Hmm, ik kan geen 'officiële' cijfers geven; maar zelf ga ik er van uit dat de vraag naar kaliummeststoffen gaat aantrekken dit jaar. (dit weer omwille van het verhaal van de teruggevallen investeringen die nu terug opgepikt dienen te worden).quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
wat is eigenlijk de winstverwachting voor de komende jaren voor Kali + Salz, Tony?
Ey, niet dat ik wil pushen ofzo hoor! Eigen risico enzquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Fuck it, ik schaf ook maar 1 zo'n landbouw aandeel aan voor een klein percentage. Just for the heck of it.
Er staat in de OP ook een dikke disclaimer van, volgen van reacties in dit topic is op eigen risico of iets in die geest. Ik zie het meer als het feit dat er wat spreiding in de portefeuille zit niet als lijstduwer. Zit er namelijk over na te denken om Geely voor de helft te verkopen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:54 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ey, niet dat ik wil pushen ofzo hoor! Eigen risico enz
Vind 't niet direct.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
wat is eigenlijk de winstverwachting voor de komende jaren voor Kali + Salz, Tony?
Nuja, zo'n koersdoelen geloof ik zelf niet...quote:0842 GMT [Dow Jones] Bank of America Merrill Lynch upgrades K+S (SDF.XE) to buy from underperform and lifts the target price to EUR50 from EUR36 on brighter prospects for ´10. Despite a dismal ´09 for the stock and a price settlement with China that fell below expectations just before the end of the year, the brokerage cites improving agricultural markets and significantly lower risk to potash prices from within and outside the cartel. Also notes improved balance sheet. Shares +6% at EUR44.25. (ALC)
Het is niet een basis van geen vertrouwen, maar minder, ik had gehoopt dat de overname van volvo wat langer zou duren (midden 2010) .. en het feit dat men twijfels heeft over de betaling ben ik ook niet van gecharmeerd. Desalniettemin blijf ik het vertrouwen hebben dat het binnen een aantal jaar nog wel naar de dollar/euro kan maar het zou me ook niet verbazen als hij over de kop gaat (dan koop ik wel bij!). Heb je zelf ook posities op dit moment?quote:
Oef, dat is wel een erg nasty voorspellingquote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:08 schreef tony_clifton- het volgende:
De huidige koersen zijn trouwens hoog naar mijn gevoel. Op een paar dagen waar de aandelen 2 tot 3 maanden hadden over moeten doen.
met uitzondering van 2008 hebben ze nog nooit meer dan een euro per aandeel verdiend (op een huidige koers van 45), hebben ze ook niet een nooduitgifte van kapitaal moeten doen eerder dit jaar, en qua adviezen en koersdoelen: http://www.analist.nl/aandeel/910/K%2BS+Group_DE0007162000quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:06 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Vind 't niet direct.
'T laatste relevante bericht is 't volgende:
[..]
Nuja, zo'n koersdoelen geloof ik zelf niet...
Maar ms is mijn 58 te hoog gegrepen. In ieder geval, ik werk minder met cijfers, ik weet gewoon dat de waardering oké was op 't moment dat ik ze kocht voor 't potentieel van de turnaround dat overschoot.
Oke duidelijk. Nee, ik heb geen posities en met Geely durfde ik het toch niet aan.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is niet een basis van geen vertrouwen, maar minder, ik had gehoopt dat de overname van volvo wat langer zou duren (midden 2010) .. en het feit dat men twijfels heeft over de betaling ben ik ook niet van gecharmeerd. Desalniettemin blijf ik het vertrouwen hebben dat het binnen een aantal jaar nog wel naar de dollar/euro kan maar het zou me ook niet verbazen als hij over de kop gaat (dan koop ik wel bij!). Heb je zelf ook posities op dit moment?
Nu, 2008 was een geweldig jaar dat sowieso moeilijk te evenaren zou zijn, zelfs zonder kredietcrisis.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
met uitzondering van 2008 hebben ze nog nooit meer dan een euro per aandeel verdiend (op een huidige koers van 45), hebben ze ook niet een nooduitgifte van kapitaal moeten doen eerder dit jaar, en qua adviezen en koersdoelen: http://www.analist.nl/aandeel/910/K%2BS+Group_DE0007162000
daarnaast zijn de prijzen nog steeds extreem laag, en is China bezig om eigen capaciteit te bouwen. Als was het maar om de prijs te drukken door het kartel te breken.
Ik weet het niet hoor.
Hoe weet je dat de waardering oke was cq. is?
Yep, zoals vorig jaar 4 december:quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:33 schreef M.Melandri het volgende:
Ben benieuwd of we morgen om half 3 weer heftige bewegingen krijgen
quote:ALEX.NL
Financieel rijbewijs niet Complex
Geslaagd
U heeft voldoende kennis en ervaring om te beleggen in niet-complexe producten zoals aandelen, obligaties en beleggingsfondsen.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:45 schreef foetre het volgende:
Ik wist in april nog niet genoeg van beleggen af maar zojuist heb ik hem toch gehaald.Tijd voor en feestje![]()
![]()
[..]
Als je gelijk zou krijgen, is het toch onvermijdelijk dat er carry trades worden ingeklapt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:13 schreef Vandergeld het volgende:
Dollar kan volgens mij versterken na de cijfers om half 3, ligt er goed bij en lijkt zijn correctie te hebben afgerond. 1.35 zou dan binnen enkele weken moeten worden gehaald als eur/usd verhouding.
Je doet op de USD carry trade? Als de dollar versterkt zou dit idd gepaard kunnen gaan met het terug draaien van carry trades, waardoor de dollar alleen maar sneller sterker word.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:33 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Als je gelijk zou krijgen, is het toch onvermijdelijk dat er carry trades worden ingeklapt.
Nou, 5% is de helft van je jaarrendement, ik zou dus wel uitkijken met bieden! Zelf maakte ik de fout om onderin de laat te bieden, terwijl de spread 1% is! Het beste kun je ergens tussenin bieden denk ik, dan krijg je ze ook wel. Ze staan nu op 109,0 oid. Het is logisch dat je meer dan 100% betaalt, want de rente is ook veel hoger dan de marktrente.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:29 schreef Lemans24 het volgende:
Een paar vraagjes over de eerder besproken ASR 10% obligaties:
Wat is een acceptabele prijs om hiervoor te betalen? (m.a.w. maakt het voor de lange termijn veel uit of je 105% of 110% betaalt)
En is het zinvol om hier <10.000 euro in te steken, of moet ik aan grotere bedragen denken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |