En we hadden nog geen maarschalkquote:Op maandag 4 januari 2010 08:59 schreef _The_General_ het volgende:
Defensie heeft nieuwe rangonderscheidingstekens (ROT's) laten maken voor een 5 sterren Generaal bij de Landmacht (Maarschalk) en de Luchtmacht (Luchtmaarschalk). De Marine had al eerder de Admiraalsstaven terug gekregen op de ROT's.
Zou Koning Willem IV er aan komen?
[ afbeelding ]
Nee, ik verwacht dus in 2010 Koning Willem IV!quote:Op maandag 4 januari 2010 09:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En we hadden nog geen maarschalk
. Bron Wikipediaquote:Nederland had van 1840 tot 1881 zijn laatste veldmaarschalk in de persoon van prins Frederik, de tweede zoon van Koning Willem I. Bij Koninklijk Besluit van 1914 is de rang van veldmaarschalk afgeschaft.
Tot 1956 had de generaalsrang bij de landmacht naast vier zilveren sterren nog maarschalksstaven als onderscheidingsteken. Het vlaggenprotocol van de marine kent nog de admiraal, die gelijk is aan de maarschalk (of aan de vlootadmiraal in andere landen). Die rang is evenwel bij Koninklijk Besluit in 1956 afgeschaft
en hoe kwam jij daar achterquote:Op maandag 4 januari 2010 10:55 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht dus in 2010 Koning Willem IV!
[..]
. Bron Wikipedia
Deze staan er al zeker een jaar inquote:Op maandag 4 januari 2010 12:13 schreef _The_General_ het volgende:
KPU publiceert altijd een overzicht van de ROT's in hun voorraad. Waarin plots dus ook Maarschalksrangen zijn opgenomen.
Van de Klu wist ik het, maar landmacht is toch echt nieuw voor mijquote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:40 schreef eXistence het volgende:
[..]
Deze staan er al zeker een jaar in
Als je Willem Alexander van Oranje Nassau etc etc etc heet dan moet je even een zekere minister van defensie aanpingen, anders vette pech.quote:
Mocht die rang ingevoerd worden, dan wordt het een symbolische rang voor Koning Willempie. Maak je maar geen zorgen hij gaat dan echt niet nog meer geld van de overheid krijgenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:32 schreef Clan het volgende:
Ik kan nergens vinden dat ze die rang weer gaan invoeren, lijkt me ook een beetje raar, wat moet je nu met een Maarschalk, wat voor meerwaarde heeft zo'n persoon op een generaal, en hoe zit dat met het loon?
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:32 schreef Clan het volgende:
Ik kan nergens vinden dat ze die rang weer gaan invoeren, lijkt me ook een beetje raar, wat moet je nu met een Maarschalk, wat voor meerwaarde heeft zo'n persoon op een generaal, en hoe zit dat met het loon?
Maar die heeft toch al symbolische rangen, want de kennis voor die rangen die nu heeft heeft ie ook niet, en wie zit er nu bij Marine, Landmacht en Luchtmacht??quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:01 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Mocht die rang ingevoerd worden, dan wordt het een symbolische rang voor Koning Willempie. Maak je maar geen zorgen hij gaat dan echt niet nog meer geld van de overheid krijgen
Mijn bericht of de ROT? kan toch niet alles lezen en bijhouden? krijg alleen maar de Checkpoint.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:02 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dit is het niet eens waard om serieus in te gaan..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |