quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:42 schreef DeParo het volgende:
Wel een Zuid-Europeen nietwaar.
Ik vermoed een Spanjaard.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ik zou het iets verder naar het noorden opzoeken.
quote:
quote:Op maandag 17 mei 2010 15:51 schreef DeParo het volgende:
Volgens mij zat ik er niet zo ver naast qua tijd met Hendrik van Navarro naar aanleiding van zijn uiterlijk en de vragen. Ik denk niet dat het een Hollander zelf is maar gokje voor Gaspard de Coligny alhoewel ik niet de verbintenis ken met
de Oranjes behalve bondgenoten dan misschien.
Laatste is niet helemaal goed, had de vraag ook niet helemaal goed gesteld. Ik zocht eigenlijk naar de Bartholomeüsnacht. Maar ik had de vraag dan ook als volgt moeten formuleren:quote:Op maandag 17 mei 2010 16:19 schreef DeParo het volgende:
1. Gaspar de Coligny
2. Hugenoot oftewel Protestant.
3. Hugenotenoorlogen.
4. Verzwakking van de Hugenoten denk ik die daarna sterk verloren in de weer volgende oorlog.
Netjes, overigens patstelling is goedquote:Op maandag 17 mei 2010 16:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
1. Welke oorlog is dit? De oorlog van 1812
2. Welke gebeurtenis en wanneer? Het verbranden van de publieke gebouwen in Washington o.a. het witte huis
3. Wie won er? Het was een patstelling, maar iedere Amerikaan zal waarschijnlijk zeggen dat ze hem gewonnen hebben.
4. Met welk vredesverdrag eindigde het? Verdrag van Gent
Je antwoord is (uiteraard!) goedquote:Op maandag 17 mei 2010 16:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
1. Welke oorlog is dit? De oorlog van 1812
2. Welke gebeurtenis en wanneer? Het verbranden van de publieke gebouwen in Washington o.a. het witte huis
3. Wie won er? Het was een patstelling, maar iedere Amerikaan zal waarschijnlijk zeggen dat ze hem gewonnen hebben.
4. Met welk vredesverdrag eindigde het? Verdrag van Gent
1)Fernao de Magalhaesquote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:16 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]
1) Wie is dit?
2) Waar is hij bekend mee geworden en wanneer heeft hij dit gedaan?
3) Wie heeft dit werkelijk gedaan? (Twee antwoorden mogelijk ik wil ze allebei horen.)
4) Wat waren de politieke gevolgen van zijn daad en welk verdrag in welk jaar volgde hier uit?
Haha dat klopt ja.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:16 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Je antwoord is (uiteraard!) goed, maar eigenlijk was het nog niet gedaan met dit verdrag in 1814. Tot eind januari 1815 werd er hevig gevochten in New Orleans (merk op hoe zuidelijk!), omdat het nieuws omtrent het verdrag hen gewoon nog niet bereikt had.
Alles goed, maar bij 3), hoort er nog een tweede antwoord en dan zijn we compleet en 4 iets uitgebreider.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:30 schreef Ericr het volgende:
[..]
1)Fernao de Magalhaes
2) Reis om de wereld (niet in 80 dagen), 1519 t/m 1522
3) wat bedoel je met die vraag? Dat Elcano eigenlijk de reis voltooide na de dood van Magelhaes?
4) Verdrag van Zaragoza, 1529.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |