Jah, ik kan nogsteeds niet helemaal aan het idee wennenquote:
Mjah maar dat hoeft zij niet te wetenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:45 schreef druppelkut het volgende:
Oh, en als mannen geen porno kijken zijn ze volgens mij niet gezond
10% zuiniger rijden en een uur langer opschrijven is alsnog duurder voor de baasquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:49 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nou dat doe ik ook. Ik rijd rustig en bewust, wat er toe leidt dat ik als zaterdagbeunhaas structureel 10 tot 15% zuiniger rijd dan de vaste chauffeur op de betreffende auto. Dat scheelt de baas een hoop centen. Verder vul ik netjes mijn uren in zoals ik ze ook daadwerkelijk gedraaid heb. Een kwartiertje lossen en een kwartiertje koffie zuipen bij de klant streep ik dus niet aan als een kwartiertje wachten en dan een kwartiertje lossen. Verder zorg ik dat ik de boel weer netjes heel en compleet terug op de dam zet, en behandel ik de boel zoals ik zou doen als het van mezelf was. Binnen die grenzen doe ik wat ik kan om e.e.a. zo snel mogelijk te laten verlopen. Ook als dat betekent dat ik dus de rit een beetje omgooi, een hoop kilometers (en dus rijuren) uitspaar, en dus mezelf qua uren wat in de vingers snijdt. En ik denk dat je als transportondernemer niet heel veel meer dan dat van je chauffeurs verwachten kunt
Dat heet jatten van je personeel. De enige afspraak die wij hebben is dat van ieder vol uur wachten het laatste kwartier gestreept wordt in het kader van 'je zit immers dat volle uur koffie te zuipen'. Nouja, vrede mee, zo is het eigenlijk ook. Maar die tijd dat ik wat voor de baas aan het doen ben, als in laden of lossen, krijg ik netjes betaaldquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja hoor, van ons werd verwacht dat wij laden en lossen gedeeltelijk als rust registreerden.We deden immers niks.
Ik heb ooit eens op mijn kop gekregen dat ik in Schiedam 49 minuten stil had gestaan en toen pas ben gaan rijden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja hoor, van ons werd verwacht dat wij laden en lossen gedeeltelijk als rust registreerden.We deden immers niks.
Ik blijf er bij dat het minutenwerk is, op die paarhonderd km op een zaterdag scheelt dat écht geen vol uur. Zeker niet met een klant of 5, 6. En dan laat mij maar lekker 10% zuiniger rijdenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
10% zuiniger rijden en een uur langer opschrijven is alsnog duurder voor de baas
Maar het is maar net hoe je het bekijkt inderdaad. Personeel zijn nooit 100% engeltjes. Als ik later een bedrijf heb met 100 man in dienst waarvan er 50 jouw weg volgen en 50 mijn weg, dan kan ik al geen beter personeel dromen denk ik
Zulke lui moet je eens een dagje meenemen. Zo heb ik mijn baas ook al eens een dagje meegenomen, zo van, nou kom dan maar eens kijken hoe het werkelijk gaat als je het er niet mee eens bentquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:55 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens op mijn kop gekregen dat ik in Schiedam 49 minuten stil had gestaan en toen pas ben gaan rijden.
Alsof die containers vanzelf gewisseld zijn in die 49 minuten
Ben daar aangekomen, containers gewisseld en 49 minuten later weer gaan rijden. Ik kreeg dat niet in z'n hoofd.
Staat anders gewoon in de CAO dat je pauzes onbetaald zijn. Je zou als chauffeur de ballen moeten hebben om dat ook gewoon zo op te schrijven. En dan heb ik het niet over 3 minuten waarin je ff gauw een bak pleuâh naar binnen gooit, maar over een kwartiertje koffieleuten met de collega'squote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:58 schreef Barcaconia het volgende:
Tja, zo heb ik ook ooit bij een baas gezeten waar ik van mijn eerste collega geleerd heb dat je van het dock naar de parkeerplaats onder de 2kmpu moet rijden omdat de tacho dan niets registreert. Anders analyseren ze 's avonds je schijven en krijg je de koffieminuten niet betaald.
Daar heb ik niet lang gewerkt.
Stomme is dat hij 12 jaar chauffeur was daar. En toen planner is geworden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zulke lui moet je eens een dagje meenemen. Zo heb ik mijn baas ook al eens een dagje meegenomen, zo van, nou kom dan maar eens kijken hoe het werkelijk gaat als je het er niet mee eens bentEn mooi dat ik gelijk kreeg
Ik heb het over even uit het dock, je auto op de parkeerplaats, even naar binnen voor een bak koffie en weer naar buiten. 3/4 minuten hooguit. Pauzes werden uiteraard gewoon afgetrokken.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 01:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Staat anders gewoon in de CAO dat je pauzes onbetaald zijn. Je zou als chauffeur de ballen moeten hebben om dat ook gewoon zo op te schrijven. En dan heb ik het niet over 3 minuten waarin je ff gauw een bak pleuâh naar binnen gooit, maar over een kwartiertje koffieleuten met de collega's
Edit: poh, bedtijd. Truste heren & dame![]()
Ja, daar ken ik toch helemaal niemand.quote:
En die ene keer dat je het probeerde was het niet toevallig ook slecht weer, files, ongelukken, verdwaalde dakduiven die te lang blijven staan bij het stoplicht, en noem maar op? Want die rit waar ik het over had is ook bijna 700km, maar aan 1 streep. En in principe doet een groter aantal adressen de behaalde winst juist tenietquote:Op dinsdag 5 januari 2010 03:58 schreef LoempiaLiza het volgende:
Over dat 80/90 rijden, ik heb dinsdags normaal een rit waarbij ik eerst vanuit Apeldoorn naar A'foort/H'wijk/Putten ga, dan in Alphen a/d Rijn laden voor A'doorn/A'doorn/Deventer/Meppel/Wolvega/Drachten, dan is 90 rijden het verschil tussen 9,5 rij-uren of 10,5. Een keer raden hoe hard ik rijd, het is trouwens een 600-650km met allemaal bekende adressen waarbij ik in Alphen nog wel eens een uur sta te laden. Heb het met toestemming uitgeprobeerd, dus het scheelt gewoon echt een rij-uur.
Kun jij niet gewoon wegblijven uit dit topic?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:47 schreef Wupppie het volgende:
maar de gemiddelde domme vrachtwagenchauffeur denkt natuurlijk van wel.
Kom maar eens een dagje mee, kijken of de gemiddelde chauffeur zo dom isquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:47 schreef Wupppie het volgende:
maar de gemiddelde domme vrachtwagenchauffeur denkt natuurlijk van wel.
Er zijn wel een paar gevalletjes meer gebeurd vandaagquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:19 schreef TommyGun het volgende:
Spareribs op de A67 Geldrophttp://www.nu.nl/binnenla(...)veel-ongelukken.html
Het belangrijkste is toch wel dat ze de weg volgen en niet zomaar afslaan waar helemaal geen bocht is.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
10% zuiniger rijden en een uur langer opschrijven is alsnog duurder voor de baas
Maar het is maar net hoe je het bekijkt inderdaad. Personeel zijn nooit 100% engeltjes. Als ik later een bedrijf heb met 100 man in dienst waarvan er 50 jouw weg volgen en 50 mijn weg, dan kan ik al geen beter personeel dromen denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |