abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76488452
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:53 schreef Negaiido het volgende:

[..]

Dus wat moet je dan doen met je abonnementkaart(studentenreisrecht) , niet inchecken?
Ja, dat geldt dus onder andere voor Arriva. Dus, nogmaals, heel simpel, bedrijven die OV-chipkaart nog niet (volledig) ondersteunen moet je niet inchecken. Voorbeelden zijn dus de NS en Arriva.
pi_76490710
Een wonder zowaar, na een dag lang foutmeldingen en een daglang het bericht Buiten gebruik is het vandaag gelukt om mijn 'reisproduct' 'op te halen' en na een ritje met de bus ging er 0,00 af zover ik kon zien.
Nu maar wachten op een drukke bus waarbij ik niet kan uitchecken of een paaltje dat geen bliep zegt.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:07:16 #203
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76491589
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:47 schreef ParvusM het volgende:
Een wonder zowaar, na een dag lang foutmeldingen en een daglang het bericht Buiten gebruik is het vandaag gelukt om mijn 'reisproduct' 'op te halen' en na een ritje met de bus ging er 0,00 af zover ik kon zien.
Nu maar wachten op een drukke bus waarbij ik niet kan uitchecken of een paaltje dat geen bliep zegt.
.

Anyway. Ik heb even mijn OV-chipkaart tegen een NS-automaat aangehouden. Hier stonden 4 producten op: OV-week en OV-weekend en 2 overige producten (zal de tijdelijke wel zijn).

Maar het gekke is. De geldigheid hiervan is tot 2012 en op de OV-chipkaart staat tot 2014. Lekker omslachtig.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:08:34 #204
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_76491634
Ik check nergens in/uit : niet bij Bus, HTM, randstadrail , NS.. die paaltjes doen het niet eens.. en conducteurs+ controleurs zeggen er ook niks van..

Mijn vrienden en medestudenten hebben trouwens een verschillende kaart dan ik? Niet met watermerk en ook geen gele achterkant met grazende koe ofzo.. :S Komt dit omdat de kaarten nu door een ander bedrijf worden gedrukt? Is het zo dat bij die ene kaart het product makkelijker op te halen is dan bij andere? Ik moet wel zeggen dat het geen van mijn vrienden is gelukt het product er nog op te zetten.. Ik ga de mijne morgen ophalen..* fingers crossed*

[ Bericht 0% gewijzigd door bellabeauti op 07-01-2010 02:10:04 ]
pi_76491761
Wat een zelfkennis heb jij Een koe op de voorkant
You dream it, I live it.
pi_76491815
Ook handig. Ik heb 2 OV-chipkaarten gekregen. Vervolgens valt er een brief in de bus dat er idd 2 chipkaarten zijn verstuurd, nummer 1 en nummer 2 en dat ik zelf mag weten welke ik ga gebruiken. De beide nummers die in de brief worden vermeld komen echter niet overeen met het nummer dat op de kaarten staat Moet ik dat nog gaan melden of zou ik 'm gewoon gaan gebruiken
Too much is never enough!
pi_76491852
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:13 schreef The6thgate het volgende:
Ook handig. Ik heb 2 OV-chipkaarten gekregen. Vervolgens valt er een brief in de bus dat er idd 2 chipkaarten zijn verstuurd, nummer 1 en nummer 2 en dat ik zelf mag weten welke ik ga gebruiken. De beide nummers die in de brief worden vermeld komen echter niet overeen met het nummer dat op de kaarten staat Moet ik dat nog gaan melden of zou ik 'm gewoon gaan gebruiken
Is al eerder ergens gepost. Die nummers waren overal hetzelfde ofzo
You dream it, I live it.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:15:06 #208
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76491889
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:07 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

.

Anyway. Ik heb even mijn OV-chipkaart tegen een NS-automaat aangehouden. Hier stonden 4 producten op: OV-week en OV-weekend en 2 overige producten (zal de tijdelijke wel zijn).

Maar het gekke is. De geldigheid hiervan is tot 2012 en op de OV-chipkaart staat tot 2014. Lekker omslachtig.
Die 2 overige producten vormen samen je officiele OV Die andere die de automaat wel herkent zijn de tijdelijke. Ik heb dat ook dat die tot 2012 geldig zijn Dat de chipkaart 5 jaar geldig is klopt ook. Gaat om de kaart zelf (bijv voor op saldo treinen etc) niet om je studenten reisproduct.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76492499
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:53 schreef Negaiido het volgende:

[..]

Dus wat moet je dan doen met je abonnementkaart(studentenreisrecht) , niet inchecken?
Trein niet
Tram: wel
Metro: wel
Bus: ligt aan vervoerder, er staat een waarschuwing op de kastjes als ie geen abonnementen aanneemt. Dan dus niet inchecken.
pi_76493759
En als je in de trein met een 2-1 overgangskaart reist?

Verder wou ik hem vandaag weer eens activeren. Lekker lange rij, minstens 30 man. Ook zo handig midden op het stationsplein, telkens mensen die door de rij heem moesten wurmen om naar hun perron te gaan. Maar helaas was hij kapot en heb ik 20 minuten voor niks gewacht.

Ik moet zeggen dat de OV-chipkaart voor mij wel een grote vooruitgang is op de OV-studentenkaart, daar hoefde ik veel te weinig moeite voor doen. Alleen maar even naar het postkantoor, dat is toch helemaal niet spannend.
pi_76493836
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:57 schreef Geqxon het volgende:
En als je in de trein met een 2-1 overgangskaart reist?

Verder wou ik hem vandaag weer eens activeren. Lekker lange rij, minstens 30 man. Ook zo handig midden op het stationsplein, telkens mensen die door de rij heem moesten wurmen om naar hun perron te gaan. Maar helaas was hij kapot en heb ik 20 minuten voor niks gewacht.

Ik moet zeggen dat de OV-chipkaart voor mij wel een grote vooruitgang is op de OV-studentenkaart, daar hoefde ik veel te weinig moeite voor doen. Alleen maar even naar het postkantoor, dat is toch helemaal niet spannend.
Ach bij het postkantoor heb ik ook wel eens een half uur gestaan om die achterlijke kaart op te halen. Mijn product activeren was nog geen minuut werk.
pi_76493889
Dat is eenmalig een half uurtje. Dit is een karwei van maanden lang de helpdesk bellen, meerdere keren aanvraagformulieren verzenden, langs diverse activatieautomaten voordat je er eentje vind die er werkt, je tijdelijke pas weer terugsturen.... leuk!
pi_76493934
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:00 schreef Geqxon het volgende:
Dat is eenmalig een half uurtje. Dit is een karwei van maanden lang de helpdesk bellen, meerdere keren aanvraagformulieren verzenden, langs diverse activatieautomaten voordat je er eentje vind die er werkt, je tijdelijke pas weer terugsturen.... leuk!
Daar had ik gelukkig geen last van, maar snap dat het voor degene die dat wel hadden een vervelende aangelegenheid is.
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:18:21 #214
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_76494808
tvp
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:39:30 #215
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76495774
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:56 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

gaat je allemaal ook niet goed af meis.

hopelijk krijg je hem snel.
Nee, snif. Ik denk dat ik nu mijn tijdelijke en mijn echte ov-chip ongeveer tegelijk ontvang. Handig.
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:39:57 #216
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_76495806
Ik heb vandaag een nieuw aanvraagformulier aangevraagd, want de oude aanvrag waren ze kwijt.
Nu moet ik dus eerst wachten op dat formulier en dan opsturen en wachten op m'n kaart. Hoe lang gaat dat duren? Heeft iemand iets soortgelijks gehad? Baal er stevig van...stom gedoe...
You were born as an original. Don't die as a copy.
  woensdag 6 januari 2010 @ 19:42:24 #217
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76495921
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:39 schreef Judeljuud het volgende:
Ik heb vandaag een nieuw aanvraagformulier aangevraagd, want de oude aanvrag waren ze kwijt.
Nu moet ik dus eerst wachten op dat formulier en dan opsturen en wachten op m'n kaart. Hoe lang gaat dat duren? Heeft iemand iets soortgelijks gehad? Baal er stevig van...stom gedoe...
Wanneer had je de eerste aanvraag opgestuurd? Voor 30 november? Ik wel, en die aanvraag zijn ze van mij ook kwijt. Halverwege december heb ik er opnieuw één opgestuurd en ik heb nog niets. Wel bijna. Het duurt een week of drie schijnt. 1 week wachten op het formulier, dan nog twee weken op de kaart. Maar sommigen krijgen bij het formulier meteen een tijdelijke kaart, ook handig (heb ik niet gehad).
pi_76496002
Even een vraag die vast al tig keer gesteld is in voorgaande topics...

Ik heb een weekabonnement ovchipkaart. Moet je geld op je studenten ovchipkaart zetten als je s'weekends met de trein wil reizen óf moet je bij de ns een papieren kaartje (met korting dus) uit de automaat kopen? Dat is voor mij op dit moment nog onduidelijk.

En werkt dit ook zo bij de bus/metro/tram of werkt dat wel met een saldo op je kaart?
En hoe zit het dan met de korting?
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_76496326
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:11 schreef Meddo het volgende:
Wat een zelfkennis heb jij Een koe op de voorkant
Ik heb ook een koe! Volgens mij krijgen meisjes koeien en jongens varkens.
pi_76496733
Bij mij staat er een enorme baas op mijn OV chipkaart.
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:05:35 #221
174925 Judeljuud
pi_76497062
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:42 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Wanneer had je de eerste aanvraag opgestuurd? Voor 30 november? Ik wel, en die aanvraag zijn ze van mij ook kwijt. Halverwege december heb ik er opnieuw één opgestuurd en ik heb nog niets. Wel bijna. Het duurt een week of drie schijnt. 1 week wachten op het formulier, dan nog twee weken op de kaart. Maar sommigen krijgen bij het formulier meteen een tijdelijke kaart, ook handig (heb ik niet gehad).
Ik heb mijn aanvraagformulier in oktober al verstuurd! Als ik jou zo verhaal zo lees, kan ik beter weer een strippenkaart gaan kopen.
pi_76497139
Ik heb al vier pasfoto's verstuurd en heb nu een tijdelijke ovchipkaart. Binnen drie dagen stuur ik pasfoto vijf toe en hoop ik deze maand nog een ovchipkaart te hebben. (al zie ik het somber in)
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_76499053
Hopelijk zetten ze geen boete of wat dan ook op niet uitchecken.
Check netjes in in de bus, maar nog geen 1x uitgechecked
pi_76499171
De ovkaart is dus nog geldig in de trein (ook in die van Arriva hoop ik?) maar is die ook nog geldig in de bus?
pi_76499197
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:45 schreef consio het volgende:
Dat komt of is er al dus al wel. Daar zullen ze waarschijnlijk de komende tijd wel soepel mee omgaan, maar binnenkort toch echt niet meer.
pi_76499214
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:47 schreef BluesRebel het volgende:
De ovkaart is dus nog geldig in de trein (ook in die van Arriva hoop ik?) maar is die ook nog geldig in de bus?
In principe wel.
pi_76499581
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:51 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Ik heb ook een koe! Volgens mij krijgen meisjes koeien en jongens varkens.
Ik heb een koe op de achterkant
You dream it, I live it.
pi_76499758
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:47 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In principe wel.
Dankjewel
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:01:30 #229
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76499934
.

Ik kon bij de NS automaat ook precies zien, wat, wanneer en welke routes ik heb genomen met mijn ov-chipkaart ook inchecken en uitchrecken van de bussen zien.

Op de ov website heb ik TSL niet eens daarvoor toestemming gegeven. Ook weer lekker omslachtig.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76499936
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:45 schreef consio het volgende:
Niet schrikken als je OV-kaart opeens niet meer geldig is dan
pi_76501876
Ik kon net niet uitchecken in de bus. :e Kreeg een of andere error met AS FRONTIER
Kost me zeker weer 4 euro :")
pi_76501937
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:41 schreef Rejected het volgende:
Ik kon net niet uitchecken in de bus. :e Kreeg een of andere error met AS FRONTIER
Kost me zeker weer 4 euro :")
In principe niet, omdat er tijdens je vrij geen borg wordt ingehouden (dat is althans de bedoeling).
pi_76502568
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:42 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In principe niet, omdat er tijdens je vrij geen borg wordt ingehouden (dat is althans de bedoeling).
Niet?
Want ik ging laatst dus mijn pas 'ophalen' en toen stond ik -4 euro. Terwijl ik em nooit in het weekend hebt gebruikt(en naar mijn weten ook gewoon altijd heb uitgecheckt).
pi_76502694
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:54 schreef Rejected het volgende:

[..]

Niet?
Want ik ging laatst dus mijn pas 'ophalen' en toen stond ik -4 euro. Terwijl ik em nooit in het weekend hebt gebruikt(en naar mijn weten ook gewoon altijd heb uitgecheckt).
Vandaar ook 'in principe', want er kan van alles fout gaan
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:39:46 #235
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76505005
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 20:05 schreef Judeljuud het volgende:

[..]

Ik heb mijn aanvraagformulier in oktober al verstuurd! Als ik jou zo verhaal zo lees, kan ik beter weer een strippenkaart gaan kopen.
Ik had mn eerste aanvraag ook in oktober verstuurd. Die aanvragen zijn ze euh vooral kwijtgeraakt. Halverwege december heb ik er nog een opgestuurd, nadat ik had gebeld waar de chipkaart bleef en ze mn aanvraag niet terug konden vinden. Vandaag werd ik trouwens gebeld dat ze me een tijdelijke chipkaart gingen sturen, omdat ik er nog geen heb. Vaagheid ten top.
pi_76507946
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 19:43 schreef Kimsywimsy het volgende:
Even een vraag die vast al tig keer gesteld is in voorgaande topics...

Ik heb een weekabonnement ovchipkaart. Moet je geld op je studenten ovchipkaart zetten als je s'weekends met de trein wil reizen óf moet je bij de ns een papieren kaartje (met korting dus) uit de automaat kopen? Dat is voor mij op dit moment nog onduidelijk.

En werkt dit ook zo bij de bus/metro/tram of werkt dat wel met een saldo op je kaart?
En hoe zit het dan met de korting?
voor de trein in het weekend wel kaartje kopen...
bus, tram en metro waar OV chipkaart is ingevoerd kan je reizen met je saldo van je OV chipkaart en wordt korting automatisch verrekend...
in bussen zonder OV chipkaart, moet je een strippenkaart kopen (met reductie) en uiteraard je chipkaart laten zien voor de korting
pi_76514003
Gister eens gekeken of ik m'n kaart kon activeren, mislukt Jammer dat je een tijd moet wachten op het bericht dat er tijdelijk niks opgehaald kan worden
Too much is never enough!
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:16:41 #238
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76522132
Dit is toch erg! Ik werd in een drukke bus geduwd en toen hoorde ik een bliep nou hopen dat het niet mijn pasje was. Hoe werkt het in volle bussen? Wat een kutsysteem is het toch
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:18:38 #239
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76524410
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:16 schreef CantFazeMe het volgende:
Dit is toch erg! Ik werd in een drukke bus geduwd en toen hoorde ik een bliep nou hopen dat het niet mijn pasje was. Hoe werkt het in volle bussen? Wat een kutsysteem is het toch
Die uitcheck dingen hangen hier op borstzakhoogte Dat gaat denk ik ook nog wel een keer mis in de drukte.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76529294
Die chipkaart lezers in de bus zien de helft van de keer mijn pasje niet eens als ik hem er voor houd
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:32:16 #241
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_76529460
GREAT! Krijg ik vandaag een nieuw aanvraagformulier thuis met mededeling dat ik volgens hun waardeloze administratie nog geen OV Chipkaart heb en dat ik er eentje moet aanvragen, terwijl ik er al 1 heb ( en zelfs een tijdelijke..die ik mooi niet ga retourneren! ) !

Wat nu? heb al gemaild en bellen..daar heb ik eerlijk gezegd niet meer het geduld én geld( na 1000 x bellen omdat ze mijn aanvraag 3 keer zijn kwijtgeraakt) voor..
pi_76529495
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:32 schreef bellabeauti het volgende:
GREAT! Krijg ik vandaag een nieuw aanvraagformulier thuis met mededeling dat ik volgens hun waardeloze administratie nog geen OV Chipkaart heb en dat ik er eentje moet aanvragen, terwijl ik er al 1 heb ( en zelfs een tijdelijke..die ik mooi niet ga retourneren! ) !

