Ja dat heb ik wel gehad. Maar ik heb volgens mij niet mijn eindnota opgestuurd. Nou misschien dan toch wel. Ik weet htet echt niet meer.quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:31 schreef Troel het volgende:
Ik heb de definitieve berekening al een tijd geleden gehad
(en we kregen nog geld toe)
Ik ook niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 08:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik kan me niet herrinneren dat ik facturen heb moeten opsturen.
Ik heb ze ook op moeten sturen..quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Ik wist niet dat dit moest.
Hier heb ik dat niet hoeven doen? Of zou Catalpa dat al standaard doorgeven aan de belastingdienst?quote:
Het zou kunnen dat ik dat verzoek dus nog krijg omdat Julian pas vanaf augustus 2009 naar de opvang gaat.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:42 schreef beefcake het volgende:
Ik heb een keer een verzoek van de belastingdienst gekregen om facturen naar ze op te sturen. Maar volgens mij was dat in 2008, dus over het jaar 2007. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik daar al uitsluitsel over gekregen heb, we krijgen zoveel van die brieven van ze. Ik kijk er even naar of ik iets moet betalen en anders worden ze gearchiveerd.
Geen idee, wat is Catalpa?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier heb ik dat niet hoeven doen? Of zou Catalpa dat al standaard doorgeven aan de belastingdienst?
Een gigagroot concern met weet ik hoeveel kinderdagverblijven en dergelijke wat door heel Nederland zitquote:
Ah, ok. Da's duidelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 03:01 schreef Nizno het volgende:
even inbreken in OUD zonder dat ik ouder ben...
Wat betreft opsturen van facturen van de KO of BSO, dit hoeft alleen een selectie van de mensen op basis van steekproef te doen. Dus geen zorgen voor de ouders die geen facturen hebben hoeven opsturen. Dan zitten jullie gewoon niet in die steekproef.
En verder... het klopt; qua kinderopvangtoeslag (of eigenlijk alle toeslagen) is de BD erg traag... Jammer genoeg.
op de achterkant van de definitieve en op de achterkant van de voorlopige staat het aantal uren en het toetsingsinkomen. Moet je die even vergelijken. (ow en vergeet het uurtarief niet te controleren)quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:46 schreef Stiemie het volgende:
Nou ja ik vind 274 euro terugbetalen best veel als je gewoon aangifte gedaan hebt op basis van je belastingaangifte van het jaar daarvoor en er qua salaris/werkgever niet echt iets verandert isDat vind ik toch meer dan een kleine wijziging...
Dan zit je ieder jaar blijkbaar in de poule die er uit gepikt wordt. Vraag me niet waarom, want de BD heeft weinig logica.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:44 schreef Stiemie het volgende:
Ik moet nu al sinds 2007 elk jaar alle facturen van de kinderopvang opsturenPikken ze me er dan toevallig elk jaar uit? Of eenmalig en moet je dan voortaan elk jaar opsturen?
opes ik had jou berichtje niet gelezenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:46 schreef Stiemie het volgende:
Nou ja ik vind 274 euro terugbetalen best veel als je gewoon aangifte gedaan hebt op basis van je belastingaangifte van het jaar daarvoor en er qua salaris/werkgever niet echt iets verandert isDat vind ik toch meer dan een kleine wijziging...
en aan je jompel te zien hoef je niets terug te betalenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Yeah, wij hebben gisteren de definitieve ontvangen van 2008
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Yeah, wij hebben gisteren de definitieve ontvangen van 2008
Dan moet je toch terugbetalen?Ow nee, dan krijg je minder en waarschijnlijk terug. Even een denkfout....quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik geef altijd op dat ik meer verdien dan dat ik werkelijk doe. Ik speel op safe.
Ja, volgens mij heb ik dat ook gedaan, maar mijn zus dacht dat ook en kon mooi 600 euro terugbetalen het eerste jaar. Nu wil ik dus gewoon even zekerheid. Heb ik het wel of niet goed gedaan.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik geef altijd op dat ik meer verdien dan dat ik werkelijk doe. Ik speel op safe.
nee hoe meer je verdient, hoe minder je krijgt.quote:
Ja, dat bedacht ik me ook toen ik het gepost had... had het alweer veranderd. Ik ben ook uitgegaan van onze salarissen van 2008... in 2009 ben ik minder gaan verdienen ivm ouderschapsverlof enz.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
nee hoe meer je verdient, hoe minder je krijgt.
quote:Geen werk meer, nog wel kinderopvangtoeslag
Bent u in 2010 werkloos geworden? Blijft u gebruikmaken van opvang en ontvangt u daarvoor kinderopvangtoeslag? Dan hebt u het hele jaar nog recht op kinderopvangtoeslag. Dit geldt ook als u uw bedrijf hebt beëindigd of als u geen meewerkaftrek meer ontvangt.
ja al heb je maar 1 week gewerkt dan heb je rechtquote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:50 schreef Stiemie het volgende:
Nee stopzetten doen we niet want dan komen we er hier in Amsterdam nooit meer binnen een jaar tussen met die wachtlijsten. Ze gaan allebei nu 2 dagen in de week. Dan kan ik me die dagen mooi storten op vacatures zoeken, brieven schrijven en sollicitatiegesprekken houden. Bij ons kan je de opvang trouwens alleen per hele dag afnemen dus minder uren afnemen gaat erg moeilijk.
Ik ben per 1 februari uit dienst. Dan heb ik de rest van dit jaar toch gewoon recht op toeslag? Kan het niet vinden op toeslagen.nl![]()
[..]
officieel heb je er dan recht op... met terugwerkende kracht....quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:35 schreef Vivi het volgende:
Hie zit het eiks als je aan het eind van het jaar hebt gewerkt en/of een reintegratietraject hebt gevolgd maar wel daarvoor in hetzelfde jaar kot hebt ontvangen?
Ik ga geen verandering doorgeven inderdaad. Ben druk bezig met het zoeken naar een andere baan met ongeveer het zelfde inkomen (liefst iets meer natuurlijkquote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja al heb je maar 1 week gewerkt dan heb je recht
edit; zie dat je het net zelf hebt gevonden
Ik zou trouwens wel je inkomen gelijk laten staan als wanneer je wel het hele jaar had gewerkt... dan kun je achteraf altijd extra krijgen...
Gelukkig! *Pfiew*quote:Op zondag 7 februari 2010 00:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
officieel heb je er dan recht op... met terugwerkende kracht....
grijnz voor hij belt kan hij beter even rond 3 uur op zijn rekening kijken..... daar zal het dan vast wel al op staan...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:09 schreef Vivi het volgende:
Het gaat niet over zorgtoeslag hier en voor dit soort vragen kan je sws beter de belastingtelefoon bellen.
Dat zijn toch geen kosten voor die persoon. Dat is gewoon terugbetalen wat je teveel hebt gekregen. Niet meer dan normaal lijkt me.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:25 schreef chacama het volgende:
Is mij ook nog niets over bekend Troel. Mocht ik iets lezen of horen dan post ik het hier.
Oh en even een algemene opmerking:
Let goed op als je een wijzinging hebt doorgegeven dat die het jaar erop ook weer zo staat. Hier kreeg ik via via te horen dat er een wijzing 2007 (kind werd 4 dat jaar) doorgegeven was en dat de uren in 2008 weer terug waren gezet naar begin 2007. Dus de belastingdienst was even vergeten dat als je vier bent, je naar school gaat en dus automatisch minder uren afneemt. Koste voor deze persoon in kwestie slechts 2400 euro.... foutje bedankt. Makkelijker kunnen ze het niet maken!
Heb het bij mezelf nagekeken. Dat was gelukkig wel goed. De wijziging die ik in augustus 2007 doorgegeven had voor Fleur is ook in 2008/2009/2010 gewoon gehandhaafd.
Op zich normaal, maar niet als je van mening bent dat je de uren netjes gewijzigd had. Dan komt het nogal rauw op je dak. Het wordt nu dan ook verrekend met de uitbetaling van 2010.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:27 schreef m@x het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen kosten voor die persoon. Dat is gewoon terugbetalen wat je teveel hebt gekregen. Niet meer dan normaal lijkt me.
Dat zou ik ook denken. Maar zij dus blijkbaar niet. Ach, het komt goed. Ik ben ik elk geval blij dat ik lager inzet dan wat ik afneem. Dan kom ik - tot nu toe - niet voor verrassingen te staan.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:48 schreef Brighteyes het volgende:
Maar je hebt toch door dat je dan ineens weer veel meer terug krijgt in Januari tov December?
op zich hoeven dit niet zo veel wijzigingsformulieren te zijn...quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:47 schreef tantetoes het volgende:
appelsap schreef:
"Ik vind de splitsing wel prettig, lekker overzichtelijk als ik bijvoorbeeld van elke toeslag een apart overzicht krijg"
Ik schat (correct me if i'm wrong) dat er bij jou weinig verandering per jaar is. Dan is een overzicht per toeslag misschien administratief verhelderend.
Maar in mijn afgelopen 3 jaren zitten veel 'wijzigingen'
Om er een paar te noemen: :
oversluiten hypotheek
Jaar 1 werkgever: 80% dienstverband
jaar met 2 werkgevers samen 100%
Terug naar 1 werkgever fulltime
beide kinderen op de opvang
daarna 1 op de opvang en 1 naar de NSO
daarna beide kinderen naar de NSO
Leaseauto = salaris aanpassing
Partner verandert van werkgever = salaris aanpassing
Omzetting contract partner valt nu onder internationale organisatie. = salarisaanpassing en belastingtechnisch een hel.
En al deze wijzigingen gaan natuurlijk niet netjes per kalenderjaar maar wijzigen ergens in het jaar. Dus de berekeningen worden heel complex.
Op mijn vraag van 20 jaar geleden tijdens wiskundeles: " wanneer ga ik dit ooit gebruiken..DUH" .
kan ik inmiddels zelf antwoord geven.
Voor mij zou 1 aangifte en dus 1 formulier voor wijziging perfect zijn.
Het boeit mij echt niet dat ik per toeslag een overzicht krijg. Bottomline is..wat krijg ik per maand terug van de belasting. En hoe dat onderverdeeld is, is mij een worst en als ik het zou willen weten kan dat volgens mij ook op 1 formulier prima uitgesplitst worden.
Ik ontvang nu toch ook een rekening van bijvoorbeeld Eneco met alle kosten gespecificeerd. Moet er niet aan denken dat ik per onderdeel een overzicht toegestuurd krijg.
Brr..
Als het goed is zou op de achterkant het aantal uren dagopvang, NSO enzo moeten staan. Per kind uiteengezet.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:33 schreef tantetoes het volgende:
Nog even dit:
Veel mensen geven aan de definitieve berekening gehad te hebben.
Ikzelf was ook even in die veronderstelling maar het bleek de definitieve berekening van de 'kindertoeslag' En dat is weer iets anders dan de 'kinderopvangtoeslag'![]()
Zonder dat ik een hele discussie wil opstarten wil ik ook kwijt dat ik het jammer vind dat ik op de achterkant van het formulier van de definitieve berekening (2007 in mijn geval) geen uitgebreide motivatie/herberekening zie. Ik moet maar aannemen dat de BD accuraat is geweest en kan op geen manier hun calculatie volledig controleren. Ja misschien door bellen, navragen en 4 x doorverbinden..maar ze zouden het toch makkelijker maken voor me
je geeft in het toeslagenprogramma ook je wijziging inkomen op. Maar idd als de inkomenswijzigingen pas duidelijk worden vlak nadat de wijziging uren of verandering soort opvang is doorgegeven is het inderdaad zuur.quote:Op donderdag 25 februari 2010 01:07 schreef tantetoes het volgende:
@ninzo:
Ik had op dit tijdstip geen reactie meer verwacht![]()
Grappig dat er ook andere mensen rond middernacht zich nog met belastingzaken bezig houden.
Ik dacht dat ik de enige gek was. hahahahaha
Je hebt gelijk dat de overgang kinderopvang naar NSO vaststaat qua datum en je dit kan plannen met een inkomenswijziging maar wat als het andersom is (de inkomenswijziging komt na je doorgegeven NSO wijziging)
En ik moet toch twee verschillende programma's wijzigen?:
1) wijziging aangifte inkomensbelasting
2) wijziging kinderopvangtoeslag
Terwijl zoals ik aangaf dit zoals vroeger gecombineerd zou zijn in 1 aangifte het zoooooooooooo veel makkelijker is. Maar ja.. ik ben tantetoes maar en de BD zegt dat dit toch echt veel beter is....
Mijn cynisme is niet tegen jou gericht Ninzo, ik raak gewoon gefrustreerd door deze extra belast die ik kan missen als kiespijn. Het dagelijks reilen en zeilen van het gezin en alle dingen eromheen zijn al zo hectisch. Ik ben een kind van 1971 dus opgegroeid in de kalme jaren 70.
2 televisienetten. geen computer geen Nintendo DS, 1 activiteit/sport per kind, structuur c.q. voorspelbaarheid. Heb soms meelij met de kinderen v.w.b. de tijd waarin ze opgroeien. Al weten zij gelukkig niet beter.
Dat vind ik erg raar. Ik heb alleen de definitieve toeslagen 2006 meegemaakt vanuit mijn werk, toen stond het er wel op.quote:Op donderdag 25 februari 2010 01:19 schreef tantetoes het volgende:
Ninzo schreef:
Als het goed is zou op de achterkant het aantal uren dagopvang, NSO enzo moeten staan. Per kind uiteengezet.
En zou er het verzamelinkomen van aanvrager en toeslagpartner op moeten staan.
Nee.
Wel inkomens maar geen berekende uren van de opvang en geen herhaling van het uurtarief o.i.d waarmee gerekend is. Ook zeker geen motivatie hoe men tot het bedrag is gekomen dat uit de definitieve berekening is gekomen. (terwijl ik die wel krijg als ik de toeslag aanvraag of een calculatie maak op toeslagen.nl. Kleine moeite lijkt mij dus)
Als ex werknemer van een auditbureau vind ik dit dit 'eindoordeel' zonder onderbouwing maar moeilijk te accepteren.
Ik heb dus echt de definitieve berekening van de kinderopvangtoeslag 2008 vorig jaar al gehad. Augustus zelfs al zag ik laatst..quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:33 schreef tantetoes het volgende:
Nog even dit:
Veel mensen geven aan de definitieve berekening gehad te hebben.
Ikzelf was ook even in die veronderstelling maar het bleek de definitieve berekening van de 'kindertoeslag' En dat is weer iets anders dan de 'kinderopvangtoeslag'![]()
quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:57 schreef FP128 het volgende:
Voor wat het waard is: Ik vind wel dat er heel lang en diepgaand over het kinderopvang toeslag
wordt gesproken terwijl dit juist toch geen probleem zou moeten zijn? Ik heb de afgelopen 5 jaar
geen enkel probleem ermee gehad terwijl ik toch ook gewoon een baan heb en mijn lasten moet
betalen. Wat doen jullie dan anders dat je in deze problemen (iedere keer) komt?
doe je het goed qua rente ;-). Ik kreeg 368 terug + 7 euro. 375 totaal. Maar was er wel blij mee. Altijd fijn om achteraf nog wat terug te krijgen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:14 schreef moussy het volgende:
Ik heb hem vandaag gekregen van 2008!
We kunnen echt een mega feest geven, ik kreeg nog 9 euro terug en 1 euro rente, dat maakt wel 10 euroHet grote feest is natuurlijk dat ik niet hoef te betalen
Nou hier is mijn inkomen nou eenmaal niet berekend op 600 euro per maand voorschietenquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:57 schreef FP128 het volgende:
Voor wat het waard is: Ik vind wel dat er heel lang en diepgaand over het kinderopvang toeslag
wordt gesproken terwijl dit juist toch geen probleem zou moeten zijn? Ik heb de afgelopen 5 jaar
geen enkel probleem ermee gehad terwijl ik toch ook gewoon een baan heb en mijn lasten moet
betalen. Wat doen jullie dan anders dat je in deze problemen (iedere keer) komt?
HIer ook nog steeds nietquote:Op maandag 3 mei 2010 13:41 schreef firestrike het volgende:
hier helaas nog geen definitieve berekening 2008 gehad:(
wachten duurt lang
quote:Op maandag 3 mei 2010 19:18 schreef chacama het volgende:
Hier ook nog steeds niet gehoord en ook helaas nog niets van 2007. het half jaar tussentijd begint er aan te komen, dus ik verwacht binnenkort toch een reactie.
Heeft er iemand wel al het verzoek van 2009 binnen? Ik heb nog geen opgave-formulier gehad in elk geval.
Krijg je niet standaard, je moet wijzigen als er uren e.d. niet kloppen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:25 schreef firestrike het volgende:
nee nu je zegt ik heb dat papier ook nog niet gehad om 2009 intevullen...![]()
hoezo belastingdienst is makkelijk....pfff.
Que?quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
[..]
Krijg je niet standaard, je moet wijzigen als er uren e.d. niet kloppen.
nee.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:52 schreef nikky het volgende:
[..]
Que?
Je ontvangt een formulier waarop je de uren moet verantwoorden en de bedragen over 2009. Daarnaast moeten de overzichten van de bureau's en eventuele franchise gastouder worden meegestuurd. Dit formulier ontvang je meestal begin van het jaar erop. Hij had al verstuurd moeten zijn. Heeft niets met wijzigingen te maken,
De toeslagregeling bestaat toch pas vanaf 1 januari 2007?quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee.
Vanaf 2006 is het al anders geregeld.
Werkte toen zelf op de afdeling toeslagen dus heb de hele omslag mee moeten maken...
