abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76636165
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:32 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

godver raak me aan
Yes please.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_76641658
Overigens wel even @ TS (niet dat je je aangesproken hoeft te voelen maar gewoon een tip):

Als dan iemand uiteindelijk oprecht geïnteresseerde vragen stelt over je geloof, moet je je niet terugtrekken in een hoekje en zeggen dat ze je niet in je waarden laten.
Want ik heb dat wel vaker meegemaakt, dat ik ergens in geïnteresseerd was en gewone vragen over hetgene wat besproken werd stelde, en dat ik daarop aangevallen werd omdat het totaal verkeerd opgenomen werd.
Ja, dán ben je raar, als je geen normale vragen kunt beantwoorden of gewone discussies kunt voeren.

Niet dat dit op jou slaat, maar gewoon even in het algemeen
pi_76643324
Welke beroepskeuze test heb jij gedaan? Kwam daar geen boswachter, bioloog of zoiets uit? Daar houdt iedereen van de natuur.

Je hebt zelf invloed in welke omgeving je je mengt.
pi_76644244
Weet je. Je bent een Wicca en thats oke. Maar aangezien Wicca geen kledingsvoorschriften heeft, vraag ik me af waarom jullie altijd in zwart depressief geklede troep over straat moeten lopen. Je bent geen night elf en je kunt ook geen fireballs casten. Teveel hollywood influence dude.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76650963
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:43 schreef Burakius het volgende:
Weet je. Je bent een Wicca en thats oke. Maar aangezien Wicca geen kledingsvoorschriften heeft, vraag ik me af waarom jullie altijd in zwart depressief geklede troep over straat moeten lopen. Je bent geen night elf en je kunt ook geen fireballs casten. Teveel hollywood influence dude.
Mooie verwoording.

[ Bericht 1% gewijzigd door Superlam op 10-01-2010 20:56:33 ]
  maandag 11 januari 2010 @ 14:59:34 #181
270895 Meneer_du_bir
POMPEND DE WERELD ROND!!!!!1!1
pi_76679431
Waarom zou je willen dat de standaardpaupers van nu je accepteren?
pi_76680765
Wicca is eigenlijk een soort van Anarchisme in combinatie met het excentriek/afwijken van de mainstreamin gedrag van de mensen die het beleven. Ze zetten zich af tegen de normale levensstijl en weigeren mee te gaan met de "robot" stroom. Vaak zul je zien dat ze ook uit school vallen, vaak gepest zijn geweest en erg introvert zijn.

De gezamenlijke bijeenkomsten zullen dan een soort van gezelligheids iets zijn. Het is stoer lijp en je hebt lol. Het kon net zo geod zijn dat ze in zeus of mars zouden geloven. Toevallig hebben ze gekozen voor dit.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76687411
quote:
Klopt, dat kan pas in Cataclysm.
pi_76689171
quote:
Niet iedereen loopt er zo bij hoor
Je hebt ook nog gothic's en die zijn geen Wicca. Sommigen wel, maar lang niet iedere Wicca loopt er bij als een gothic en niet elke gothic is een Wicca.

Ik zie er ook niet uit als een heks, maar ben er wel één
pi_76689415
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:54 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Niet iedereen loopt er zo bij hoor
Je hebt ook nog gothic's en die zijn geen Wicca. Sommigen wel, maar lang niet iedere Wicca loopt er bij als een gothic en niet elke gothic is een Wicca.

Ik zie er ook niet uit als een heks, maar ben er wel één
En wie bepaalt dat jij een heks bent. Een heks is een hersenspinsel uit de Middeleeuwen, wat men te pas en onpas gebruikte om ongewenste personen uit het veld te ruimen. Er is niets heldhaftigs of einzelgangerig aan heks. Want dat is wat je wilt zijn. Je wilt bij een groep horen. Het is leuk gezellig. Het is "iets" van jullie en jullie alleen.
pi_76689576
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:00 schreef Burakius het volgende:

[..]

En wie bepaalt dat jij een heks bent. Een heks is een hersenspinsel uit de Middeleeuwen, wat men te pas en onpas gebruikte om ongewenste personen uit het veld te ruimen. Er is niets heldhaftigs of einzelgangerig aan heks. Want dat is wat je wilt zijn. Je wilt bij een groep horen. Het is leuk gezellig. Het is "iets" van jullie en jullie alleen.
Ikzelf bepaal dat ik een heks ben en nee heksen zijn geen hersenspinsel uit de middeleeuwen. Er zijn een heleboel dingen verdraaid helaas . Nee hoor daar is ook niets heldhaftigs aan, absoluut niet zelfs, daarom heb ik ook geen reden om er te koop mee te lopen.

Ehmm ja ofcourse wil je bij een groep horen, niemand wil totally lonely lonely zijn. .
Christenen zijn ook een verzinsel die al 2000 jaar rondlopen, moslims ook en toch zijn ze er echt.
Beetje raar om te doen alsof ik niet besta niet waar?
pi_76689851
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:04 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Ikzelf bepaal dat ik een heks ben en nee heksen zijn geen hersenspinsel uit de middeleeuwen. Er zijn een heleboel dingen verdraaid helaas . Nee hoor daar is ook niets heldhaftigs aan, absoluut niet zelfs, daarom heb ik ook geen reden om er te koop mee te lopen.

Ehmm ja ofcourse wil je bij een groep horen, niemand wil totally lonely lonely zijn. .
Christenen zijn ook een verzinsel die al 2000 jaar rondlopen, moslims ook en toch zijn ze er echt.
Beetje raar om te doen alsof ik niet besta niet waar?
Een directeur kan zichzelf toch niet directeur benoemen zonder dat hij een bedrijf heeft. Een heks is iets wat niet bestaat. Het is een verzinsel. Je kunt het derhalve niet zijn. Net zoals je geen zwerkballer kunt zijn. Dat is iets wat in fictie bestaat. Je kunt ook geen Jedi zijn en Jedi-mind tricks doen. Je gaat jezelf toch ook geen Jedi noemen??

En je geeft mooi zelf aan dat je de nodigheid voelt om bij een groep te horen. Het is omdat de meeste wicca mensen zoals ik al eerder aangaf vaak gepest toen ze nog heel jong waren. Alle afgewezen mensen vormen dan zelf een groepje. Ik kan het weten, omdat ik zelf heb meegedraaid in de afgewezen groep (Ik ben zelf nooit afgewezen, maar vond het leuk om met iedereen om te gaan). Daarin zie je ook meteen dit soort cults terug komen. Ze hebben vast allemaal ook wel Magic the gathering gespeeld etc., of spelen Warhammer etc.

Christenen en heksen vergelijken is een rare vergelijking. De ene komt voort uit gebeurtenissen, omtrent Jezus (vzmh). De andere komt uit de hersenspinsels om politieke tegenstanders het veld te laten ruimen (expliciet verzonnen dus).

Je kunt net zo goed een aanhanger van L.Ron hubbert zijn i.p.v. wicca. Het is allebei expliciet overduidelijk fictie. Waar Christendom, Jodendom of Islam dit niet is.
pi_76690144
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:10 schreef Burakius het volgende:

[..]

Een directeur kan zichzelf toch niet directeur benoemen zonder dat hij een bedrijf heeft. Een heks is iets wat niet bestaat. Het is een verzinsel. Je kunt het derhalve niet zijn. Net zoals je geen zwerkballer kunt zijn. Dat is iets wat in fictie bestaat. Je kunt ook geen Jedi zijn en Jedi-mind tricks doen. Je gaat jezelf toch ook geen Jedi noemen??

En je geeft mooi zelf aan dat je de nodigheid voelt om bij een groep te horen. Het is omdat de meeste wicca mensen zoals ik al eerder aangaf vaak gepest toen ze nog heel jong waren. Alle afgewezen mensen vormen dan zelf een groepje. Ik kan het weten, omdat ik zelf heb meegedraaid in de afgewezen groep (Ik ben zelf nooit afgewezen, maar vond het leuk om met iedereen om te gaan). Daarin zie je ook meteen dit soort cults terug komen. Ze hebben vast allemaal ook wel Magic the gathering gespeeld etc., of spelen Warhammer etc.

Christenen en heksen vergelijken is een rare vergelijking. De ene komt voort uit gebeurtenissen, omtrent Jezus (vzmh). De andere komt uit de hersenspinsels om politieke tegenstanders het veld te laten ruimen (expliciet verzonnen dus).

Je kunt net zo goed een aanhanger van L.Ron hubbert zijn i.p.v. wicca. Het is allebei expliciet overduidelijk fictie. Waar Christendom, Jodendom of Islam dit niet is.
Ik vind het best wel hard dat stellig beweert dat er geen heksen zijn terwijl Europa barst van de geschiedenis die heidens is.
Geef mij bronnen waarin staat dat hekserij niet bestaat. Je doet het af alsof het een soort sprookje is terwijl het in verschillende landen gewoon bij de erkende religies hoort.

Je scheert mensen over één kam. Alle wicca's zijn gepest toen ze klein waren. Waar haal je die onzin vandaan?

Toevallig, als heks zijn de geloof ik ook in het bestaan van Jezus, de kerk heeft het heidendom mooi lopen verdraaien met angst (hel en verdoemenis) en voila de hedendaagse mens heeft soms nog steeds het leed hiervan in de genen zitten.

Ook het Christendom, het Jodendom en de Islam zijn gebasseerd op boekjes, geschreven door mensen in opdracht van een profeet/man die het weer had van een Godheid (mediumschap, is dit niet verboden in de heilige boeken? Het spreken met godheden? Contact maken met gene zijde?)
Vertel mij iets over het water veranderen in wijn (alchemie, metaal omzetten naar goud) chemie.. wetenschap, is dat niet iets wat de "grote" geloven stellig buiten hun straatje willen houden?

Ik doe niet aan Wicca dus ik ga er verder niet met jou op in, maar de hekserij is simpelweg het eren van het leven. Als dat fantasie en fictie is dan WAT dan jouw definitie van geloof?
Nee mij kan je echt niet wijsmaken dat religies vol haat, verderf, verkrachting en leugens geen fictie is. Nee.. dat is het niet eens waard om geloof genoemd te worden. BAH!
pi_76690218
Kijk wanneer iets beweert dat het de toekomst kan voorspellen is het voor mij eigenlijk al klaar. Ik wou je voor de rest niet aanvallen etc.
pi_76690249
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:20 schreef Burakius het volgende:
Kijk wanneer iets beweert dat het de toekomst kan voorspellen is het voor mij eigenlijk al klaar. Ik wou je voor de rest niet aanvallen etc.
Ik voorspel geen toekomst dat scheelt . Het kwam op mij eerder over dat je iets af doet als niet bestaand terwijl ik helemaal niet zo ben. Ik zal nooit zeggen dat een "ander" geloof niet bestaat alleen maar omdat ik er niet bekend mee ben.
pi_76690299
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:00 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat ze het wel is, want ik ga met een heks trouwen.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_76690363
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:22 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat ze het wel is, want ik ga met een heks trouwen.
hihi^^
  maandag 11 januari 2010 @ 20:06:53 #193
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_76692425
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:18 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Ik vind het best wel hard dat stellig beweert dat er geen heksen zijn terwijl Europa barst van de geschiedenis die heidens is.
Uhuh, en tegenwoordig heb je weer van die absolute weirdo's die zo nodig aan de haal moeten gaan met het compleet vertekende beeld dat de Romantiek zonodig over Heidendommen de wereld in moest helpen.
Ik ga naar huis.
pi_76692755
Als je je normaal kleed en het niet overal rondbazuint is er geen reden dat mensen je raar aankijken.. Soms kunnen mensen beter van niets weten.. omdat de meeste mensen het nog steeds ontzettend moeilijk vinden.. om andere mensen te accepteren zoals ze zijn.. en zo zal het ook wel altijd blijven.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_76693017
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef nietzman het volgende:

[..]

Uhuh, en tegenwoordig heb je weer van die absolute weirdo's die zo nodig aan de haal moeten gaan met het compleet vertekende beeld dat de Romantiek zonodig over Heidendommen de wereld in moest helpen.
Ja die mensen heb je ook en daar hoor ik niet bij
pi_76693024
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:10 schreef Burakius het volgende:

[..]

Jij ziet heksen dus als mensen (vrouwen) met een wrat op hun neus, punthoed op, vliegend op een bezemsteel met een zwarte kat achterop en zwaaiend met een toverstokje roerend in hun grote zwarte ketel met een bubbelend goedje?

Dát zijn hersenspinsels van hollywood ja (en nóg eerder uit de middeleeuwen om mensen die ze niet mochten uit te roeien, inderdaad).
Maar zij zien zichzelf als iemand die in wicca gelooft, en dat noemen ze een heks (als je een wiccan bent).
Dus geen toverende wrattenzwijnen op een bezemsteel
  maandag 11 januari 2010 @ 20:20:43 #197
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_76693120
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:18 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Ja die mensen heb je ook en daar hoor ik niet bij
Nice, het Jiskefet-effect.
Ik ga naar huis.
pi_76693230
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:20 schreef nietzman het volgende:

[..]

Nice, het Jiskefet-effect.
K.
pi_76767770
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:03 schreef Azrael1991 het volgende:
Hey allemaal,

Vroeger op de basisschool en middelbare school ben ik vaak gepest door mijn klasgenoten, dit kwam niet alleen door mijn gewicht (Ik ben redelijk dik) maar ook door mijn geloof. Ik geloof namelijk in Wicca, een godsdienst die vaak wordt gezien als een enge sekte. Dit is alleen echt niet waar! Wicca draait vooral om het goed behandelen van de natuur, om in harmonie met de natuur te leven.
Geloof mij,iedereen hier op FOK! is ooit in zijn leven (lang of kort) gepest en het leven zuur gemaakt
door anderen. Iemand die zegt dat hij of zij dit nooit heeft meegemaakt die liegt.
quote:
Toch vonden klasgenoten mij vaak eng en wilden ze niks met mij te maken hebben. Zelf nu ik op de hogeschool studeer wordt ik raar aangekeken. Dit doet best wel pijn, ik heb namelijk het gevoel dat ik nooit wordt geaccepteerd door anderen.
Je moet het zo zien: Iedereen die niet volgens de massa zich kleedt of denkt wordt als een buitenstaander of voor raar aangezien. Enerzijds is dat logisch omdat de meesten niet willen opvallen en zoveel mogelijk willen opgaan in de massa dat lekker veilig is omdat ze vaak zelf zo onzeker als de pest zijn,anderzijds is het onlogisch omdat elk mens uniek in zijn soort is en zich dan ook zo profileert. Maar mensen zijn over het algemeen kudde dieren en net zo als in het dierenrijk volgt men liever de groep dan zich af te zonderen en op eigen kracht iets te bereiken.
quote:
Het enige moment dat ik me geaccepteerd voel is bij mijn mede Wicca's. Ik ben nu priester in mijn gemeenschap, dit is de eerste graad. Om een priester te worden moet je eerst 1 jaar en 1 dag in opleiding. Deze opleiding is soms best zwaar, al wordt je wel geleerd de natuur te accepteren en lief te hebben.
Dat eerste is logisch omdat jij gezien je achtergrond alleen met die groep een band hebt en zij jou ook (willen) begrijpen of leren kennen. Ik denk als jij straks van je opleiding je beroep maakt en de wereld intrekt en dus in aanraking komt met andere mensen je zal merken dat men eerder naar je werk en het resultaat zal kijken en daar waardering voor zal hebben en dan vanzelf ook minder vreemd tegen jou als persoon zal aankijken.
75 topics = FIN
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:56:11 #200
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_76785598
quote:
Geloof mij,iedereen hier op FOK! is ooit in zijn leven (lang of kort) gepest en het leven zuur gemaakt
door anderen. Iemand die zegt dat hij of zij dit nooit heeft meegemaakt die liegt.
Ik heb het niet meegemaakt en ik lieg niet. Heb ik nu een slecht geheugen of wat?
Well, I can take you far away, with my mind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')