Helemaal mee eens. Tijd dat ze die 'een beter milieu begint bij jezelf'-slogan weer eens gaan recyclen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, ik vind walvissen prachtige beesten, zonde dat ze in het verleden voor lampolie bijna zijn uitgeroeid. Maar laten we eerlijk zijn waarom hebben we in NL of europa daar zo een grote bek over als we in Nederland nog geeneens de Das overeind kunnen houden, of een behoorlijk visserij beleid kunnen neerzetten zoals australie of nieuw zeeland dat wel kunnen. De enorme troep die er door scheepsstookolie wordt gemengd ipv dat we daar met strenge eisen komen is volgens mij veel kwalijker. Nog maar te zwijgen van de totale overbevissing van de Noordzee en Oostzee.
We vinden vooral altijd dat anderen wat voor het milieu moeten doen. Andere mensen moeten geen auto rijden maar de trein nemen vond een groen links dame, die rondreed in een zeer smerige walmende oude mercedes.
Nope, maar volgens zeggen van beiden lagen ze eerst beide stil, dan nog zou ik niet met zo'n ukkepukje recht voor zo'n lel gaan liggen, maar je ziet die grote gewoon gas geven en draaien, ik zie die kleine ook wel gas geven, maar aangezien die neus niet op dat grote schip gericht is snap ik niet hoe ze dan daarmee in hebben moeten varen(maar het zijn maar 2 filmpjes, misschien mis ik wat).quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:41 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar dat gaat ook op voor die walvisjager natuurlijk..Het blijft een raar verhaal, en die filmpjes zijn ook niet echt helder, maar een beetje kapitein kent zijn boot, en dus had hij dat plastic bootje nooit voor een tig keer zo groot aanstormend stalen schip stil moeten leggen..
Omdat het zo is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:44 schreef woid het volgende:
[..]
wat heeft dit nou weer met links of rechts te maken![]()
![]()
Het feit dat de oprichter van sea shepherd bij greenpeace wegging (waar hij ook 1 v/d oprichters van was) omdat ze niet fysiek genoeg actie voerden volgens hem, spreekt wat mij betreft boekdelen, naast al hun "acties".. Voor mij valt hij in de zelfde groep van terroristen als de gasten die Mc Donalds restaurants in de fik steken, die radicale anti-abortus types die klinieken terroriseren en artsen vermoorden, en dat tuig die met z'n allen al die grote politieke bijeenkomsten in europa afgaan om te "demonstreren".quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat je het niet eens bent met hoe ze werken(dat ben ik ook niet) is wat anders, maar zeg dan niet dat ze hypocriet zijn, want ze zijn blijkbaar ook tegen die andere zaken en daar voeren ze ook actie tegen.
Je kan nu eenmaal niet alles doen, ik vind het altijd een beetje dom gelul als er wordt gezegd ja maar je bent hypocriet want daar doe je niets aan of zeg je niets van, ja hallo, er zitten 24 uur in een dag, ik ben maar 1 mens, mijn mogelijkheden zijn beperkt weet je!
Zo werkt het voor iedereen, in dit geval moet een organisatie voor een zwaartepunt kiezen, je kan niet alles bevechten, je zal moeten kiezen.
Persoonlijk ben ik bang dat ze met hun manier van doen meer kwaad doen als goed, ik weet dat greenpeace heel hard vecht in japan zelf om de politiek zover te krijgen hier wat aan te doen en dit soort dingen werken niet mee, maken dat de hakken achterover gaan staan en het doel alleen maar verder weg komt te liggen.
Hou je van dieren, dan ben je linksquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:44 schreef woid het volgende:
[..]
wat heeft dit nou weer met links of rechts te maken![]()
![]()
Ik zet ze idd op 1 lijn met bv het dierbevrijdingsfront, wat een stelletje runderen zijn dat zeg, lekker nertsen enzo loslaten die nooit kunnen overleven in het wild en die al het kleinvee in de directe omgeving afmaken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:47 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het feit dat de oprichter van sea shepherd bij greenpeace wegging (waar hij ook 1 v/d oprichters van was) omdat ze niet fysiek genoeg actie voerden volgens hem, spreekt wat mij betreft boekdelen, naast al hun "acties".. Voor mij valt hij in de zelfde groep van terroristen als de gasten die Mc Donalds restaurants in de fik steken, die radicale anti-abortus types die klinieken terroriseren en artsen vermoorden, en dat tuig die met z'n allen al die grote politieke bijeenkomsten in europa afgaan om te "demonstreren".
Tijdens mijn milieutechnologie opleiding kwam dit fenomeen ook boven tafel, en wat jij schrijft is wat men kort door de bocht onder het NIMBY (Not In My Back Yard) principe verstaat. Een windmolen voor het huis van de buren is goed voor het milieu, voor mijn huis is het horizonvervuiling..quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, ik vind walvissen prachtige beesten, zonde dat ze in het verleden voor lampolie bijna zijn uitgeroeid. Maar laten we eerlijk zijn waarom hebben we in NL of europa daar zo een grote bek over als we in Nederland nog geeneens de Das overeind kunnen houden, of een behoorlijk visserij beleid kunnen neerzetten zoals australie of nieuw zeeland dat wel kunnen. De enorme troep die er door scheepsstookolie wordt gemengd ipv dat we daar met strenge eisen komen is volgens mij veel kwalijker. Nog maar te zwijgen van de totale overbevissing van de Noordzee en Oostzee.