Er hoeven geen bewijzen opgestuurd te worden, behalve als je de gelukkig bent om in de steekproef te belanden....
kinderopvangtoeslag bestaat vanaf 1 januari 2006 op deze manier. Voor die tijd hete het tegemoedkoming kosten kinderopvang.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:13 schreef nikky het volgende:
[..]
De toeslagregeling bestaat toch pas vanaf 1 januari 2007?
Die steekproef bestaat niet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
kinderopvangtoeslag bestaat vanaf 1 januari 2007 op deze manier. Voor die tijd hete het tegemoedkoming kosten kinderopvang.
http://www.ouders.nl/mkopv2004-wetgeving.htm
ik heb nog nooit bewijsvoering op hoeven sturen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:26 schreef E.T. het volgende:
[..]
Die steekproef bestaat niet.
Iedereen moet het jaaroverzicht van de opvangorganisatie opsturen Ja, iedereen.
En daarna krijgt iedereen een definitieve berekening
Wijzigingen 'moet' je nog steeds tussentijds doorgeven, maar dat is om je definitieve berekening zo dicht mogelijk bij het voorschot te houden. Overigens is wat jij zegt ook helemaal niet logisch aangezien het belastbaar inkomen pas na de aangifte IB definitief is.
In 2005 kreeg ik ook al een aparte toeslag voor de opvang, in 2004 nog niet. In 2004 zat ie geloof ik nog bij de gewone aangifte inkomstenbelasting.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:14 schreef lily het volgende:
De kinderopvangtoeslag, zoals je die nu van de belastingdienst krijgt, bestaat pas sinds 1 januari 2007.
klopt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:22 schreef beefcake het volgende:
[..]
In 2005 kreeg ik ook al een aparte toeslag voor de opvang, in 2004 nog niet. In 2004 zat ie geloof ik nog bij de gewone aangifte inkomstenbelasting.
bij mij is 2007 net defiitief afgehandeld , 7 euro betalenquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:58 schreef lily het volgende:
Ik had in september al een mooie blauwe brief betreffende de kinderopvangtoeslag 2008 (we moesten 300 euro bijbetalen)
Dat gaat straks niet meer werken, de belastingdienst is bijna klaar met het koppelen van systemen en dan wordt de kinderopvangtoeslag automatisch toegekend volgens het loon wat je werkgever doorgeeft aan de belastingdienst. Maar dan krijg je ook gelijk niet teveel of te weinig, dat scheelt dan wel weer.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:35 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Die twee toeslagen zijn los van elkaar inderdaad.
Volgens mij berkend de belasting aan het eind van elk jaar op basis van jou aangifte of alles klopt.. Jij krijgt dan overal jaaropgaaf van die je in moet vullen.. Wij hebben alles hier stopgezet en onze salarissen heel hoog ingevuld zodat we niet meer hoeven terug te betalen.. We krijgen liever achteraf want dat terugbetalen ben ik helemaal zat!
Ja, want dat je in sommige gevallen 100 euro van je fulltime baan overhoudt geeft niks natuurlijkquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:53 schreef TheTemperTrap het volgende:
toeslag krijgen om kinderen op te vangen, wat een onzin.
Inderdaad, ik kreeg voor drie dagen in de week zo'n 950 (incl. reiskosten) netto per maand en drie dagen per week opvang kostte 880 euro per maand.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, want dat je in sommige gevallen 100 euro van je fulltime baan overhoudt geeft niks natuurlijk.
Juist wel, krijg je lekker veel geld van de belastingdienst en svbquote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:27 schreef TheTemperTrap het volgende:
had je maar niet zo'n paupert moeten zijn met je kinderen nemen.
Dit topic gaat niet over het wel of niet hebben van kinderen, waarom je ze hebt "genomen" als je ze toch niet kunt betalen en de belastingbetaler betaalt en nog meer van dat soort dooddoeners.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:27 schreef TheTemperTrap het volgende:
had je maar niet zo'n paupert moeten zijn met je kinderen nemen.
In termijnen misschien.. standaard is 23 termijnen..quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:42 schreef firestrike het volgende:
ik heb nu ook eindelijke de definitieve berekening binnen gekregen.
moet flink terug betalen![]()
mm dan zal 2009 ook niet veel beter worden dan, ben ik bangpff bommer
![]()
nu maar bedenken hoe ik dat terug moet betalen...
Ik kreeg hier 2007, 2008 en 2009 in 1 week in de brievenbus.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:16 schreef chacama het volgende:
Hier nog steeds duimendraaien voor de goedkeuring 2007. Hoe langer ze wachten hoe meer zorgen ik me maak. het is nu 5 maanden geleden dat ik de laatste opgaaf heb gedaan.
Dat heb ik ook gehad. Dat vond ik zo apart. Echt exact hetzelfde bedrag wat ik eerder moest terugbetalen ontving ik maanden later terug...quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:06 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Drie maanden geleden kreeg ik ineens weer een brief dat ik recht had op geld en de week erna moest ik datzelfde weer terug betalen.. Echt zoooo vaag!
Ja binnen, krijg niets maar hoef ook niets te betalen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:44 schreef chacama het volgende:
Brief voor de opgave 2009 binnen.... wie nog meer?
En nog steeds geen nieuws over 2007. Definitief 2008 ook nog niet binnen....
Ik heb 'm ook, 56 euro nog tegoed van henquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:18 schreef beefcake het volgende:
Ja ik heb de definitieve opgave voor 2009 ook al binnen en krijg 151 euro terug
Ja ik heb ook de 2009 gehad.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:44 schreef chacama het volgende:
Brief voor de opgave 2009 binnen.... wie nog meer?
En nog steeds geen nieuws over 2007. Definitief 2008 ook nog niet binnen....
Dan moet mijn ex dat bedrag terugbetalen. Lijkt me niet goed voor de verstandhoudingquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:22 schreef Vivi het volgende:
Wat zou er eiks gebeuren als je geen bezwaarschrift indient M@x?
Wow... Dat zou echt slecht zijn!quote:Op woensdag 1 september 2010 07:07 schreef m@x het volgende:
[..]
Dan moet mijn ex dat bedrag terugbetalen. Lijkt me niet goed voor de verstandhouding
Dat vroeg ik mij ook af... ik heb namelijk ook geen bericht gekregen dat ik iets moest doen/opsturen.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:02 schreef chacama het volgende:
@ Max vertraagd betekent bij de belastingdienst 5 jaar. Dus dan krijg je uiterlijk 2013 wat van ze te horen.
@Vivi, op 2007 ben ik ook nog steeds aan het wachten. Helaas geldt daar die vijf jaar ook voor. Dus ze moeten uiterlijk 2012 wat van ze laten horen. En dat zal het vast ook wel worden de belastingdienst kennende.
Ik moet ook kopiën maken. Al jaren... Ben niet anders gewend. Dus zal wel loslopen. Zo meteen alles invullen en dan kijken hoe snel ze het behandelen.
Degene die 2009 al binnen hebben, moeten jullie wel iets opsturen of ging dat op basis van de aanwezige gegevens bij de belastingdienst?
Ik heb niets op hoeven sturen, kreeg alleen de definitieve aanslag en verder nietsquote:Op woensdag 1 september 2010 11:02 schreef chacama het volgende:
Degene die 2009 al binnen hebben, moeten jullie wel iets opsturen of ging dat op basis van de aanwezige gegevens bij de belastingdienst?
Als het zo zou werken bij de BD dan zou het zo makkelijk zijn. Nee, wrs. krijg je een brief binnen met de mededeling dat er facturen ontbreken en of je die alsnog op wilt sturen. Dus nu even kopietjes opvragen zou geen luxe zijn. Wanneer ze dan nog steeds niet de gegeven hebben die zij (BD) wenselijk vind dat krijg je een brief met de woorden: als u de juiste gegevens niet verstrekt dan zijn wij genoodzaakt om uw toeslag op 0 te zetten en moet u het gehele bedrag terugbetalen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:58 schreef kaputwiehund het volgende:
mmh, eerste jaar en meteen gevraagd om de jaaropgave.![]()
Nu hebben wij zo'n heerlijke flexibel KDV dat geen jaaropgave verstrekt. Uiteraard kan ik nu niet alle nota's meer vinden en ik weet zeker dat een kopie opvragen tot een boel gezeik en vertraging gaat leiden. Ik heb nu maar de overige 10 nota's gekopieerd, van alle nota's een betalingsbewijs bijgevoegd en een keurig overzichtje bijgevoegd. Gelukkig zijn de ontbrekende nota's het reguliere vaste maandbedrag. Dus hopenlijk kom ik ermee weg. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel gevraagd om als ze het niet accepteren dat ze dan even contact met me opnemen voordat ik dadelijk meteen een afwijzing met acceptgiro in de bus heb.
Klopt. Dat is sinds 2006 verplicht voor de KDV om die te verstrekken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:15 schreef chacama het volgende:
[..]
En het feit dat je KDV geen opgave verstrekt is volgens mij een fout. Als ik me niet vergis is het wettelijk verplicht.
Ik krijg er alleen 1 van te voren, maar heb daar dus niks aan als er wijzigingen zijn, dus ik kan fijn ieder jaar alle rekeningen opsturenquote:Op zaterdag 4 september 2010 10:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
Klopt. Dat is sinds 2006 verplicht voor de KDV om die te verstrekken.
Klopt & misschien heeft hij/zij deze gehad.quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
Klopt. Dat is sinds 2006 verplicht voor de KDV om die te verstrekken.
geen idee, zal wel per organisatie verschillend zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:25 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Klopt & misschien heeft hij/zij deze gehad.
KDV is alleen niet verplicht hier ook nog een kopie van te sturen als deze 't orgineel kwijt is.
Ik had ook nog een vraagje, per 15 augustus is mijn dochtertje van KDV af.. wanneer krijg ik nu een jaaropgave?
Volgend jaar? of eerder? of helemaal niet?
Ik zal zo het wetgebeuren er even bij pakken als het rustig blijft hier op het werk.....quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:04 schreef kaputwiehund het volgende:
nope, geen jaaropgave gehad. Iemand zwart op wit van deze verplichting, want ik kan het zo gauw niet vinden.
Ik heb dus vanwege dit gezeik alles in eigen handen gehouden en ook niet automatisch betaald, zodat ik iig iedere maand keurig een rekening kreeg of herinnering als ik het weer eens vergatquote:Op zondag 5 september 2010 14:03 schreef SacreCoeur het volgende:
En om daarom bewaar ik ook altijd alle facturen.
Alles wat te maken heeft met de belastingdienst kan je maar beter bewaren.
Ik zit alleen nu met het probleem dat 't kindercentrum niet alle facturen opgestuurd heeft.
Om het nog maar wat apart te maken.
Dus nu wacht ik maar op de jaaropgave 2010, krijg ik deze niet dan stuur ik de begin nota.
't Overzicht van 2010 die ik in Januari gehad heb, geen idee of dit mag/kan.
Zo gebeurt het ook bij ons. Ideaal... ik heb de mailtjes met facturen ook allemaal in een apart map in mn mailbox.quote:Op zondag 5 september 2010 18:39 schreef Sjeen het volgende:
Dan is het bij ons goed geregeld, ik heb de jaaropgave begin 2010 gekregen (die heb ik op de binnenkant van de trapkastdeur geplakt, naast de afvalwijzer
We krijgen maandelijks de factuur per mail en als ik een nieuwe jaaropgave nodig heb, hoef ik maar te bellen
Nou er moet sowieso een dag tussen want anders kan 't belastingdiens programma op de pc het niet aanquote:Op donderdag 16 september 2010 16:13 schreef Keshet het volgende:
Ik heb even hulp nodig van de ervaringsdeskundigen.
Sinds half juli gaat E. naar een KDV.
In juli, augustus en september 2 dagen per week.
Vanaf 1 oktober 3 dagen per week.
Ik ben bezig om de kinderopvangtoeslag aan te vragen, met terugwerkende kracht.![]()
Kan ik dan het beste een aanvraag doen die per 16-07 ingaat en er dan meteen een wijziging overheen gooien dat het per oktober dus 1 dag per week meer wordt?
Of maak ik er dan meteen een rommeltje van?
het maakt voor de BD niet uit of het per maand klopt als het gemiddelde maar klopt. Jij weet dat ze vanaf oktober 3 dagen gaat. Dan kun je toch vanaf half juli berekenen tot eind december hoeveel het per maand is gemiddeld. Dat werkt voor jou en voor de BD een stuk makkelijker.quote:Op donderdag 16 september 2010 16:24 schreef Keshet het volgende:
Ja, het duurt iets van 2 maanden voor ik de eerste toeslag ontvang heb ik al begrepen.
Ik doe dan inderdaad wel eerst tot oktober en dan volgende week de rest. Dat programma kan zelf wel bedenken dat als de startdatum halverwege de maand is dat 't kind in kwestie dan die maand niet de volledige uren geweest is?
Mijn DigiD was verlopen. Ik moet dan een nieuwe aanvragen, maar omdat ik niet meer in de GBA ingeschreven sta, kan ik deze niet meer aanvragen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 09:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Kun je niet de wijziging doen via internet? dat deed ik altijd.
Véél minder urenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:51 schreef chacama het volgende:
Da's wel balen nikky. Soms werkt die automatisering alleen maar tegen je. De wijziging is om minder uren in te stellen of juist meer?
meteen vastzetten op een spaarrekening. Dan vang je in elk geval nog wat rente ook. Succes, ik ken het gevoel.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:21 schreef nikky het volgende:
[..]
Véél minder uren. Ik word altijd wat zenuwachtig als ik geld ontvang waar ik geen recht op heb
verzamelinkomen idd.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:02 schreef happyme28 het volgende:
Even een kick van dit topic. Ik heb 2 vragen:
1. Welk inkomen gebruik je nu voor de kinderopvangtoeslag?
Ik heb ons fiscaal inkomen genomen, maar mijn collega doet het verzamelinkomen (en die term kom ik nu ook tegen in de handleiding bij het invullen van een wijziging voor 2011 bij het berekenen van het toestingsinkomen). Het verzamelinkomen is dus na aftrek van de heffingskortingen (dus dat is flink lager - dus meer toeslag)
je kan het zelf wijzigen tot 1 april alleen het gebeurd ook automatisch aangezien de inkomens naast de IB worden gelegd.quote:2. Als dat klopt, hoe kunnen we dan alsnog terugkrijgen wat we in 2010 te weinig hebben gekregen?
Moet ik dan wachten op bericht van de BD of kan ik dit zelf alsnog invoeren als wijziging?
ywquote:Hopenlijk iemand die me kan helpen
je krijgt dan een herberekening zodra je verzamelinkomen dan bekend is.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:30 schreef happyme28 het volgende:
Dank je!
Ik vraag me dan alleen af hoe ik het verschil dan terugkrijg? Ik heb dus sinds april vorig jaar te weinig toeslag ontvangen, maar zou het zonde vinden om er nog 2 jaar op te moeten wachten.
Nu raak ik weer in verwarring. Als ik mijn aangifte inkomsten belasting doe, zie ik aan het eind 'Verzamelinkomen' staan. Als ik dan zie hoe ze aan die berekening zijn gekomen zie ik halverwege 'Af: Heffingskortingen' dus dan lijkt het of het verzamelinkomen het totale inkomen - heffingskortingen is.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:49 schreef kaputwiehund het volgende:
verzamelinkomen is voor heffingskortingen hoor. Het is de som van de belastbare inkomens uit box 1,2 en 3. Over je inkomen in een box wordt de belasting berekend en op de daaruit voortvloeiende belasting komen de voorheffingen, waaronder de heffingskortingen in mindering. Heffingskortingen hebben geen invloed op je verzamelinkomen.
Overigens wacht ik ook nog steeds op een definitieve beschikking van 2009.
studerend heb je ook nog een recht op toeslag.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:03 schreef Memmel het volgende:
KO toeslag is in principe voor studerende of werkende ouders.
Hoe zit dat wanneer een van de ouders stopt met werken om weer te gaan studeren. En de ander heeft gewoon inkomen uit arbeid. Heb je dan nog recht op toeslag of niet? Weet iemand dat toevallig?
Ja, in principe is het bruto loon, maar daar gaan dus nog het saldo van inkomsten (eigen woning forfait / WOZ waarde woning) en kosten uit eigen woning (de zogenaamde hypotheekrente aftrek) van af.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht dat de belasting gewoon met het brutoloon werkte? Is dat niet zo?
Nou ik hoor het wel van ze..
Ik ben nog studerend, zonder werk, en krijg kinderopvangtoeslag. En van de gemeente nog een extra bijdrage.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:03 schreef Memmel het volgende:
KO toeslag is in principe voor studerende of werkende ouders.
Hoe zit dat wanneer een van de ouders stopt met werken om weer te gaan studeren. En de ander heeft gewoon inkomen uit arbeid. Heb je dan nog recht op toeslag of niet? Weet iemand dat toevallig?
je kan het gewoon aanpassen tussentijds.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:51 schreef Ticootje het volgende:
Ja dat heb ik wel, maar ik dacht echt serieus dat het het loon was zonder de aftrekposten.. Dan heb ik dus weer teveel opgegeven.. Nou ja gelukkig rekenen ze het wel na.
zodra je ook werkend bent heb je recht op toeslag.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:58 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zag net dat een 'deeltijdstudent' geen recht heeft op kinderopvangtoeslag.
Maar hoe zit dat als je een deeltijdstudent bent en daarbij 24uur werkt (tegen salaris) als in stage.
Dan krijg je ook niets?
Probeer iemand hiermee te helpen, maar we komen er niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |