Dat zou je denken idd, maar nee, dat is niet zo hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:20 schreef Amos_ het volgende:
Ben er oprecht benieuwd naar, want als ik mensen hier zo zie klagen over de medische wereldDan zou je denken dat ze zelf nooooooooooit naar een dokter gaan of iets.
Dat zeg ik, soms is BigPharma een uitkomstquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:23 schreef Amos_ het volgende:
Dat noemen ze, volgens mijn woordenboek, hypocriet
Hoeveel van de winst word er volgens jouw gebruikt voor ontwikkelen van nieuwe geneesmiddelen?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:44 schreef Amos_ het volgende:
Nou, echt duidelijk die intenties
Wat een belachelijke stelling om meteen te zeggen dat men omgekocht is. En ja, ook al is het een geneesmiddelenbranche, ook dat zijn bedrijven die winst MOETEN maken om bestaansrecht te hebben. Een failliete farmaceut kan weinig medicijnen ontwikkelen, nietwaar?
over het algemeen tussen de 25-45% wordt gebruikt voor R&Dquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:47 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Hoeveel van de winst word er volgens jouw gebruikt voor ontwikkelen van nieuwe geneesmiddelen?
Hoeveel echt nieuwe geneesmiddelen komen er jaarlijks op de markt ?
Daarom krijgen ze ook een boete, en je draaft weer door, dit zegt helemaal niks over de wel/niet werkzaamheid van het product an sich, enkel over de bedenkelijke marketing die ze gebruiken. Beetje zoals unilever doet met hun yunomi website, is ook alleen maar product-placing etc. En die troep is al hal helemaal niet gezond.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Omkoperij dus.
[..]
Het heeft dus NIETS met gezondheid te maken maar alles met woekerwinsten.
[..]
Beinvloeding beïnvloeding.
[..]
Nee natuurlijk niet. Wij mogen natuurlijk niet weten wat rechtstreeks ingespoten wordt.
[..]
Duidelijk lijkt me wat de intentie zijn van dit soort bedrijven.
Je leuk een boete waar men hun reet me afveegt. Het decimatie-project is toch doorgevoerd en ACHTERAF komt men er achter dat er niet zo netjes gehandeld wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:42 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Daarom krijgen ze ook een boete, en je draaft weer door, dit zegt helemaal niks over de wel/niet werkzaamheid van het product an sich, enkel over de bedenkelijke marketing die ze gebruiken. Beetje zoals unilever doet met hun yunomi website, is ook alleen maar product-placing etc. En die troep is al hal helemaal niet gezond.
Heb je n bron ? Ik kom niet veel verder dan 10-15%.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:53 schreef Re het volgende:
[..]
over het algemeen tussen de 25-45% wordt gebruikt voor R&D
men moet niet vergeten dat al je over het algemeen 10-12 jaar onderzoek moet doen voordat je een product op de markt kan krijgen en het slagingspercentage is ongeveer 0,01% (van de 10.000 onderzochte nieuwe moleculen komt er 1 op de markt). Aangezien een patent 20 jaar geldig is kun je nog 8 jaar proberen te verdienen op je product waarbij het break-even punt ongeveer na 4 jaar op de markt ligt.
quote:The prices drug companies charge have little relationship to the costs of making the drugs and could be cut dramatically without coming anywhere close to threatening R&D.
Second, the pharmaceutical industry is not especially innovative. As hard as it is to believe, only a handful of truly important drugs have been brought to market in recent years, and they were mostly based on taxpayer-funded research at academic institutions, small biotechnology companies, or the National Institutes of Health (NIH).
Over the past two decades the pharmaceutical industry has moved very far from its original high purpose of discovering and producing useful new drugs. Now primarily a marketing machine to sell drugs of dubious benefit, this industry uses its wealth and power to co-opt every institution that might stand in its way, including the US Congress, the FDA, academic medical centers, and the medical profession itself. (Most of its marketing efforts are focused on influencing doctors, since they must write the prescriptions.)
http://www.nybooks.com/articles/17244
Oude cijfers, maar is dat nu ineens zoveel meer geworden ? Of minder?quote:Drug industry expenditures for research and development, while large, were consistently far less than profits. For the top ten companies, they amounted to only 11 percent of sales in 1990, rising slightly to 14 percent in 2000.
quote:04 February 2010
GlaxoSmithKline (GSK) and Pfizer are both following AstraZeneca's lead in cutting their research and development budgets.
http://www.rsc.org/chemistryworld/News/2010/February/04021001.asp
Ik mis nog wel de link tussen marketing en de inhoud van een medicijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je leuk een boete waar men hun reet me afveegt. Het decimatie-project is toch doorgevoerd en ACHTERAF komt men er achter dat er niet zo netjes gehandeld wordt.
Maar het is dus wel gekocht !?! BigPharma heeft gecashed.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:45 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik mis nog wel de link tussen marketing en de inhoud van een medicijn.
"Hun marketing is kut dus hun medicijn is ook kut en gaat ons doodmaken"
Hadden ze het wel effectiever moeten verspreiden, ik heb geen shot gehad.
Nou poepoe, er wordt geld verdiendquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar het is dus wel gekocht !?! BigPharma heeft gecashed.
ok ff gekeken naar de jaarcijfers van een paar farmaceuten (gewoon op te vragen zie bijv gsk, sanofi-aventis, novartis etc.), R&D komt idd op 15-20% uit op totale revenue. Marketing zit op 20-25%quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:41 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Heb je n bron ? Ik kom niet veel verder dan 10-15%.
[..]
[..]
Oude cijfers, maar is dat nu ineens zoveel meer geworden ? Of minder?
[..]
In meerdere docus wordt steevast aangekaart dat marketing/reclame een tienvoud meer tot zijn beschikking heeft dan research.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:04 schreef Re het volgende:
[..]
ok ff gekeken naar de jaarcijfers van een paar farmaceuten (gewoon op te vragen zie bijv gsk, sanofi-aventis, novartis etc.), R&D komt idd op 15-20% uit op totale revenue. Sales zit op 20-25%
En dan is er ook nog geld dat via sponsors/particulieren binnenkomt voor onderzoek, dat niet op de bedrijfsbalans staat.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
In meerdere docus wordt steevast aangekaart dat marketing/reclame een tienvoud meer tot zijn beschikking heeft dan research.
Sorry, ik ben te gedrogeerd/brainwashed voor de waarheidquote:Doe die oogkleppen af.!
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
In meerdere docus wordt steevast aangekaart dat marketing/reclame een tienvoud meer tot zijn beschikking heeft dan research.
Doe die oogkleppen af.!
wat dacht je van GEEN geldquote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:11 schreef Lavenderr het volgende:
Ik merk hier weleens dat sommige users van Big Pharma een charitatieve instelling willen maken. Zou de kritiek dan verstommen?
Maar dan is er dus ook minder geld om nieuwe medicijnen te ontwikkelen.
Zonder geld gaat het heel snel ophouden jaquote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:12 schreef Re het volgende:
[..]
wat dacht je van GEEN geld
zodra mensen niet meer beter willen worden zal pharma verdwijnen...
Ik ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zonder geld gaat het heel snel ophouden jaIk ben benieuwd wat mensen die dat lijken te willen als alternatief zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |