Heb geen zin om mijn mobieltje elke keer uit mijn zak te vissen als ik wil weten hoe laat het is.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 03:37 schreef hexenwind het volgende:
Wie draagt er in godsnaam nog een horloge anno 2010. Zo volkomen overbodig.
Nee man, deze juist nietquote:Op dinsdag 5 januari 2010 03:58 schreef captainkid het volgende:
[..]
Geen fan van. Ziet er uit als een kermis ding
Ik heb wat op horloge forums rond gekeken maar daar lijkt het wel of de helft met horloges van boven de ¤500 rond loopt. En vervolgens maar blijven herhalen dat zo'n horloge wel nodig is want wijkt maar af 1 seconde per week, gaat nooit stuk, etc.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 04:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik las eerst een interview van een horlogeverkoper voor de rijkste der aarde, die droeg zelf een swatch van een paar tientjes. Zijn klanten kochten die horloges toch niet om te weten hoe laat het was.
Heb ik ook altijd! Ben ik te laat, omdat mijn horloge een seconde achter liep!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 04:15 schreef captainkid het volgende:
[..]
Ik heb wat op horloge forums rond gekeken maar daar lijkt het wel of de helft met horloges van boven de ¤500 rond loopt. En vervolgens maar blijven herhalen dat zo'n horloge wel nodig is want wijkt maar af 1 seconde per week, gaat nooit stuk, etc.
Gaat natuurlijk gewoon om een duur horloge te willen hebben.
Breitlingquote:Op dinsdag 5 januari 2010 03:33 schreef kensei het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind zoiets wel iets hebben, alleen iets buiten je budget denk ik.
Draag zelf alleen nooit een horloge, ik ga me er altijd aan irriteren en hem overal af doen
Ach, wees eerlijk. Als man kun je nu eenmaal niet zoveel sieraden dragen als de dames (bepaalde types als Liberace uitgezonderd). Dus kun je best een duur horloge kopen. Als ik optel wat mijn vrouw in haar sieradenlaatje heeft liggen dan is mijn horloge (Hugo Boss) helemaal zo duur nog niet, en ik draag 'm bijna elke dag. Dus in perspectief valt het allemaal best mee.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 04:15 schreef captainkid het volgende:
Gaat natuurlijk gewoon om een duur horloge te willen hebben.
Sorry, maar wat een faal verkoper! Dan heb je echt geen liefde voor het vak. Horloges zijn gewoon prachtige, zeer ingewikkelde machientjes. Ik vind ze fascinerend en echt vet mooi. Niet om te pimpen, maar gewoon omdat ze geniaal zijn. Als je als horloge verkoper met een Swatch van een paar tientjes loopt, heb je er echt geen zak van begrepenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 04:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik las eerst een interview van een horlogeverkoper voor de rijkste der aarde, die droeg zelf een swatch van een paar tientjes. Zijn klanten kochten die horloges toch niet om te weten hoe laat het was.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:44 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Breitling![]()
Da's alleen voor voertballers, john de wolf types en travolta.
Een Patek Philippe, laat je tenminste zien dat je naast geld ook over smaak beschikt.
[ afbeelding ]
Schitterende horloges, echt technische kunstwerkjes, maar helaas voor de niet stinkend rijke onder ons onbetaalbaar. Ik wil best 4 a 500 euro neertellen voor een horloge omdat ik het vaak draag, maar meer dan dat is het mij niet waard.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:55 schreef Qebbel het volgende:
[..]
![]()
Breitling. Maar ik wil toch ooit eindigen met deze als ik een ouder vrouwtje ben
Of young and rich
[ afbeelding ]
Ik hoop op de loterijquote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:08 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Schitterende horloges, echt technische kunstwerkjes, maar helaas voor de niet stinkend rijke onder ons onbetaalbaar. Ik wil best 4 a 500 euro neertellen voor een horloge omdat ik het vaak draag, maar meer dan dat is het mij niet waard.
De 5002 ?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:44 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Breitling![]()
Een Patek Philippe, laat je tenminste zien dat je naast geld ook over smaak beschikt.
[ afbeelding ]
Yep! Een medeliefhebber.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:10 schreef Blue_note het volgende:
[..]
De 5002 ?
Gaat wel hard off-topic zo.
Dat is ook wel een fractie duurder dan een Breitling.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:44 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Breitling![]()
[ afbeelding ]
Patekquote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:44 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Breitling![]()
[ afbeelding ]
De PP5002, ook wel de Sky Moon Tourbillon, is slechts in een zeer beperkte oplage gemaakt en de listprice ligt zo rond de ¤1.000.000,-quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:08 schreef Blue_note het volgende:Prachtige klok.
De achterkant ook, prachtig.
Heb ooit iemand hem zien dragen in het echt, maar twijfel nog steeds of het geen kopie was.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:13 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Patek![]()
Kost hetzelfde als een nieuwe BMW, maar dan heb je ook wat![]()
[ afbeelding ]
Naja, een BMW daalt in prijs over de jaren, een Patek nietquote:
Mooi ding. Want mag ie kosten.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:36 schreef ForumGek het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien technisch minder speciaal, maar prachtig (eenvoudig) ontwerp. Het horloge is helemaal rond en de band zit aan de onderkant vast. De glasplaat is er als het waren van bovenop op gelegd, dus volledig glas aan de bovenkant.
