Er is een reisgids voor Bosnië, uit de reeks Bradt. Daarin staan veel tips over waar je goed kunt wandelen, skiën, kanovaren en dergelijke. Misschien is dat dus iets.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:57 schreef BOKA het volgende:
Maar nu mijn vraag, wat zijn jullie tips voor Bosnië en Roemenië? We willen uiteraard graag naar Transilvanië, Boekarest, Sarajevo, etc. Maar verder weten we het nog niet zo goed.
Ik ben 1 keer door Bosnië gereden en toen vond ik de natuur erg mooi, dus daar willen we ook graag meer van zien, en verder weet ik dat er een grote piramide is (waar wij als archeologen natuurlijk heen moeten). Maar verder?
Tsja, dat wordt moeilijk, eigenlijk voor alle landen op de Balkan.quote:En dan heb ik nog een tweede vraag.Omdat het saai is op mijn werk ging ik in Googlemaps alvast onze route een beetje bepalen, om oa te kijken hoeveel kilometer het is enzo, maar deze geeft echter geen routes aan van/naar Bosnië en Roemenië.
Hij vindt de plaatsen wel, maar als ik dan "navigate to/from [willekeurige plaats in een van die landen]" kies krijg ik de melding dat hij de route niet kan berekenen. Kroatië en Slovenië doet hij wel gewoon.
Werkt dit bij andere mensen wel en doe ik iets fout, of is dit een fout in Googlemaps? In het laatste geval, zijn er nog andere routeplanners waarbij je makkelijk een tourtocht kan uitzetten?
quote:SAFETY
You are going to Bosnia? Are you sure? Why would you do that? Is it safe there? Aren't there mines? You can't come to Bosnia and Herzegovina without having this conversation. Apart from the mines, Bosnia and Herzegovina is one of the safest places in Europe
Dit is toch vreemd, aangezien googlemaps wel alle steden kan vinden en bovendien allemaal wegen laat zien.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Tsja, dat wordt moeilijk, eigenlijk voor alle landen op de Balkan.
Voor Roemenië is volgens mij de enige fatsoenlijke kaart op internet die op www.openstreetmap.org maar daar kun je geen routes op plannen. Voor Bosnië zou ik het al helemaal niet weten, ik denk dat je daar genoegen moet nemen met een ouderwetse landkaart op papier.
Dank, ik ga er even mee spelen.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:14 schreef DutchTrain het volgende:
Navteq (www.map24.nl ) werkt wel gewoon goed. Je moet wel de plaatselijk gebruikte namen invoeren; dus Bucuresti ipc Boekarest
Google maps is sowieso vaak verouderd, kun je beter bing maps of map24 gebruiken.
Voor vakantie?quote:Op zondag 10 januari 2010 16:24 schreef Erasmo het volgende:
Kom even langs, ik zit dan zelf ook in Banja Luka
Mag ik vragen wat voor je werk je doet?quote:Op maandag 11 januari 2010 11:55 schreef Erasmo het volgende:
Nope werk.
Dankje.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:54 schreef PLAE@ het volgende:
Vette trip!
Ik ben er op dat moment aan de slag voor EUFOR.quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:16 schreef BOKA het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat voor je werk je doet?
[..]
Dankje.
Ik heb vandaag die Bratt-reisgids gekocht voor Bosnië.
Misschien lichtelijk offtopic, maar is er daar nog wel wat te doen voor jullie?quote:Op woensdag 13 januari 2010 13:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik ben er op dat moment aan de slag voor EUFOR.
En in (een deel van) Bosnië ook, het is inderdaad even schrikken...quote:Op woensdag 21 april 2010 14:57 schreef PLAE@ het volgende:
Servië is misschien wel veel bijzonderder met het cyrillische schrift. Vond ik wel heel apart in de Oekraine tenminste
Toen ik 3 jaar geleden door Bosnië reed, op weg naar Hongarije, snapte ik de borden ook niet helemaal.quote:Op woensdag 21 april 2010 15:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En in (een deel van) Bosnië ook, het is inderdaad even schrikken...
Belgrado is best een leuke stad hoor.quote:Op woensdag 21 april 2010 15:10 schreef BOKA het volgende:
Het is in ieder geval heel wat minder kilometers rijden.
Maar in de reisgids zag het er echt prachtig uit, alleen Belgrado spreekt me (op voorhand) niet zo heel erg aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |