abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:09:49 #61
66825 Reya
Fier Wallon
pi_76497288
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Leuke ruis die je rond strooit maar dat de investeerder tevreden is en zijn geld terug krijgt kan never nooit niet een goede indicator zijn van armoedebestrijding.
Integendeel, welvaartbevorderende transacties zijn transacties waar beide partijen profijt uit halen. Transacties waarbij daarentegen de ene partij de andere partij dwingt om mee te werken, bevorderen welvaart een stuk minder, of zorgen zelfs voor netto welvaartsverlies.
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:12:44 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76497446
Niet helemaal mee eens. Het heeft alleen succes als de kredietnemer meer profijt maakt, door zijn eigen handelen, dan de kredietverlener, die uiteraard ook profijt mag en moet hebben. Maar dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat het weer typisch The Economist is om naar de westerse bovenliggende partij te kijken en te constateren dat als die tevreden is dat dan de armoede ook wel zal af nemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76497533
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:12 schreef Klopkoek het volgende:
Niet mee eens. Het heeft alleen succes als de kredietnemer meer profijt maakt, door zijn eigen handelen, dan de kredietverlener. Maar dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat het weer typisch The Economist is om naar de westerse bovenliggende partij te kijken en te constateren dat als die tevreden is dat dan de armoede ook wel zal af nemen.
Nog steeds wacht ik op een onderbouwing over wat er mis is met Kiva, of WIL je daar niet op reageren?
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:19:55 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76497764
Ik heb er niks over gezegd dus hoef ik ook niet te reageren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:20:04 #65
66825 Reya
Fier Wallon
pi_76497773
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:12 schreef Klopkoek het volgende:
Niet helemaal mee eens. Het heeft alleen succes als de kredietnemer meer profijt maakt, door zijn eigen handelen, dan de kredietverlener, die uiteraard ook profijt mag en moet hebben. Maar dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat het weer typisch The Economist is om naar de westerse bovenliggende partij te kijken en te constateren dat als die tevreden is dat dan de armoede ook wel zal af nemen.
Het zou best kunnen dat een kredietnemer wel eens netto erop achteruit gaat door het nemen van dat krediet; als dat structureel het geval zou zijn, echter, zou er op een gegeven moment geen vraag meer naar kredieten zijn en de markt compleet stilvallen. Daar lijkt totaal geen sprake van te zijn.
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:22:51 #66
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76497904
Hoeft niet. Mensen worden geregeld in de fuik gelokt en soms zijn er niet veel alternatieven voorhanden. India is bijvoorbeeld een land wat door de wereldbank wordt gebruikt om elders in de wereld armoede te kunnen bestrijden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:24:28 #67
66825 Reya
Fier Wallon
pi_76497990
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:22 schreef Klopkoek het volgende:
Hoeft niet. Mensen worden geregeld in de fuik gelokt en soms zijn er niet veel alternatieven voorhanden. India is bijvoorbeeld een land wat door de wereldbank wordt gebruikt om elders in de wereld armoede te kunnen bestrijden.
Nou, vertel eens op welke manier dat gebeurt.
pi_76498010
Zo vreemd vind ik het niet, lijkt me dat er ook een stuk meer risico's verbonden zijn aan het verlenen van krediet aan mensen in ontwikkelingslanden dus niet meer dan logisch dat de rente dan ook veel hoger ligt.
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:28:12 #69
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76498166
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:24 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou, vertel eens op welke manier dat gebeurt.
De IRBD genereert het geld wat door de IDA wordt gebruikt. In principe een gezonde situatie maar de IRBD richt zich op andere landen dan de IDA, daarbij hoort ook dat de IRBD zich op andere typen personen en bedrijven richt dan de IDA.
Het is slechts een voorbeeld dat in het geval van India de alternatieven van de o zo verguisde traditionele wegen, waaronder natuurlijk de WB, niet voorhanden zijn.

Microkrediet is soms niet meer dan een rebranding van loan sharks. Het type wat je dus ook in de VS en UK hebt en absoluut niet werkt. Orgineel was het natuurlijk gericht op ontwikkelingslanden maar tegenwoordig heten de praktijken in de achterbuurten van de VS ook al microfinanciering, tsja.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:43:52 #70
66825 Reya
Fier Wallon
pi_76498974
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De IRBD genereert het geld wat door de IDA wordt gebruikt. In principe een gezonde situatie maar de IRBD richt zich op andere landen dan de IDA, daarbij hoort ook dat de IRBD zich op andere typen personen en bedrijven richt dan de IDA.
Het is slechts een voorbeeld dat in het geval van India de alternatieven van de o zo verguisde traditionele wegen, waaronder natuurlijk de WB, niet voorhanden zijn.
Naar mijn weten richten beide organisaties zich niet op wat normaliter onder microkredieten wordt verstaan. Overigens is het ook de bedoeling dat IRBD en IDA niet aan louter dezelfde landen lenen; IRBD is vooral bedoeld voor landen die een stapje hoger staan dan IDA, maar die nog steeds moeite hebben om tegen aantrekkelijke tarieven obligaties uit te schrijven.
quote:
Microkrediet is soms niet meer dan een rebranding van loan sharks. Het type wat je dus ook in de VS en UK hebt en absoluut niet werkt. Orgineel was het natuurlijk gericht op ontwikkelingslanden maar tegenwoordig heten de praktijken in de achterbuurten van de VS ook al microfinanciering, tsja.
Ik zou eerder zeggen dat loan sharks buitenspel worden gezet door microfinanciering. Rentepercentages van dertig tot veertig procent klinken hoog vanuit een Westerse context, maar omdat de lokale economieën waarin kredietnemers zich begeven vaak nog relatief onontgonnen zijn, is het makkelijk om hoge marges te behalen en dus om een hoge winst-tot-omzetratio te genereren. Daarmee valt met gemak een rentepercentage van dertig procent op te hoesten. Loan sharks hanteren in die context eerder percentages van honderd procent of meer, en maken daarbij dan nog gebruik van intimidatie, afpersing en andere onfrisse praktijken.
pi_76499067
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:19 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb er niks over gezegd dus hoef ik ook niet te reageren.
Dat is ook microkrediet, dus het lijkt me dat je daar ook wat tegen moet hebben.
Of erken je dat dat de uitzondering op de regel is?
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 22:09:16 #72
230491 Zith
pls tip
pi_76503350
Kiva is geen uitzondering want over het geheel is er niets fouts aan microkrediet, ik kijk dan ook erg uit naar de uitzendingen van het radio programma waar ze wel eens met emperische data mogen komen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76503898
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:09 schreef Zith het volgende:
Kiva is geen uitzondering want over het geheel is er niets fouts aan microkrediet, ik kijk dan ook erg uit naar de uitzendingen van het radio programma waar ze wel eens met emperische data mogen komen.
De uitzondering is natuurlijk dat persoonlijk winstbejag ontbreekt, dat is niet zo vanzelfsprekend tegenwoordig vrees ik, en daarmee zijn alle zelfverrijkers met hun brutale bek meteen uitgesproken, daarom is het zo'n geweldig idee, libertair, ontploooiend, en toch niet zelfverrijkend, geen mens die daar een goed weerwoord tegenover kan stellen.
pi_76508085
Eigenlijk een platte tvp: Kiva FOK-team #7
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76508305
En nog een.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2010 @ 00:09:14 #76
230491 Zith
pls tip
pi_76508395
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:19 schreef Lamon. het volgende:

[..]

De uitzondering is natuurlijk dat persoonlijk winstbejag ontbreekt, dat is niet zo vanzelfsprekend tegenwoordig vrees ik, en daarmee zijn alle zelfverrijkers met hun brutale bek meteen uitgesproken, daarom is het zo'n geweldig idee, libertair, ontploooiend, en toch niet zelfverrijkend, geen mens die daar een goed weerwoord tegenover kan stellen.
De kiva field-partners werken natuurlijk wel met winst; ze moeten woning, eten, kantoor, transport en w/e betalen dus moeten er ook extra inkomsten zijn bovenop de inflatie, koerswijzigingen, risico, etc. En wij als Kiva deelnemers accepteren dat omdat zonder deze field-partners de leners helemaal neits zouden kunnen lenen omdat er vaak geen financieel stelsel is voor mensen die <1000 EUR willen lenen. Voor een ontwikkelende maatschappij heb je gewoon winst nodig bij beide partijen, als de aanbiedende partij geen winst wilt is dat mooi voor hem, maar op lange termijn niet voordeliger voor de economie.

Het feit dat vele van de leners na terugbetaling gewoon weer opnieuw een lening aanvraagt om nog verder uit te breiden laat gewoon zien dat deze mensen er van profiteren.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 september 2012 @ 21:02:39 #77
862 Arcee
Look closer
pi_117368312
quote:
21.20-22.00 uur KRO REPORTER - Nederland 2.

We krijgen allemaal warme gevoelens bij het woord microkrediet.Met kleine leningen worden armen in staat gesteld een eigen bedrijfje op te zetten.Zo kunnen ze ontsnappen aan hun bittere armoede.

Inmiddels zit er wereldwijd 70 miljard dollar in het kleine leningencircuit. Maar microkrediet maakt ook slachtoffers.

KRO Reporter doet onderzoek naar woekerrentes die soms oplopen tot ver boven de 100 procent. .
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_117368712
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2010 19:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Voordat er politieke stabiliteit is, is alles volgens mij weggegooid geld. Want zonder politieke stabiliteit blijven grote investeringen sowieso uit.
En zonder economische stabiliteit geen politieke.....
pi_117420088
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

En zonder economische stabiliteit geen politieke.....
Dat is niet waar. Het begint altijd bij een stabiele politieke situatie. Dan pas begint de wederopbouw.
Praktisch alle 3de wereldlanden waren namelijk rijk vroeger (bv Haiti, Oeganda, Kenia, Zimbabwe, etc.)

Verder was dit natuurlijk te verwachten. Alleen de financiele wereld kan iets goeds tot iets corrupts maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_117420948
Haiti is nooit rijk geweest.

http://en.wikipedia.org/wiki/Haitian_Revolution

quote:
Their domination of politics and economics after the revolution created another two-caste society, as most Haitians were rural subsistence farmers. In addition, the nascent state's future was practically "mortgaged" to French banks in the 1820s as it was forced to make massive reparations to French slaveholders in order to receive French recognition and end the nation's political and economic isolation.These payments may have permanently affected Haiti's economy and wealth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')