abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76545334
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

de meesten hier zullen dan ook net zo lief centen verdienen met een slechte strategie
Heck, de meesten? Iedereen hier! Geld verdienen is geld verdienen, welke strategie je er ook op na houdt. Het is alleen te hopen dat je wel het besef hebt .. dat die strategie beetje 'rutjeprut' was.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_76545370
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:17 schreef LXIV het volgende:
Gelukkig slaap ik altijd goed. Het is tenslotte uiteindelijk allemaal maar een spelletje.
heulemaal nie
pi_76545459
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heck, de meesten? Iedereen hier! Geld verdienen is geld verdienen, welke strategie je er ook op na houdt. Het is alleen te hopen dat je wel het besef hebt .. dat die strategie beetje 'rutjeprut' was.
of dat strategien van een rationele beleggingsomgeving uitgaat, terwijl het irrationaliteit troef is

Ik heb op verschillende plekken in de financiele wereld samengewerkt met beleggingshotemetoten, en ik durf te zeggen dat geen enkele ook maar een idee had. Ergo: een strategie is een goed middel om jezelf te overtuigen. Of je er geld mee verdient is het lot.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:21:01 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76545460
In grote lijnen:
- Houd je hoofd koel tijdens een hype
- Houd je hoofd koel tijdens een crash
- Ga niet structureel short
- Zit meer dan 100% long als je toch long gaat
- Ga niet meer dan 150% long, behalve als de beurs al met 60% gecrashed is.
- Puts: wie schrijft die blijft

Geen gebalanceerde, superveilige strategie, maar wel lucratief als het goed gaat.
The End Times are wild
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:22:05 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76545508
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

of dat strategien van een rationele beleggingsomgeving uitgaat, terwijl het irrationaliteit troef is

Ik heb op verschillende plekken in de financiele wereld samengewerkt met beleggingshotemetoten, en ik durf te zeggen dat geen enkele ook maar een idee had. Ergo: een strategie is een goed middel om jezelf te overtuigen. Of je er geld mee verdient is het lot.
Maar door alleen al niet in de grote valkuilen te stappen kun je de markt toch verslaan. (WOL @ 40 kopen, ING @ 3 verkopen) etc.
The End Times are wild
pi_76545559
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:
2.5 over de kop. Interessant dat je het zegt. Wat ik zelf merk is, dat wanneer je kapitaal des te hoger komt je steeds nerveuzer wordt om het te investeren. Als je immers 25.000 geinvesteerd hebt, en je daar 5000 van verliest voelt dat zwaarder aan dan als je 200 euro verliest op basis van 1000 euro. Die 200 euro zouden me dan niks doen, die 5000 zorgt ervoor dat ik 1 nacht niet kan slapen, terwijl het beide 20% zit.
daarom heb ik een limiet op het beleggingspotje. Winst room ik af. Er zit gewoon een limiet op het nominale bedrag waarover ik risico wil lopen. Dus beleggingen worden daardoor ook automatisch een lager % van mijn totale vermogen.

Anders houdt het me teveel bezig, en uiteindelijk verdien ik m'n centen toch met werken, en niet met beleggen.
pi_76545650
Interessante avond

Vdg, nice paint .

Kan je even uitleggen hoe je 't precies bedoelt hebt? Ben wel benieuwd naar de karikatuur van mijzelf . (tenzij er niet zover over nagedacht is - vind 't vreemd dat ik tussen SE en jou kom, terwijl LXIV aan de andere kant zit )
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:25:48 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76545703
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

daarom heb ik een limiet op het beleggingspotje. Winst room ik af. Er zit gewoon een limiet op het nominale bedrag waarover ik risico wil lopen. Dus beleggingen worden daardoor ook automatisch een lager % van mijn totale vermogen.

Anders houdt het me teveel bezig, en uiteindelijk verdien ik m'n centen toch met werken, en niet met beleggen.
Ik geloof dat ik nog nooit één cent van beleggingsgeld opgemaakt heb tot nu toe! Ik heb dan ook alleen maar met restgeld belegd.

Het nadeel van winstnemen vind ik dat voor mijn gevoel ik meestal toch veel geld misloop. Ik ben altijd te vroeg, met instappen en met uitstappen. Daarom heb ik dit keer hele hoge limieten voor mijn huidige porto gezet. Zeker 60% boven mijn instapwaarden
The End Times are wild
pi_76545721
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat ga ik ook maar doen als ik 'echt' de arbeidsmarkt op ga (2.5 jaar). Tot dan vlieg ik overal in en zien we wel waar het schip gaat stranden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_76545773
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:24 schreef tony_clifton- het volgende:
Interessante avond

Vdg, nice paint .

Kan je even uitleggen hoe je 't precies bedoelt hebt? Ben wel benieuwd naar de karikatuur van mijzelf .
Op de boomstam zitten een aantal mensen met flink wat aandelen, het ging erom dat we met zijn allen op een boomstam zitten die gestort is en daarna verder is gevaren. Iedereen op de boomstam ziet nog kansen, behalve de voorste want die ziet dat er geen rivier meer is
pi_76545803
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het nadeel van winstnemen vind ik dat voor mijn gevoel ik meestal toch veel geld misloop. Ik ben altijd te vroeg, met instappen en met uitstappen. Daarom heb ik dit keer hele hoge limieten voor mijn huidige porto gezet. Zeker 60% boven mijn instapwaarden
Dat is eigenlijk hetgeen wat ik nastreef. Tijdens het beleggen wel meegaand en scherp zijn, maar tijdens het slapen alles netjes op je nachtkastje aftappen.

Ik ben overigens vaker te laat met instappen en te laat met uitstappen. Niet andersom.
pi_76545844
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar door alleen al niet in de grote valkuilen te stappen kun je de markt toch verslaan. (WOL @ 40 kopen, ING @ 3 verkopen) etc.
joh, een marketmaker van Rabo wist zeker dat UPC een geweldige belegging was, ook op 80 nog. En hij meende het absoluut. Ik kan je echt een lijstje geven van de zeperds die een aantal banken en verzekeraars hebben opgelopen , en dat zijn de mensen die het moeten weten.

Waarom zou ik slimmer zijn? Ik hanteer alleen een strategie om te bepalen waar ik me senang mee voel. Niet omdat ik pretendeer slimmer te zijn dan de rest, of dat ik iets weet wat een ander niet weet.

Wel heb ik genoeg verstand van financien en verslaggeving om te weten wanneer iets een ongeluk is wat staat te gebeuren. Maar zelfs daarop heeft het weinig nut om op te handelen. Mittal wordt bijv. ooit opgeblazen, maar geen idee wanneer. Ik weet alleen dat ik me niet comfortabel met dat fonds voel, en dus op een afstand blijf. Geen strategie dus, anders dan dat ik me daar niet in wil mengen.
pi_76545934
Ik zou deze kliek eerder zo omschrijven:

Bears:

PBerends
Vandergeld
Piepeloi?

Go with the flow:
SE - Daytrades - KT
Teringhenkie - Hier en daar een opportuniteit meepikken met opties

Gematigde bulls
Tony Clifton - Voluit in een paar thema's tot de boel duidelijk omslaat - dan minderen
LXIV - Stockpicken uit de index tot de boel duidelijk omslaat?

Voorzichtig
Dinosaur?
pi_76545987
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:27 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Op de boomstam zitten een aantal mensen met flink wat aandelen, het ging erom dat we met zijn allen op een boomstam zitten die gestort is en daarna verder is gevaren. Iedereen op de boomstam ziet nog kansen, behalve de voorste want die ziet dat er geen rivier meer is
Ah k
pi_76546056
Ben benieuwd of we morgen om half 3 weer heftige bewegingen krijgen
pi_76546083
En ik stap altijd veel te vroeg uit, maar ik heb dan ook nog nooit een scheur in m'n broek opgelopen

Ik loop absoluut veel winst mis, maar ik kijk liever naar de (nominale) winst die ik wel gerealiseerd heb. En da's goed.

Saillant detail: wij sjargerden thuis vroeger in van alles (o.a. caravans). Wij maakten onze winst altijd bij de inkoop, nooit bij de verkoop. Da's nog steeds zo
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:34:27 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76546092
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

joh, een marketmaker van Rabo wist zeker dat UPC een geweldige belegging was, ook op 80 nog. En hij meende het absoluut. Ik kan je echt een lijstje geven van de zeperds die een aantal banken en verzekeraars hebben opgelopen , en dat zijn de mensen die het moeten weten.

Waarom zou ik slimmer zijn? Ik hanteer alleen een strategie om te bepalen waar ik me senang mee voel. Niet omdat ik pretendeer slimmer te zijn dan de rest, of dat ik iets weet wat een ander niet weet.

Wel heb ik genoeg verstand van financien en verslaggeving om te weten wanneer iets een ongeluk is wat staat te gebeuren. Maar zelfs daarop heeft het weinig nut om op te handelen. Mittal wordt bijv. ooit opgeblazen, maar geen idee wanneer. Ik weet alleen dat ik me niet comfortabel met dat fonds voel, en dus op een afstand blijf. Geen strategie dus, anders dan dat ik me daar niet in wil mengen.
Sommige dingen zijn eenvoudig te berekenen. Zoals dat de waarde van iedere "abbonee" van WOL 22000 euro was. En abbonee was iedereen die één keer was ingelogd op een gratis account. Hetzelfde kun je beredeneren met UPC: bandbreedte is gewoon een bulkproduct, daar valt nooit enorm op te verdienen, in ieder geval niet conform de waardering. Helaas heb ik die wijsheden niet te gelde gemaakt, ik dacht dat het wijs was toen ze 80% gedaald waren in te stappen

Op dit moment zou ik geen grote shorter weten, alleen ga ik wel naar Randstad kijken als het rond de 50 komt. Dat gaat wel heel rap nu.
The End Times are wild
pi_76546173
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:33 schreef M.Melandri het volgende:
Ik sta er klaar voor Ik ga echt knallen met de hocuspocus producten morgen. 160 contracten.
pi_76546223
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:34 schreef LXIV het volgende:

Op dit moment zou ik geen grote shorter weten, alleen ga ik wel naar Randstad kijken als het rond de 50 komt. Dat gaat wel heel rap nu.
Ik beloof niks, maar POT, BG, SDF, AGU, al die landbouwaandelen zijn deze week tegen de 20% gestegen... Technische correctie kan ook bij deze.
Ga ze toch niet verkopen in ieder geval, maar who knows...
pi_76546270
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Sommige dingen zijn eenvoudig te berekenen. Zoals dat de waarde van iedere "abbonee" van WOL 22000 euro was. En abbonee was iedereen die één keer was ingelogd op een gratis account. Hetzelfde kun je beredeneren met UPC: bandbreedte is gewoon een bulkproduct, daar valt nooit enorm op te verdienen, in ieder geval niet conform de waardering. Helaas heb ik die wijsheden niet te gelde gemaakt, ik dacht dat het wijs was toen ze 80% gedaald waren in te stappen
Zul je nog eens aan me denken als banken over een paar jaar massal gewone aandelen moeten uitgeven om zacht kapitaal als pref's af te lossen?
pi_76546284
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:37 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik beloof niks, maar POT, BG, SDF, AGU, al die landbouwaandelen zijn deze week tegen de 20% gestegen... Technische correctie kan ook bij deze.
Ga ze toch niet verkopen in ieder geval, maar who knows...
Fuck it, ik schaf ook maar 1 zo'n landbouw aandeel aan voor een klein percentage. Just for the heck of it.

Heb jij vestas nog overigens?
pi_76546345
wat is eigenlijk de winstverwachting voor de komende jaren voor Kali + Salz, Tony?
pi_76546403
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Fuck it, ik schaf ook maar 1 zo'n landbouw aandeel aan voor een klein percentage. Just for the heck of it.

Heb jij vestas nog overigens?
Ik heb vestas maar gehad van maart tot september .
pi_76546427
quote:
verwacht je long of short overigens? Ik voel aan mn water dat we minstens op de ftse een sprong van 20 punten of meer krijgen.
pi_76546558
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

verwacht je long of short overigens? Ik voel aan mn water dat we minstens op de ftse een sprong van 20 punten of meer krijgen.
Ik speel nooit in op cijfers maar vind het wel interessant om te volgen. Ik kijk naar het gedrag van de koersen en misschien dat ik daarna wat doe. Daghandel doe ik puur op basis van de grafieken.

Vorige keer gingen er toch een paar dagcalls +3000%
pi_76546593
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
wat is eigenlijk de winstverwachting voor de komende jaren voor Kali + Salz, Tony?
Hmm, ik kan geen 'officiële' cijfers geven; maar zelf ga ik er van uit dat de vraag naar kaliummeststoffen gaat aantrekken dit jaar. (dit weer omwille van het verhaal van de teruggevallen investeringen die nu terug opgepikt dienen te worden).

Gezien de koersevolutie van Potash, Agrium en Mosaic denk ik dat de markt dit stilletjes aan ook begint te geloven.

Zelf ga ik uit van een koersdoel van 58 tot 60.
Ik zoek de winstverwachting even op...

[ Bericht 0% gewijzigd door tony_clifton- op 07-01-2010 23:52:49 ]
pi_76546870
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ey, niet dat ik wil pushen ofzo hoor! Eigen risico enz
pi_76546953
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:54 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ey, niet dat ik wil pushen ofzo hoor! Eigen risico enz
Er staat in de OP ook een dikke disclaimer van, volgen van reacties in dit topic is op eigen risico of iets in die geest. Ik zie het meer als het feit dat er wat spreiding in de portefeuille zit niet als lijstduwer. Zit er namelijk over na te denken om Geely voor de helft te verkopen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:04:08 #129
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_76547251
Geen vertrouwen meer in Geely?
Bedankt Hans.
pi_76547322
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vind 't niet direct.

'T laatste relevante bericht is 't volgende:
quote:
0842 GMT [Dow Jones] Bank of America Merrill Lynch upgrades K+S (SDF.XE) to buy from underperform and lifts the target price to EUR50 from EUR36 on brighter prospects for ´10. Despite a dismal ´09 for the stock and a price settlement with China that fell below expectations just before the end of the year, the brokerage cites improving agricultural markets and significantly lower risk to potash prices from within and outside the cartel. Also notes improved balance sheet. Shares +6% at EUR44.25. (ALC)
Nuja, zo'n koersdoelen geloof ik zelf niet...
Maar ms is mijn 58 te hoog gegrepen. In ieder geval, ik werk minder met cijfers, ik weet gewoon dat de waardering oké was op 't moment dat ik ze kocht voor 't potentieel van de turnaround dat overschoot .
pi_76547393
De huidige koersen zijn trouwens hoog naar mijn gevoel. Op een paar dagen waar de aandelen 2 tot 3 maanden hadden over moeten doen.
pi_76547431
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:04 schreef bascross het volgende:
Geen vertrouwen meer in Geely?
Het is niet een basis van geen vertrouwen, maar minder, ik had gehoopt dat de overname van volvo wat langer zou duren (midden 2010) .. en het feit dat men twijfels heeft over de betaling ben ik ook niet van gecharmeerd. Desalniettemin blijf ik het vertrouwen hebben dat het binnen een aantal jaar nog wel naar de dollar/euro kan maar het zou me ook niet verbazen als hij over de kop gaat (dan koop ik wel bij!). Heb je zelf ook posities op dit moment?
pi_76547510
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:08 schreef tony_clifton- het volgende:
De huidige koersen zijn trouwens hoog naar mijn gevoel. Op een paar dagen waar de aandelen 2 tot 3 maanden hadden over moeten doen.
Oef, dat is wel een erg nasty voorspelling

Ik kijk iig. uit naar morgen waar het verloop weer rustig zal zijn en ik spektakel verwacht rond half 4, of was het nu half 3? Anywayz, de unemployment cijfers, en zal er iig. iets mee doen voor dat het uitkomt It's gonna be my lucky day 2morrow.
pi_76547694
mijn pf btw (poweo en daystar zijn de lelijke eendjes):
Let op de vakkundige diversificatie

Succes! Verwacht je positief of negatief nieuws?
pi_76547792
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:06 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Vind 't niet direct.

'T laatste relevante bericht is 't volgende:
[..]

Nuja, zo'n koersdoelen geloof ik zelf niet...
Maar ms is mijn 58 te hoog gegrepen. In ieder geval, ik werk minder met cijfers, ik weet gewoon dat de waardering oké was op 't moment dat ik ze kocht voor 't potentieel van de turnaround dat overschoot .
met uitzondering van 2008 hebben ze nog nooit meer dan een euro per aandeel verdiend (op een huidige koers van 45), hebben ze ook niet een nooduitgifte van kapitaal moeten doen eerder dit jaar, en qua adviezen en koersdoelen: http://www.analist.nl/aandeel/910/K%2BS+Group_DE0007162000

daarnaast zijn de prijzen nog steeds extreem laag, en is China bezig om eigen capaciteit te bouwen. Als was het maar om de prijs te drukken door het kartel te breken.

Ik weet het niet hoor.

Hoe weet je dat de waardering oke was cq. is?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:29:55 #136
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_76548162
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is niet een basis van geen vertrouwen, maar minder, ik had gehoopt dat de overname van volvo wat langer zou duren (midden 2010) .. en het feit dat men twijfels heeft over de betaling ben ik ook niet van gecharmeerd. Desalniettemin blijf ik het vertrouwen hebben dat het binnen een aantal jaar nog wel naar de dollar/euro kan maar het zou me ook niet verbazen als hij over de kop gaat (dan koop ik wel bij!). Heb je zelf ook posities op dit moment?
Oke duidelijk. Nee, ik heb geen posities en met Geely durfde ik het toch niet aan.
Bedankt Hans.
pi_76548268
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

met uitzondering van 2008 hebben ze nog nooit meer dan een euro per aandeel verdiend (op een huidige koers van 45), hebben ze ook niet een nooduitgifte van kapitaal moeten doen eerder dit jaar, en qua adviezen en koersdoelen: http://www.analist.nl/aandeel/910/K%2BS+Group_DE0007162000

daarnaast zijn de prijzen nog steeds extreem laag, en is China bezig om eigen capaciteit te bouwen. Als was het maar om de prijs te drukken door het kartel te breken.

Ik weet het niet hoor.

Hoe weet je dat de waardering oke was cq. is?
Nu, 2008 was een geweldig jaar dat sowieso moeilijk te evenaren zou zijn, zelfs zonder kredietcrisis.
Ik zeg het, ik kan 't niet hard maken met cijfers; ik ging ervan uit dat de markt het aandeel overdreven had afgestraft - na de initiële crash was het nauwelijks hersteld op 't punt dat ik 't begon te volgen - en het bleef kelderen bij elk bericht van Potash (de nr. 1) dat de prijzen voor KCl verder terugvielen. Verder gewoon ingekocht om het herstel voor te zijn.

De kapitaalverhoging was bijvoorbeeld voor de overname van Morton Salt, hetgeen sowieso voor extra stabiliteit zorgt - de omzet is zo niet volledig afhankelijk van kunstmest...
Bovendien, aandelen aan bijna de helft van de beurskoers, graag .

Bovendien, de KW van 2009 was 6 afgerond? Da's toch niet overdreven?

En ja, China...
Voor K+S loert het gevaar eerder in oost-europa en Rusland dacht ik...
In ieder geval denk ik niet dat de grotere spelers zo direct uit de markt geknikkerd worden...

[ Bericht 1% gewijzigd door tony_clifton- op 08-01-2010 00:43:01 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 januari 2010 @ 01:57:45 #138
862 Arcee
Look closer
pi_76549983
quote:
Yep, zoals vorig jaar 4 december:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 januari 2010 @ 02:07:17 #139
862 Arcee
Look closer
pi_76550075
Japan staat ondertussen op het hoogste punt van de afgelopen 52 weken met een plus van 1%.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 08:55:07 #140
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_76552098
De futures wijzen om 08:31 uur op een 0,54%-hogere opening op 342,45 punten

UP UP UP!!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:45:30 #141
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_76553229
Ik wist in april nog niet genoeg van beleggen af maar zojuist heb ik hem toch gehaald.Tijd voor en feestje
quote:
ALEX.NL
Financieel rijbewijs niet Complex
Geslaagd
U heeft voldoende kennis en ervaring om te beleggen in niet-complexe producten zoals aandelen, obligaties en beleggingsfondsen.

[ Bericht 11% gewijzigd door foetre op 08-01-2010 09:52:37 ]
pi_76553900
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:45 schreef foetre het volgende:
Ik wist in april nog niet genoeg van beleggen af maar zojuist heb ik hem toch gehaald.Tijd voor en feestje
[..]

Gefeliciteerd
pi_76553956
Dollar kan volgens mij versterken na de cijfers om half 3, ligt er goed bij en lijkt zijn correctie te hebben afgerond. 1.35 zou dan binnen enkele weken moeten worden gehaald als eur/usd verhouding.
pi_76554530
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:13 schreef Vandergeld het volgende:
Dollar kan volgens mij versterken na de cijfers om half 3, ligt er goed bij en lijkt zijn correctie te hebben afgerond. 1.35 zou dan binnen enkele weken moeten worden gehaald als eur/usd verhouding.
Als je gelijk zou krijgen, is het toch onvermijdelijk dat er carry trades worden ingeklapt.
pi_76554698
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:33 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Als je gelijk zou krijgen, is het toch onvermijdelijk dat er carry trades worden ingeklapt.
Je doet op de USD carry trade? Als de dollar versterkt zou dit idd gepaard kunnen gaan met het terug draaien van carry trades, waardoor de dollar alleen maar sneller sterker word.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:29:58 #146
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_76558734
Een paar vraagjes over de eerder besproken ASR 10% obligaties:

Wat is een acceptabele prijs om hiervoor te betalen? (m.a.w. maakt het voor de lange termijn veel uit of je 105% of 110% betaalt)
En is het zinvol om hier <10.000 euro in te steken, of moet ik aan grotere bedragen denken?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:37:09 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76558984
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:29 schreef Lemans24 het volgende:
Een paar vraagjes over de eerder besproken ASR 10% obligaties:

Wat is een acceptabele prijs om hiervoor te betalen? (m.a.w. maakt het voor de lange termijn veel uit of je 105% of 110% betaalt)
En is het zinvol om hier <10.000 euro in te steken, of moet ik aan grotere bedragen denken?
Nou, 5% is de helft van je jaarrendement, ik zou dus wel uitkijken met bieden! Zelf maakte ik de fout om onderin de laat te bieden, terwijl de spread 1% is! Het beste kun je ergens tussenin bieden denk ik, dan krijg je ze ook wel. Ze staan nu op 109,0 oid. Het is logisch dat je meer dan 100% betaalt, want de rente is ook veel hoger dan de marktrente.

Ook met een kleiner bedrag is het zinvol ze te kopen. Let wel op: de eenheid is 100 euro, maar je geeft bij je bieding gewoon per euro op. Dus als je voor 5000 euro aan obligaties wil kopen moet je niet 50 maar 5000 invoeren! Dit is in ieder geval bij Alex zo. Kijk dus nog even goed naar je order voordat je hem definitief verzendt!
The End Times are wild
pi_76559333
Ik begin trouwens stilletjes aan met desinvesteren; elke verkoop gaat tot nader order naar het spaarboekje. Hoogtevrees I guess...
pi_76560334
Dollarindex ligt er uitermate bullish bij:

pi_76560815
En de VIX kan in 2010 m.i. naar de 120-150 gaan, ver boven topwaarde van oktober '08 dus. Nu staat de VIX slechts op 19.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')