abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76485676
Omdat ik er geen topic over kon vinden open ik er zelf maar één.

Komende zomer (in ieder geval de maand juni, een week of 4/5) ga ik met mijn vriendin naar Roemenië rijden, via Slovenië, Kroatië en Bosnië. Terug gaan we via Hongarije.
We gaan met name voor Bosnië en Roemenië, ik ben zelf namelijk al eens in Kroatië geweest en wil daar eigenlijk alleen nog eens heen om mijn vriendin de Plitvic-meren, Dubrovnik en nog een andere kustplaats te laten zien (en om uberhaupt nog wat aan het strand te kunnen zitten ). In Slovenië willen we wat grotten en Ljubljana bekijken, maar dat is meer omdat we er toch langs rijden. Of zie ik nu heel erg mooie plaatsen/dingen over het hoofd?

Maar nu mijn vraag, wat zijn jullie tips voor Bosnië en Roemenië? We willen uiteraard graag naar Transilvanië, Boekarest, Sarajevo, etc. Maar verder weten we het nog niet zo goed.
Ik ben 1 keer door Bosnië gereden en toen vond ik de natuur erg mooi, dus daar willen we ook graag meer van zien, en verder weet ik dat er een grote piramide is (waar wij als archeologen natuurlijk heen moeten ). Maar verder?

En dan heb ik nog een tweede vraag.Omdat het saai is op mijn werk ging ik in Googlemaps alvast onze route een beetje bepalen, om oa te kijken hoeveel kilometer het is enzo, maar deze geeft echter geen routes aan van/naar Bosnië en Roemenië.
Hij vindt de plaatsen wel, maar als ik dan "navigate to/from [willekeurige plaats in een van die landen]" kies krijg ik de melding dat hij de route niet kan berekenen. Kroatië en Slovenië doet hij wel gewoon.

Werkt dit bij andere mensen wel en doe ik iets fout, of is dit een fout in Googlemaps? In het laatste geval, zijn er nog andere routeplanners waarbij je makkelijk een tourtocht kan uitzetten?

Alvast dank voor de hulp!
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:39:58 #2
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_76487684
Ik zal later uitgebreider reageren, maar ga in Slovenië in ieder geval naar de Skocjan grotten. Met afstand de mooiste grotten die ik ken, ik waande me in een Lord of the Rings setting (ik was er in 2002...). De bekendere en grotere Postojna grotten zijn volgens velen lang niet zo mooi en veel toeristischer.
Zo zien de Skocjan grotten er overigens uit:

pi_76487958
You shall not pass!
Dankje, ik heb thuis een stuk uit de volkskrant liggen over grotten in Slovenië en volgens mjj werden die ook aangeraden daarin. We gaan dus zeker naar deze grotten.
pi_76602886
Voorzichtige schop.
En misschien kan een mod [Reisadvies] in de titel plaatsen?
pi_76606804
In Roemenië kun je inderdaad het beste Brasov, Cluj, Timisoara en Boekarest bezoeken. Die zijn allemaal verbonden met niet al te beste wegen, dus vooral overdag rijden. Als je verder naar het oosten gaat, dan zijn de wegen een stuk beter, met een mooie autosnelweg van Boekarest naar Constanta. Mamaia of Eforie zijn aanraders als je nog een paar dagen strand wil meepakken.

Ten noorden daarvan heb je de Donau delta, dat ook erg mooi natuurgebied schijnt te zijn.
pi_76607090
Ik ben zelf nog nooit in Bosnië geweest, maar ik wilde er al wel eens naartoe en heb toen dus e.e.a. zitten uitzoeken... maar het is niet makkelijk om (goede) informatie te vinden.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:57 schreef BOKA het volgende:
Maar nu mijn vraag, wat zijn jullie tips voor Bosnië en Roemenië? We willen uiteraard graag naar Transilvanië, Boekarest, Sarajevo, etc. Maar verder weten we het nog niet zo goed.
Ik ben 1 keer door Bosnië gereden en toen vond ik de natuur erg mooi, dus daar willen we ook graag meer van zien, en verder weet ik dat er een grote piramide is (waar wij als archeologen natuurlijk heen moeten ). Maar verder?
Er is een reisgids voor Bosnië, uit de reeks Bradt. Daarin staan veel tips over waar je goed kunt wandelen, skiën, kanovaren en dergelijke. Misschien is dat dus iets.

En je hebt deze website: www.bhtourism.ba
quote:
En dan heb ik nog een tweede vraag.Omdat het saai is op mijn werk ging ik in Googlemaps alvast onze route een beetje bepalen, om oa te kijken hoeveel kilometer het is enzo, maar deze geeft echter geen routes aan van/naar Bosnië en Roemenië.
Hij vindt de plaatsen wel, maar als ik dan "navigate to/from [willekeurige plaats in een van die landen]" kies krijg ik de melding dat hij de route niet kan berekenen. Kroatië en Slovenië doet hij wel gewoon.

Werkt dit bij andere mensen wel en doe ik iets fout, of is dit een fout in Googlemaps? In het laatste geval, zijn er nog andere routeplanners waarbij je makkelijk een tourtocht kan uitzetten?
Tsja, dat wordt moeilijk, eigenlijk voor alle landen op de Balkan.

Voor Roemenië is volgens mij de enige fatsoenlijke kaart op internet die op www.openstreetmap.org maar daar kun je geen routes op plannen. Voor Bosnië zou ik het al helemaal niet weten, ik denk dat je daar genoegen moet nemen met een ouderwetse landkaart op papier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2010 18:43:54 ]
pi_76625373
Dank voor alle tips.

Ik ben nu een beetje die toerismewebsite aan het lezen:
quote:
SAFETY

You are going to Bosnia? Are you sure? Why would you do that? Is it safe there? Aren't there mines? You can't come to Bosnia and Herzegovina without having this conversation. Apart from the mines, Bosnia and Herzegovina is one of the safest places in Europe

Verder een erg prettige website, binnenkort ga ik ook naar de reisboekhandel, kijken wat zij hebben liggen over deze landen.

Oja, die piramide in Bosnië bleek trouwens nep te zijn, gewoon een heuvel.
pi_76625406
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Tsja, dat wordt moeilijk, eigenlijk voor alle landen op de Balkan.

Voor Roemenië is volgens mij de enige fatsoenlijke kaart op internet die op www.openstreetmap.org maar daar kun je geen routes op plannen. Voor Bosnië zou ik het al helemaal niet weten, ik denk dat je daar genoegen moet nemen met een ouderwetse landkaart op papier.
Dit is toch vreemd, aangezien googlemaps wel alle steden kan vinden en bovendien allemaal wegen laat zien.
Naja, we gebruiken toch altijd al kaarten voor de vakantie, dit was meer voor de planning.
pi_76627177
Navteq (www.map24.nl ) werkt wel gewoon goed. Je moet wel de plaatselijk gebruikte namen invoeren; dus Bucuresti ipc Boekarest
Google maps is sowieso vaak verouderd, kun je beter bing maps of map24 gebruiken.
  zondag 10 januari 2010 @ 16:24:36 #10
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76638373
Kom even langs, ik zit dan zelf ook in Banja Luka
  zondag 10 januari 2010 @ 17:53:51 #11
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_76642155
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:14 schreef DutchTrain het volgende:
Navteq (www.map24.nl ) werkt wel gewoon goed. Je moet wel de plaatselijk gebruikte namen invoeren; dus Bucuresti ipc Boekarest
Google maps is sowieso vaak verouderd, kun je beter bing maps of map24 gebruiken.
Dank, ik ga er even mee spelen.
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:24 schreef Erasmo het volgende:
Kom even langs, ik zit dan zelf ook in Banja Luka
Voor vakantie?
  maandag 11 januari 2010 @ 11:55:47 #12
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76672531
Nope werk.
  maandag 11 januari 2010 @ 13:54:03 #13
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_76676785
Vette trip!
pi_76758981
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:55 schreef Erasmo het volgende:
Nope werk.
Mag ik vragen wat voor je werk je doet?
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:54 schreef PLAE@ het volgende:
Vette trip!
Dankje.
Ik heb vandaag die Bratt-reisgids gekocht voor Bosnië.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:18:15 #15
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76759039
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:16 schreef BOKA het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat voor je werk je doet?
[..]

Dankje.
Ik heb vandaag die Bratt-reisgids gekocht voor Bosnië.
Ik ben er op dat moment aan de slag voor EUFOR.
pi_76759323
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:18 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik ben er op dat moment aan de slag voor EUFOR.
Misschien lichtelijk offtopic, maar is er daar nog wel wat te doen voor jullie?
Je hoort er namelijk helemaal niks meer van in het nieuws.
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:53:50 #17
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_80526272
Flinke schop, heeft iemand nog tips voor hotels in Boekarest en Sarajevo?
En tips voor campings?
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:34:48 #18
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_80532670
Dit beviel mij wel in Boekarest. Goed centraal. Ruime kamer en vriendelijk personeel.
Ontbijt was alleen niet om over naar huis te schrijven.

http://www.booking.com/hotel/ro/uniquehotel.nl.html?aid=311093;label=hotel-ro-39127-nl-cBuJ1PJXbvGhyMkvaPtW0AS3725248134;ws=&gclid=COn9rv_mlaECFYUx3godIlRVOg
pi_80548966
Vette trip!

Ga in juni samen met mijn vriendin soortgelijke trip doen. Wij gaan van slovenie door naar dubrovnik en misschien nog naar montenegro. Vervolgens nog naar bosnie ( mostar e.d. )
  woensdag 21 april 2010 @ 14:30:49 #20
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_80559583
Bedankt voor de tip PLAE@, maar wij hebben gisteren besloten om naar Servië te gaan in plaats van Roemenië. Toen we gisteren een planning aan het maken waren, kwamen we erachter dat we 1 week hadden voor Roemenië, das wel erg kort.
Vandaag dus een Bratt-gids van Servië gekocht. Roemenië komt wel een andere keer.

@ididhdhdhd: dat heb ik 3 jaar geleden ook gedaan, zeer de moeite waard.
  woensdag 21 april 2010 @ 14:57:46 #21
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_80560567
Servië is misschien wel veel bijzonderder met het cyrillische schrift. Vond ik wel heel apart in de Oekraine tenminste
  woensdag 21 april 2010 @ 15:10:31 #22
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_80560996
Het is in ieder geval heel wat minder kilometers rijden.
Maar in de reisgids zag het er echt prachtig uit, alleen Belgrado spreekt me (op voorhand) niet zo heel erg aan.
  woensdag 21 april 2010 @ 15:23:00 #23
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80561374
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:57 schreef PLAE@ het volgende:
Servië is misschien wel veel bijzonderder met het cyrillische schrift. Vond ik wel heel apart in de Oekraine tenminste
En in (een deel van) Bosnië ook, het is inderdaad even schrikken...
  woensdag 21 april 2010 @ 16:31:21 #24
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_80564100
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:23 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En in (een deel van) Bosnië ook, het is inderdaad even schrikken...
Toen ik 3 jaar geleden door Bosnië reed, op weg naar Hongarije, snapte ik de borden ook niet helemaal.
pi_80572294
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:10 schreef BOKA het volgende:
Het is in ieder geval heel wat minder kilometers rijden.
Maar in de reisgids zag het er echt prachtig uit, alleen Belgrado spreekt me (op voorhand) niet zo heel erg aan.
Belgrado is best een leuke stad hoor.

Maar je moet wel je auto veilig opbergen - een betaalde parkeergarage hoort daar niet bij.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2010 20:20:14 ]
pi_80572422
Vraagje.. Hoe ga je? Met de auto of motor of ???
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  woensdag 21 april 2010 @ 23:54:43 #27
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_80582379
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:18 schreef theKiD het volgende:
Vraagje.. Hoe ga je? Met de auto of motor of ???
De auto, lekker kilometers maken.
pi_80589675
Jammer, anders hadden jullie een stuk kunnen aanhaken, wij gaan wel met de motor, en gaan ook die kant op
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_80596321
We hebben allebei geen motorrijbewijs, sterker nog; ik ben de enige met een rijbewijs.
Maar het lijkt me zeker een mooie tocht met de motor.
pi_80653008
@ BOKA

Hoe rijdt dat trouwens in Bosnie ?
Beetje normale wegen? -> mostar-sarajevo hoe lang doe je ongeveer over zo'n traject ?
  zaterdag 24 april 2010 @ 13:04:57 #31
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_80665420
De vorige keer dat ik door Bosnië reed was het allemaal een beetje raar. Vanwege bosbranden konden we namelijk niet de normale doorgaande weg nemen en moeste we via erg kleine wegen de grens vanuit Kroatië oversteken.
We hebben er toen een dag over gedaan om in Hongarije te komen.

Maar toen we eenmaal op de doorgaande weg waren ging het best snel. Ik gok dat je dan ook niet meer dan 1,5 uur over het traject Mostar-Sarajevo zal doen. Houd er wel rekening mee dat het allemaal 2-baans wegen zijn, dus als je achter wat vrachtverkeer zit kan het langer duren.
pi_82380627
Heey,

Ik las dit toevallig omdat ik ook met het probleem zit van google maps. Ik ga deze zomer ook een roadtrip doen. Ik heb me vooral gefocust op het exit festival in Novi sad (Servie). En wil daarna ook naar Kroatie en zo langs de kust naar Italie rijden.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:39 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zal later uitgebreider reageren, maar ga in Slovenië in ieder geval naar de Skocjan grotten. Met afstand de mooiste grotten die ik ken, ik waande me in een Lord of the Rings setting (ik was er in 2002...). De bekendere en grotere Postojna grotten zijn volgens velen lang niet zo mooi en veel toeristischer.
De grotten zien er al mooi uit en ga zeker proberen langs te gaan. Als er nog meer tips zijn ofzo wil ik dat ook wel weten en als ik zelf iets vind laat ik het hier ook wel weten.

Alvast veel plezier in ieder geval!
www.alanicasio.com
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:19:15 #33
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_82534611
Ik ben zojuist teruggekomen, prachtige ervaring met helaas iets teveel regen waardoor de plannen wat gewijzigd waren. Ik zal later wel een uitgebreid verslag doen, nu uitpakken.
  woensdag 9 juni 2010 @ 08:25:17 #34
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_82534676
Ja het was kutweer vorige week
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:07:20 #35
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_83137512
Het heeft even geduurd, maar dan toch een kort fotoverslag.

Predjamska kasteel, Slovenië

Hier zijn we ook naar 2 grotten geweest: ¦kocjan jama en Krizna jama, de eerste was prachtig (lord of the rings-brug ) maar wel behoorlijk toeristisch. Bij de tweede gaan we zeker nog een keer terugkomen in de winter om alle meren te bevaren, nu konden we alleen heel kort op het eerste meer.

Daarna naar Bosnië gegaan, bij Bihac, waar we een kasteel hebben bezocht en ook de Plitvicemeren in Kroatië.

Hier waren de sporen van de oorlog nogal zichtbaar.

Daarna naar Banja Luka

Vanwege het slechte weer zijn we na een dag alweer vertrokken naar Sarajevo, onderweg nog wel een paar mooie plaatsen gezien (Jajce en Travnik).

Sarajevo
Helaas was het ook in Sarajevo erg slecht weer, dus na een dag zijn we weer doorgereden naar Mostar. Maar toen de voorspellingen voor daar niet goed waren zijn we diezelfde dag nog naar Dubrovnik gereden. Onderweg wel gestopt bij een prachtig Ottomaans stadje, Pocitelj.

In Dubrovnik gelukkig heerlijk weer, daar zijn we dan ook 3 dagen gebleven om te genieten van de stad, zon en het strand.

Vervolgens zijn we weer naar Mostar teruggegaan, deze keer met fantastisch weer.

Ook nog wat uitstapjes gemaakt naar kleine stadjes in de omgeving, waaronder het bedevaartsoord Medugorje.

Vanuit Mostar wilden we naar Servië rijden, door de slechte wegen, ontbrekende borden (wat lastig is als je op een zompig bospad rijdt en een splitsing tegenkomt) hebben we 13 uur gedaan over iets meer dan 250 km..
Wel schapen onderweg en prachtige bergen.

In Servië hebben we 2 dagen prachtige, (van binnen) compleet beschilderde Orthodoxe kloosters bezocht. Helaas mocht je binnen geen foto's maken, maar bij 1 kon het buiten wel. Niet zo mooi als het interieur, maar het geeft wel een indicatie.

Ook hier speelde het weer ons weer (haha) parten, we wilden oorspronkelijk naar het noorden gaan, op de grens met Roemenië. Maar we hadden geen zin om in de regen te gaan kamperen, dus kregen we het briljante idee om via Kosovo naar Albanië te rijden. In Kosovo zouden we 3 Unesco kloosters gaan bekijken en overnachten in Prizren. De dag daarna zouden we naar de kust van Albanië gaan.

Prizren

Kosovo was een groot avontuur, nergens borden, paard en wagen in de stad, modder, mensen die niet wisten waar we heen moesten gaan, de auto moest extra verzekerd worden, overal militairen, maar de kloosters maakten alles goed.
Ook Prizren was een erg leuke stad, alleen jammer dat de kloosters daar niet te bezoeken waren (afgesloten met hekken en prikkeldraad).

Albanië vonden we vervolgens zo smerig (vies en stinkend slibstrand, extreem lelijke steden) dat we gelijk zijn doorgereden (helemaal toen we werden lastiggevallen in de auto door een paar zigeunerjongetjes) naar Montenegro om daar aan de kust te gaan kamperen.

Budva

Na een paar dagen zijn we naar Ljubljana gereden en vanuit daar weer naar huis.

Al met al was deze vakantie een groot, fantastisch avontuur. Ruim 7300 km gereden in 3,5 week, vooral veel dingen onderweg gezien. Helaas had ik geen foto's van een fantastische ruïne waarin we werden rondgeleid door een oud mannetje die ernaast woonde, de douanebeambte die Willem II kende en wist dat ze championsleague hebben gevoetbald, de vaak bizarre wegen waar we over reden, onverlichte tunnels (wat best spannend is met al die gaten en tegenliggers op de weg) en nog veel meer.

Absoluut een aanrader, maar een flexibele instelling is zeker aan te raden. Het is ons in ieder geval zo goed bevallen dat we plannen aan het maken zijn voor een nog grotere reis (paar maanden) richting het oosten.
Hopelijk hebben we dan ook wat vaker beter weer zodat we ook meer da natuur in kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BOKA op 22-06-2010 12:21:16 ]
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:08:02 #36
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_83137544
Hopelijk laat hij alle foto's zien, ik heb ze namelijk van mijn facebook geplukt.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:14:11 #37
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_83137769
Oja, de Bradtgids van Bosnië is behoorlijk matig, kaarten die niet goed kloppen en veel informatie mist bij bezienswaardigheden (zoals de lokatie ). Wij twijfelden soms of de auteur wel in alle plaatsen was geweest.
Verder wisselt de informatie per stad echt extreem, waar bij de een (Mostar) zelfs complete busschema's staan aangegeven, staat bij een andere slechts 1 alinea.
Helaas is er geen echt ander alternatief.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:01:54 #38
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_83141616
Prachtig hoor

Ondanks het slechte weer zijn die foto's wel pure reclame voor de Balkan.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:40:14 #39
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_83195683
Dankje, het was er ook echt heel erg mooi.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:46:11 #40
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_83195936
Moooooie foto's en leuke beschrijvingen!
Een aantal herkenbare dingen (Slovenië, Bosnië, Plitvice, Dubrovnik) en verder krijg ik veel ideeën voor een volgende keer in die regio.
pi_83195971
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:14 schreef BOKA het volgende:
Oja, de Bradtgids van Bosnië is behoorlijk matig, kaarten die niet goed kloppen en veel informatie mist bij bezienswaardigheden (zoals de lokatie ). Wij twijfelden soms of de auteur wel in alle plaatsen was geweest.
Verder wisselt de informatie per stad echt extreem, waar bij de een (Mostar) zelfs complete busschema's staan aangegeven, staat bij een andere slechts 1 alinea.
Helaas is er geen echt ander alternatief.
Heb je ook aan deze gids gedacht?
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:52:35 #42
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_83196216
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je ook aan deze gids gedacht?
Daar heb ik mee in mijn handen gestaan, maar op voorhand leek de Bradt-gids een stuk uitgebreider en beter.
En helemaal omdat we voor elk land al een losse gids hadden zou deze wat overbodig zijn, dachten wij.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:54:10 #43
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_83196284
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:46 schreef Lemans24 het volgende:
Moooooie foto's en leuke beschrijvingen!
Een aantal herkenbare dingen (Slovenië, Bosnië, Plitvice, Dubrovnik) en verder krijg ik veel ideeën voor een volgende keer in die regio.
Dankje, wij gaan ook zeker weer een keer terug, maar dan wel later in het jaar zodat we hopelijk meer zon hebben.
  woensdag 23 juni 2010 @ 17:04:42 #44
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_83199618
Je had het inderdaad niet getroffen met het weer, de week ervoor was het prachtig weer.
pi_83262884
Hallo Boka,

Fantastische reis door de Balkan heb je gemaakt, bedankt voor je korte verslag en mooie foto's. Hopelijk ga je nog eens terug om de rest te zien.

<spam: neem voor adverteren op FOK! contact op met pr @ fok . nl >

[ Bericht 51% gewijzigd door DutchTrain op 24-06-2010 22:29:49 ]
pi_83352437
Erg gaaf hoor die trip! Ik heb het met veel plezier bekeken en gelezen. Jammer van Willem II maar ja ieder zijn afwijking

Ik heb een paar jaar terug ook een trip over de Balkan gemaakt en ik vond het geweldig mooi en interessant. Albanië vond ik ook mooi en er is daar zeker wel wat moois te zien. Mijn trip was globaal: Servië (paar dagen), Bulgarije (Plovdiv, Sofia en het Rila klooster), Macedonië (Skopje en het meer van Ochrid), Kosovo (Pristina met uitstapjes naar Pec en Prizren), weer even naar Macedonië, Albanië (Tirana, Dhermiu, en een kustplaats), Montenegro (Kotor), Kroatië (Dubrovnik en Zagreb) en een heel klein stukje Bosnië op de weg van Dubrovnik naar de rest van Kroatië. Vanuit Zagreb ben ik toen weer terug gevvlogen.
Kijk ook eens op &lt;a href="http://www.golaos.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.golaos.nl&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')