond ik het tofst van GT4.
pi_76512169
Ik heb gehoord dat de testtrack van topgear er in komt?! :D
pi_76512912
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:07 schreef Meike26 het volgende:
Ben het wel met je eens Vos (zeker als je ziet hoe ze online aan het rammen zijn), maar toch is dit voor op gameconsoles het beste wat er te krijgen is.
Hoe weet jij dat nou? Heb jij de volledige game al gespeeld, misschien is Forza wel veel beter...
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:39 schreef Sjibble het volgende:

[..]

dat half werk definitief noemen?
ik mag hopen dat de physics beter zijn dan dat je op de trailer ziet

Juist bumpercar physics FTW! De physics in Forza zijn prima, en ik hoop dat die van gran turismo 5 nog beter zullen worden, dat mag wel na 5 jaar...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_76513737
GT5vp
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:32:34 #19
260227 Splobber
PSN: MacKroket
pi_76533754
Dus de world map wordt het menu in je carriere? Vond dat wel leuk in GT4. GT5P had gewoon zo'n saai menu, maar het was tenslotte ook maar een Prologue
pi_76599632
Moet eerlijk zeggen dat het bagger klinkt Die Gallardo klinkt als een zoemende bij..

Maar die graphics
pi_76609483
@ DutchErrorist,

Natuurlijk heb ik nog geen GT5 gespeeld, maar wel GT5prologue en Forza 2 heb ik ook een paar uur gespeeld op andermans Xdoos, het ligt allemaal dicht bij elkaar. Forza 3 zal ook wel beter geworden zijn, maar dat geld ook voor GT4 & GT5P naar GT5. Evolutie is het toverwoord.

Maar zoals Vosss ook zegt, het is geen sim...klaar uit. Dat is Forza2/3 ook niet. Afgaande op GT5P en de physics die duidelijk per wagen verschillen (dat gevoel had ik minder met F2 ) is het de beste arcade racer die er tot nu toe is op de spelconsoles. En het rammen bedoelde ik mee met de online races in GT5P, dat gaat soms nergens over...als je wil winnen, moet je je eerlijke racestijl aan de kant schuiven en mee wheelbangen met de rest. En ja, dat kan ook leuk zijn....bakkie chips erbij en een volle fles cola !
pi_76624478
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:47 schreef Meike26 het volgende:
@ DutchErrorist,

Natuurlijk heb ik nog geen GT5 gespeeld, maar wel GT5prologue en Forza 2 heb ik ook een paar uur gespeeld op andermans Xdoos, het ligt allemaal dicht bij elkaar. Forza 3 zal ook wel beter geworden zijn, maar dat geld ook voor GT4 & GT5P naar GT5. Evolutie is het toverwoord.

Maar zoals Vosss ook zegt, het is geen sim...klaar uit. Dat is Forza2/3 ook niet. Afgaande op GT5P en de physics die duidelijk per wagen verschillen (dat gevoel had ik minder met F2 ) is het de beste arcade racer die er tot nu toe is op de spelconsoles. En het rammen bedoelde ik mee met de online races in GT5P, dat gaat soms nergens over...als je wil winnen, moet je je eerlijke racestijl aan de kant schuiven en mee wheelbangen met de rest. En ja, dat kan ook leuk zijn....bakkie chips erbij en een volle fles cola !
Agh ja we zullen allemaal ook wel zien, ik vind het alleen zo dom dat ze hier Forza 3 in de grond stampen, en dan zo'n domme topic titel nemen, als sneer naar Forza 3... En ja GT5 zal ongetwijfeld op vele punten Forza verslaan, maar laten we dan niet vergeten dat in de tijd tussen GT4 en GT5, Forza 1, 2 en 3 uit zijn gekomen, en als je dan al ziet hoe ver ze zijn gekomen vanaf nul in 5 / 6 jaar, vind ik het toch knap...

Maar nu even iets heel anders, in de Intertoys zag ik laatst GT5p staan op zo'n PS3 in de winkel, dus ging ik even race voor de grap, maar daar moest je gas geven met X ofzo, maar niet met de trigger, kan je dat niet anders instellen?
pi_76625644
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:47 schreef Meike26 het volgende:
Maar zoals Vosss ook zegt, het is geen sim...klaar uit. Dat is Forza2/3 ook niet. Afgaande op GT5P en de physics die duidelijk per wagen verschillen (dat gevoel had ik minder met F2 ) is het de beste arcade racer die er tot nu toe is op de spelconsoles.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Motorstorm en Burnout, dat zijn arcade racers. GT valt voor mij duidelijk niet in die categorie. Het zal vast niet de meest realistische sim zijn, maar ik vind dat het wel degelijk onder die naam mag vallen.
PSN id: NL_SToRM
pi_76626975
TVP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')