Dus, jij wilt beweren dat uithuwelijking niet voorkomt? Oh nee, je hebt dan nog altijd de keuze tussen een aantal mannen die je ouders voor je uitkiezen. Dat al deze mannen streng in de leer zijn en vervolgens van jou eisen dat je je moet bedekken, dat accepteer jij dan maar. Waar is jouw eigen wil?quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:14 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik kan het niet laten om niet te reageren hiero..wat een gezeik en gezeur heen en weer van jullie..
En maar jullie zelf overtuigen dat jullie verstand van de islam of van de moslims hebben...
Voor eens en voor altijd;jullie zullen ONS(moslimmensen)nooit begrijpen..dus doe alsjeblieft niet alsof jullie er enige kut verstand van hebben...
Lees het topic en zie dat ze zei dat verboden is door de Islamquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, jij wilt beweren dat uithuwelijking niet voorkomt? Oh nee, je hebt dan nog altijd de keuze tussen een aantal mannen die je ouders voor je uitkiezen. Dat al deze mannen streng in de leer zijn en vervolgens van jou eisen dat je je moet bedekken, dat accepteer jij dan maar. Waar is jouw eigen wil?
Waarom mogen deze meiden niet uit een eigen vriendenkring een man kiezen. Gewoon verliefd worden op de man waar je toevallig op valt en niet op één van de 5 die je ouders voor je geselecteerd hebben.
Je staat hier met je blote benen. Ik denk dat ik die foto's maar eens bewaar en mocht ooit jouw toekomstige man een fokker worden, ze naar hem opsturen. Eens zien hoe leuk hij dat vindt wat je nu doet. Tja, en dan maar hopen dat je man het verleden zal laten rusten en zal begrijpen dat dit maar een foutje was.
Het feit dat je zelf al vindt dat dit eigenlijk niet kan en zondig is, zegt wmb al genoeg. Mag je dat fucking effe zelf weten.
Een collegaatje van mijn man is een paar jaar geleden ondergedoken, omdat ze uitgehuwelijkt was aan een vent die 10 jaar ouder was dan zij. Ze had toen al een vriendje, maar die was niet goed genoeg volgens haar ouders. Het meisje is echt moeten vluchten. Dat is toch niet normaal.
Verder zijn er voorbeelden genoeg over dit soort voorvallen waardoor mensen wat dat betreft voldoende van de Islam weten om wel een mening te kunnen vormen.
Dat jij je straks graag de wet laat voorschrijven door je toekomstige echtgenoot, moet jij weten, maar ga niet beweren dat jij dan nog eigen keuzes kunt maken, want dat is niet zo en dat weet je zelf ook verdomd goed.
Verboden of niet: het gebeurt veel te vaak, en altijd uit naam van het geloof....quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:23 schreef Rookert het volgende:
[..]
Lees het topic en zie dat ze zei dat verboden is door de Islam![]()
Ligt echt aan de persoon. Ken genoeg moslims die dat niet doen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:26 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Verboden of niet: het gebeurt veel te vaak, en altijd uit naam van het geloof....
Ze moeten toch iets roepenquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:26 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Verboden of niet: het gebeurt veel te vaak, en altijd uit naam van het geloof....
het staat in sociologie & maatschappij..... van toepassing dus.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:31 schreef Angelonfire23 het volgende:
ff iets anders, wat doet deze topic in relaties en liefde..
Nadia heeft teveel temperamentquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:51 schreef larzzzman het volgende:
we hebben gewoon vraagtekens bij sommige dingen en nadia wordt alweer (sorry dat ik het zeg) typisch moslimboos, we kunnen toch op een nette manier onze denkwijzes delen hier?
Daarom komen de ouders tegenwoordig ook met een selectie van mannen waaruit dochterlief dan moet kiezen. Dan is het niet meer echt uithuwelijken. Ze mag dan nog een beetje een eigen keuze maken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:23 schreef Rookert het volgende:
[..]
Lees het topic en zie dat ze zei dat verboden is door de Islam![]()
Voor de rest is nadiaschoonheid hypocriet bezig
Submissive, google maar eens.quote:
ik denk juist dat mensen die het van een afstandje volgen vaak kritischer zijn, omdat ze de gebreken en domme dingen zien van het geloof.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:14 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik kan het niet laten om niet te reageren hiero..wat een gezeik en gezeur heen en weer van jullie..
En maar jullie zelf overtuigen dat jullie verstand van de islam of van de moslims hebben...
Voor eens en voor altijd;jullie zullen ONS(moslimmensen)nooit begrijpen..dus doe alsjeblieft niet alsof jullie er enige kut verstand van hebben...
Heb je gelijk in. En dat vind ik ook, zolang het inderdaad de eigen keuze is en niet opgelegd door opvoeding of partner. En als een moslima zich wil laten voorschrijven door haar man dat ze zich moet bedekken en ze wil hem blindelings geloven, omdat haar dit zo geleerd is, ook prima.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:19 schreef adelheid77 het volgende:
Mag ik ook even iets kwijt.
Vind dat ieder moet kunnen kiezen hoe hij zich kleedt. Zowel een man die als vrouw gekleed gaat en een korset zo strak aansnoert dat je denkt dat hij dood gaat. Ja, zo iemand kwam ik in de stad tegen. Kon mijn ogen niet geloven. Maar toch geeft me dat geen recht om over hem te oordelen. Wie ben ik om dit te doen?
Met moslims heb ik het zelfde. Zolang ze mij niet vertellen hoe het moet, moeten ze hun ding doen.
Ik krijg ok steeds meer het gevoel dat ze submissive wordt jaquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:35 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Hopen maar dat ze snel trouwt met een rechtschapen Moslim hmm?
Wel volledig zijn hequote:Op donderdag 7 januari 2010 19:41 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Om de moslim mensen te moeten begrijpen hoe ze leven en denken en waarom ze wel eens ook zwakke momenten hebben..moet je echt een moslim voor zijn.
Jullie hebben daar gewoon een te hard hoofd voor...
Ik heb in meerder posts aangegeven dat het uithuwelijken in de islaam verboden is en toch lees ik er na wel 10 posts naar mij dat jullie aangeven het beter te weten en dat het uithuwelijken wel in de islaam is..
Laat staan het gezeur over mijn benen..ik als moslima weet dat ik daar voor vergeven zal worden...
Tenslotte ben ik een VROUW in de islaam met bepaalde rechten tot het vergeving van zondes...zelfs een man heeft dat niet...
Ik zal niet mijn leven lang met deze kleding styl lopen..hooguit een jaartje en dan ben ik getrouwd..dan zal ik me op mijn echtgenoot foccusen en samen met hem naar onze mooie geloof streven...
Als jullie het allemaal zo goed weten..dan weten jullie ook dat iedere moslim op de dag des oordeels zijn slechte daden en goede daden tegen over elkaar worden gewogen...
En nog het eeuwige gezeur over de hoofddoek of de burka of de ghimaar...HET IS ALTIJD ONS KEUSSSS...
Jullie willen zo graag dat wij onderdrukt worden door onze mannen...maar schat je moet weten dat...dat de beste mannen onder ons zijn nog altijd de MOSLIM mannen met een Audi A8..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |