quote:Op zondag 10 januari 2010 18:43 schreef Burakius het volgende:
Weet je. Je bent een Wicca en thats oke. Maar aangezien Wicca geen kledingsvoorschriften heeft, vraag ik me af waarom jullie altijd in zwart depressief geklede troep over straat moeten lopen. Je bent geen night elf en je kunt ook geen fireballs casten. Teveel hollywood influence dude.
Klopt, dat kan pas in Cataclysm.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:43 schreef Burakius het volgende:
Weet je. Je bent een Wicca en thats oke. Maar aangezien Wicca geen kledingsvoorschriften heeft, vraag ik me af waarom jullie altijd in zwart depressief geklede troep over straat moeten lopen. Je bent geen night elf en je kunt ook geen fireballs casten. Teveel hollywood influence dude.
Niet iedereen loopt er zo bij hoorquote:Op zondag 10 januari 2010 18:43 schreef Burakius het volgende:
En wie bepaalt dat jij een heks bent. Een heks is een hersenspinsel uit de Middeleeuwen, wat men te pas en onpas gebruikte om ongewenste personen uit het veld te ruimen. Er is niets heldhaftigs of einzelgangerig aan heks. Want dat is wat je wilt zijn. Je wilt bij een groep horen. Het is leuk gezellig. Het is "iets" van jullie en jullie alleen.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:54 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Niet iedereen loopt er zo bij hoor
Je hebt ook nog gothic's en die zijn geen Wicca. Sommigen wel, maar lang niet iedere Wicca loopt er bij als een gothic en niet elke gothic is een Wicca.
Ik zie er ook niet uit als een heks, maar ben er wel één![]()
Ikzelf bepaal dat ik een heks ben en nee heksen zijn geen hersenspinsel uit de middeleeuwen. Er zijn een heleboel dingen verdraaid helaasquote:Op maandag 11 januari 2010 19:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
En wie bepaalt dat jij een heks bent. Een heks is een hersenspinsel uit de Middeleeuwen, wat men te pas en onpas gebruikte om ongewenste personen uit het veld te ruimen. Er is niets heldhaftigs of einzelgangerig aan heks. Want dat is wat je wilt zijn. Je wilt bij een groep horen. Het is leuk gezellig. Het is "iets" van jullie en jullie alleen.
Een directeur kan zichzelf toch niet directeur benoemen zonder dat hij een bedrijf heeft. Een heks is iets wat niet bestaat. Het is een verzinsel. Je kunt het derhalve niet zijn. Net zoals je geen zwerkballer kunt zijn. Dat is iets wat in fictie bestaat. Je kunt ook geen Jedi zijn en Jedi-mind tricks doen. Je gaat jezelf toch ook geen Jedi noemen??quote:Op maandag 11 januari 2010 19:04 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Ikzelf bepaal dat ik een heks ben en nee heksen zijn geen hersenspinsel uit de middeleeuwen. Er zijn een heleboel dingen verdraaid helaas. Nee hoor daar is ook niets heldhaftigs aan, absoluut niet zelfs, daarom heb ik ook geen reden om er te koop mee te lopen.
Ehmm ja ofcourse wil je bij een groep horen, niemand wil totally lonely lonely zijn..
Christenen zijn ook een verzinsel die al 2000 jaar rondlopen, moslims ook en toch zijn ze er echt.
Beetje raar om te doen alsof ik niet besta niet waar?
Ik vind het best wel hard dat stellig beweert dat er geen heksen zijn terwijl Europa barst van de geschiedenis die heidens is.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:10 schreef Burakius het volgende:
[..]
Een directeur kan zichzelf toch niet directeur benoemen zonder dat hij een bedrijf heeft. Een heks is iets wat niet bestaat. Het is een verzinsel. Je kunt het derhalve niet zijn. Net zoals je geen zwerkballer kunt zijn. Dat is iets wat in fictie bestaat. Je kunt ook geen Jedi zijn en Jedi-mind tricks doen. Je gaat jezelf toch ook geen Jedi noemen??
En je geeft mooi zelf aan dat je de nodigheid voelt om bij een groep te horen. Het is omdat de meeste wicca mensen zoals ik al eerder aangaf vaak gepest toen ze nog heel jong waren. Alle afgewezen mensen vormen dan zelf een groepje. Ik kan het weten, omdat ik zelf heb meegedraaid in de afgewezen groep (Ik ben zelf nooit afgewezen, maar vond het leuk om met iedereen om te gaan). Daarin zie je ook meteen dit soort cults terug komen. Ze hebben vast allemaal ook wel Magic the gathering gespeeld etc., of spelen Warhammer etc.
Christenen en heksen vergelijken is een rare vergelijking. De ene komt voort uit gebeurtenissen, omtrent Jezus (vzmh). De andere komt uit de hersenspinsels om politieke tegenstanders het veld te laten ruimen (expliciet verzonnen dus).
Je kunt net zo goed een aanhanger van L.Ron hubbert zijn i.p.v. wicca. Het is allebei expliciet overduidelijk fictie. Waar Christendom, Jodendom of Islam dit niet is.
Ik voorspel geen toekomst dat scheeltquote:Op maandag 11 januari 2010 19:20 schreef Burakius het volgende:
Kijk wanneer iets beweert dat het de toekomst kan voorspellen is het voor mij eigenlijk al klaar. Ik wou je voor de rest niet aanvallen etc.
Ik mag hopen dat ze het wel is, want ik ga met een heks trouwen.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
En wie bepaalt dat jij een heks bent. Een heks is een hersenspinsel uit de Middeleeuwen, wat men te pas en onpas gebruikte om ongewenste personen uit het veld te ruimen. Er is niets heldhaftigs of einzelgangerig aan heks. Want dat is wat je wilt zijn. Je wilt bij een groep horen. Het is leuk gezellig. Het is "iets" van jullie en jullie alleen.
hihi^^quote:Op maandag 11 januari 2010 19:22 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze het wel is, want ik ga met een heks trouwen.
Uhuh, en tegenwoordig heb je weer van die absolute weirdo's die zo nodig aan de haal moeten gaan met het compleet vertekende beeld dat de Romantiek zonodig over Heidendommen de wereld in moest helpen.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:18 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Ik vind het best wel hard dat stellig beweert dat er geen heksen zijn terwijl Europa barst van de geschiedenis die heidens is.
Ja die mensen heb je ook en daar hoor ik niet bijquote:Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Uhuh, en tegenwoordig heb je weer van die absolute weirdo's die zo nodig aan de haal moeten gaan met het compleet vertekende beeld dat de Romantiek zonodig over Heidendommen de wereld in moest helpen.
Jij ziet heksen dus als mensen (vrouwen) met een wrat op hun neus, punthoed op, vliegend op een bezemsteel met een zwarte kat achterop en zwaaiend met een toverstokje roerend in hun grote zwarte ketel met een bubbelend goedje?quote:Op maandag 11 januari 2010 19:10 schreef Burakius het volgende:
[..]
Een directeur kan zichzelf toch niet directeur benoemen zonder dat hij een bedrijf heeft. Een heks is iets wat niet bestaat. Het is een verzinsel. Je kunt het derhalve niet zijn. Net zoals je geen zwerkballer kunt zijn. Dat is iets wat in fictie bestaat. Je kunt ook geen Jedi zijn en Jedi-mind tricks doen. Je gaat jezelf toch ook geen Jedi noemen??
En je geeft mooi zelf aan dat je de nodigheid voelt om bij een groep te horen. Het is omdat de meeste wicca mensen zoals ik al eerder aangaf vaak gepest toen ze nog heel jong waren. Alle afgewezen mensen vormen dan zelf een groepje. Ik kan het weten, omdat ik zelf heb meegedraaid in de afgewezen groep (Ik ben zelf nooit afgewezen, maar vond het leuk om met iedereen om te gaan). Daarin zie je ook meteen dit soort cults terug komen. Ze hebben vast allemaal ook wel Magic the gathering gespeeld etc., of spelen Warhammer etc.
Christenen en heksen vergelijken is een rare vergelijking. De ene komt voort uit gebeurtenissen, omtrent Jezus (vzmh). De andere komt uit de hersenspinsels om politieke tegenstanders het veld te laten ruimen (expliciet verzonnen dus).
Je kunt net zo goed een aanhanger van L.Ron hubbert zijn i.p.v. wicca. Het is allebei expliciet overduidelijk fictie. Waar Christendom, Jodendom of Islam dit niet is.
Nice, het Jiskefet-effect.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:18 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Ja die mensen heb je ook en daar hoor ik niet bij
Geloof mij,iedereen hier op FOK! is ooit in zijn leven (lang of kort) gepest en het leven zuur gemaaktquote:Op woensdag 6 januari 2010 17:03 schreef Azrael1991 het volgende:
Hey allemaal,
Vroeger op de basisschool en middelbare school ben ik vaak gepest door mijn klasgenoten, dit kwam niet alleen door mijn gewicht (Ik ben redelijk dik) maar ook door mijn geloof. Ik geloof namelijk in Wicca, een godsdienst die vaak wordt gezien als een enge sekte. Dit is alleen echt niet waar! Wicca draait vooral om het goed behandelen van de natuur, om in harmonie met de natuur te leven.
Je moet het zo zien: Iedereen die niet volgens de massa zich kleedt of denkt wordt als een buitenstaander of voor raar aangezien. Enerzijds is dat logisch omdat de meesten niet willen opvallen en zoveel mogelijk willen opgaan in de massa dat lekker veilig is omdat ze vaak zelf zo onzeker als de pest zijn,anderzijds is het onlogisch omdat elk mens uniek in zijn soort is en zich dan ook zo profileert. Maar mensen zijn over het algemeen kudde dieren en net zo als in het dierenrijk volgt men liever de groep dan zich af te zonderen en op eigen kracht iets te bereiken.quote:Toch vonden klasgenoten mij vaak eng en wilden ze niks met mij te maken hebben. Zelf nu ik op de hogeschool studeer wordt ik raar aangekeken. Dit doet best wel pijn, ik heb namelijk het gevoel dat ik nooit wordt geaccepteerd door anderen.
Dat eerste is logisch omdat jij gezien je achtergrond alleen met die groep een band hebt en zij jou ook (willen) begrijpen of leren kennen. Ik denk als jij straks van je opleiding je beroep maakt en de wereld intrekt en dus in aanraking komt met andere mensen je zal merken dat men eerder naar je werk en het resultaat zal kijken en daar waardering voor zal hebben en dan vanzelf ook minder vreemd tegen jou als persoon zal aankijken.quote:Het enige moment dat ik me geaccepteerd voel is bij mijn mede Wicca's. Ik ben nu priester in mijn gemeenschap, dit is de eerste graad. Om een priester te worden moet je eerst 1 jaar en 1 dag in opleiding. Deze opleiding is soms best zwaar, al wordt je wel geleerd de natuur te accepteren en lief te hebben.
Ik heb het niet meegemaakt en ik lieg niet. Heb ik nu een slecht geheugen of wat?quote:Geloof mij,iedereen hier op FOK! is ooit in zijn leven (lang of kort) gepest en het leven zuur gemaakt
door anderen. Iemand die zegt dat hij of zij dit nooit heeft meegemaakt die liegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |