abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76478530
quote:
Noord-Korea vervolgt opnieuw meeste christenen.

ERMELO – Vooral in islamitische landen neemt het geweld tegen christenen toe, zo blijkt uit de ranglijst christenvervolging 2010 die Open Doors woensdag publiceerde. Opvallende stijger is Mauritanië.

In 8 van de 10 landen uit de top tien is islamitisch extremisme de voornaamste reden van christenvervolging, evenals in 35 van de 50 landen op de lijst.

Open Doors brengt de christenvervolging per land in kaart aan de hand van meer dan vijftig onderzoeksvragen. Daarbij wordt gekeken naar onder meer wetgeving, de vrijheid van de kerk, de houding van de maatschappij ten opzichte van christenen en het aantal gediscrimineerde, gemartelde en vermoordde christenen.

In de landen in de top tien is het vrijwel onmogelijk om het geloof vrij uit te dragen.

Iran steeg van de derde naar de tweede plek en ging daarmee Saudi-Arabië voorbij. De situatie in Iran is volgens Open Doors in 2009 „opvallend verslechterd” ten opzichte van het jaar daarvoor.

De belangrijkste oorzaak hiervan is de golf van arrestaties van christenen met een moslim-achtergrond. Zeker 85 christenen werden opgepakt en gevangengezet.

Ex-moslims Maryam Rostampour en Marzieh Amirizadeh zaten 259 dagen vast in mensonterende omstandigheden. Verschillende huiskerken moesten hun deuren sluiten.

In Jemen vloeide veel bloed. In bijna geen enkel ander land zijn zo veel christenen om hun geloof vermoord. Evenals vorig jaar staat Jemen op de zevende plek. Ook in Irak is bloed vergoten. Veel slachtoffers vielen in de christelijke gemeenschap.

Opvallend is verder dat Mauritanië met tien plaatsen steeg en nu een achtste plaats inneemt. Een buitenlandse christelijke hulpverlener liet er in het achterliggende jaar het leven. Al-Qaida eiste de verantwoordelijkheid op en uitte daarnaast meermalen doodsbedreigingen aan het adres van de kleine christelijke minderheid. Van de 3 miljoen inwoners zijn er 4000 christen.

De Mauritaanse overheid zette in augustus 35 christenen met een moslimachtergrond zwaar onder druk. Een maand later volgde de arrestatie van 150 mensen. Zij kwamen samen in een kerk die de staat als illegaal beschouwde.

Verreweg het zwaarst worden christenen vervolgd in Noord-Korea. Dit land valt als enige in de categorie ”zware vervolging” op de ranglijst christenvervolging van Open Doors. Tussen de nummers 1 en 2 van de lijst gaapt een gat van 25 punten. Noord-Korea kreeg er 90,5, Iran 65,5.

„Vele christenen”, meldt Open Doors, kregen te maken met marteling en moord. Psychologische druk, mishandeling en honger zijn voor Noord-Koreanen dagelijkse realiteit.

In 2009 voerde het regime de toch al zware druk op de bevolking verder op met strenge controles. Overdag naar voedsel zoeken of met elkaar handelen is onmogelijk.

Het land richtte zijn pijlen speciaal op christenen door het houden van grootscheepse zoekacties. In Noord-Korea wonen ongeveer 400.000 christenen, die alleen in het diepste geheim hun geloof kunnen belijden.
Klik hier!

„Christenen worden gezien als een groot gevaar voor het regime”, zegt woordvoerder Klaas Muurling van Open Doors. „Noord-Korea beschouwt hen al sinds de jaren vijftig als landverraders omdat ze een „Amerikaanse” godsdienst aanhangen. Bovendien houdt Kim Jong Il christenen verantwoordelijk voor de val van het communisme in Oost-Europa. Daarom doet hij zijn uiterste best om het christendom in zijn land volledig uit te roeien.”

Ook Saudi-Arabië, Somalië en de Malediven staan in de top 5. Saudi-Arabië zakte een plaats op de lijst. Muurling: „Toch is de situatie in dit land niet verbeterd. Nog altijd kunnen moslims die zich tot het christendom bekeren, ter dood worden gebracht. Buitenlandse christenen hebben met grote beperkingen te maken en christelijke lectuur is niet te krijgen.”

Somalië steeg van de vijfde naar de vierde plaats. Moslimrebellen vermoordden ten minste elf christenen, onder wie een vrouw die weigerde een hoofddoek te dragen en een man die Bijbels bij zich had. Vakantieoord de Malediven blijft systematisch christenen vervolgen. De overheid verbiedt elke andere godsdienst dan de islam.

De ontwikkelingen die Open Doors waarneemt, hebben allemaal direct te maken met de groei van de kerk, stelt de organisatie. „Als de kerk groeit, neemt de vervolging vaak toe.”

Beschamend om te zien dat de christenen vervolgd worden in bepaalde landen.
Volgens mij is 'Open Doors' een partijdige organisatie die alleen voor haar doelgroep wil uitkomen. het is niet representatief. Maar in veel landen worden ook andere gelovigen vervolgt

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 06-01-2010 15:04:34 (op aangepast) ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_76479194
Vervolging van groepen mensen om wat ze geloven, is altijd verwerpelijk. Het zou ook krachtig bestreden moeten worden, maar niemand wil z'n vingers branden aan landen als Noord-Korea en Iran.

Hoe Meki erin slaagt om een topic over christenvervolging te veranderen in een topic over moslimvervolging, is bizar. Er zullen vast landen zijn waar moslimvervolging voorkomt, maar de hoeveelheid moslimvervolging valt ongetwijfeld in het niet bij de hoeveelheid christenvervolging. En dan nog te bedenken dat het voornamelijk moslimlanden zijn waar christenen worden vervolgd.
pi_76479553
Het lukt, iedereen kan op basis van zijn gedachten een lijst maken.

De vraag is wie is betrouwbaar en waar dienen wij ons te geloven in rapporten zoals Open Doors en andere partijdige organisaties

Neemt niet weg dat ik alle veroordelingen op geloof VEROORDEEL en AFKEUR
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 13:30:31 #4
137949 Disana
pi_76479650
Ik hoorde vanochtend op de radio dat er in Noord Korea 50 tot 70.000 christenen vast zitten. Het was wel de EO die het zei, en ik kan het via Google niet staven.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:32:33 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_76479728
Tuurlijk geloven we open doors niet. man die zijn nog gristelijker dan jezus zelf.

Het is wel jammer dat de ondrukking zoals in china of korea het geloof juist extra sexy en spannend maakt voor die mensen.

Maarja sommige mensen zullen geloof wel nodig hebben. ze moeten er anderen alleen niet mee lastig vallen
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:32:37 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76479730
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:30 schreef Disana het volgende:
Ik hoorde vanochtend op de radio dat er in Noord Korea 50 tot 70.000 christenen vast zitten. Het was wel de EO die het zei, en ik kan het via Google niet staven.
Er zitten 20 miljoen mensen vast in Noord Korea...
censuur :O
pi_76479731
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:28 schreef Meki het volgende:
Het lukt, iedereen kan op basis van zijn gedachten een lijst maken.
De vraag is wie is betrouwbaar en waar dienen wij ons te geloven in rapporten zoals Open Doors en andere partijdige organisaties
Neemt niet weg dat ik alle veroordelingen op geloof VEROORDEEL en AFKEUR
Als jij het verschil niet ziet tussen landen waar christenen stelselmatig worden vervolgd, vermoord of bedreigd en een land als Zwitserland met een verbod op minaretten, is verdere discussie redelijk zinloos.

Je wilt doen voorkomen alsof moslimvervolging een even ernstig probleem is als christenvervolging. Dat is lariekoek en bovendien zijn moslims ook nog eens de voornaamste veroorzakers van christenvervolging.
pi_76479789
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:26 schreef Meki het volgende:

[..]
Religie is hier niet een issue. Ze zijn omgekomen bij het beschermen van een staat, opkomen van rechten van burgers blablabla
Ze zijn niet gedood omdat het moslims zijn, maar omdat het extremisten zijn. Dat deze extremisten toevallig een heilig boek/religie gebruiken om hun daden te rechtvaardigen is bijzaak.
Er werken zat moslims in het Amerikaanse leger, zou toch vreemd zijn wanneer deze toegelaten worden tot een orgaan van de staat die belast zou zijn met het actief vervolgen van moslims.

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 06-01-2010 15:03:17 ]
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_76492815
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:30 schreef Disana het volgende:
Het zijn feiten. En niet alleen christenen hoor, ook mensen die niet helemaal tevreden zijn met het anti-gelovig regime. Ze worden gebruikt als slaven. Kijk naar de hoofdstad, waar geen gehandicapte of oudere rondloopt die niet nuttig is voor de maatschappij.

En het is niet alleen Noord-Korea, en het onderwerp is normaal niet zo geliefd bij de pers. Net als de verkrachtingen en moorden in landen als Sudan etc.
quote:
Volgens de christelijke stichting worden er wereldwijd ongeveer honderd miljoen christenen vervolgd vanwege hun geloof. Noord-Korea staat in 2009 voor de achtste keer op rij op de eerste plaats. Op nummer twee en drie staan Iran en Saoedi-Arabië. Het jaar daarvoor was dat nog andersom.

Open Doors kende in totaal vijftig landen punten toe op basis van factoren als de wetgeving rond godsdienstvrijheid, de vrijheid om een kerk te kunnen stichten en het aantal christenen dat wordt gemarteld en vermoord
bron Dus alleen op Noor-korea verder borduren heeft weinig zin. En wie gaat er iets aan doen? Niemand. Christenen zijn gewoon niet geliefd in dergelijke landen omdat ze christen zijn, en dat weten ze.

En omdat de Eo het naar buiten brengt is het niet echt?Of begrijp ik je stelling verkeerd?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76493072
Meki die cijfers van jou kloppen niet.

Je moet maar eens in dit topic ( Moslims martelen iedere 3 minuten een Christen. ) kijken, dat topic ging dicht omdat de cijfers wel bleken te kloppen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 18:47:43 #11
137949 Disana
pi_76493265
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:36 schreef paddy het volgende:

[..]

Het zijn feiten. En niet alleen christenen hoor, ook mensen die niet helemaal tevreden zijn met het anti-gelovig regime. Ze worden gebruikt als slaven. Kijk naar de hoofdstad, waar geen gehandicapte of oudere rondloopt die niet nuttig is voor de maatschappij.

En het is niet alleen Noord-Korea, en het onderwerp is normaal niet zo geliefd bij de pers. Net als de verkrachtingen en moorden in landen als Sudan etc.
[..]

bron Dus alleen op Noor-korea verder borduren heeft weinig zin. En wie gaat er iets aan doen? Niemand. Christenen zijn gewoon niet geliefd in dergelijke landen omdat ze christen zijn, en dat weten ze.

En omdat de Eo het naar buiten brengt is het niet echt?Of begrijp ik je stelling verkeerd?
De verhalen zijn me wel enigszins bekend maar om welke aantallen het gaat niet en ik kon die ook niet vinden. Ik vraag me ook af wie er nog christen wil en durft te zijn in zo'n gehersenspoeld psychotisch land.

Op Noord-Korea voortborduren heeft weinig zin omdat het land zich helemaal niets aan het buitenland gelegen laat liggen, maar het staat gewoon wel in de TT

Ik heb vaker twijfels bij de berichtgeving van de EO. Ik vind die nog te vaak, alhoewel ze volwaardig meedraaien in het bestel, te gekleurd en te hijgerig. Daarom zocht ik ook naar de cijfers van gevangen gezette christenen in NK, maar ik vond alleen christelijke sites die ook geen getallen gaven.
pi_76501151
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:19 schreef Boldface het volgende:
Vervolging van groepen mensen om wat ze geloven, is altijd verwerpelijk. Het zou ook krachtig bestreden moeten worden, maar niemand wil z'n vingers branden aan landen als Noord-Korea en Iran.

Hoe Meki erin slaagt om een topic over christenvervolging te veranderen in een topic over moslimvervolging, is bizar. Er zullen vast landen zijn waar moslimvervolging voorkomt, maar de hoeveelheid moslimvervolging valt ongetwijfeld in het niet bij de hoeveelheid christenvervolging. En dan nog te bedenken dat het voornamelijk moslimlanden zijn waar christenen worden vervolgd.
De islam is 600 jaar jonger dan het christendom, en loopt dus ook behoorlijk achter op het christendom. Zes eeuwen geleden moordden christenen ook nog moslims uit of het een lieve lust was. Kruistochten, bekende term? En vergeet je niet dat o.a. het huidige Spanje ooit een woongebied was van moslims (Moren)? Dat hebben die christenen mooi ingepikt.

Geef die moslims een paar eeuwen de tijd, dan zien ze hun vergissing wel in.
pi_76501339
Beetje raar onderzoek door te stellen dat in de Christelijke Wereld ook problemen zijn. In landen als Brazilie en Mexico lijkt me dat namelijk nauwelijks van toepassing.
Ik vind het wel opvallend dat er nog uberhaupt Christenen wonen in Noord-Korea.
Bovendien ben ik benieuwd hoe ze bij de laatstgenoemde aan de cijfers en resultaten zijn gekomen.
pi_76501662
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
De islam is 600 jaar jonger dan het christendom, en loopt dus ook behoorlijk achter op het christendom. Zes eeuwen geleden moordden christenen ook nog moslims uit of het een lieve lust was. Kruistochten, bekende term? En vergeet je niet dat o.a. het huidige Spanje ooit een woongebied was van moslims (Moren)? Dat hebben die christenen mooi ingepikt.

Geef die moslims een paar eeuwen de tijd, dan zien ze hun vergissing wel in.
Wie woonde er voor de komst van de moslims in Spanje? Juist ja.
pi_76501834
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:36 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wie woonde er voor de komst van de moslims in Spanje? Juist ja.
Christelijke Visigothen.
Klopt dus.
pi_76501966
Communisme is ook een soort religie. Religies bevechten elkaar nu eenmaal gigantisch.

Domme religieusjes.

Niet voor niets zijn de meest geseculariseerde landen ook de landen met de hoogste prettigheidvanleven index.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_76502921
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:43 schreef El_Matador het volgende:
Communisme is ook een soort religie. Religies bevechten elkaar nu eenmaal gigantisch.

Domme religieusjes.
. Communisme verwerpt religie. "Opium voor het volk", doesn't ring any bells?

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 07-01-2010 00:26:45 ]
pi_76507390
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:43 schreef JohnDope het volgende:
Meki die cijfers van jou kloppen niet.

Je moet maar eens in dit topic ( Moslims martelen iedere 3 minuten een Christen. ) kijken, dat topic ging dicht omdat de cijfers wel bleken te kloppen.
Dus jij vraagt aan mij om naar de onzinberichten die propoganda zijn en partijdig zijn en ik moet daar mijn conclusie daar uit trekken.

Iedereen heeft het over christenvervolging maar iedereen vergeet de moslimvervolging in China en verder landen
pi_76508443
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Wederom word je niet gehinderd door enige kennis van zaken. Communisme verwerpt religie. "Opium voor het volk", doesn't ring any bells?
Dat weet ik ook wel slimbo. Maar dat doet het communisme omdat het zijn eigen religieuze wil wil opleggen. Dat is het punt nu juist.

[ Bericht 13% gewijzigd door paddy op 07-01-2010 00:26:22 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')