Wat nu? heb al gemaild en bellen..daar heb ik eerlijk gezegd niet meer het geduld én geld( na 1000 x bellen omdat ze mijn aanvraag 3 keer zijn kwijtgeraakt) voor..
Wat is het probleem dan, als je er al 1 hebt? Zolang er maar een product voor je klaar staat maakt het toch niet uit.
pi_76529628

Ik heb vandaag een tijdelijke chipkaart gekregen terwijl ik mijn echte al weer twee weken heb Zal wel zijn omdat ik een tweede aanvraagformulier heb opgestuurd, wat een baggeradministratie daar

Ik ben benieuwd of ze nog een tweede echte kaart opsturen
You dream it, I live it.
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:39:46 #244
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76529698
Dikke administratieve miskleunen daar.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:48:43 #245
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_76530000
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan, als je er al 1 hebt? Zolang er maar een product voor je klaar staat maakt het toch niet uit.

Als ik volgens hun administratie geen OV chipkaart heb kunnen zij het reisproduct niet voor mij klaarzetten, athans staat op hun site....
pi_76530059
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:48 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

Als ik volgens hun administratie geen OV chipkaart heb kunnen zij het reisproduct niet voor mij klaarzetten, athans staat op hun site....
Ik heb het resiproduct zelfs al "opgehaald" en krijg nog een tijdelijke chipkaart omdat ze denken dat ik nog geen echte heb
You dream it, I live it.
pi_76530067
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:48 schreef bellabeauti het volgende:

[..]

Ben je al wezen kijken of je product klaar staat? Zoals je leest krijgen namelijk meerdere mensen tijdelijke passen terwijl ze hun product al hebben opgehaald.

Ik zou me er dus niet zo druk om maken.
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:59:41 #248
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_76530388
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ben je al wezen kijken of je product klaar staat? Zoals je leest krijgen namelijk meerdere mensen tijdelijke passen terwijl ze hun product al hebben opgehaald.

Ik zou me er dus niet zo druk om maken.
Ik hoop het, heb het zo gehad met deze kaart...>.< Kan je trouwens echt niet zien of het een week of weekendkaart is ( ook niet bijv. aan kaartnummer ofzo? ik las dat weekkaarten met een ander getal begon dan weekendkaarten)?
pi_76532057
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:32 schreef bellabeauti het volgende:

Zelfde heb ik ook! Kreeg ik vandaag weer een aanvraagformulier in de bus omdat uit hun administratie bleek dat ik er nog geen een heb aangevraagd. Terwijl ik ook al een tijdelijke pas heb!
Maar heb afgelopen maandag al een aanvraagformulier voor de 3de keer opgestuurd!!

Lekker handig zijn ze daar zeg! Gaat het belastinggeld op aan dit soort praktijken!
pi_76532912
Kon weer m'n bestelling niet ophalen op Den Haag CS. Iedereen trouwens niet. Op Leiden werkte het oplaadpunt ook al niet, buiten dienst
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:45:05 #251
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_76534382
Ik reis altijd met overvolle bussen. Nu hoor je dus geen piep als het een beeeetje lawaaig is. Dus ik dacht dat ie niet uitcheckte en deed het nog een keer. maar nu had ik dus uit en weer ingecheckt. Maar door de mensenstroom naar buiten kon ik niet weer uitchecken.

Zucht. Wat voor consequenties heeft niet uitchecken op een studentenov?
My mama didn't raise no fool
pi_76540500
Zat vandaag in de bus en ving een gesprek op tussen de buschauffeur en een Veolia steward die net was ingestapt.. Veolia stewards/controleurs hebben nog geen controle apparaten om te checken op week en weekend OV, maar deze waren besteld... dus zou oppassen door in het weekend te gaan reizen als je een week hebt, want binnenkort ben je er gewoon bij
pi_76540770
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:48 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zat vandaag in de bus en ving een gesprek op tussen de buschauffeur en een Veolia steward die net was ingestapt.. Veolia stewards/controleurs hebben nog geen controle apparaten om te checken op week en weekend OV, maar deze waren besteld... dus zou oppassen door in het weekend te gaan reizen als je een week hebt, want binnenkort ben je er gewoon bij
Nou ja, dan moet je ook nog eens een controle krijgen in de bus, wat ik nou niet zo vaak mee maak eerlijk gezegd.

Wel triest dat Veolia die nog steeds niet hebben trouwens...
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:55:40 #254
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_76540919
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:48 schreef Hugo__Boss het volgende:
Alsof ze in een overvolle bus met studenten gaan controleren
pi_76541199
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:55 schreef Slickk het volgende:

[..]

Alsof ze in een overvolle bus met studenten gaan controleren
Zegt toch niemand? Het gaat vooral om de controle in het weekend om te zien of er mensen met een week-OV gratis proberen te reizen. En door de week net andersom, en dan controles buiten de spits uiteraard.
pi_76548987
Ik had vandaag het grote geluk om in Leeuwarden in te kunnen checken, maar toen ik uit wilde checken in Heerenveen moest ik het later nog eens proberen. Daarna inchecken in de bus werkte ook niet, wat een blunder die chipkaart.

Bij mijn abbonement stond 'Stwkvrij'. bij het meisje voor mij stond 'Student week'. Zouden er verschillende abbonementen zijn? m.i. heb ik namelijk gewoon een weekkaart..
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:00:14 #257
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76549111
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:55 schreef princess-a het volgende:
Ik had vandaag het grote geluk om in Leeuwarden in te kunnen checken, maar toen ik uit wilde checken in Heerenveen moest ik het later nog eens proberen. Daarna inchecken in de bus werkte ook niet, wat een blunder die chipkaart.

Bij mijn abbonement stond 'Stwkvrij'. bij het meisje voor mij stond 'Student week'. Zouden er verschillende abbonementen zijn? m.i. heb ik namelijk gewoon een weekkaart..
Of misschien zijn er verschillende benamingen voor het tijdelijke abonnement en het opgehaalde abonnement?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:11:53 #258
174925 Judeljuud
pi_76549321
Ik heb nog steeds het aanvraagformulier niet. En ook nog geen chipdinggeval. En die klotekaartjes kosten nu 2,50! Toch maar weer een strippenkaart kopen...
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:13:05 #259
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76549351
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:11 schreef Judeljuud het volgende:
Ik heb nog steeds het aanvraagformulier niet. En ook nog geen chipdinggeval. En die klotekaartjes kosten nu 2,50! Toch maar weer een strippenkaart kopen...
Euh, je mag nog met je 2009-OV he? Of heb je dat niet?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:28:16 #260
174925 Judeljuud
pi_76549615
Nee, en ik denk ook dat daar het probleem misschien wel zit. Ik heb (op aanraden van de ib-groep) de aanvraag in oktober verstuurd terwijl ik in november en december m'n stufi stop moest zetten vanwege de bijverdiengrens. Dus ik moest mijn OV inleveren voor 1 november. Maar goed, dan is het alsnog raar dat m'n aanvraag gewoon weg is natuurlijk....

Ik baal er zó van, want met dit weer kan ik niet met de fiets/scooter/auto naar stage/school en ben ik dus gedwongen om de bus te nemen. Zo klote!!
pi_76552297
Oké, ik heb dus nog niet mijn abo voor 2010 kunnen activeren (mijn achternaam begint met een V, dus ik ben als allerlaatste aan de beurt). Het lukt me echter ook niet in te checken met het zogenaamde tijdelijke reisproduct. Ik krijg steeds een melding van onvoldoende saldo, terwijl ik alleen in de vrij reizen periode reis. Tot nu toe zijn de buschauffeurs (GVU & Connexion) redelijk coulant, maar gisteren ben ik me toch een partij uitgescholden door een overijverige buschauffeur en weigerde hij simpelweg me te vervoeren. Natuurlijk liet ik me dat niet aanleunen, maar ik ben nu wel huiverig nog een keer de bus in te stappen zonder dat ik precies weet hoe het werkt.

Volgens ov-chipkaart.nl staan de volgende producten op mijn kaart:

Studenten OV-chipkaart week
Studentenkaart korting week

Volgens de IBG heb ik een weekabo. Wat gaat er mis?
pi_76552728
Weet iemand wat de stand van zaken wat betreft de ov-studentenchip in Groningen/Drenthe is? Ik lees namelijk het volgende op de QBuzz site:
quote:
Vandaag is de nieuwe OV-chipkaart voor studenten geïntroduceerd. In onze bussen in Groningen en Drenthe is het op dit moment nog niet mogelijk gebruik te maken van enkel de OV-chipkaart.

Studenten kunnen de hele maand januari met de bus reizen op vertoon van de OV-chipkaart in combinatie met de OV-studentenkaart van 2009, de zogenaamde zichtkaart. Uiterlijk 31 januari moeten studenten hun OV-chipkaart activeren.
Maar mijn zichtkaart is een weekendkaart, terwijl ik nu een WEEKkaart op mijn chip heb staan. Zou toch belachelijk zijn dat ik nu moet gaan betalen omdat zij de boel niet voor elkaar hebben! Weet iemand hoe dit in de praktijk werkt?
Oh, and that's a bad miss!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:49:44 #263
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76553331
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:05 schreef Briseis het volgende:
Oké, ik heb dus nog niet mijn abo voor 2010 kunnen activeren (mijn achternaam begint met een V, dus ik ben als allerlaatste aan de beurt). Het lukt me echter ook niet in te checken met het zogenaamde tijdelijke reisproduct. Ik krijg steeds een melding van onvoldoende saldo, terwijl ik alleen in de vrij reizen periode reis. Tot nu toe zijn de buschauffeurs (GVU & Connexion) redelijk coulant, maar gisteren ben ik me toch een partij uitgescholden door een overijverige buschauffeur en weigerde hij simpelweg me te vervoeren. Natuurlijk liet ik me dat niet aanleunen, maar ik ben nu wel huiverig nog een keer de bus in te stappen zonder dat ik precies weet hoe het werkt.

Volgens ov-chipkaart.nl staan de volgende producten op mijn kaart:

Studenten OV-chipkaart week
Studentenkaart korting week

Volgens de IBG heb ik een weekabo. Wat gaat er mis?
Het schijnt dat sommige incheck-/ en uitcheckautomaten geen abonnementen kunnen herkennen. Misschien dat het daar aan ligt? Dat staat er dan op. Verder reis ik ook in Utrecht, zonder ov-chip want die heb ik nog niet, maar met mijn oude OV, en dat vinden ze allemaal prima. Gek dan dat ze bij jou moeilijk doen.
pi_76553653
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:25 schreef Brentmeister het volgende:
Weet iemand wat de stand van zaken wat betreft de ov-studentenchip in Groningen/Drenthe is? Ik lees namelijk het volgende op de QBuzz site:
[..]

Maar mijn zichtkaart is een weekendkaart, terwijl ik nu een WEEKkaart op mijn chip heb staan. Zou toch belachelijk zijn dat ik nu moet gaan betalen omdat zij de boel niet voor elkaar hebben! Weet iemand hoe dit in de praktijk werkt?
Je zichtkaart is toch gewoon de nieuwe chipkaart
You dream it, I live it.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:02:00 #265
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76553680
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:00 schreef Meddo het volgende:

[..]

Nee, de oude papieren kaart. Die hebben ze omgedoopt tot zichtkaart.
pi_76553736
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:02 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik laat gewoon mijn chipkaart zien hoor
You dream it, I live it.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:05:22 #267
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_76553756
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:02 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik weet dat het heel erg omslachtig is, maar heb je misschien een bevestiging gekregen van IBG zodat je die eventueel zou kunnen laten zien?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_76553768
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:00 schreef Meddo het volgende:

[..]

nee:
quote:
de OV-studentenkaart van 2009, de zogenaamde zichtkaart.
Maar mijn ov-studentenkaart van 2009 is een weekendkaart terwijl ik mijn ov-chipkaart via mijn ib-groep al omgezet heb naar een weekkaart (is ook te zien op de site), omdat ik nu meer doordeweeks ga reizen. Omdat chauffeurs de chips niet kunnen uitlezen zeggen ze dat je maar je oude kaart moet gebruiken, maar dat is dus niet het abonnement wat ik nu heb.
pi_76553851
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:05 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik weet dat het heel erg omslachtig is, maar heb je misschien een bevestiging gekregen van IBG zodat je die eventueel zou kunnen laten zien?
Die maak je uiteraard zelf op je computer natuurlijk.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:16:03 #270
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76554029
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:06 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

nee:
[..]

Maar mijn ov-studentenkaart van 2009 is een weekendkaart terwijl ik mijn ov-chipkaart via mijn ib-groep al omgezet heb naar een weekkaart (is ook te zien op de site), omdat ik nu meer doordeweeks ga reizen. Omdat chauffeurs de chips niet kunnen uitlezen zeggen ze dat je maar je oude kaart moet gebruiken, maar dat is dus niet het abonnement wat ik nu heb.
Er zijn ook mensen die hun oude ov gewoon weggesmeten hebben, want niet meer geldig. Wat als je dat zegt in de bus: 'Ik heb geen verlopen ov meer, enkel mijn inmiddels landelijk geldige ov-chip, kunt u deze niet uitlezen is dat niet mijn probleem'. Ik vraag me dan toch ernstig af wat ze je kunnen maken.
pi_76554345
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:16 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die hun oude ov gewoon weggesmeten hebben, want niet meer geldig. Wat als je dat zegt in de bus: 'Ik heb geen verlopen ov meer, enkel mijn inmiddels landelijk geldige ov-chip, kunt u deze niet uitlezen is dat niet mijn probleem'. Ik vraag me dan toch ernstig af wat ze je kunnen maken.
Ik denk dat ik dit maar ga doen inderdaad! In voorgaande jaren verknipte ik mijn ov ook altijd al. Tevens heb ik gewoon officieel een weekabonnement wat op mijn ib-groep te zien is.
pi_76556982
Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
+ vakantieperiode week is 16 juli tot 16 augustus

vervelend dat dit niet op de achterkant staat
pi_76557153
Ik heb op mijn OV-chipkaart gewoon een WeekOV staan(al opgehaald) maar nu reisde ik gister met de bus, checkte ik in en uit maar is er geld afgeschreven.

Echt vreemd, want in de trein kon de conducteur wel gewoon zien dat er een weekOV opzat
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:46:35 #274
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_76557205
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:06 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

nee:
[..]

In de bussen van Arriva werken de scanner nog niet en ik heb alle keren gewoon mijn OV-chipkaart aan de chauffeur laten zien.. Heb er geen problemen mee gehad en niemand deed er moeilijk over.
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
pi_76558944
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:45 schreef MaxC het volgende:
Ik heb op mijn OV-chipkaart gewoon een WeekOV staan(al opgehaald) maar nu reisde ik gister met de bus, checkte ik in en uit maar is er geld afgeschreven.

Echt vreemd, want in de trein kon de conducteur wel gewoon zien dat er een weekOV opzat
Precies hetzelfde. Gelukkig heb ik ook nog een tijdelijke OV kaart waar ik wel mee kan inchecken bij bussen zonder dat er saldo wordt afgeschreven .
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:46:35 #276
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_76559298
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:36 schreef Gloeidoos het volgende:

[..]

Precies hetzelfde. Gelukkig heb ik ook nog een tijdelijke OV kaart waar ik wel mee kan inchecken bij bussen zonder dat er saldo wordt afgeschreven .
Die moet je inleveren als je je persoonlijke studenten OV-chipkaart hebt. Zo niet, dan mag je flink betalen.
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_76559550
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:49 schreef egeltje1985 het volgende:

Het schijnt dat sommige incheck-/ en uitcheckautomaten geen abonnementen kunnen herkennen. Misschien dat het daar aan ligt? Dat staat er dan op. Verder reis ik ook in Utrecht, zonder ov-chip want die heb ik nog niet, maar met mijn oude OV, en dat vinden ze allemaal prima. Gek dan dat ze bij jou moeilijk doen.
Mmm, eigenlijk al mijn vrienden die al geactiveerd hebben hebben geen problemen bij de GVU bussen. Het zijn inderdaad ook niet alle chauffeurs, maar ik zou het wel heel vervelend vinden de rest van de maand me steeds te moeten verdedigen.

Ik erger me normaal niet zo gauw, maar ik ben dit hele ov-chipkaart gebeuren nu al meer dan zat. Komt nog eens bij dat ik pas kan activeren vanaf 22 januari. Laat ik nu net van 21 t/m 31 januari op vakantie gaan. Gebeld met de hulplijn: moet ik iemand anders gaan vragen dit voor mij te doen. Helaas gaan alle mensen die ik genoeg vertrouw en waarvan ik dat kan vragen zonder enorm schuldgevoel ook mee op vakantie.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:04:59 #278
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76559933
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:53 schreef Briseis het volgende:

[..]

Mmm, eigenlijk al mijn vrienden die al geactiveerd hebben hebben geen problemen bij de GVU bussen. Het zijn inderdaad ook niet alle chauffeurs, maar ik zou het wel heel vervelend vinden de rest van de maand me steeds te moeten verdedigen.

Ik erger me normaal niet zo gauw, maar ik ben dit hele ov-chipkaart gebeuren nu al meer dan zat. Komt nog eens bij dat ik pas kan activeren vanaf 22 januari. Laat ik nu net van 21 t/m 31 januari op vakantie gaan. Gebeld met de hulplijn: moet ik iemand anders gaan vragen dit voor mij te doen. Helaas gaan alle mensen die ik genoeg vertrouw en waarvan ik dat kan vragen zonder enorm schuldgevoel ook mee op vakantie.
Je OV chip lag uiterlijk vanaf 1 januari klaar, ik zie het probleem niet? 21-31 jan is je advies periode zeker? Zo ja, ik het dat ook en ik heb mijn pas gewoon op 4 januari geactiveerd.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76561007
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:46 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Die moet je inleveren als je je persoonlijke studenten OV-chipkaart hebt. Zo niet, dan mag je flink betalen.
Ik was ook niet van plan om hem te houden. Maar zo lang mijn persoonlijke OV chipkaart kuren heeft (en die tijdelijke niet!) zie ik nog geen reden om hem terug te sturen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:49:41 #280
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_76561692
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:53 schreef Briseis het volgende:

[..]

Je kan m gewoon nu al activeren hoor
pi_76561769
Ik kon in de bus wel inchecken (uitchecken reageerde hij niet op of moet dat niet?) zonder dat ik er een product op heb staan.

Uit de OP haal ik niet helemaal of dit tot februari ook bij de trein kan, zodat je dus tijdelijk weekend én week-OV hebt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ritmo op 08-01-2010 14:03:14 ]
-
pi_76561776
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:49 schreef La_Vita het volgende:

Je kan m gewoon nu al activeren hoor
Zie, dat dacht ik al! Maar ik ben gisteren gewoon uit de rij gejaagd door een medewerker van NS.

Ik ga het gewoon nog een keer proberen, denk ik.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:55:33 #283
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_76561920
Ik heb trouwens een tijdelijke kaart toegestuurd gekregen (geen idee waarom). Maar ik gebruik dat ding niet want ik heb al n gewone. Moet ik hem nu terugsturen of wat?

Het enige wat ik op de website kan vinden is
quote:
De tijdelijke kaart heeft een beperkte geldigheid. Je kunt ermee reizen totdat je jouw officiele Studenten OV-chipkaart ontvangt. Pas als je de officiële Studenten OV-chipkaart hebt ontvangen, ga je het reisproduct voor 2010 en verder ophalen bij een van de ophaalpunten.
pi_76562810
Ik heb al sinds 2007 een Studenten OV-Chipkaart en gebruikte hem tot nu toe alleen bij de metro voor de poortjes, maar nou wou ik vanochtend voor het eerst in 2010 gaan reizen ermee. Inchecken bij de trein ging niet, maar ik lees net dat dat niet hoeft, maar bij de metro werd er gewoon geld afgeschreven.

In de brief van de IB-Groep stond dat er een tijdelijk abonnement op zou staan en dat blijkt dus niet. Ik kreeg ook een brief van OV-Chipkaart dat ik bij de NS balie de kaart tijdelijk kon opladen, maar dat kan daar helemaal niet.

Moet ik hem nou wel tijdelijk opladen of hoe zit dat? Ik kan pas vanaf de 13e het werkelijke aionnement erop zetten.
pi_76562865
10 ritjes met de trein gemaakt deze week en nog geen één conducteur tegengekomen :/
pi_76563723
Weet iemand of je met je ov-chipkaart geld kunt terugvragen bij de NS? Heb deze week alweer genoeg vertragingen gehad maar m'n kaartnummer past niet op dat formulier
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:41:13 #287
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_76563851
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:38 schreef VegaKip het volgende:
Weet iemand of je met je ov-chipkaart geld kunt terugvragen bij de NS? Heb deze week alweer genoeg vertragingen gehad maar m'n kaartnummer past niet op dat formulier
Ben je student of niet?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:42:21 #288
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76563883
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:38 schreef VegaKip het volgende:
Ik vind eigenlijk dat als ze je toch zo goed kunnen volgen omdat je in- en uitcheckt met je ov-chip dat ze je het geld bij vertraging automatisch over zouden moeten maken.

Maar verder kan ik er niets over vinden. Op de ns-site staat alleen (verouderde) informatie over hoe geld terug te vragen met een ov-studentenkaart (papieren dus).
pi_76564145
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:41 schreef Messenga het volgende:

[..]

Ben je student of niet?
Ja
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:42 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat als ze je toch zo goed kunnen volgen omdat je in- en uitcheckt met je ov-chip dat ze je het geld bij vertraging automatisch over zouden moeten maken.

Maar verder kan ik er niets over vinden. Op de ns-site staat alleen (verouderde) informatie over hoe geld terug te vragen met een ov-studentenkaart (papieren dus).
Omdat je nog niet in- en uit hoeft te checken, doe ik dat nog niet...Ik kan verder ook niks vinden op de NS-site..
pi_76564328
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:00 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Of misschien zijn er verschillende benamingen voor het tijdelijke abonnement en het opgehaalde abonnement?
Dat zou inderdaad kunnen. Ik heb mijn definitieve abbonement al opgehaald en dat zij dan het tijdelijke product er nog op had staan. Conducteur zei niets dus het zal wel goed zijn.
Kan verder wel iedereen aanraden om zolang je niet hoeft in te checken bij de NS, het ook echt niet te doen.
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_76564871
Ik heb eindelijk mn OV-chipkaart ontvangen .
Maar ik had wel al gisteren een tijdelijke ontvangen en vandaag weer een. Leuk twee tijdelijke ov-chipkaarten.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:09:03 #292
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_76565099
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:49 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Ja
Dus je hebt het privilege om gratis te reizen, en omdat jij dan vertraging hebt verwacht je, ondanks dat je GRATIS!! reist, dat je geld krijgt?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:11:13 #293
149961 DjRex89
Voor al uw feesten en partijen
pi_76565192
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:09 schreef Messenga het volgende:

[..]

Dus je hebt het privilege om gratis te reizen, en omdat jij dan vertraging hebt verwacht je, ondanks dat je GRATIS!! reist, dat je geld krijgt?
Ja.

Dit was namelijk ook al mogelijk met je oude OV.. Je kon enkele euro's (was geen groot bedrag) terug krijgen als je meer dan X uur vertraging had opgelopen. Ik denk dat dat nu nog steeds wel geldt.
Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef L.no het volgende:
Wat nou. :( Je bént cute. :(
Op woensdag 7 december 2016 22:05 schreef Yvie_lu het volgende:
Dus ter bevestiging. Jij bent speciaal hoor O+
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:32:10 #294
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76566164
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:04 schreef Negaiido het volgende:
Ik heb eindelijk mn OV-chipkaart ontvangen .
Maar ik had wel al gisteren een tijdelijke ontvangen en vandaag weer een. Leuk twee tijdelijke ov-chipkaarten.
Ik ook! Vandaag mijn echte, gister mijn tijdelijke. Waarom ze dat doen, geen idee. Alleen maar extra werk voor mij, moet ik de tijdelijke weer terugsturen.
pi_76566777
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:09 schreef Messenga het volgende:

[..]

Ja, dat is altijd zo geweest. Ik reis dan wel gratis, maar ook voor mij is het vervelend als ik uren vertraging heb/te laat kom.
pi_76568825
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:53 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nou ja, dan moet je ook nog eens een controle krijgen in de bus, wat ik nou niet zo vaak mee maak eerlijk gezegd.

Wel triest dat Veolia die nog steeds niet hebben trouwens...
Controles zijn er zeker af en toe, ook in volle bussen, maar in Breda vooral bij de haltes waar bijna alle lijnen langskomen zoals Vlaszak en Centrum...

Tja, ik ving ook op dat al die nieuwe apparatuur volledig tot rekening van Veolia komt, ook apparatuur in de bussen. En dan snap ik wel dat ze dat niet nodig vinden, het gaat prima zo. Bovendien heb je hier in Brabant groene en oranje strippenkaarten, waarmee je voor 60 en 30 cent kan reizen ongeacht afstand een uur lang... zie dat maar eens te combineren met de OV chipkaar
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:39:20 #297
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_76568936
Dus wat gebeurt er als je je tijdelijke kaart niet inlevert..? >.< heb er eentje gekregen nadat ik een officiële heb gekregen en krijg nu ook weer formulieren dat ik volgens hun administratie geen OVchip heb..
pi_76569862
Toen ik gister naar school ging checkte ik in de bus in, maar ik dacht dat ik niet ingechecked was, dus heb ik ook niet uitgechecked. Nou ben ik binnen 2 uur weer met de bus terug naar huis gegaan en wel ingechecked en uitgechecked, heb ik daar verder geen problemen mee?

Wel ben ik al eeuwig op zoek naar activeerapparaatjes, die in Utrecht staan altijd 60000 man en die in Den Bosch is kapot.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:09:10 #299
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76570047
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:04 schreef Heroinjunk het volgende:
Toen ik gister naar school ging checkte ik in de bus in, maar ik dacht dat ik niet ingechecked was, dus heb ik ook niet uitgechecked. Nou ben ik binnen 2 uur weer met de bus terug naar huis gegaan en wel ingechecked en uitgechecked, heb ik daar verder geen problemen mee?

Wel ben ik al eeuwig op zoek naar activeerapparaatjes, die in Utrecht staan altijd 60000 man en die in Den Bosch is kapot.
Die in Utrecht: probeer de ah, richting jaarbeurs eens, of het gvu-hokje bij de bussen, i.p.v. enkel de ah to go op het stationsplein.
pi_76570087
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:09 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Die in Utrecht: probeer de ah, richting jaarbeurs eens, of het gvhokje bij de bussen, i.p.v. enkel de ah to go op het stationsplein.
Ja, ik ga het nu gewoon in mijn woonplaats doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')