Mijn stiefvader helpt ze wel. Hij heeft de laatste keer een rollator voor zijn moeder mee genomen en wel eens medicijnen mee genomen die ze daar niet hadden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:50 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ja goed, sommige culturen zijn gastvriendelijker. Maar mijn familie is dat ook absoluut, het is ook nooit een probleem om mee te eten of te blijven slapen ofzo, er is gewoon een verschil tussen ons omdat zij de enige tak zijn die niet naar NL zijn gegaan toendertijd.
En ik denk dat het cultuurverschil ook parten speelt, Egyptenaren zijn anders dan Surinamers.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:00 schreef Thrust het volgende:
De kloof word na mate de jaren alleen maar groter, onder andere levensstijl
Als zij hier al 30 jaar wonen is dat ook niet zo verwonderlijk. Ook al zijn het Surinamers, zij zijn wel wat vernederlandst natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:02 schreef Tegan het volgende:
Maar het rare is dat mijn familie in NL wel heel anders zijn. En ook nog wel echte Surinamers hoor.
Zover ik weet, bestaat er niet echt een Surinamer (op de bosjes mannen na) is een mengeling van verschillende rassen.... eigenlijk net als hierquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En ik denk dat het cultuurverschil ook parten speelt, Egyptenaren zijn anders dan Surinamers.
Ja maar dat gastvrije is echt nog Surinaams en niet Nederlands, misschien ook een deel van zo dankbaar zijn voor 'rijkdom' dat ze nog gastvrijer zijn geworden, terwijl mijn familie in Suriname zich ontzettend arm/zielig/benadeeld voelt (terwijl ze tegelijk ook minder kosten hebben natuurlijk).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als zij hier al 30 jaar wonen is dat ook niet zo verwonderlijk. Ook al zijn het Surinamers, zij zijn wel wat vernederlandst natuurlijk.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:06 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ja maar dat gastvrije is echt nog Surinaams en niet Nederlands, misschien ook een deel van zo dankbaar zijn voor 'rijkdom' dat ze nog gastvrijer zijn geworden, terwijl mijn familie in Suriname zich ontzettend arm/zielig/benadeeld voelt (terwijl ze tegelijk ook minder kosten hebben natuurlijk).
In Suriname woonden alleen (bos)negers, er zijn toen allerlei rassen naartoe gehaald om op het land te werken als slaven, daardoor wonen er Indiërs (mijn voorouders), Chinezen, Javanen, Creolen zijn kinderen van de oorspronkelijke negers dacht ik. Maar mijn familie is dus niet echt een mengeling van rassen... Net als weinig Surinamers hoor. Er wonen enkel veel verschillende rassen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:05 schreef Thrust het volgende:
[..]
Zover ik weet, bestaat er niet echt een Surinamer (op de bosjes mannen na) is een mengeling van verschillende rassen.... eigenlijk net als hier
Zal het wel zien van de zomer, ben uitgenodigd door een maat van mequote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:08 schreef Tegan het volgende:
[..]
In Suriname woonden alleen (bos)negers, er zijn toen allerlei rassen naartoe gehaald om op het land te werken als slaven, daardoor wonen er Indiërs (mijn voorouders), Chinezen, Javanen, Creolen zijn kinderen van de oorspronkelijke negers dacht ik. Maar mijn familie is dus niet echt een mengeling van rassen... Net als weinig Surinamers hoor. Er wonen enkel veel verschillende rassen.
ik pas wel in je koffer toch?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:10 schreef Thrust het volgende:
[..]
Zal het wel zien van de zomer, ben uitgenodigd door een maat van me
denk het wel, klein maar fijn was het tochquote:
Als het goed is alleen wat relaxen, maar heb al hints gehoord over een verbouwing, heb zo'n vermoeden dat er ook wat geklust gaat wordenquote:
Dat niet, maar wel heel vrolijkquote:
Geen idee. Ik draai toch alleen maar Japanse technoquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zenden ze daar tegenwoordig ook al Japanse popmuziek op uit?
Dat van zaterdag was fijn!quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:13 schreef MissMSX het volgende:
Geen idee. Ik draai toch alleen maar Japanse techno
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |