quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.
Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
![]()
quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
quote:Op maandag 4 januari 2010 09:36 schreef automatic_ het volgende:
Misschien kan/wil je dit er nog bij zetten:
[..]
Officieel staat je bestelling ook pas vanaf 1 januari klaarquote:Op maandag 4 januari 2010 09:40 schreef SMutzskii het volgende:
Ga vanmiddag kijken of mijn bestelling nu wel klaar staat, afgelopen donderdag iig nog niet.
Als jij een OV chipkaart hebt, dan heb je tot 31-01-2010 een geactiveerde pas.quote:Heb vandaag gewoon gereisd zonder in of uit te checken en met een nog niet geactiveerde OV-chipkaart, als ze controleren merk ik wel of het goed genoeg is. Vast wel.
* SMutzskii snapt niet dat NS pas in januari de kaarten laat activeren.... drama.![]()
In een brief die ik had gekregen stond dat je vanaf 16 december kon activeren... meen ik mij te herinneren, maar kan best dat ik ook blind ben hoor.quote:Op maandag 4 januari 2010 09:41 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Officieel staat je bestelling ook pas vanaf 1 januari klaarBij sommige mensen is de bestelling er al eerder, maar bij andere is het pas vanaf de datum die op de site staat.
[..]
Als jij een OV chipkaart hebt, dan heb je tot 31-01-2010 een geactiveerde pas.
Ik en mijn vriendin mochten er vrijdag (1 januari) niet mee reizen en moesten gewoon betalen.quote:Op maandag 4 januari 2010 09:41 schreef automatic_ het volgende:
Als jij een OV chipkaart hebt, dan heb je tot 31-01-2010 een geactiveerde pas.
Klopt, maar dat hebben ze veranderd (daar is ook een brief over gestuurd, maar niet iedereen heeft die gehad - ik ook niet overigens). In de brief in de OP staat dat je vanaf de 16e kan kijken wanneer je je product kan ophalen/quote:Op maandag 4 januari 2010 09:44 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
In een brief die ik had gekregen stond dat je vanaf 16 december kon activeren... meen ik mij te herinneren, maar kan best dat ik ook blind ben hoor.![]()
Dan mag en kan je inderdaad gewoon reizen. En ja, dat is wel de bedoeling... Haha. Als je van Helmond > Breda gaat en in EHV moet overstappen, dan moet je in Helmond inchecken en in Breda uitchecken (dus tussendoor niet, tenzij je van trein naar bus/metro gaat).quote:Ik ga er iig vanuit dat ik gewoon mag reizen nu. Enige wat ik mij dus afvraag, als hij eenmaal is geactiveerd. Moet je dan constant gaan in- en uitchecken bij iedere reis doordeweeks met een WEEK-ov? Want dat is wel echt heeeel irritant...
Dan heb je voor niets betaaldquote:Op maandag 4 januari 2010 09:45 schreef Pavlovje het volgende:
[..]
Ik en mijn vriendin mochten er vrijdag (1 januari) niet mee reizen en moesten gewoon betalen.
Gaf hij een storing ofzo?quote:Op maandag 4 januari 2010 09:51 schreef CantFazeMe het volgende:
Kutkaart, wou vanmorgen niet inchecken.
Handig!quote:Op maandag 4 januari 2010 09:53 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hij was dood, gaf helemaal niks aan.
We zien graag een update tegemoetquote:Op maandag 4 januari 2010 09:54 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ah ja, vanmiddag weer eens proberen.
Ik denk dat dat wel de minst erge klacht is van allesquote:Op maandag 4 januari 2010 09:55 schreef mrbox het volgende:
Op die oude kaart stond ook gewoon netjes wanneer "feestdagen" waren waarop de kaart niet geldig was, dat moet je nu ook weer apart gaan opzoeken
Sorry hoor, maar dat is je eigen schuld. Je had het product op je chipkaart ook moeten wisselen, net zoals je de papieren kaart moest wisselen. Je komt er trouwens nog goed vanaf, want ze zouden je ook een boete kunnen geven voor het onterecht hebben van een week- én een weekend-abonnement.quote:Op maandag 4 januari 2010 09:44 schreef peejdorie het volgende:
ik kreeg mijn ovchipkaart in de tijd dat ik zelf nog een weekend-ov had. Daarna begon mijn stage, dus geswitcht naar week-ov. Blijkt vandaag dat er dus een tijdelijke weekend ov reisproduct-ding op staat. Ik wilde gewoon met mijn papieren ov kaart reizen, maar van de buschauffeur mocht dat niet. "ja kost je geen geld hoor".
nou wel dus, had er al een x 10,- opgezet.
Die hele ov-chipkaart invoering is een groot gedrocht![]()
Nope, dat is niet zijn schuldquote:Op maandag 4 januari 2010 09:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is je eigen schuld. Je had het product op je chipkaart ook moeten wisselen, net zoals je de papieren kaart moest wisselen.
Dat gaat over de tijdelijke nood-chipkaarten die verstrekt zijn. Wat ik begrijp is dat hij gewoon op tijd een OV-chipkaart heeft ontvangen.quote:Op maandag 4 januari 2010 09:57 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nope, dat is niet zijn schuld
Ik heb een tijdelijke Studenten OV-chipkaart ontvangen met een weekproduct erop, maar ik wil een weekendproduct. Wat moet ik doen?
Geef op de aanvraag van jouw officiële Studenten OV-chipkaart aan of je een week- of een weekndabonnement wilt, dan wordt dit vanzelf voor je klaargezet bij de ophaalpunten. Als je snel je aanvraagformulier invult, dan ontvang je jouw Studenten OV-chipkaart binnen een paar weken. Tot aan de ontvangst van jouw officiële Studenten OV-chipkaart kun je reizen met de tijdelijke kaart die je hebt ontvangen. Helaas kan het product dat daarop staat niet gewijzigd worden.
quote:Verwerkt 4 van de 4 bestelling(en) waarvan: 4 van de 4 reisproduct(en)
Ik heb een brief gehad van de IBG en daarin staat dat ze een weekabonnement voor mij klaar hebben gezet, omdat ik al een weekabonnement had. Wil je dit wijzigen, dan kan dat via Mijn IBG (let op: dit geldt alleen voor je definitieve abonnement van 2010, en niet voor je tijdelijke)quote:Op maandag 4 januari 2010 09:57 schreef Mankatans het volgende:
Dag lieve mensen,
Nou heb ik ook een vraagje. Ik hoorde namelijk dat als je papieren kaart een weekend ov was, en je wilt je ovchip ook een weekendov laten zijn, schijnt dat gewoon automatisch overgezet te zijn, hoef je verder niets voor te doen. Dit kan ik echter nergens terugvinden..
vanmiddag maar even langs een ophaalpunt, misschien staat er vandaag wel een bestelling klaar![]()
faalkaart
Nee. Ik heb ook een gewone OV chipkaart, maar bij iedereen staat er van 01-01-2010 tot 31-01-2010 een tijdelijk product op en daar kan je niets aan veranderen.quote:Op maandag 4 januari 2010 09:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat gaat over de tijdelijke nood-chipkaarten die verstrekt zijn. Wat ik begrijp is dat hij gewoon op tijd een OV-chipkaart heeft ontvangen.
Bij mij was het inderdaad 2 producten. Ben je toevallig eerder gewisseld van kaart en heb je de wisseling van je tijdelijk product nooit opgehaald?quote:Op maandag 4 januari 2010 09:59 schreef Version2 het volgende:
Net langs AH2GO gegaan om het te activeren, check ik thuis het bonnetje:
[..]
![]()
Je hoort er toch maar 2 te hebben of niet? Week OV + korting voor in het weekend? Op OV-chipkaart.nl is de kaartinformatie nog niet geupdate dus ik ben benieuwd wat er allemaal opstaat.
Dat kan ik me echt niet voorstellen. Dat tijdelijk abonnement is trouwens niet iets nieuws dat er nu voor 1 maand automagisch via de lucht opgezet is. Het is het tijdelijke abonnement dat er al opstond toen je hem kreeg. Voor sommige mensen is dat dus al meer dan een jaar. Dit tijdelijke abonnement is geldig t/m 31 januari 2010. Dit kon je dus ook gewoon wisselen als je van kaartsoort wisselde, anders hadden bv de mensen in Rotterdam een enorm probleem gehad, en daar heb ik nog nooit iets van gehoord. Ik kan het helaas niet terugvinden op de IB-Groep site, want ze hebben alle informatie nu voor de huidige situatie geupdate.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:02 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee. Ik heb ook een gewone OV chipkaart, maar bij iedereen staat er van 01-01-2010 tot 31-01-2010 een tijdelijk product op en daar kan je niets aan veranderen.
Edit; Ik heb inderdaad het verkeerde geknipt/geplakt, maar je kan een tijdelijk abonnement (wat de IBG erop heeft gezet) niet veranderen.
hou je er wel rekening mee dat "Bij de NS-automaten kun je je studentenreisproduct niet ophalen!"quote:Op maandag 4 januari 2010 10:04 schreef automatic_ het volgende:
Ik moet zo dadelijk nog in de buurt van het station zijn, dus ik ga kijken of er al iets klaar staat - dit is wel voor de officiële datum, dus het kan best zijn dat er nog niets is.
Mijn aangeraden datum was 22 t/m 31 januari, maar gister heb ik ze gewoon op kunnen halen.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:04 schreef automatic_ het volgende:
Ik moet zo dadelijk nog in de buurt van het station zijn, dus ik ga kijken of er al iets klaar staat - dit is wel voor de officiële datum, dus het kan best zijn dat er nog niets is.
Ze komen je vanavond tussen 18:00 en 19:00 oppakken.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:08 schreef Joesse het volgende:
Vraagje: Ik ben vergeten uit te checken vanochtend en kwam daar na een uur achter. Toen ben ik teruggelopen naar het station om alsnog proberen uit te checken maar hij reageerde niet meer op mijn kaart. Wat nu?
Nee, heb altijd al een week ov gehad. Ik kreeg in December wel een brief van OV-chipkaart (dus niet de IBG) dat ik mijn huidige abonnement op mijn OV-chipkaart tijdelijk kon laten verlengen bij een NS-balie zodat ik direct vanaf 1 januari kon reizen. Ik studeer in Rotterdam dus ik heb al een aantal jaar een OV-chipkaart. Maar dat heb ik dus niet gedaan, geen tijd voor gehad. Misschien dat dat die 2 extra producten zijn. Ach, ik vraag straks wel aan de conducteur wat voor producten ik op mijn kaart heb staanquote:Op maandag 4 januari 2010 10:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Bij mij was het inderdaad 2 producten. Ben je toevallig eerder gewisseld van kaart en heb je de wisseling van je tijdelijk product nooit opgehaald?
hoezo, je mag toch aannemen dat ze gewoon het laatst gekozen abonnement erop zetten, niet die van het begin van 2009?quote:Op maandag 4 januari 2010 09:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is je eigen schuld. Je had het product op je chipkaart ook moeten wisselen, net zoals je de papieren kaart moest wisselen. Je komt er trouwens nog goed vanaf, want ze zouden je ook een boete kunnen geven voor het onterecht hebben van een week- én een weekend-abonnement.
Lees even het topic door. Je hebt een tijdelijk product op je pas, waarmee je kan reizen.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:46 schreef larry_flynt het volgende:
Hoi allen,
ik heb dus vorig jaar al een ov chipkaart gehad, tegelijk met mijn ov jaarkaart. Hier staat op dat hij tot 10-2-2014 geldig is. Kan ik hem dus nu gewoon gaan gebruiken? Ik heb geen tijdelijke kaart gehad en geen oproep om iets te gaan halen...
Tip: gebruik 050 599 77 55 om die 10 cent per minuut te ontwijken.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
de op:
Telefonisch kan via:
0900 - 66 55 444 ( ¤0,10 euro/min)
Maandag t/m vrijdag 07:00 - 21:30
Zaterdag en zondag 9:00 - 16:00
in een ander topic stond:quote:Op maandag 4 januari 2010 10:59 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb niet ingechecked bij de ns maakt dat uit?
Vermoed van niet dus.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:58 schreef tralalala het volgende:
Op Utrecht Centraal hebben ze alle incheck/uitcheck punten weggehaald.
Ik was dus tegelijkertijd ingecheckt in de bus en in de trein.
quote:Op maandag 4 januari 2010 11:02 schreef CantFazeMe het volgende:
Volgens mij is mijn kaart dood, conducteur checkte en zei dat de mijne het niet deed._!
quote:Op maandag 4 januari 2010 11:02 schreef Apebeer het volgende:
Ik hoor net op de radio dat alles goed is gegaan met de OV chipkaart, dus klacht niet terecht
En toen kreeg je een boete voor zwartrijden?quote:Op maandag 4 januari 2010 11:05 schreef CantFazeMe het volgende:
Het mooiste zei ik:
"Hij is helaas omstreeks 10.00 uur 's ochtends overleden".
je hoeft niet per se een account aan te maken op ov-chipkaart.nl, daar kan je alleen je abo, saldo en laatste reizen zien ofzo. Welk type abonnement je hebt kan je ook op mijn ibg zien, daar kan je het ook gelijk wijzigen (dag erop is de wijziging doorgevoerd). Activeren doe je dus bij zon geel paaltje die in de AH staat, daar moet je op reisproduct ophalen drukken, en als hij dan al klaar staat, kun je daarna met het aangegeven product reizen.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Thomas B. het volgende:
Ik snap het niet meer mensen. Zaterdag zat ik in de metro waar ik de volle pond moest betalen. Ik had begrepen dat ik me tot 30 januari een soort tijdelijk abonnement heb en dat ik vanaf 4 januari m'n gewone abonnement kon activeren. Maar als ik nu naar die website ga (ov-chipkaart.nl) dan kan ik daar niet inloggen. Als ik probeer een account aan te maken zegt ie dat mijn gegevens niet overeen komen. Zou iemand mij nog een keertje, stapsgewijs, kunnen zeggen wat ik moet doen? Als ik die telefoonlijn bel sta ik een kwartier in de wacht. Ik voel me echt net een mongooltje die zijn buskaartje niet eens begrijpt.
Ok bedankt ik denk dat ik 'm nu wel doorheb.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:21 schreef peejdorie het volgende:
[..]
je hoeft niet per se een account aan te maken op ov-chipkaart.nl, daar kan je alleen je abo, saldo en laatste reizen zien ofzo. Welk type abonnement je hebt kan je ook op mijn ibg zien, daar kan je het ook gelijk wijzigen (dag erop is de wijziging doorgevoerd). Activeren doe je dus bij zon geel paaltje die in de AH staat, daar moet je op reisproduct ophalen drukken, en als hij dan al klaar staat, kun je daarna met het aangegeven product reizen.
Dat tel. nr dat begint met 050 ging wel snel en werd na 1 minuut wachten geholpen.
Dat is dus de gein. Dat is niet bij iedereen zo. Ik heb ook een tijdelijk weekend OV er op staan omdat ik toen nog een weekend kaart had. Volgens de NS automaat is dit tijdelijke abonnement geldig tot 31 december 2012! Ik heb gister gewoon zoals het hoort mijn weekOV op de chip kunnen zetten. Alleen, ze deactiveren het tijdelijke ding niet als je dat doet... Ik heb nu dus een pas met een tijdelijke weekend OV en een officiele week OV (die btw als 'overig reisproduct' wordt gezien door de NS automaat).quote:Op maandag 4 januari 2010 10:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat kan ik me echt niet voorstellen. Dat tijdelijk abonnement is trouwens niet iets nieuws dat er nu voor 1 maand automagisch via de lucht opgezet is. Het is het tijdelijke abonnement dat er al opstond toen je hem kreeg. Voor sommige mensen is dat dus al meer dan een jaar. Dit tijdelijke abonnement is geldig t/m 31 januari 2010. Dit kon je dus ook gewoon wisselen als je van kaartsoort wisselde, anders hadden bv de mensen in Rotterdam een enorm probleem gehad, en daar heb ik nog nooit iets van gehoord. Ik kan het helaas niet terugvinden op de IB-Groep site, want ze hebben alle informatie nu voor de huidige situatie geupdate.
Opgelost, in Culemborg pakte 'ie m'n kaart niet, maar net in Utrecht wel... Voor de zekerheid morgen maar niet meer inchecken.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:08 schreef Joesse het volgende:
Vraagje: Ik ben vergeten uit te checken vanochtend en kwam daar na een uur achter. Toen ben ik teruggelopen naar het station om alsnog proberen uit te checken maar hij reageerde niet meer op mijn kaart. Wat nu?
Probeer je postcode met hoofdletters in te vullen. Dat ging bij mij ook mis bij ov-chipkaart.nlquote:Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Thomas B. het volgende:
Ik snap het niet meer mensen. Zaterdag zat ik in de metro waar ik de volle pond moest betalen. Ik had begrepen dat ik me tot 30 januari een soort tijdelijk abonnement heb en dat ik vanaf 4 januari m'n gewone abonnement kon activeren. Maar als ik nu naar die website ga (ov-chipkaart.nl) dan kan ik daar niet inloggen. Als ik probeer een account aan te maken zegt ie dat mijn gegevens niet overeen komen. Zou iemand mij nog een keertje, stapsgewijs, kunnen zeggen wat ik moet doen? Als ik die telefoonlijn bel sta ik een kwartier in de wacht. Ik voel me echt net een mongooltje die zijn buskaartje niet eens begrijpt.
Ik heb exact hetzelfde probleem... Misschien komt het omdat je reisproduct nog niet is opgehaald?quote:Op maandag 4 januari 2010 11:07 schreef Thomas B. het volgende:
Een brief waarin verwezen werd naar de website waar je je achternaamletter moest invoeren (zie OP).quote:Op maandag 4 januari 2010 11:46 schreef AJ1987 het volgende:
OK, misschien een domme vraag.
Maar heeft iedereen die brief ontvangen, waarin staat wanneer je jouw product kan ophalen?
Ik kan me er niets van herinneren namelijk..
Heb het vanmorgen getest met die oude OV-kaart (die groene). Buschauffeur zei "Die is niet meer geldig he!". Je moet gewoon zeggen dat het in de krant stond, en dat het nog de gehele maand mag. Kwam gewoon de bus in dus, terwijl ze bij de klantenservice van Veolia zeiden dat het niet kon.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Veolia gedoogd de oude OV kaart nog tot 17 januari hoorde ik vanochtend van de chauffeur. Als die informatielijn het nou een keer deed bij me....
Ik heb net gebeld naar de klantenservice, en ook daar werd me verteld dat tot 31 januari de papieren OV-kaart gewoon geldig is.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:04 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Heb het vanmorgen getest met die oude OV-kaart (die groene). Buschauffeur zei "Die is niet meer geldig he!". Je moet gewoon zeggen dat het in de krant stond, en dat het nog de gehele maand mag. Kwam gewoon de bus in dus, terwijl ze bij de klantenservice van Veolia zeiden dat het niet kon.
Klopt, echter is dit officieel alleen met de NS afgesproken. Ze verwachten dat de rest van de vervoersbedrijven dit ook gewoon opvolgenquote:Op maandag 4 januari 2010 12:07 schreef crossover het volgende:
[..]
Ik heb net gebeld naar de klantenservice, en ook daar werd me verteld dat tot 31 januari de papieren OV-kaart gewoon geldig is.
Alleen zo jammer dat zowat elk personeelslid zijn eigen regels hanteert zo te lezen.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:14 schreef Exterminator het volgende:
[..]
Klopt, echter is dit officieel alleen met de NS afgesproken. Ze verwachten dat de rest van de vervoersbedrijven dit ook gewoon opvolgen
Door je OV chip misschien?quote:Op maandag 4 januari 2010 12:24 schreef emokid het volgende:
Zo'n oplaadpunt voor je reisproduct, hoe gaat dat precies? Moet ik nog iets meenemen, en hoe gaat dat ding weten dat ik een student ben?
Wat heeft het nut als ik zelf nog iets moet gaan activeren, als mijn naam al in het bestand staat als student met recht op een weekov-reisproduct?quote:
Je hóéft hem niet niet activeren hoorquote:Op maandag 4 januari 2010 12:31 schreef emokid het volgende:
[..]
Wat heeft het nut als ik zelf nog iets moet gaan activeren, als mijn naam al in het bestand staat als student met recht op een weekov-reisproduct?
Eerst moest je je OV ook ophalen, nu moet je dat ook, alleen dan wordt ie op je OV-chipkaart opgeladen ipv dat je hem als kaart krijgt. Je moet toch een geldig vervoersbewijs hebben en als jij hem niet op jou pasje hebt staan, heb je dus geen OV.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:31 schreef emokid het volgende:
[..]
Wat heeft het nut als ik zelf nog iets moet gaan activeren, als mijn naam al in het bestand staat als student met recht op een weekov-reisproduct?
Aap, dat jij zo'n emoticon aan het eind durft te plaatsen snap ik dus helemaal niet. Ik ben heus niet de enige die er vragen over heeft. Afijn, opladen dus.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:36 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Eerst moest je je OV ook ophalen, nu moet je dat ook, alleen dan wordt ie op je OV-chipkaart opgeladen ipv dat je hem als kaart krijgt. Je moet toch een geldig vervoersbewijs hebben en als jij hem niet op jou pasje hebt staan, heb je dus geen OV.
Beetje vreemd, maar waarom check je dan ook in bij de NS?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:05 schreef Mr.G het volgende:
Vandaag ingecheckt en uitgeckeckt bij de NS. Vervolgens wil ik de bus nemen , kan ik niet inchecken omdat mijn saldo te laag zou zijn. Dat klopt want er staat geen geld op, maar ik reis met week-ov dan dan hoeft dat toch niet? En hoezo deed hij het bij de NS dan wel?
Klantenservice van Veolia? Of van de ov chip kaart?quote:Op maandag 4 januari 2010 12:07 schreef crossover het volgende:
[..]
Ik heb net gebeld naar de klantenservice, en ook daar werd me verteld dat tot 31 januari de papieren OV-kaart gewoon geldig is.
Nee dat laatste werkt net wat anders. Je moet een paar minuten wachten tot je weer uit kan checken. Als je dat binnen 30 minuten doet hoef je niets te betalen. Erg fijn dus voor de mensen die het station als doorgang gebruikenquote:Op maandag 4 januari 2010 13:16 schreef Ascendancy het volgende:
Vanochtend geactiveerd. Ging best. Alleen raar dat ze niet uitleggen dat het 2e product weekendkorting is.(ik vroeg een bon met beschrijving, staat er alleen "2 producten geladen".
En ik had ff gekeken op dordrecht voordat ik de Arriva trein inging(die nog geen ov-chip lezers hebben) of dat paaltje em wel pakte. Ging prima. Maar ik kon daar dus niet meer uitloggen.
Het idee was toch dat je op stations ook even kon inloggen en binnen 5 minuten weer uitloggen, zodat je mensen kon uitzwaaien? En is het een probleem?
Nou, daar zeiden ze dat ik dat andere nummer moest bellen en dat daar de wachttijden lang waren en dat ze me niks kon adviseren verder. Faal dus.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:00 schreef crossover het volgende:
[..]
Tip: gebruik 050 599 77 55 om die 10 cent per minuut te ontwijken.
bron
Omdat ik de trein moest nemen, dan moet je ook de chipkaart gebruiken toch? Of geld het in/uit-checken niet voor NS?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Beetje vreemd, maar waarom check je dan ook in bij de NS?
Nog niet, nee.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:42 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Omdat ik de trein moest nemen, dan moet je ook de chipkaart gebruiken toch? Of geld het in/uit-checken niet voor NS?
Dat dus.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:42 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Of geld het in/uit-checken niet voor NS?
Duurt nog een stuk langer bij de NS volgens mij.quote:
Aap..quote:Op maandag 4 januari 2010 12:41 schreef emokid het volgende:
[..]
Aap, dat jij zo'n emoticon aan het eind durft te plaatsen snap ik dus helemaal niet. Ik ben heus niet de enige die er vragen over heeft. Afijn, opladen dus.
Je kan inderdaad dat doen, maar ipv een nieuwe aan te vragen dien je dan voor de optie vervangende kaart te kiezen. Dit is mij aan de telefoon gezegd in ieder geval...quote:Op maandag 4 januari 2010 13:39 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik zit nu te twijfelen gewoon nog een aanvraagformulier aan te vragen, in de hoop daarbij een tijdelijke ov-chip te kunnen krijgen. Whelp!
Dat wist ik. Op de site staat dat ik hem op kon halen op het station, maar ik moest naar een AH of C1000 filliaal. Er hing een briefje op het station: "In tegenstelling tot het bericht in de brief / op de website kan je hier géén studenten-ov-product ophalen"quote:Op maandag 4 januari 2010 10:07 schreef mrbox het volgende:
[..]
hou je er wel rekening mee dat "Bij de NS-automaten kun je je studentenreisproduct niet ophalen!"
Dan staat je product nog niet klaar. Wanneer staat je product klaar volgens de website?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:10 schreef ARR-I het volgende:
Ik wilde zojuist mijn product gaan ophalen maar die automaat kon geen product vinden.... Wat nu?
In een hoekje gaan zitten huilenquote:Op maandag 4 januari 2010 14:10 schreef ARR-I het volgende:
Ik wilde zojuist mijn product gaan ophalen maar die automaat kon geen product vinden.... Wat nu?
Dan zou ik even contact opnemen met de klantenservice, want die zou al klaar moeten staan.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:10 schreef ARR-I het volgende:
Goed dat je het zegt vanaf 13 januari staat er.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:11 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dan staat je product nog niet klaar. Wanneer staat je product klaar volgens de website?
Dat is een adviesdatum, vanaf 1 januari kan iedereen hem ophalen.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef ARR-I het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt vanaf 13 januari staat er.
Alleen dan snap ik niet waarom andere mensen hem wel gewoon al af kunnen halen terwijl die ook vanaf 13 januari hebben doorgekregen.
Dat weet ik ook niet. Er zijn meer mensen die het al eerder geprobeerd hadden en waarbij het niet gelukt is. Ik heb hem vanmorgen opgehaald en mijn periode was ook vanaf 13 januari.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef ARR-I het volgende:
[..]
Alleen dan snap ik niet waarom andere mensen hem wel gewoon al af kunnen halen terwijl die ook vanaf 13 januari hebben doorgekregen.
Mij wordt aan de telefoon niets gezegd, want de telefoon wordt nergens opgenomen...quote:Op maandag 4 januari 2010 13:53 schreef Exterminator het volgende:
[..]
Je kan inderdaad dat doen, maar ipv een nieuwe aan te vragen dien je dan voor de optie vervangende kaart te kiezen. Dit is mij aan de telefoon gezegd in ieder geval...
mijn datum was ook vanaf de 13e. Maar zoals hierboven te zien. Heb ik mijn kaart geactiveerd vanochtend.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef ARR-I het volgende:
[..]
voor zover ik weet hebben de meeste albert heijn filialen er 1, en hoorde iemand hetzelfde zeggen van C1000.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:24 schreef emokid het volgende:
Je kunt in Hengelo en omgeving alleen nog op een station opladen, en als het bij de NS automaten niet werkt moet ik maar afwachten op een andere in een of ander supermarkt?
Ik ben een O en zit ook vanaf de 13e haha.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:24 schreef Faceoff het volgende:
[..]
mijn datum was ook vanaf de 13e. Maar zoals hierboven te zien. Heb ik mijn kaart geactiveerd vanochtend.
Lijkt wel alsof ze gewoon random wat van die dingen klaarzetten...
Hoewel ik met de letter H wel als eerste in die categorie kom.
In Roosendaal kan het ook bij twee supermarkten, maar dat staat verder nergens (duidelijk) aangegeven. Deze twee supermarkten staan ook niet op de "Google Maps" kaart.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:24 schreef emokid het volgende:
Je kunt in Hengelo en omgeving alleen nog op een station opladen, en als het bij de NS automaten niet werkt moet ik maar afwachten op een andere in een of ander supermarkt?
Klopt, is bij mij ook. Op het station kan je zelf je product niet ophalen & stonden de twee supermarkten aangegeven.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:26 schreef emokid het volgende:
Maar op de Google Maps kaart van ze stond er alleen op het station zo'n ding. Ik ga nu wel even kijken.
Op google maps staan de ophaalpunten en de oplaadpunten, op alle stations zijn oplaadpunten, maar ophaalpunten is wat anders, daar moet je heen om te activeren. Die google maps klopt echter niet, want niet alle ophaalpunten staan erin vermeld volgens mij...quote:Op maandag 4 januari 2010 14:26 schreef emokid het volgende:
Maar op de Google Maps kaart van ze stond er alleen op het station zo'n ding. Ik ga nu wel even kijken.
Dit stond er bij mij ook op vóór ik mijn product ging halen en nu staat er nog steeds hetzelfde op de site.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:42 schreef ARR-I het volgende:
Op ov-chipkaart zie ik bij kaartinformatie wel staan:
Producten op uw kaart
Product Status Prijs ¤
Totaal 2
Studenten OV-chipkaart week ¤ 0,00
Studentenkaart korting week ¤ 0,00
Zou het dan toch gewerkt hebben? Iemand die weet waar ik klaarstaande bestellingen kan vinden op die site?
Ik moest hem ook een paar keer erin en eruit halen (eerst had ik hem met mijn foto aan de voorkant en daarna andersom) & na 2 of 3x deed hij het.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:47 schreef Maravilla het volgende:
De ophaalautomaat ziet m'n kaart niet als ik hem erin doe.Terwijl de conducteur in de trein hem vanochtend wel kon aflezen, en de poortjes in de metro ook gewoon open gingen. En een uur later bij die automaat gebeurt er niks.. Belabberd.
Ben bij twee verschillende automaten geweest, en heb zeker 3 minuten lang m'n pasje erin en eruit staan halen.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:48 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik moest hem ook een paar keer erin en eruit halen (eerst had ik hem met mijn foto aan de voorkant en daarna andersom) & na 2 of 3x deed hij het.
Zou kunnen in Eindhoven op het station staat ie volgens mij ook bij de AH to Go.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:47 schreef BasementDweller het volgende:
Huh, dus ik kan niet op Utrecht CS mijn studentenproduct ophalen bij zo'n kaartenautomaat?![]()
Waar kan ik wel terecht?
Bij de AH to go?
betekent het dan dat je ook kortingstarief hebt doordeweeks? zou toch weekend moeten zijn..?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:42 schreef ARR-I het volgende:
Op ov-chipkaart zie ik bij kaartinformatie wel staan:
Producten op uw kaart
Product Status Prijs ¤
Totaal 2
Studenten OV-chipkaart week ¤ 0,00
Studentenkaart korting week ¤ 0,00
Zou het dan toch gewerkt hebben? Iemand die weet waar ik klaarstaande bestellingen kan vinden op die site?
Echt he, wat een waanzinquote:Op maandag 4 januari 2010 14:51 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Zou kunnen in Eindhoven op het station staat ie volgens mij ook bij de AH to Go.
Geen idee of het aan de servicebalie van de NS ook kan, maar anders kun je het daar ook nog altijd vragen. De site op internet is iig niet erg duidelijk, momenteel.
Ik meen op een of andere vage overheidssite gelezen te hebben dat als je een x aantal keer (stuk of 6,7?) niet uitcheckt, dat je kaart dan geblokkeerd wordt.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:04 schreef alors het volgende:
ik hoorde zonet een piep, weet niet of het kwam van mijn ov, ik had hem in mijn hand en liep door het gangpad... ik heb bij de overstap ook geen tijd om te kijken hoe of wat, dus...
Bij deze bus zijn de ovmachines iig bij de ingang uitgeschakeld, maar ik dacht bij de uitgang toch echt een piep te horen...
Ik heb eerder al een mail gestuurd over de exacte consequenties van niet uitchecken met een studenten ov. Er wordt erg vaag over gedaan, terwijl ze je volgens mij niks kunnen maken.
http://www.ov-chipkaart.n(...)phalen/ophaalpunten/quote:
Je linkje doet het hier niet.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:11 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
http://www.ov-chipkaart.n(...)phalen/ophaalpunten/
Hier staan alle postcodes van de ophaalpunten... redelijk duidelijk als je weet hoe je moet zoeken. Ga vanmiddag wel even langs de C1000, bij mijn stage is er namelijk geen in de buurt.
EDIT:quote:The connection was reset
The connection to the server was reset while the page was loading.
Bij mij welquote:Op maandag 4 januari 2010 15:13 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Je linkje doet het hier niet.
[..]
Tuurlijk, wel extra personeel inzetten, maar de website gewoon laten smorenquote:Op maandag 4 januari 2010 15:15 schreef ATuin-hek het volgende:
Die site heeft het idd een beetje moeilijk vandaag
7551 JE, Totaal Gemak de Brink (Brink 206, HENGELO OV)quote:Op maandag 4 januari 2010 14:24 schreef emokid het volgende:
er staat idd 'meerdere keren' maar hoeveel zijn dat? En dan issie geblokkeerd, maar je kunt hem wel weer laten deblokkeren, ik lees nergens iets over sancties, behalve dat het allemaal lekker omslachtig is natuurlijk...quote:Op maandag 4 januari 2010 15:06 schreef BasementDweller het volgende:Ik meen op een of andere vage overheidssite gelezen te hebben dat als je een x aantal keer (stuk of 6,7?) niet uitcheckt, dat je kaart dan geblokkeerd wordt.
Op een andere site staat weer dat vervoerders 'in principe' boetes zullen opleggen aan mensen die niet in- en uitchecken, of dat in de praktijk ook zal zo gaan zullen we vanzelf zien.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:17 schreef alors het volgende:
[..]
er staat idd 'meerdere keren' maar hoeveel zijn dat? En dan issie geblokkeerd, maar je kunt hem wel weer laten deblokkeren, is lees nergens iets over sancties, behalve dat het allemaal lekker oomslachtig is natuurlijk...
je moet naar tilburg denk ikquote:Op maandag 4 januari 2010 14:29 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Op google maps staan de ophaalpunten en de oplaadpunten, op alle stations zijn oplaadpunten, maar ophaalpunten is wat anders, daar moet je heen om te activeren. Die google maps klopt echter niet, want niet alle ophaalpunten staan erin vermeld volgens mij...
Iemand enig idee of er in Oisterwijk ophaalpunten zijn?
Ja, i know.. toch bedankt!quote:Op maandag 4 januari 2010 15:19 schreef Meddo het volgende:
[..]
je moet naar tilburg denk ik![]()
5011 LR, Albert Heijn (Wagnerplein 52, Tilburg)
5025 JX, Albert Heijn (Korvelplein 191, Tilburg)
5032 AZ, C1000-3 De Blaak (Amer 13, Tilburg)
5037 AB, Universiteit Tilburg (Warandelaan 2, Tilburg)
5037 DA, Avans Hogeschool (Cobbenhagenlaan, Tilburg)
5038 CB, AH ToGo (Spoorlaan 35, Tilburg)
5038 WN, Albert Heijn (Piusplein 34, Tilburg)
5041 GB, XL (Jan Heijnsstraat 10, Tilburg)
5042 MC, Albert Heijn (Westermarkt 17, Tilburg)
9711 HG, Albert Heijn (Gedempte Zuiderdiep 14, Groningen )quote:Op maandag 4 januari 2010 15:20 schreef PhifeDawg het volgende:
Iemand een idee waar ik het in Groningen kan activeren? En vandaag zei de conducteur dat mijn papieren ov-jaarkaart niet meer geldig was om te reizen. Terwijl je er toch nog een maand mee kan?
Nee dat heb je niet. Zo wordt zwartrijden in het weekend (of doordeweeks, afhankelijk) nogal makkelijk als je niet hoeft in of uit te checken.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:20 schreef alors het volgende:
ik vind het echt zoooo belachelijk he, ook al zou je niet in en uit checken, je hebt gofferdomme toch een geldig onbeperkt reizen pas?!
Ga zwartrijders lekker lastig vallen met je kutregeltjes.
Lijkt me sterk dat ze je een boete geven als je niet uitcheckt.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Op een andere site staat weer dat vervoerders 'in principe' boetes zullen opleggen aan mensen die niet in- en uitchecken, of dat in de praktijk ook zal zo gaan zullen we vanzelf zien.
Met je oude papieren OV hoefde je ook niets te doen en nu moet je wel in- en uitchecken steeds. Beetje irritant... dat bedoelt ie denk ik. Mensen die moeten betalen moeten uiteraard wel in- en uitchecken, maar mensen die ''gratis'' reizen (studenten met een OV) daar snap ik eigenlijk ook niet zo van waarom dat perse zou moeten.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee dat heb je niet. Zo wordt zwartrijden in het weekend (of doordeweeks, afhankelijk) nogal makkelijk als je niet hoeft in of uit te checken.
2512 AP, HTM Klantenservice (Wagenstraat 35, Den Haag)quote:Op maandag 4 januari 2010 15:24 schreef bellabeauti het volgende:
Kan je je bestelling ook ophalen bij HTM klantenservice?
Dat zeg ik toch? Een busschauffeur kan bijvoorbeeld niet zien of jij een week- of weekendabonnement hebt, vandaar dat je dus in en uit moet checken.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:24 schreef SMutzskii het volgende:
Mensen die moeten betalen moeten uiteraard wel in- en uitchecken, maar mensen die ''gratis'' reizen (studenten met een OV) daar snap ik eigenlijk ook niet zo van waarom dat perse zou moeten.
Inde toekomst komen er van die poortjes dan MOET je wel in- en uitchecken om toegang tot het perron enzo te krijgen, maar nu...
Als het gaat om een bus, dan heb je gelijk.. daar kan de buschauffeur het anders niet zien denk ik, maar over de treinen dan heb je geen gelijk, daar kan de conducteur je pasje scannen en toch zien of er een week danwel weekend OV op is geladen.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Een busschauffeur kan bijvoorbeeld niet zien of jij een week- of weekendabonnement hebt, vandaar dat je dus in en uit moet checken.
Reizigers informatie voor de vervoersmaatschappijen, en AIVD natuurlijkquote:Op maandag 4 januari 2010 15:24 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Mensen die moeten betalen moeten uiteraard wel in- en uitchecken, maar mensen die ''gratis'' reizen (studenten met een OV) daar snap ik eigenlijk ook niet zo van waarom dat perse zou moeten.
quote:Op maandag 4 januari 2010 15:28 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Als het gaat om een bus, dan heb je gelijk.. daar kan de buschauffeur het anders niet zien denk ik, maar over de treinen dan heb je geen gelijk, daar kan de conducteur je pasje scannen en toch zien of er een week danwel weekend OV op is geladen.Dan heeft in- en uitchecken geen extra functie, dacht ik iig...
goh, het zou toch niet he...quote:Op maandag 4 januari 2010 15:29 schreef wormtrein het volgende:
Reizigers informatie voor de vervoersmaatschappijen, en AIVD natuurlijk
Treinen hoef je momenteel ook niet in en uit te checken, als dadelijk de helft van de stations op slot gaan is het wel makkelijk om gewoon normaal in en uit te checken anders staat dadelijk de helft voor een dicht poortje. Ben het verder eens met je dat het verder weinig toegevoegde waarde heeft. Denk dat de vervoerders er gewoon een soort van gewenning van willen maken.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:28 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Als het gaat om een bus, dan heb je gelijk.. daar kan de buschauffeur het anders niet zien denk ik, maar over de treinen dan heb je geen gelijk, daar kan de conducteur je pasje scannen en toch zien of er een week danwel weekend OV op is geladen.Dan heeft in- en uitchecken geen extra functie, dacht ik iig...
Ja, dat zou momenteel het enige zijn waarvoor het zou moeten, beetje jammer...quote:Op maandag 4 januari 2010 15:29 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Reizigers informatie voor de vervoersmaatschappijen, en AIVD natuurlijk
Niet helemaal eens. In Utrecht heb je van die 24m lange bussen en daar kan je nu gewoon achterin instappen. Als er opeens 80 mensen moeten uitchecken bij een bepaalde halte op de uithof gaat dat gegaranneerd opstoppingen opleveren.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:28 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Dan wordt er ook niet moeilijk gedaan net zoals dat nu ook al niet gedaan wordtquote:Op maandag 4 januari 2010 15:33 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Niet helemaal eens. In Utrecht heb je van die 24m lange bussen en daar kan je nu gewoon achterin instappen. Als er opeens 80 mensen moeten uitchecken bij een bepaalde halte op de uithof gaat dat gegaranneerd opstoppingen opleveren.
Het gaat me niet om de tijd die het kost en of het opstoppingen oplevert, maar gewoon om het feit waarom er in/uit gecheckt moet worden.... dat het in sommige situaties wss heel onhandig is, dat is wat anders.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:33 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Niet helemaal eens. In Utrecht heb je van die 24m lange bussen en daar kan je nu gewoon achterin instappen. Als er opeens 80 mensen moeten uitchecken bij een bepaalde halte op de uithof gaat dat gegaranneerd opstoppingen opleveren.
Er staan nu wel eens van die GVB mannetjes die je OV kaart controleren bij het uitstappen. Ik las dat het verplicht was om in en uit te checken omdat je anders zwartrijdt. Als die lui je dan niet zien uitchecken dan kunnen ze je dus een boete geven.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan wordt er ook niet moeilijk gedaan net zoals dat nu ook al niet gedaan wordt
Ja maar dan nog, het is nu al proppen en als iedereen ook nog pasjes moet gaan zoeken wordt dat chaos.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:35 schreef SMutzskii het volgende:
Staat trouwens in de bus niet bij iedere uitgang van de bus een in/uitcheck'paaltje'?
Dat heb ik me inderdaad ook al afgevraagd. Zeker in de spits kunnen die trappen de drukte echt niet verwerken, laat staan dat iedereen dan ook nog langs dat ene paaltje moetquote:Op maandag 4 januari 2010 15:35 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
In Eindhoven is dat overigens ook denk ik, dat dat echt nog wel problemen gaat krijgen daar..
Op perron 5 / 6 daar komen vaak 2 treinen tegelijk aan, die uit Maastricht en die uit Venlo. Het is vaak (in de spits) kei druk op het perron richting de trappen, soms staat het helemaal vol tot aan die bankjes.... hoe willen ze dat in godsnaam doen als een groot deel van die mensen ook nog eens moet in- of uitchecken?
Daar gaat de laatste discussie over... In principe is het antwoord, ja.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:43 schreef PhifeDawg het volgende:
Nog een vraagje maar. Als je de weekov hebt geactiveerd. Moet je dan ook nog elke dag langs dat paaltje gaan? Of is dat alleen als je in het weekend reist.
Maar in de praktijk meestal nee, dus dat gaat over en paar weken heibel worden.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar gaat de laatste discussie over... In principe is het antwoord, ja.
Die lui kunnen gewoon je chipkaart scannen, zien dan dat je die dag gratis mag reizen, en dan is er niets aan de hand.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:43 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Er staan nu wel eens van die GVB mannetjes die je OV kaart controleren bij het uitstappen. Ik las dat het verplicht was om in en uit te checken omdat je anders zwartrijdt. Als die lui je dan niet zien uitchecken dan kunnen ze je dus een boete geven.
Die lijst van die link die ik gaf, met al die postcodes, dat zijn allemaal opHAALpunten... heb je google maps, dan staat het er specifiek bij vermeld dat het ophaal is. Als er enkel oplaadpunt staat, is het dus geen ophaalpunt.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:48 schreef Robin-NMGN het volgende:
die lijst met punten, dat zijn toch ophaal en oplaadpunten. dus hoe weet ik nou welke een ophaalpunt is?
Ligt eraan waar je mee reist, bij de NS hoeft dit momenteel nog niet, maar bij andere vervoerders weet ik niet..quote:Op maandag 4 januari 2010 15:43 schreef PhifeDawg het volgende:
Nog een vraagje maar. Als je de weekov hebt geactiveerd. Moet je dan ook nog elke dag langs dat paaltje gaan? Of is dat alleen als je in het weekend reist.
Dat hoop je dan maar....quote:Op maandag 4 januari 2010 15:48 schreef VanderMeulen het volgende:
[..]
Die lui kunnen gewoon je chipkaart scannen, zien dan dat je die dag gratis mag reizen, en dan is er niets aan de hand.
quote:In principe zijn de regels als volgt:
Gebieden waar de OV-chipkaart al is ingevoerd:
Zowel in je vrij reizen periode, als in de kortingsuren check je altijd in en uit.
Denk het niet. Ik heb vorig jaar ook eens zoiets gehad omdat ik niet had uitgecheckt en die man begon ook met een boete te dreigen, hoewel hij kon zien dat ik wel was ingecheckt en in het bezit was van een papieren kaart. Regels zijn regels enzo.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:48 schreef VanderMeulen het volgende:
[..]
Die lui kunnen gewoon je chipkaart scannen, zien dan dat je die dag gratis mag reizen, en dan is er niets aan de hand.
Portemonnee ervoor houden is voldoende.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:43 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
[..]
Ja maar dan nog, het is nu al proppen en als iedereen ook nog pasjes moet gaan zoeken wordt dat chaos.
bovenaan die lijst staat dus: Alle oplaad- en ophaalpunten in Nederland (gesorteerd op postcode) en als ik het dan vergelijk met google maps staat er dus dat het oplaadpunten zijn. ik doe nu misschien heel blond hoor, maargoed kan ook niks aan de kleur van mijn haar doen.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:51 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Die lijst van die link die ik gaf, met al die postcodes, dat zijn allemaal opHAALpunten... heb je google maps, dan staat het er specifiek bij vermeld dat het ophaal is. Als er enkel oplaadpunt staat, is het dus geen ophaalpunt.
Nee, volgens mij is het tijdelijke reisproduct voor drie jaar geldig, zodat je wel poortjes kunt openen. Je hebt dan echter nog geen geldig reisproduct na 31 januari, dus zonder je 'echte' abonnement zou je dan zwartrijden. Het reisproduct moet je trouwens elk jaar opnieuw ophalen..quote:Op maandag 4 januari 2010 15:58 schreef tralalala het volgende:
[..]
Heb toen maar even bij de huidige producten gekregen en er stond iets van week abonnement geldig t/m 2012, ik neem aan dat het dan wel gelukt is? Anders had er wel t/m 31 januari 2010 gestaan?
Volgens mij zitten oplaadpunten alleen op de stations en al die locaties die in die lijst staan is niet op het station.. tenzij AH to GO ofzo. Als er dus bij jou dorp/stad een postcode staat van de AH of C1000 ofzo zou ik daar gewoon heen gaan, want dat is dan een ophaalpunt.... althans, nog nooit ervan gehoord dat je je ov-chipkaart alleen kan opladen bij zulke locaties? Iemand anders wel?quote:Op maandag 4 januari 2010 16:00 schreef Robin-NMGN het volgende:
[..]
bovenaan die lijst staat dus: Alle oplaad- en ophaalpunten in Nederland (gesorteerd op postcode) en als ik het dan vergelijk met google maps staat er dus dat het oplaadpunten zijn. ik doe nu misschien heel blond hoor, maargoed kan ook niks aan de kleur van mijn haar doen.
Het gaat mij wel om de tijd, ik moet na een volle stadbus met 100 man, nog een andere bus halen en wil graag snel de bus uit. Nu kun je op je vingers natellen dat 100 man en 4 lezers niet gaat werken. Plus dat mensen nog staan in die bus en waarschijnlijk regelmatig per ongeluk tegen de lezers aankomen... Je kunt mensen daar toch niet voor beboeten?quote:Op maandag 4 januari 2010 15:35 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de tijd die het kost en of het opstoppingen oplevert, maar gewoon om het feit waarom er in/uit gecheckt moet worden.... dat het in sommige situaties wss heel onhandig is, dat is wat anders.
Staat trouwens in de bus niet bij iedere uitgang van de bus een in/uitcheck'paaltje'?
gewoon die van studentenov-chipkaart.nlquote:Op maandag 4 januari 2010 16:04 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Volgens mij zitten oplaadpunten alleen op de stations en al die locaties die in die lijst staan is niet op het station.. tenzij AH to GO ofzo. Als er dus bij jou dorp/stad een postcode staat van de AH of C1000 ofzo zou ik daar gewoon heen gaan, want dat is dan een ophaalpunt.... althans, nog nooit ervan gehoord dat je je ov-chipkaart alleen kan opladen bij zulke locaties? Iemand anders wel?
Welke link van google maps gebruik je?
Dus jij hebt ingechecked op een NS station?quote:Op maandag 4 januari 2010 16:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Net is m'n kaart tot leven gewekt, heb ingechecked in Zwolle waar maar 2 in check poortjes waren, ik dus gewoon 8 perrons teruglopen om in te checken en weer heen.
Ja, maar je quote een bericht van mij... waarbij het daar totaal niet om ging waar jij het over hebt.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:08 schreef alors het volgende:
[..]
Het gaat mij wel om de tijd, ik moet na een volle stadbus met 100 man, nog een andere bus halen en wil graag snel de bus uit. Nu kun je op je vingers natellen dat 100 man en 4 lezers niet gaat werken. Plus dat mensen nog staan in die bus en waarschijnlijk regelmatig per ongeluk tegen de lezers aankomen... Je kunt mensen daar toch niet voor beboeten?
Post de link ff, dat is stuk handiger.. want er zijn verschillende google maps mogelijkheden.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:12 schreef Robin-NMGN het volgende:
[..]
gewoon die van studentenov-chipkaart.nl
Dus mijn bestelling is in ene keer pleitte?quote:Op maandag 4 januari 2010 16:01 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is het tijdelijke reisproduct voor drie jaar geldig, zodat je wel poortjes kunt openen. Je hebt dan echter nog geen geldig reisproduct na 31 januari, dus zonder je 'echte' abonnement zou je dan zwartrijden. Het reisproduct moet je trouwens elk jaar opnieuw ophalen..
Ja, wou kijken of voor trein ook werkte, ik weet dat dat niet hoefde, maar gewoon proberen en conducteur kwam langs en zei dat ik ingechecked was. Straks even in Assen proberen uit te checken.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus jij hebt ingechecked op een NS station?
Pff en probeer maar 's in discussie te gaan met die lui... is onmogelijkquote:Op maandag 4 januari 2010 15:57 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Denk het niet. Ik heb vorig jaar ook eens zoiets gehad omdat ik niet had uitgecheckt en die man begon ook met een boete te dreigen, hoewel hij kon zien dat ik wel was ingecheckt en in het bezit was van een papieren kaart. Regels zijn regels enzo.
sorryquote:Op maandag 4 januari 2010 16:16 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Post de link ff, dat is stuk handiger.. want er zijn verschillende google maps mogelijkheden.![]()
Bij mij en vele anderen werkt dat gewoon hoor, zal dus eerder met jou te maken hebben dan dat volledig onzin is.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:21 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat tijdelijke abonnement tot 30 januari is overigens volledige onzin. Toen ik vanmorgen in uitcheckte (dus voordat ik m'n abbo geladen had) werd gewoon de volle prijs afgerekend.
Ja ik zat op mijn mobiel, daar is quoten gewoon kut op dat waardeloze fok mobielquote:Op maandag 4 januari 2010 16:14 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Ja, maar je quote een bericht van mij... waarbij het daar totaal niet om ging waar jij het over hebt.
Het is een totaal andere 'discussie'.
Ben het overigens met je eens, dat is echt wel heel raar als je er boete voor zou krijgen. Ik ben echt heel benieuwd hoe het overal gaat met die weinige paaltjes die er staan.
Dat klopt. Je kan met een studenten OV (of mss zelfs in zijn geheel, weet ik niet zeker) nog niet met korting van saldo treinen bij de NS. Daar moet je nog een papieren kaartje voor kopen.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:21 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Pff en probeer maar 's in discussie te gaan met die lui... is onmogelijk
Ik geloof dat ik het voor elkaar heb nu. Ben langs drie van die apparaten geweest tot ik er een vond die werkte, maar toen ik die eenmaal gevonden had ging het opladen van het abonnement wel makkelijk.
Dat tijdelijke abonnement tot 30 januari is overigens volledige onzin. Toen ik vanmorgen in uitcheckte (dus voordat ik m'n abbo geladen had) werd gewoon de volle prijs afgerekend.
De studenten OV-chipkaart is daar nog geen eens geldig....quote:Op maandag 4 januari 2010 16:31 schreef KoekjesTwister het volgende:
Zijn er consequenties voor het niet uitchecken in de trein?
Ik ben vandaag op mijn route van Utrecht Centraal CS naar de bushaltes geen enkele terminal tegen gekomen om uit te kunnen checken.
Krijg ik nu een boete of een strafpunt?
Het ging op de terugreis anders prima hoor.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De studenten OV-chipkaart is daar nog geen eens geldig....
Waaah! Bij NS nog niet in of uitchecken! Is nog niet ingevoerd! Gewoon kaart meenemen en aan conducteur laten zien en die kan m scannen als ie daar zin in heeft.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:31 schreef KoekjesTwister het volgende:
Ik ben vandaag op mijn route van Utrecht Centraal CS naar de bushaltes geen enkele terminal tegen gekomen om uit te kunnen checken.
Bij mij op die link staan alleen de oplaadpunten inderdaad. Die komt ook totaal niet overeen met die postcode lijst,..quote:Op maandag 4 januari 2010 16:22 schreef Robin-NMGN het volgende:
[..]
sorry, http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl&q=http://www.ov-chipkaart.nl/static/woc2/oplaad-enophaalpunten.kmz&z=8
Nou, ik kon gewoon in en uitchecken. Tijdens mijn treinreis ben ik gecontroleerd door een conducteur zo'n RFID apparaat en die zag dat ik keurig ingechecked was.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:34 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Waaah! Bij NS nog niet in of uitchecken! Is nog niet ingevoerd! Gewoon kaart meenemen en aan conducteur laten zien en die kan m scannen als ie daar zin in heeft.
Achterste tunnel? Ik had hetzelfde probleem.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:31 schreef KoekjesTwister het volgende:
Dat zag ik ook toen ik eenmaal thuis op zoek ging, maar dat is via de IB-groep en studentenovchipkaart site niet gemeld, tenminste, tot vorige week niet, zag het net toen ik weer ging checken in beeld staan. Vraag is nu: wat als je wel hebt ingecheckt, maar niet uitgecheckt? (Omdat de service er blijkbaar, schijnbaar) uitlag?quote:Op maandag 4 januari 2010 16:34 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Waaah! Bij NS nog niet in of uitchecken! Is nog niet ingevoerd! Gewoon kaart meenemen en aan conducteur laten zien en die kan m scannen als ie daar zin in heeft.
Zucht, sommigen kunnen inderdaad inchecken, maar officieel hoeft dat niet.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:35 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Nou, ik kon gewoon in en uitchecken. Tijdens mijn treinreis ben ik gecontroleerd door een conducteur zo'n RFID apparaat en die zag dat ik keurig ingechecked was.
Ook zag ik iets van "Stud. Week" op het display staan.
Juist. Ik zag enkel de paaltjes, niet de terminals. Erg vreemd allemaal. Omlopen via het stationsplein ging ik in tijd niet meer redden, dat had me zeker 5 minuten extra gekost. En de bus wacht niet...quote:Op maandag 4 januari 2010 16:36 schreef tralalala het volgende:
[..]
Achterste tunnel? Ik had hetzelfde probleem.
oke thanks, ben blij dat het dus niet aan mij ligtquote:Op maandag 4 januari 2010 16:35 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Bij mij op die link staan alleen de oplaadpunten inderdaad. Die komt ook totaal niet overeen met die postcode lijst,..
Ik weetniet waar je woont, maar ik zou ff kijken welke postcode het dichtstebij is en dan daarheen gaan.
Nog ff en dan weet ik of ik hem kan activeren.Ga bijna naar huis.
Werkte bij mij (en anderen) anders prima.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:41 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Waarom hebben ze het steeds over geadviseerde afhaaldatum op internet? Het is helemaal niet mogelijk om je reisproduct buiten die tijd af te halen. Zeg dat dan godverdomme ook!
Helemaal wel...quote:Op maandag 4 januari 2010 16:41 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Waarom hebben ze het steeds over geadviseerde afhaaldatum op internet? Het is helemaal niet mogelijk om je reisproduct buiten die tijd af te halen. Zeg dat dan godverdomme ook!
Wat is het adres?quote:Op maandag 4 januari 2010 11:37 schreef Brembo het volgende:
Ik heb zowaar antwoord, gisteravond 16 uur gemaild en nu al antwoord van de OV-chipkaart studenten BV. Dat vind ik toch redelijk snel
Ja, dat heb ik gedaan! Nu kan ik gratis reizen en ze stuurden me ook nog eens een taart en 100 euro op!quote:Op maandag 4 januari 2010 16:46 schreef Mail-adres het volgende:
Wat je ook kan doen is gewoon een weekend ov pas aanvragen door zo'n aaanvraagformulier aan te vragen op die site en daarnaast ook zo'n studenten ov chipkaart voor doordeweeks..
Dan krijg je dus 2 "tijdelijke" passen en kan je in het weekend gratis reizen en doordeweeks..
Want je moet toch zolang op die dingen wachten!!
Iemand ervaring hierin?
Je moet kiezen voor een bonnetje.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:48 schreef princess-a het volgende:
Kreeg iedereen een bonnetje na het afhalen van de definitieve ov?
Bij mij stond er een bestelling klaar.. week ov student, wilt u de bestelling opladen? Ja.. even wachten. Bestelling geladen! Verwijder kaart.
Heb dus geen bonnetje gezien en mijn kaart er maar uitgehaald.
Bij kaartinformatie stond dat er nog een weekendov op stondWordt je tijdelijke ov gewijzigd zodra je de definitieve er op zet? Of gaat de definitieve pas op 1 februari in?
Klantenservice OV-chipkaart [info@ov-chipkaart.nl]quote:
Gaaf! Ik zou gewoon al blij zijn met 1 ov-chipkaart.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:49 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gedaan! Nu kan ik gratis reizen en ze stuurden me ook nog eens een taart en 100 euro op!
Jij ook al.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:53 schreef Brembo het volgende:
[..]
Klantenservice OV-chipkaart [info@ov-chipkaart.nl]
Vandaag is uit pure verveling bij de automaat gekeken en wat bleek:
Poging 1: Er is een fout opgetreden verwijder de OV-Chipkaart
Poging 2: Er staan geen producten voor u klaar...
Nou ik hoop dat ze het snel fixen.
Ik had een bonnetje maar dat werd me gevraagd na het verwijderen van de kaart en voordat hij dik een minuut "tot ziens" zei. Terwijl ik maar stond te wachten, want er moest immers ook wat saldo op.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:48 schreef princess-a het volgende:
Kreeg iedereen een bonnetje na het afhalen van de definitieve ov?
Bij mij stond er een bestelling klaar.. week ov student, wilt u de bestelling opladen? Ja.. even wachten. Bestelling geladen! Verwijder kaart.
Heb dus geen bonnetje gezien en mijn kaart er maar uitgehaald.
Bij kaartinformatie stond dat er nog een weekendov op stondWordt je tijdelijke ov gewijzigd zodra je de definitieve er op zet? Of gaat de definitieve pas op 1 februari in?
Inderdaad.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:02 schreef twannoteboom het volgende:
als ik het goed begrijp heeft iedere student die een OV chipkaart heeft een tijdelijk abo voor de maand januari. Dit hoef je niet te activeren. Op een site kan je kijken in welke periode jij je echte abo moet activeren.
klopt dit ?
Poging 3, ook mislukt. Er gebeurt gewoon helemaal niets..quote:Op maandag 4 januari 2010 14:47 schreef Maravilla het volgende:
De ophaalautomaat ziet m'n kaart niet als ik hem erin doe.Terwijl de conducteur in de trein hem vanochtend wel kon aflezen, en de poortjes in de metro ook gewoon open gingen. En een uur later bij die automaat gebeurt er niks.. Belabberd.
Anders vraag je een conducteur of hij hem uit kan lezen? Als dat ook niet werkt zou hij wel eens stuk kunnen zijn...quote:Op maandag 4 januari 2010 17:10 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Poging 3, ook mislukt. Er gebeurt gewoon helemaal niets..
Anders lees je dit even:quote:Op maandag 4 januari 2010 17:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Anders vraag je een conducteur of hij hem uit kan lezen? Als dat ook niet werkt zou hij wel eens stuk kunnen zijn...
quote:Terwijl de conducteur in de trein hem vanochtend wel kon aflezen
Ja dat ging dus wel gewoon prima.. En de poortjes van de metro gaan ook gewoon open.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Anders vraag je een conducteur of hij hem uit kan lezen? Als dat ook niet werkt zou hij wel eens stuk kunnen zijn...
Ja da snap ikquote:Op maandag 4 januari 2010 17:13 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Anders lees je dit even:
[..]
Ik snap het nu ook niet meer, ik heb iets geactiveer de 31ste, maar of dat nu de tijdelijke of definitieve is??? Geeeen idee....quote:Op maandag 4 januari 2010 17:02 schreef twannoteboom het volgende:
als ik het goed begrijp heeft iedere student die een OV chipkaart heeft een tijdelijk abo voor de maand januari. Dit hoef je niet te activeren. Op een site kan je kijken in welke periode jij je echte abo moet activeren.
klopt dit ?
Ik bedenk me trouwens dat er 16-01-2010 t/m 01-01-2012 stond, misschien dat ik pas vanaf 16 januari kan activeren?quote:Op maandag 4 januari 2010 15:58 schreef tralalala het volgende:
[..]
Portemonnee ervoor houden is voldoende.![]()
Ik heb net mijn bestelling geprobeerd op te halen " Bestelling ophalen mislukt", vervolgens nog een keer geprobeerd en toen kreeg ik "Er zijn geen bestellingen gevonden".
Heb toen maar even bij de huidige producten gekregen en er stond iets van week abonnement geldig t/m 2012, ik neem aan dat het dan wel gelukt is? Anders had er wel t/m 31 januari 2010 gestaan?
Er valt niets tijdelijk te activeren, datgene wat je activeert is het product wat je moet hebben om te kunnen reizen vanaf 1 februari. Staat toch redelijk duidelijk in de brief in de OP.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:15 schreef alors het volgende:
[..]
Ik snap het nu ook niet meer, ik heb iets geactiveer de 31ste, maar of dat nu de tijdelijke of definitieve is??? Geeeen idee....
ja dat dacht ik ook, maar raakte een beetje in de war van alle berichtenquote:Op maandag 4 januari 2010 17:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er valt niets tijdelijk te activeren, datgene wat je activeert is het product wat je moet hebben om te kunnen reizen vanaf 1 februari. Staat toch redelijk duidelijk in de brief in de OP.
Ik heb er ook twee en maak mij er ook niet druk om eigenlijk.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:
!
Heb hem eindelijk kunnen activeren vandaag. (bestelling ophalen!, studentenweek!) Alleen ik heb nu 2 reisproducten op mijn chipkaart staan inplaats van de 4 die andere mensen hebben![]()
Dit klopt toch? Datum geldigheid is trouwens: 18-03-2014
4 reisproducten?quote:Op maandag 4 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:!
Heb hem eindelijk kunnen activeren vandaag. (bestelling ophalen!, studentenweek!) Alleen ik heb nu 2 reisproducten op mijn chipkaart staan inplaats van de 4 die andere mensen hebben![]()
Dit klopt toch? Datum geldigheid is trouwens: 18-03-2014
Dan zou ik er ook 4 moeten hebbenquote:Op maandag 4 januari 2010 18:03 schreef Faceoff het volgende:
[..]
Ik denk dat degenen met 4 al langer een chipkaart hebben en misschien hun tijdelijke product er nog bij op hebben.
Bij mij herkende hij mijn kaart na 3x maar het ophalen ging best snelquote:Op maandag 4 januari 2010 18:04 schreef Ebbao het volgende:
hmmz ik heb net geprobeerd om de kaart te activeren, maar het 'product ophalen' duurde zo lang dat ik de kaart er maar uitgehaald heb en ben gaan shoppen. Komt anderen dit bekend voor?
Volgens mij heeft echt bijna iedereen dit gehad in de namiddag.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:06 schreef ParvusM het volgende:
Fijn zo'n faal systeem in plaats van het systeem dat tot nu toe altijd werkte![]()
*Even een aantal faal dingen achterwege gelaten*
Het probleem wat ik vandaag ben tegengekomen, is dat ik mijn Week-OV niet kan activeren bij zo'n leuk ophaal paaltje.
Ja ik heb recht op een week-ov, ja ik heb er een brief over gehad en zelfs een ja op de geadviseerde activeer datum (achternaam begint met een G en ik krijg het advies om mijn kaart te activeren tussen 4-jan en 13-jan) en laat het nou net 4-jan zijn vandaag.
'Dan was het apparaat vast kapot', dat zou je eerste gedachte hierbij zijn, maar nu is het weer zo leuk dat de persoon voor mij het wel lukte en de persoon na mij weer niet lukte (van de gene daar weer voor deed ook de helft het maar). Eerst een minuut wachten tot de kaart is gelezen, dan Ophalen Bestelling klikken en dan 'Technisch probleem' of iets in die geest te zien krijgen. Meerdere malen geprobeerd, meerdere malen een foutmelding.
Van mij mogen ze het hele systeem direct weer weg flikkeren.
Zaterdag deed 'ie het niet, vandaag gebruik van gemaakt, en een uur na het uitchecken in de metro gebeurde er weer niks. Lijkt me niet dus.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja da snap ikIk bedoel ook voor als hij in de tussentijd stuk is gegaan.
Ook mee gemaakt, maar dan niet met "product ophalen" maar direct na "bestelling ophalen". Ik kon toen niet eens zien of ik producten had.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:04 schreef Ebbao het volgende:
hmmz ik heb net geprobeerd om de kaart te activeren, maar het 'product ophalen' duurde zo lang dat ik de kaart er maar uitgehaald heb en ben gaan shoppen. Komt anderen dit bekend voor?
Ik heb het over de metroquote:Op maandag 4 januari 2010 16:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat klopt. Je kan met een studenten OV (of mss zelfs in zijn geheel, weet ik niet zeker) nog niet met korting van saldo treinen bij de NS. Daar moet je nog een papieren kaartje voor kopen.
Excuses ik bedoel volgens mij precies wat jij omschrijft. Zag je daar ook die '+'-jes? Wat volgens mij gelijkstond aan het laadproces..?quote:Op maandag 4 januari 2010 18:15 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ook mee gemaakt, maar dan niet met "product ophalen" maar direct na "bestelling ophalen". Ik kon toen niet eens zien of ik producten had.
Waarschijnlijk kan het dan bij de AH To-Go. Verder kan het ook wel bij Primera (hier in de buurt nog geen oplaadpunt gezien) en bij de AH (bij ons één AH van de drie)quote:Op maandag 4 januari 2010 18:40 schreef Vasilevski het volgende:
Ben vandaag eens op het hoofdstation van Groningen gaan kijken of ik kon opladen. Nergens stond aangegeven waar dat kon. Die machine naast de kaartjesautomaten bij de Smullers in de buurt zat nog vergrendeld, met de boodschap dat het hier "binnenkort" kan.
Loop ik naar de infobalie, daar hangt een briefje dat het nog niet kan, en dat je wordt aangeraden om met de papieren kaart te reizen. Dat laatste wist ik inmiddels wel... Afijn, ik had wat haast, anders was ik nog even in de kiosk en de To-Go gaan kijken. Morgen maar eens naar de Appie om het te proberen.
Was dat toevallig in Assen? Want ik had een kerel voor me waarvan zijn pasje niets deed. Er kwam niets in beeld. Werd niet herkend ofzo.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:06 schreef ParvusM het volgende:
Fijn zo'n faal systeem in plaats van het systeem dat tot nu toe altijd werkte![]()
*Even een aantal faal dingen achterwege gelaten*
Het probleem wat ik vandaag ben tegengekomen, is dat ik mijn Week-OV niet kan activeren bij zo'n leuk ophaal paaltje.
Ja ik heb recht op een week-ov, ja ik heb er een brief over gehad en zelfs een ja op de geadviseerde activeer datum (achternaam begint met een G en ik krijg het advies om mijn kaart te activeren tussen 4-jan en 13-jan) en laat het nou net 4-jan zijn vandaag.
'Dan was het apparaat vast kapot', dat zou je eerste gedachte hierbij zijn, maar nu is het weer zo leuk dat de persoon voor mij het wel lukte en de persoon na mij weer niet lukte (van de gene daar weer voor deed ook de helft het maar). Eerst een minuut wachten tot de kaart is gelezen, dan Ophalen Bestelling klikken en dan 'Technisch probleem' of iets in die geest te zien krijgen. Meerdere malen geprobeerd, meerdere malen een foutmelding.
Van mij mogen ze het hele systeem direct weer weg flikkeren.
Of ik daar zo blij mee moet zijn. Ga het wel missen hoor binnenkort. Vandaag zag namelijk allemaal mensen rennen van het busstation Leeuwarden/Trein Sneek richting de intercity naar Groningen. Dat verdwijnt dus ookquote:Op maandag 4 januari 2010 18:46 schreef Q. het volgende:
Zo te horen is het reizen voor studenten heel wat avontuurlijker geworden sinds vandaag.
Ik was 2 week geleden bij de Kiosk in Groningen. Daar deed ie het toen wel. Maar mijn kaart mislukte omdat het nog geen 1 janurari was. (De automaat is als je binnen komt rechts)quote:Op maandag 4 januari 2010 18:40 schreef Vasilevski het volgende:
Ben vandaag eens op het hoofdstation van Groningen gaan kijken of ik kon opladen. Nergens stond aangegeven waar dat kon. Die machine naast de kaartjesautomaten bij de Smullers in de buurt zat nog vergrendeld, met de boodschap dat het hier "binnenkort" kan.
Loop ik naar de infobalie, daar hangt een briefje dat het nog niet kan, en dat je wordt aangeraden om met de papieren kaart te reizen. Dat laatste wist ik inmiddels wel... Afijn, ik had wat haast, anders was ik nog even in de kiosk en de To-Go gaan kijken. Morgen maar eens naar de Appie om het te proberen.
quote:Op maandag 4 januari 2010 18:50 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Of ik daar zo blij mee moet zijn. Ga het wel missen hoor binnenkort. Vandaag zag namelijk allemaal mensen rennen van het busstation Leeuwarden/Trein Sneek richting de intercity naar Groningen. Dat verdwijnt dus ook
Even snel mijn trein halen is er dus ook niet meer bij. Snel rennen, faalkaart uit mijn portemonnee halen, inchecken, weer in mijn broekzak doen en dan rijdt de trein net weg
Systeem dat op elk front faalt. Dat kan alleen een OV-faalkaart zijn.
Was in Zwolle bij de primera ... mja zoiezo al vreemd dat je et in winkels moet opHalen en bij de dingen waar je et pasje voor hebt alleen kan opLaden .... en wrom niet gwoon 1 soort paal aangezien mensen dus ook kunnen opladen bij een ophaalpaal o_Oquote:Op maandag 4 januari 2010 18:46 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Was dat toevallig in Assen? Want ik had een kerel voor me waarvan zijn pasje niets deed. Er kwam niets in beeld. Werd niet herkend ofzo.![]()
Ja, na een paar minuten wachten en knopjes indrukken ben ik weggegaan. Paar dagen later werkte het wel maar stond er geen bestelling klaar.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:38 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Excuses ik bedoel volgens mij precies wat jij omschrijft. Zag je daar ook die '+'-jes? Wat volgens mij gelijkstond aan het laadproces..?
Dat zou te logisch zijn.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:57 schreef ParvusM het volgende:
[..]
Was in Zwolle bij de primera ... mja zoiezo al vreemd dat je et in winkels moet opHalen en bij de dingen waar je et pasje voor hebt alleen kan opLaden .... en wrom niet gwoon 1 soort paal aangezien mensen dus ook kunnen opladen bij een ophaalpaal o_O
Ah oké. Dacht misschien dat jij dat zou zijn.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:57 schreef ParvusM het volgende:
[..]
Was in Zwolle bij de primera ... mja zoiezo al vreemd dat je et in winkels moet opHalen en bij de dingen waar je et pasje voor hebt alleen kan opLaden .... en wrom niet gwoon 1 soort paal aangezien mensen dus ook kunnen opladen bij een ophaalpaal o_O
Nja niet dusquote:Op maandag 4 januari 2010 19:12 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ah oké. Dacht misschien dat jij dat zou zijn.
Die is volgens mij niet gemaakt... Althans, ik kon hem ook niet vindenquote:Op maandag 4 januari 2010 19:37 schreef CantFazeMe het volgende:
Waar vind ik de OP? Deze is bijna op slot.
Ben jij nu nog slimmer geworden na het eten van appel kruimel taart?quote:Op maandag 4 januari 2010 19:39 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Die is volgens mij niet gemaakt... Althans, ik kon hem ook niet vinden
Hehe, je zou het bijna denken hèquote:Op maandag 4 januari 2010 19:46 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ben jij nu nog slimmer geworden na het eten van appel kruimel taart?
Wat een slappe actie van je. Van een ekte baas had ik toch wel verwacht dat je met een stalen kop doorliep.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:53 schreef HalvinCarris het volgende:
Veolia transport
Vanmorgen en vanavond gebruik gemaakt van de oude, papieren OV-jaarkaart. Eerste buschauffeur zei alleen nog "Die is niet meer geldig he!", je moet dan gewoon zeggen: ik heb gebeld met klantenservice en deze is nog een maand geldig. Vanavond kon ik zo doorlopen.
Ik open topics om 1 januari 0:00, ik bel met andere telefoons naar m'n 0900 nummer, ik zeik iedereen af, maar dat ging me nou net te ver.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:55 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wat een slappe actie van je. Van een ekte baas had ik toch wel verwacht dat je met een stalen kop doorliep.
Ik zou gewoon met je OV-chipkaart bij de plaats van de ov-chipkaartpaal staan in de bus en bliep zeggen en doorlopenquote:Op maandag 4 januari 2010 19:53 schreef HalvinCarris het volgende:
Veolia transport
Vanmorgen en vanavond gebruik gemaakt van de oude, papieren OV-jaarkaart. Eerste buschauffeur zei alleen nog "Die is niet meer geldig he!", je moet dan gewoon zeggen: ik heb gebeld met klantenservice en deze is nog een maand geldig. Vanavond kon ik zo doorlopen.
quote:Op maandag 4 januari 2010 20:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik zou gewoon met je OV-chipkaart bij de plaats van de ov-chipkaartpaal staan in de bus en bliep zeggen en doorlopen.
Bij de busmaatschappijen die nog niet mee doen, kan je hem gewoon gebruiken.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:08 schreef -Trinity- het volgende:
Ok, misschien dat een van jullie het hier weet: ik heb nog een roze buskaart van vorig jaar voor als ik een keertje in het weekend (heb week-ov) ergens heen moet, kan ik die nog wel gewoon gebruiken of mag ik hem nu gewoon weggooien omdat je overal de ov-chipkaart moet gebruiken als student? Ik had er nog maar 2 strippen van gebruikt dus ik vind 't een beetje zonde als ik hem niet meer kan gebruiken
.
Dus bij Connexxion en in de Randstadrail ben ik gewoon screwed?quote:Op maandag 4 januari 2010 20:09 schreef automatic_ het volgende:
Bij de busmaatschappijen die nog niet mee doen, kan je hem gewoon gebruiken.
Volgens mij wel jaquote:Op maandag 4 januari 2010 20:09 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dus bij Connexxion en in de Randstadrail ben ik gewoon screwed?
Ok, thx. Volgende keer als ik in die situatie kom zal ik alsnog wel proberen om te doen alsof ik van niks weet, het onterecht vind en hem alsnog wil gebruiken natuurlijk, maar dan weet ik in ieder geval dat ik ook saldo op m'n chipkaart moet hebben, mocht 't falenquote:
Nee hoor, die is voorlopig nog gewoon geldigquote:Op maandag 4 januari 2010 20:09 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dus bij Connexxion en in de Randstadrail ben ik gewoon screwed?
In principe niet, zoals ik zei, de theorie is dat studenten puur met de chipkaart reizen en niet meer met een strippenkaart.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:17 schreef alors het volgende:
[..]
Nee hoor, die is voorlopig nog gewoon geldigroze strippenkaart
maar in de praktijk zal niemand je tegenhouden. Ze vragen me zelfs nooit naar m'n ov ofzo, ik heb zulke goede blauwe ogenquote:Op maandag 4 januari 2010 20:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In principe niet, zoals ik zei, de theorie is dat studenten puur met de chipkaart reizen en niet meer met een strippenkaart.
Nooit in- en uitchecken bij de NS, tot nader order (waarschijnlijk het hele jaar nog). Papieren kaartjes kopen wanneer je recht op korting hebt.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:10 schreef alors het volgende:
[..]
maar in de praktijk zal niemand je tegenhouden. Ze vragen me zelfs nooit naar m'n ov ofzo, ik heb zulke goede blauwe ogen
Ik ga morgen naar Amsterdam met de trein, niet in en uitchecken of wel? Of maakt het niet uit?
Ik wou dat ik kon zeggen dat ik hem even flink in zijn nek heb gespuugd maar eigenlijk keek ik hem gewoon nors aan en liep vervolgens door naar achteren.quote:
Okay, ik zag ook dat popupding van ovchipkaart.nl nog in een ander topic staan, wat ik er bij de site niet meer voor kreeg. Daar staat ook op dat het nog niet hoeft, mooi dan doen we het niet, alleen maar extra werkquote:Op maandag 4 januari 2010 21:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nooit in- en uitchecken bij de NS, tot nader order (waarschijnlijk het hele jaar nog). Papieren kaartjes kopen wanneer je recht op korting hebt.
Laat je het nog ff weten? ik ben wel benieuwdquote:Op maandag 4 januari 2010 21:14 schreef DutchErrorist het volgende:
OkayDus ik zocht net op het station in Assen naar zo'n apparaat om je OV chipkaart te activeren, en die kon ik niet vinden... Dus ging ik voor de grap maar met mijn oude OV chipkaart die ik kwijt was, maar weer had terug gevonden inchecken bij zo'n paaltje... Lukte het ook nog zonder dat hij geactiveerd was, en terwijl ik al een andere pas had gekregen... Maar daarna kon ik niet meer utchecken
Dus wat gebeurt er nu morgen middag als ik serieus in moet checken?
?
Zo trots zou ik daar niet op zijnquote:Op maandag 4 januari 2010 21:14 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik wou dat ik kon zeggen dat ik hem even flink in zijn nek heb gespuugd maar eigenlijk keek ik hem gewoon nors aan en liep vervolgens door naar achteren.
Ja ik vraag wat er nu gebeurt aangezien ik niet heb uitgechecked?quote:Op maandag 4 januari 2010 21:16 schreef alors het volgende:
[..]
Laat je het nog ff weten? ik ben wel benieuwd
Die OP is duidelijk genoeg, alleen (bijna) niemand hier neemt de moeite om hem te lezen... Dat viel me in eerdere delen ook al op....quote:Op maandag 4 januari 2010 21:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Misschien moet er in de volgende OP met koeienletters komen te staan.
HET TIJDELIJKE PRODUCT OP JE OV-CHIPKAART IS NOG GELDIG T/M 31 JANUARI 2010. JE HOEFT DUS GEEN HAAST TE MAKEN MET HET OPHALEN VAN JE NIEUWE REISPRODUCT.
Zou een hoop gestesste mensen schelen denk ik.
Wat primitiefquote:Studenten OV-chipkaart
maandag, 4 januari 2010
Vandaag is de nieuwe OV-chipkaart voor studenten geïntroduceerd. In onze bussen in Groningen en Drenthe is het op dit moment nog niet mogelijk gebruik te maken van de OV-chipkaart.
Studenten kunnen de hele maand januari met de bus reizen op vertoon van de OV-chipkaart in combinatie met de OV-studentenkaart van 2009, de zogenaamde zichtkaart. Uiterlijk 31 januari moeten studenten hun OV-chipkaart activeren. Na 31 januari is de oude OV-studentenkaart van 2009 niet meer geldig, er kan dan alleen nog maar met de OV-chipkaart worden gereisd. Omdat je met de OV-chipkaart in onze bussen nog niet kunt in- en uitchecken, vinden er vanaf 1 februari controles plaats waarbij het reisproduct op de OV-chipkaart wordt gecontroleerd.
Naar verwachting is het vanaf het najaar mogelijk ook in onze bussen in- en uit te checken met de OV-chipkaart.
Voor meer informatie over de studenten OV-chipkaart, zie www.studentenov-chipkaart.nl.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |