Hoe lang is laten huilen bij jou? Ik vind het ook supermoeilijk hoor, ik zet, als het nodig is, de babyfoon even uit en ga iets doen (stofzuigen, aardappels schillen, maakt niet uit wat), zodat ik mijn gedachten even ergens anders bij heb. Dat werkt voor mij goed. Ondertussen duren die 10 min úúren hoor, maar t is vol te houden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:40 schreef Annie1980 het volgende:
Dank voor de reacties, en inderdaad Books, na een half jaar zou je een beetje moeten gaan afbouwen met het inbakeren. Aangezien Emma ineens ontzettend aan het omdraaien is geslagen, wil ik hier dus echt wel mee gaan beginnen.
Dat ze iets vaker wakker is, is op zich niet zo heel erg. Alleen ben ik erachter gekomen dat ik Emma moeilijk kan laten huilen, ik ben een alleenstaande mama en heb niet iemand die me aan de haren terug trekt als ik weer eens op sta om mijn kind te troosten. En ik moet zeggen, ik voel me er best goed bij dat ALS ik het kan, ik naar haar toe ga. Soms kan ik haar wel laten gaan maar dat duurt nooit te langfoutje van mij denk ik.
Maar inderdaad, slaapzak, met mauwtjes, misschien dat dat haar wel een beetje helpt, ik ga er vanmiddag toch maar eens een aanschaffen.
Alles gaan we maar weer eens proberen!
thanks.
Dat is misschien hier wel een goed plan, Rienk maait ook altijd zo met zn armen..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:36 schreef Linda2205 het volgende:
Ik geloof dat Vicky Tess in een slaapzakje met langen mouwen deed en dan de mouwen vastspelde. Misschien is dat nog een tussenoplossing?
Inbakeren hebben we geprobeerd, maar dan schreeuwt hij moord en brand..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:09 schreef Linda2205 het volgende:
bij het inbakeren liggen de armpjes ook op de buik, vandaar dat ik dat dacht. Laten we even op Vicky wachten
Je weet dat er verschillende manieren van inbakeren zijn? Wat je zou kunnen proberen om te kijken of t iets voor jullie is, is inbakeren in een hydrofielluier. Dat hebben wij helemaal in t begin ook gedaan. Toen we merkten dat dat resultaat had, hebben we een puckababy aangeschaft. Je hebt ook inbakerdoeken (swaddle me bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:08 schreef Vlindur het volgende:
Hm.. Rienk slaapt *altijd* met zn armen naast zn hoofd, die wordt vast niet vrolijk als ik ze op buikhoogte vastspeld.. Eerst maar eens een slaapzak met lange mouwen aanschaffenMisschien scheelt alleen dat al een berg
Hij is nog geen drie weken..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:33 schreef Moonah het volgende:
Vlindur, Rienk is toch nog maar heel klein (jong)?
Waarschijnlijk zijn die slaapzakken dan erg groot hoor, ook in de kleinste maat.
Wat ik bij een vriendin heb gezien:
Vouw een hydrofielluier in een driehoek. Leg de lange kant onder de schouders. De punten haal je onder de armen door, richting buik. Dan sla je ze over de armen heen onder de rug. Zo'n kleintje heeft nog niet genoeg kracht in zijn armen om zich daaruit los te wurmen.
Is een veilige manier van bakeren bij maaiende armpjes.
Oh super! Vanavond eens proberenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:02 schreef Vicky het volgende:
Vlindur, ik heb destijds voor Linda gemaakt. Misschien heb je er wat aan. Je kan het 2e gedeelte weglaten eventueel.
Dat magquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:15 schreef Vicky het volgende:
Mocht je willen, kan ik ook eventueel nog wel een filmpje maken met een schuingevouwen hydrofiel, zoals Moonah zegt.
Ik weet het, maar ik vind het veels te duur! ik zoek nieuw een minstens 40 euro goedkopere oplossingquote:Op maandag 17 mei 2010 18:00 schreef McLaura het volgende:
Die heeft Thijs, Vlindur. Is een 4seizoenenzak
Ik maak de mouwen van Tess vast aan de slaapzak zelf. We hebben het geprobeerd met handen los maar dat is nog steeds een regelrecht drama. Handen liggen dus nog steeds vast. Tess draait gemakkelijk van buik naar rug en weer terug.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:47 schreef Twinkly het volgende:
Rienk! Zo schattig![]()
![]()
Wat hier werkte was een slaapzak met dikke gevulde mouwen zodat de armen te zwaar worden om te bewegen.
Vicky maakt bij Tess geloof ik ook nog de mouwen aan het matrasje vast met veiligheidsspelden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |