1: Ruud (5 punten) - Erg tof en lekker simpel. Het lijkt gewoon op een kerstboom met lichtjes die kerstlampjes en sterren aan de hemel tegelijk zijn. Heel tof effect.

Waarschijnlijk houden ze gewoon op en kan jij er niks aan doen maar jammer dat de lampen aan de rechterkant niet helemaal doorlopen tot rand. En misschien is het een idee om de lichten van de huizen en verlichtte bomen "magisch" te doen verdwijnen: wie weet komt de nadruk dan nog meer op de "kerstverlichting" te liggen en wordt de foto nog eenvoudiger en "kaler".
2: mevrouwvandalen (4 punten) - Als Youp van 't Hek fan kan ik deze "Flappie" niet weerstaan. Het konijn kijkt zelfs treurig!

Weer erg leuk bedacht. Weet nog niet of ik de symmetrie juist saai vind
of juist de aandacht naar het konijn leidt. Het gedeelte bij zijn neus had wellicht wat lichter gekund. Nu word ik meer richting lichter bovenkant hoofd en rug getrokken.
3: pizzahut (3 punten) - Goed gespeeld met scherptediepte, rood steekt mooi af tegen de donkere achtergrond. De onscherpe lichtjes zitten heel aardig om het glas heen en geven dat kerstboom-gevoel waardoor het bij feestdagen past. Ze zouden wel een stuk "zachter" kunnen en jammer van de stofjes.
4: Danny (2 punten) - De echte kerstboom kan natuurlijk niet ontbreken. Beetje heftig verlicht maar het heeft uiteindelijk wel wat. Mooi van onderaf waardoor de boom nog groter lijkt. De poes is natuurlijk een enorm grappig detail, erg leuk. In scene gezet of geluk?

Overal (aanrechtblad, keukenkast) is wat "kerstigs" te zien. En dan ineens in een hoekje een speaker... Dat kan natuurlijk niet!
5: Timmos (1 punt) - Mooie vuurwerk-foto op een goed moment (vooral de bovenkant springt mooi uit elkaar, de onderste maakt het een klein beetje rommelig) met lekker heldere kleuren erin. Ondanks dat ik het zelf altijd jammer vind als er bomen / woonwijken op staan is het in dit geval heel aardig beperkt gebleven, al kan het via wat photoshop wellicht nog wat donker gemaakt worden.
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.