Vind je dat echt mooi, of is het het duurste horloge dat je kon vinden? Ik vind het namelijk echt iets voor kermisexploitanten, souteneurs en mensen met een goedlopende friettent.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 03:33 schreef kensei het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind zoiets wel iets hebben, alleen iets buiten je budget denk ik.
Draag zelf alleen nooit een horloge, ik ga me er altijd aan irriteren en hem overal af doen
Yep I knowquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:57 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Naja, een BMW daalt in prijs over de jaren, een Patek nietNadeel is wel dat je hem voor de verzekering in een kluis moet bewaren in je huis, en alleen een gecertificeerde kluis mag hebben. Je moet dus een complete kluis aanschaffen voor als je het horloge niet om hebt
Anyway, beetje offtopic dit![]()
TS, heb je al eens gekeken naar horloges van bijvoorbeeld Tissot?
Hee!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:04 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
Vind je dat echt mooi, of is het het duurste horloge dat je kon vinden? Ik vind het namelijk echt iets voor kermisexploitanten, souteneurs en mensen met een goedlopende friettent.
Ja wel leuk spul maar net boven de prijs die ik wil betalen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:53 schreef matthisl het volgende:
Dude, U-Boat:
Ja en ik kijk net even weer, geen slechte tip. Zit helaas net niks tussen. Ik kijk op Ebay trouwens, krijg je meer voor je geld.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:57 schreef PierreTT het volgende:
TS, heb je al eens gekeken naar horloges van bijvoorbeeld Tissot?
Hoeft niet perse zo een te zijn, eentje van het formaat hotellocker is ook al goed genoeg, iets groterquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:04 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Yep I know.
Bijv
[ afbeelding ]
![]()
Zo kan je wel een poos je verzameling uitbreiden. Nadat je de loterij hebt gewonnen, of toevallig wel capabel bent enorm veel poen te verdienen. Maar ik denk dat de meeste mensen die zo'n klok kunnen betalen sowieso wel al een kluis in hun huis hebben..
Oh noes ik heb een andere smaak dan jijquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:04 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
Vind je dat echt mooi, of is het het duurste horloge dat je kon vinden? Ik vind het namelijk echt iets voor kermisexploitanten, souteneurs en mensen met een goedlopende friettent.
Ik vind een man met een klein horloge echtquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:17 schreef Blue_note het volgende:
Hoe groet zijn die horloges in doorsnee TS?
Ze lijken mij erg groot, dat kan mooi zijn, maar dat moet je wel staan.
Ligt natuurlijk ook aan je pols. Als je niet al te dikke polsen hebt is zo'n grote knoepert geen gezicht. Ook is het soort horloge van invloed: een sportief horloge mag best wel wat groter zijn, maar een zogenaamd 'dresswatch' hoort dan weer wat ingetogener te zijn. Daarnaast draag je een horloge voor jezelf en niet voor een ander.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:24 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ik vind een man met een klein horloge echt. Mannen horen een beetje stoere, aanwezige klok om hun pols te hebben. Niet zo'n wijvending.
Ik vind die horloges van ts wel mooi voor mannen hoor.
Zo eentje waar je overhemd/trui achte rblijft haken dusquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:30 schreef Blue_note het volgende:
Ik vind een te klein horloge ook niet mooi...Maar er is wel nogal een verschil tussen een doorsnede van 4cm of 7cm zeg maar....
43 mm zijn ze alle drie, groter moet het ook niet zijn eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:17 schreef Blue_note het volgende:
Hoe groet zijn die horloges in doorsnee TS?
Ze lijken mij erg groot, dat kan mooi zijn, maar dat moet je wel staan.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:37 schreef captainkid het volgende:
[..]
43 mm zijn ze alle drie, groter moet het ook niet zijn eigenlijk.
Die Aviator is wel leuk, en kost maar ¤50 op Ebay.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:19 schreef StateOfMind het volgende:
Kijk anders ook een bij de Seiko 5 serie. Die zitten ook rond jouw budget en het zijn mechanische horloges.
www.monsterwatches.nl is een betrouwbare Seiko handelaar.
Ja maar die is echt perfect voor mannen qua maat idd. Ik vind dat een horloge voor mannen bijna altijd zo'n maat moet hebben. Maar ben het er wel mee eens dat dat ook van de gelegenheid af kan hangen. Ik heb trouwens een mini polsje maar wel een grote mannenknoepert omquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk ook aan je pols. Als je niet al te dikke polsen hebt is zo'n grote knoepert geen gezicht. Ook is het soort horloge van invloed: een sportief horloge mag best wel wat groter zijn, maar een zogenaamd 'dresswatch' hoort dan weer wat ingetogener te zijn. Daarnaast draag je een horloge voor jezelf en niet voor een ander.
Overigens is dit 1 van mijn horloges:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
40mm in doorsnede, 10mm hoog. Groot zat voor dit soort horloges (en voor mijn pols).
Keuze = gemaaktquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:53 schreef captainkid het volgende:
Edit
Nieuwe gevonden:
[ afbeelding ]
Keuze wordt er niet makkelijker op![]()
'quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:29 schreef JackGotti het volgende:
Vandaag weer een nieuwe gekocht.
Ik had een Davis
[ afbeelding ]
En nu weer een nieuwe Davis gekocht
[ afbeelding ]
Verder ben ik fan van afwijkende modellen, zoals de 2 die hier al staan.
De eerste is mechanisch, dus elke 2 dagen opwinden.
De 2e is kinetisch, dus doormiddel van mijn pols/arm beweging wind je die op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |