abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:07:52 #201
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76494268
Maar wat denken alle onheilsprofeten precies te bereiken? Het weer vertoont kuren, alle kanten op, en wellicht ook het klimaat. De politiek heeft de daadkracht van een pinguïn en het is een volstrekte illusie om te denken dat we klimatologische ontwikkelingen op termijn kunnen stopzetten, laat staan terugdraaien. Maar rondom dat idee draait nu juist het hele circus.
Blijven we onszelf daarmee voor de gek houden of gaan we nuchter op zoek naar manieren om met de veranderingen om te gaan?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:10:29 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76494398
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou hebben die ook wel wat meer recht van spreken aangezien het gemiddeld genomen al 'eventjes' warmer is dan het langjarig gemiddelde.

Maar goed, het blijft blijkbaar lastig om weer van klimaat te onderscheiden. Ik had van de VVD ook niet verwacht dat daar veel gezond verstand aanwezig was en dat vooroordeel wordt maar weer eens bevestigd
Het gezonde verstand ontbreekt denk ik de mensen die lopen te gillen dat het helemaal niet nodig is dat er onafhankelijk onderzoek komt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76494460
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:31 schreef Terecht het volgende:
Je zou haast gaan vermoeden dat je vaksonbekwaam moet zijn om AGW 'scepticus' te zijn.
Daar lijkt het inderdaad wel verdacht veel op.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76495188
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als het een extreme zomer is hoor je de hele media het wel aan de klimaatverandering wijten, maar nu is het wat anders.
Is dat niet gewoon perceptie? Want volgens mij valt het als je het objectief bekijkt nog wel mee.
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:29:05 #205
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_76495317
Erg populistisch. Je kan absoluut vraagtekens zetten bij de Global Warming, maar niet op deze manier. Beetje een afgang voor een partij die ik toch wel een warm hart toedraag.
pi_76495378
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gezonde verstand ontbreekt denk ik de mensen die lopen te gillen dat het helemaal niet nodig is dat er onafhankelijk onderzoek komt.
Als het huidige onderzoek je niet onafhankelijk genoeg is denk ik niet dat er in jouw ogen zoiets als 'onafhankelijk onderzoek' mogelijk is.

Maar definieer eens wat jij onafhankelijk vindt in deze, hang er eens concrete voorwaarden aan waar dat onderzoek van jou dan aan moet voldoen voordat jij de bevindingen accepteert, daar ben ik oprecht benieuwd naar.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_76495445
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:07 schreef Ringo het volgende:

Blijven we onszelf daarmee voor de gek houden of gaan we nuchter op zoek naar manieren om met de veranderingen om te gaan?
Wat een arrogantie om te denken dat de mens de natuur kan weerstaan! Kijk naar het heden: een paar vlokjes sneeuw kunnen we ons al niet eens aan aanpassen!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_76495526
quote:

[..]

Nou ja er is natuurlijk al jarenlang internationaal onafhankelijk onderzoek uitgevoerd naar dit onderwerp. Men heeft waar het kan ook geprobeerd om de conclusies die tot de huidige consensus hebben geleid onderuit te halen maar dat is gewoon niet gelukt.
In zo'n geval is in de ogen van de 'sceptici' alleen een onderzoek dat alles kan weerleggen een onafhankelijk onderzoek. Want zeg nou zelf zou jij de uitkomst van een nieuw onafhankelijk onderzoek nu plotseling wel accepteren?
pi_76495691
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou ja er is natuurlijk al jarenlang internationaal onafhankelijk onderzoek uitgevoerd naar dit onderwerp. Men heeft waar het kan ook geprobeerd om de conclusies die tot de huidige consensus hebben geleid onderuit te halen maar dat is gewoon niet gelukt.
In zo'n geval is in de ogen van de 'sceptici' alleen een onderzoek dat alles kan weerleggen een onafhankelijk onderzoek. Want zeg nou zelf zou jij de uitkomst van een nieuw onafhankelijk onderzoek nu plotseling wel accepteren?
Daarom daag ik piet ook uit om eens concreet te benoemen wat voor hem onafhankelijk onderzoek zou zijn.

Al verwacht ik er niet veel van, het zal wel blijven steken in algemeenheden of volledig uitblijven
pi_76495907
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:52 schreef Iblis het volgende:

[..]

Leon de Winter praat alles na als het maar tegen de opwarming gaat. Maakt niet uit of het onderling samenhangend is. Maakt niet uit of het zonnevlekken zijn of dat het negatieve feedback is, als het maar ingaat tegen wat de wetenschap zegt en aantoont dat ‘het allemaal onzin is’.
2009 telde 300 uren meer zon. De wetenschap zelf zegt dat onzin is.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_76537205
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Allejezus. Dat klimaatsceptici of misschien de PVV met een 'het sneeuwt, dus opwarming van de aarde is een hoax'-redenering op de proppen zouden komen was te verwachten, maar de VVD? Niet te geloven.

In het huidige door de PVV overheerste politieke klimaat zag ik de VVD altijd als een bewijs dat rechtse mensen niet per definitie achterlijk zijn. Nu begin ik te twijfelen.
Flikker toch op man

Links is per definitie arrogant. Ze denken het altijd beter te weten

Die arrogantie verklaart ook dat ze denken dat de mens invloed heeft op het klimaat.

Als het al zo is dat de aarde opwarmt komt dat echt niet door de mens hoor. Toen de mens er nog niet was is het hier ook tropisch geweest, daarna kwam er een ijstijd. De mens heeft geen enkele invloed.
*verwijderd door Admin*
pi_76537277
Ik ga trouwens VVD stemmen!
*verwijderd door Admin*
pi_76537425
quote:

[..]

Precies Piet
*verwijderd door Admin*
pi_76537509
iemand van de klimaatadepten al

"The Great Global Warming Swindle"

gezien?
*verwijderd door Admin*
pi_76539249
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:50 schreef JanJanJan het volgende:

gezien?
Die film die van geen kant klopt, bedoel je?
pi_76539277
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:45 schreef JanJanJan het volgende:
Ik ga trouwens VVD stemmen!
Heel goed.

Die avatar trouwens van je Ellen
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_76544682
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:43 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Flikker toch op man

Links is per definitie arrogant. Ze denken het altijd beter te weten

Die arrogantie verklaart ook dat ze denken dat de mens invloed heeft op het klimaat.

Als het al zo is dat de aarde opwarmt komt dat echt niet door de mens hoor. Toen de mens er nog niet was is het hier ook tropisch geweest, daarna kwam er een ijstijd. De mens heeft geen enkele invloed.
"Vroeger toen de mens niet bestond waren er ook bosbranden, die doofden ook uit, de mens heeft niks met bosbranden te maken!".
pi_76544705
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:50 schreef JanJanJan het volgende:

gezien?
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:05:52 #219
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76544769
Bij P&W zit Helma Neppérus en ze benadrukte dat het niet vanwege de huidige koude was dat ze het onderzoek wilde. Maar vanwege ‘climategate’.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76545125
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:05 schreef Iblis het volgende:
Bij P&W zit Helma Neppérus en ze benadrukte dat het niet vanwege de huidige koude was dat ze het onderzoek wilde. Maar vanwege ‘climategate’.
Dat maakt het niet minder debiel aangezien climategate geen 'gate' is.
pi_76573743
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

"Vroeger toen de mens niet bestond waren er ook bosbranden, die doofden ook uit, de mens heeft niks met bosbranden te maken!".
Wat een verstand
*verwijderd door Admin*
pi_76573758
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:25 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Die film die van geen kant klopt, bedoel je?
nee dat is die van Al Gore
*verwijderd door Admin*
pi_76573798
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:54 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Wat een verstand
Ja, het is gewoon een hoax dat bosbranden door mensen ontstaan. Bangmakerij van de rechtse kerk!
pi_76574758
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:55 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Daar heeft de wetenschap toch echt minder gaten in weten te schieten. Er zitten natuurlijk wat foutjes en slordigheden in maar heel extreem is dat allemaal niet. Die swindlefilm zitten echt bewust gemanipuleerde beelden en interviews in.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:40:20 #225
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76575507
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:55 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Wat een spuit 11 ben je ook hè. Kom je ook nog eens aankakken met een film die een dag na uitkomen al volledig kapot was geschoten en wat flauwe opmerkingen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:42:01 #226
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76575561
"Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid "

Pfff. alles wat met regering te maken heeft vertrouw ik bij voorbaat niet meer. Hebben ze aan hunzelf te danken. Onafhankelijjk mn reet. Er werd mij trouwens op de lagereshcool verteld dat door het dunner worden van de ozon-laag de winters strenger worden en de zomers warmer.. Maar weet ik veel.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_76575741
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:42 schreef Schenkstroop het volgende:
"Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid "

Pfff. alles wat met regering te maken heeft vertrouw ik bij voorbaat niet meer. Hebben ze aan hunzelf te danken. Onafhankelijjk mn reet. Er werd mij trouwens op de lagereshcool verteld dat door het dunner worden van de ozon-laag de winters strenger worden en de zomers warmer.. Maar weet ik veel.
Ook voor jou de vraag: wat is voor jou onafhankelijk onderzoek? Concreet graag, niet in vaagheden vervallen.
pi_76591661
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, het is gewoon een hoax dat bosbranden door mensen ontstaan. Bangmakerij van de rechtse kerk!
Ik zeg niet dat er geen mensen zijn die bossen in de fik steken heur
*verwijderd door Admin*
pi_76591763
Het enige echt trieste aan de klimaat"wetenschappers" is dat ze nu lacherig doen over de mensen die het weer van de laatste week aangrijpen om te zeggen dat de opwarming wel meevalt.

Vinden ze een week te kort.
Maar een jaar niet.

De aarde bestaat 4.570.000.000 jaar!!!
Een jaar, of een eeuw, zelfs een millennium is op dat gebied NIETS!!!!!

zie: http://www.locomotie.nl/c(...)de-zin-en-onzin.html

quote hieruit:
quote:
Koolstofdioxide vormt slechts 0,054 procent van de atmosfeer. Het deel dat door de mens wordt veroorzaakt, is nog kleiner.
*verwijderd door Admin*
pi_76592591
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:01 schreef JanJanJan het volgende:
Het enige echt trieste aan de klimaat"wetenschappers" is dat ze nu lacherig doen over de mensen die het weer van de laatste week aangrijpen om te zeggen dat de opwarming wel meevalt.

Maar een jaar niet.
Een jaar vinden ze ook te kort hoor. Kom maar eens met één bron waarin de wetenschap op basis van een jaar zegt dat klimaatverandering bestaat.

Maar wetenschappelijke bronnen zoeken is natuurlijk niet jouw ding; liever laat je je voorlichten door een klimaatsceptische film die aantoonbaar bedrog is.
pi_76592620
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Een jaar vinden ze ook te kort hoor. Kom maar eens met één bron waarin de wetenschap op basis van een jaar zegt dat klimaatverandering bestaat.

Maar wetenschappelijke bronnen zoeken is natuurlijk niet jouw ding; liever laat je je voorlichten door een klimaatsceptische film die aantoonbaar bedrog is.
Selectief quoten?
*verwijderd door Admin*
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:53:49 #232
45206 Pietverdriet
pi_76592628
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Nee, Al Gore is gods woord.
pi_76592676
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:01 schreef JanJanJan het volgende:

Maar een jaar niet.
Een jaar is ook te kort. Zelfs 10 jaar is maar een matige indicator...
quote:
De aarde bestaat 4.570.000.000 jaar!!!
Een jaar, of een eeuw, zelfs een millennium is op dat gebied NIETS!!!!!
Nou een periode van pakweg 100 jaar kan wel degelijk wat zeggen over bepaalde ontwikkelingen.
quote:
Ja en? Je wou beweren dat CO2 geen broeikasgas is? Dat zou de wetenschap geheel overhoop gooien
pi_76592716
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sinds wanneer?
pi_76592721
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar komt die idiote stroman toch vandaan dat 'wij' onze 'aanhang' van de klimaatverandering baseren op de film van Al Gore?

An Inconvenient Truth is een mooi middel voor bewustvorming, niet meer dan dat. Mijn eigenlijke overtuiging dat klimaatverandering bestaat komt niet voort uit een film maar uit de talloze wetenschappelijke onderzoeken die dat aantonen.
pi_76592753
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:58 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Waar komt die idiote stroman toch vandaan dat 'wij' onze 'aanhang' van de klimaatverandering baseren op de film van Al Gore?
Dat komt door het gebrek aan inhoudelijke argumenten .
pi_76592820
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een jaar is ook te kort. Zelfs 10 jaar is maar een matige indicator...

Nou een periode van pakweg 100 jaar kan wel degelijk wat zeggen over bepaalde ontwikkelingen.
En wie bepaalt dat 100 jaar wat zegt? De mens? Omdat voor de mens 100 jaar lang is?
Voor de aarde is 100 jaar, wat voor de mens een fractie van een seconde is.
Voorbeeld: laatst heb ik een wedstrijd verloren. Ben er een uur goed ziek van geweest. Een uur down betekent niet dat ik zo depressief ben dat ik er een einde aan ga maken.
Die orde van grootte moet je wel denken. Wat voor de mens lang is, is voor de aarde niets.
quote:
Ja en? Je wou beweren dat CO2 geen broeikasgas is? Dat zou de wetenschap geheel overhoop gooien
nog maar een quoteje dan: (liever dat je het hele stuk even leest)
quote:
Volgens de global warming-aanhangers is de industriële revolutie de grote boosdoener, en wel de door de mens geproduceerde CO2. Nu is de menselijke CO2-productie (er is altijd al een natuurlijke hoeveelheid CO2 geweest) pas echt gestegen na de Tweede Wereldoorlog. aan 1945 en er tussen 1945 en 1970 juist een globale verkoeling optrad. Met andere woorden, in een tijd waarin er nog maar zeer weinig menselijke CO2 was, stijgt de temperatuur, om weer te dalen in een tijd waarin de vermeende veroorzaker juist stijgt. Tijdens de jaren '70 waren er daarom alarmerende berichten over een dreigende nieuwe IJstijd. Sinds 1998 is de globale temperatuur gelijk gebleven dan wel licht gedaald. Ook de temperatuurstijging van de oceanen is in 2002 gestopt. De op de CO2-hypothese gebaseerde klimaatmodellen voorspellen echter een constante opwarming tot 2100.

Bij de temperatuurstijgingen die wel gemeten zijn, is het overigens uitkijken. Het laatste IPCC-rapport (2007) baseert haar conclusie dat er sprake is van door de mens veroorzaakte opwarming, op twee aannames: dat de klimaatmodellen juist zijn en dat het wereldwijde netwerk van oppervlaktetemperatuurmeters juiste metingen verricht. Er is inmiddels aangetoond dat hier van alles mis mee is: een meerderheid van de oppervlaktemeters voldoet op geen stukken na aan de vereisten en is behept met meetfouten die in graden enkele malen de veronderstelde globale opwarming bedragen.
*verwijderd door Admin*
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:04:19 #238
45206 Pietverdriet
pi_76592845
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:58 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

An Inconvenient Truth is een mooi middel voor bewustvorming, niet meer dan dat. Mijn eigenlijke overtuiging dat klimaatverandering bestaat komt niet voort uit een film maar uit de talloze wetenschappelijke onderzoeken die dat aantonen.
Als er gegilt wordt over de klimaatverandering in Al Gores film is dat bewust wording
Een film die wat anders zegt is alleen maar dom
Als er gegilt wordt over dat de warme zomer een gevolg is van klimaatverandering is dat bewustwording
Als je wat zegt over de koude winter is dat alleen maar dom
Wetenschappelijke onderzoeken die klimaatverandering aantonen zijn gods woord
Wetenschappelijk onderzoeken die daar vragen bij stellen zijn duivels werk...
pi_76592875
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:03 schreef JanJanJan het volgende:

Voorbeeld: laatst heb ik een wedstrijd verloren. Ben er een uur goed ziek van geweest.
Poeh, slechte verliezer ben je. Geen wonder dat je niet wilt toegeven dat je ongelijk hebt met je klimaatsceptische onzin.
pi_76592879
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als er gegilt wordt over de klimaatverandering in Al Gores film is dat bewust wording
Als er gegilt wordt over dat de warme zomer een gevolg is van klimaatverandering is dat bewustwording
Precies.
De spijker op zijn kop Piet!
*verwijderd door Admin*
pi_76592922
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Poeh, slechte verliezer ben je. Geen wonder dat je niet wilt toegeven dat je ongelijk hebt met je klimaatsceptische onzin.
Je quote selectief en je gaat niet in op de argumenten.
Met jou is geen zinvolle discussie te voeren
*verwijderd door Admin*
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:09:25 #242
45206 Pietverdriet
pi_76592970
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Lijkt me dat mensen die lopen gillen dat na het debacle van de gelekte Emails (hide the decline) het niet nodig is dat er onafhankelijk onderzoek komt mensen zijn die wat te verbergen hebben.
Als je er zo zeker van bent dat het klopt, waarom dan geen openheid en onafhankelijk onderzoek?
pi_76593051
quote:

[..]

In de 'film die wat anders zegt' zit aantoonbare uitgebreide manipulatie van informatie. An Inconvenient Truth is ook niet geheel accuraat, maar is wetenschappelijk gezien een stuk beter onderbouwd.
quote:
We hebben nu één koude winter en het warmste decennium ooit gemeten. Vind je het werkelijk zo moeilijk te begrijpen dat aan die warmte dan klimatologisch iets meer waarde wordt gehecht?
quote:
Wetenschappelijke onderzoeken die geen klimaatverandering aantonen zijn in de minderheid. Je hoeft niet religieus te zijn om uit te gaan van wat de meerderheid van de wetenschappelijke onderzoeken zegt.
pi_76593172
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lijkt me dat mensen die lopen gillen dat na het debacle van de gelekte Emails (hide the decline) het niet nodig is dat er onafhankelijk onderzoek komt mensen zijn die wat te verbergen hebben.
Als je je ingelezen had wist je dat "hide the decline" niet op een of andere cover-up sloeg, maar op een wetenschappelijke methode om boomringdata op temperatuurgegevens te passen.

Het enige debacle is dat klimaatsceptici zich compleet belachelijk gemaakt hebben door in hun onkunde te schreeuwen dat ze het bewijs voor een complot gevonden hadden.
pi_76593190
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:03 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

En wie bepaalt dat 100 jaar wat zegt? De mens? Omdat voor de mens 100 jaar lang is?
Voor de aarde is 100 jaar, wat voor de mens een fractie van een seconde is.
Maar het is wel een periode waarin de mens de aarde stevig heeft weten te beïnvloeden.
quote:
nog maar een quoteje dan: (liever dat je het hele stuk even leest)
[..]
Of die afkoeling plaats heeft gevonden is zeer de vraag. Daar is eigenlijk geen wetenschappelijk bewijs voor.
Wat er wel bekend is uit metingen en modellen is dat de aarde toch echt al een aardige tijd aan het opwarmen is. En dat dit toevallig of niet wel heel erg samenhangt met de stijging van de concentratie in de atmosfeer van broeikasgassen als CO2 en methaan .

Sorry om de wetenschap te ontkrachten moet je echt met meer aankomen dan je nu doet...
pi_76593203
quote:

[..]

Hoeveel onzin kan je kwijt in een berichtje
pi_76593241
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je er zo zeker van bent dat het klopt, waarom dan geen openheid en onafhankelijk onderzoek?
Een onafhankelijk onderzoek is prima hoor. Maar verwacht er geen wonderen van er is al afdoende aangetoond dat uit die gelekte emails geen basis is gekomen om anders over de belangrijkste theorieën te denken.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:25:50 #248
45206 Pietverdriet
pi_76593350
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoeveel onzin kan je kwijt in een berichtje
Klopt het niet dan dat heel politiek correct Nederland loopt te gillen dat als er een ijsberg los is, het een warme dag is dit te wijten is aan klimaatverandering? Dat de film van Al Gore er in gaat als gods woord in een ouderling en door velen wordt gebruikt als propaganda?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:26:53 #249
45206 Pietverdriet
pi_76593375
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een onafhankelijk onderzoek is prima hoor.
Fijn, zijn we het dus eens.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:27:43 #250
45206 Pietverdriet
pi_76593397
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:18 schreef du_ke het volgende:

[..]
En dat dit toevallig of niet wel heel erg samenhangt met de stijging van de concentratie in de atmosfeer van broeikasgassen als CO2 en methaan .
Waterdamp heeft een veel grotere rol trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')