We vinden vooral altijd dat anderen wat voor het milieu moeten doen. Andere mensen moeten geen auto rijden maar de trein nemen vond een groen links dame, die rondreed in een zeer smerige walmende oude mercedes.
Zie het erg veel bij mensen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Tijdens mijn milieutechnologie opleiding kwam dit fenomeen ook boven tafel, en wat jij schrijft is wat men kort door de bocht onder het NIMBY (Not In My Back Yard) principe verstaat. Een windmolen voor het huis van de buren is goed voor het milieu, voor mijn huis is het horizonvervuiling..
hoe los ik dat nou op??quote:
Wat weegt zwaarder, de milieuhippies of de lamzakken?quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:19 schreef woid het volgende:
[..]
hoe los ik dat nou op??
ik heb een indentiteitscrisis...
ik houd van dieren... ben voor deze millieu activisten...
maar ja... ben ook liberaal, ik houd niet van uitkeringstrekkers...
ik zou bijna Wilders stemmen....
maarja, nu zeg jij dat het gewoon zo is...
kan ik moeilijk wilders gaan stemmen...
poe hee...
wat moet ik nou?
ok, ik doe lekker kortzichtig met je mee:quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:25 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Wat weegt zwaarder, de milieuhippies of de lamzakken?
Aan de hand daarvan stemmen
Money talks, bullshit walks.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:19 schreef woid het volgende:
[..]
hoe los ik dat nou op??
ik heb een indentiteitscrisis...
ik houd van dieren... ben voor deze millieu activisten...
maar ja... ben ook liberaal, ik houd niet van uitkeringstrekkers...
ik zou bijna Wilders stemmen....
maarja, nu zeg jij dat het gewoon zo is...
kan ik moeilijk wilders gaan stemmen...
poe hee...
wat moet ik nou?
ja geweldig, grotendeels met je eens ("... Self-righteous stinkin hippies...." is een beetje jammer)quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Money talks, bullshit walks.
Een actie opzetten geen japanse goederen te kopen en actief actie voeren met naming and shaming van Japanse bedrijven die betrokken zijn bij de walvis jacht en verwerking heeft veel meer impact dan wat deze Self-righteous stinkin hippies ooit zullen bereiken.
zoek uit wat er met de producten gebeurd, wordt het gebruikt is weekmakers? In smeermiddelen?
Name and Shame.
Vote with your dollar.
Vote with your dollar is natuurlijjk heel rechts.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:47 schreef woid het volgende:
[..]
ja geweldig, grotendeels met je eens ("... Self-righteous stinkin hippies...." is een beetje jammer)
maar wat heeft dit met links en rechts te maken?
dat was in dat eerste filmpje al vrij duidelijk toch .quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:43 schreef woid het volgende:
[..]
en we vinden met zn alle nogsteeds niet dat de jap zelf naar stuur- en na het rammen naar bakboord gaat...
Er zijn twee filmpjesquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:11 schreef C_N het volgende:
[..]
dat was in dat eerste filmpje al vrij duidelijk toch .
we zitten nu op page 9niet gek.
Ik denk dat er net zoveel mensen geen enkel geloof meer hebben in de politiek. Kan nog wel eens een probleempje worden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat de wereld een beetje moe wordt van mensen die op agressieve manier het heft in handen nemen.
Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar je hebt gelijk dat zelfs je eigen paard onsmakelijk is. Gat in de markt voor een tearjerker stichting.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is net als die dolfijnvriendelijke tonijn, hee what about the tuna?
Maar het is natuurlijk een leuk zakelijk model.
Begin een stichting, geef jezelf een baantje.
Dan neem je een héél zielig item, drinkende dieren, huisdieren met een lek dak, paarden met een slecht gebit, weeskinderen zonder vingers, etc etc
Je laat een reclamebureau een paar héél zielige filmpjes maken, uiteraard zonder dat ze betaald worden daarvoor. Deze laat je door zenders uitzenden die zich willen profileren of een deel van de inkomsten krijgen, SMS drinkende dieren naar 424242 en wordt lid voor slecht 75 cent per ontvangen bericht en zie hoe het geld binnenkomt.
Vervolgens zorg je voor wat acties, en veel vrijwilligers, en voor je het weet zit het gemiddelde salaris bij je organisatie op 50.000 euro pp
Whut, geen sashimi meer. Straks ga je tonijn verbiedenquote:Op donderdag 7 januari 2010 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Money talks, bullshit walks.
Een actie opzetten geen japanse goederen te kopen en actief actie voeren met naming and shaming van Japanse bedrijven die betrokken zijn bij de walvis jacht en verwerking heeft veel meer impact dan wat deze Self-righteous stinkin hippies ooit zullen bereiken.
zoek uit wat er met de producten gebeurd, wordt het gebruikt is weekmakers? In smeermiddelen?
Name and Shame.
Vote with your dollar.
Sashimi kan je ook van walvis maken, slinger dit recept maar eens door google translate heen als je geen Noors kan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:58 schreef voyeur het volgende:
[..]
Whut, geen sashimi meer. Straks ga je tonijn verbieden
Sashimi av hval staat vanaf nu in mijn to cook list. Nu de vraag hoe aan de walvis te komen en of je die ook in porties kan kopen, want ik heb maar een beperkte diepvriezer.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Sashimi kan je ook van walvis maken, slinger dit recept maar eens door google translate heen als je geen Noors kan.
Zoiets probeerden ze ook, alleen bleek hun bootje iets minder sterk dan die van de jappen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:41 schreef kitao het volgende:
Harpoeneren die Moby Dick slachters , onder de waterlinie en kelderen dat wrakhout...
![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |