abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2010 @ 23:08:08 #176
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_76381826
Wat zat hij nou voor ervaring te kiezen? heeft WIllemijn zoveel ervaring dan?
Ze zingt zooooooo lelijk en heeft geen gezichtsuitdrukking.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_76381842
Volgende week gaat het tussen Willemijn en Rosalie.
  zondag 3 januari 2010 @ 23:32:51 #178
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76383057
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:08 schreef Shoombak het volgende:
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_76386002
Ik kon het niet zien vanavond, maar ik zie dat Willemijn er nog steeds niet uit is

maar waarschijnlijk heb ik nogsteeds de top drie goed, die ik al vanaf het begin noem: Noortje, Sophie en Irene; of Willemijn moet zelfs de finale nog gaan halen, je weet het maar nooit met Willem....
pi_76388930
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:46 schreef TheVulture het volgende:
Als zo'n Willemijn met zo'n uitgestreken gezicht tegen me zou staan te zingen zou ik haar toch een snok verkopen met die paraplu
. Snap ook niet wat dat mens nog in dat programma doet. Misschien is Willem een beetje weg van haar omdat haar voornaam erg op zijn naam lijkt
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
  maandag 4 januari 2010 @ 09:37:10 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76389507
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:08 schreef Shoombak het volgende:
Yep en dan is het echt exit Willemijn. Echt, ik ga gillen als 'ie haar wéér laat blijven. Eén troost: MP wordt ze nooit. And she knows it .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 4 januari 2010 @ 09:39:15 #182
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76389550
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vermoed een complot! Volgens mij willen ze Willemijn tegen over 2 goede finalisten hebben staan om de spanning op te krikken of zo
Haha inderdaad, zodat mensen meer gaan stemmen
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_76389685
Het doet me zelfs een beetje denken aan die situatie met die blonde Roy van vorig jaar; vond ik ook totaal niets, maar heeft zelfs de finale gehaald! Uiteindelijk speelde die zelfs nog Joseph af en toe ook... of was dat nou Tarzan? maar goed, laten we dus niet hopen dat Willemijn hetzelfde ook zover gaat komen..
pi_76393050
Willemijn er nog niet uit . Zucht.

Irene verraste, maar vind haar nog iets te ingetogen ofzo voor de rol van Mary.
Rosalie heeft ondanks haar 24 jaar (kan het nog steeds niet geloven) een veel te oude uitstraling. En haar stem behoort niet echt tot mn favorieten.
Sophie komt iets te gemaakt over met die lieve glimlachjes van d'r. Wil haar wel eens iets agressiefs horen zingen of een nummer waar wat boosheid in zit.
Noortje moet gewoon winnen, dat werd wel duidelijk toen ze als Mary verkleed was.
pi_76394890
quote:
Op maandag 4 januari 2010 09:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Yep en dan is het echt exit Willemijn. Echt, ik ga gillen als 'ie haar wéér laat blijven. Eén troost: MP wordt ze nooit. And she knows it .
Nou dat hopen wij dan maar dat ze echt exit is want of ze hoeft niet naar de sing off of Willem spaart haar weer
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
pi_76397182
Jammer van Willemijn, volgende week dan maar.

Toen ze het nummer van MP zongen, vond ik Irene en Sophie het best eigenlijk.
Vond ze wel allemaal wat te jong overkomen als MP.
pi_76397409
Ik ben ineens heul erg voor Irene! Vond haar fantastisch!

Enne; wat heeft Noortje een vreemd gezicht zonder make-up... Ze is trouwens wel ook heel goed.

Noortje en Irene staan voor mij bovenaan.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:40:21 #188
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76400722
Zo, net gekeken, en alvorens de rest van dit topic te lezen even mijn bevindingen spuien:

Sophie: Leefde zich niet als een Charity Hope Valentine in maar als een Mary Poppins, wat dat betreft dus geslaagd, maar meteen is er van het hele nummer niet veel meer over qua spontaniteit en intensie!! Het moet echt een kauwgomkauwend amerikaans animeermeisje zijn die dit nummer zingt, als ze op bezoek is bij een wereldberoemde filmster, en geen britse stijve pop, en dat gevoel kreeg ik wel bij Sophie. Dat doet afbreuk aan het nummer vind ik persoonlijk, want het gaat om de tegenstellingen tussen rijk en arm, ordinair en klasse. En MP heeft al klasse, dus op bezoek gaan bij zo'n filmster zou haar niet veel doen. Voor mij dus het hele nummer uit proporties getrokken op deze manier. Verder wel aardig gezongen, hoewel haar stem minder sterk is dan alle andere shows tot nu toe.

Noortje: Ik was wel onder de indruk van haar timing. Netjes gezongen nummer. Ik zie haar wel als MP, maar zodra ze lacht niet meer, aangezien ze dan alles dichtknijpt en rimpelt, ogen dicht, mond wordt een streepje, rimpels in voorhoofd en neus. Maar mocht zij het worden, dan slaan ze dat er nog wel uit.

Rosalie: Bernstein, pfffffff, en een van de moeilijkste Bernstein stukken ook!! Allemaal off-beat en redelijk staccato, echt niet makkelijk om te doen, die syncopen. Ik denk overigens dat Stephen Sondheim zich ook wel wat met de muziek heeft bemoeid, en niet alleen de lyrics schreef. Ik vind het best een Sondheim song ook!! Bovendien ook nog vanuit de kleedkamers beginnen door Rosalie en richting studio moeten lopen, verschillende ruimtes doorkruisen met heel veel aandacht afleidende zaken om je heen, ik geef het je te doen. Heel erg goed gedaan dus!! Echt complimenten!! Ik gun haar zoooooooooooo erg een goede hoofdrol, of dat nu MP wordt of niet.

Willemijn: Ik krijg nog steeds het idee dat ze haar stem niet volledig onder controle heeft bij veel bewegen. Ik vind hem nog steeds wat zweverig dan. Ik was niet erg onder de indruk, het was een leuke 'tussen de schuifdeuren op bruiloften en partijen' performance, maar geen hoofdrolwerk.

Carmen: Heel oké gezongen, maar mensenkinderen, wat kijkt zij telkens bang tijdens het zingen. Ik geloof wel dat ze nog leuke dingen kan gaan doen in de toekomst, maar ik zou het niet terecht vinden als zij wint, aangezien er gewoon veel geschiktere kandidaten zijn

Irene: Wow! Nu had ze het nummer wel mee natuurlijk! Als je durft (dat is wel een voorwaarde, je moet geen last van plankenkoorts of gene hebben) dan kun je met dit nummer zo vreselijk makkelijk het publiek volledig op je hand krijgen aangezien het een erg aantrekkelijk nummer is om allerlei kanten van jezelf te laten zien, en heerlijk de beest uit te hangen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je daar het talent voor hebt, en kunt zingen. Nou, dat was prima de luxe!!!! Beste uitvoering van de avond, samen met Rosalie

Dan de sing off, volkomen terecht deze twee. En wie van de twee zou gaan interesseerde me niet zoveel, de andere gaat namelijk volgende week. Kan niet anders. Zij waren het zwakst.

Ik vond deze show wel de beste tot nu toe. Hopen dat dat de laatste paar weken nog minstens geēvenaard wordt, maar liefst verbeterd!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 04-01-2010 16:15:45 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 4 januari 2010 @ 15:51:47 #189
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76401139
Ow, en nog wat, ik vind het gewoon gemeen van de produktie dat ze die meiden laten weggaan na het moeten zingen van zo'n afgrijselijk moeilijke laatste noot!! Als je toch al overmand bent door emoties vanwege je onvrijwillige vertrek, en dan jezelf ook nog druk moet maken om het kunnen zingen van die kutnoot, dan is het wel haast logisch dat die er in de meeste gevallen niet perfect uit zal komen. Of je moet wel heel erg koelbloedig zijn.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:54:20 #190
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_76401242
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:51 schreef ElizabethR het volgende:
Ow, en nog wat, ik vind het gewoon gemeen van de produktie dat ze die meiden laten weggaan na het moeten zingen van zo'n afgrijselijk moeilijke laatste noot!! Als je toch al overmand bent door emoties vanwege je onvrijwillige vertrek, en dan jezelf ook nog druk moet maken om het kunnen zingen van die kutnoot, dan is het wel haast logisch dat die er in de meeste gevallen niet perfect uit zal komen. Of je moet wel heel erg koelbloedig zijn.
absoluut!!
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_76401469
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:25 schreef JeanVe het volgende:

[..]

Ach hou toch op! Misschien moet je dat optredens even terug luisteren! Ze had haar adem absoluut niet onder controle en de coloratuur op het eind ging helemaal nergens over. Kijk maar eens rond op Youtube. De gemiddelde Amerikaanse High school studente daar zingt hem vele malen beter!

Ok, 'wanstaltig' is misschien wat cru geformuleerd maar het was echt NIET goed!
Lekker late reactie.
Ik heb heel braaf nog een keer geluisterd. Haar ademhaling was inderdaad niet in orde. Dat is zo. Maar met haar klankkleur is niet zoveel mis. Ik heb geen idee wat Irene allemaal al heeft gedaan, maar ze lijkt me geen klassiek geschoolde zangeres. Dus dit is meer een soort moderne versie, waarbij Irene de noten wel allemaal kan halen.

Over deze zondag:
O jee. Ik dacht eens bijgelovig, als ik nou eens niet post, gaat Willemijn er dan wel uit? Niet dus.

Sophie: Te wisselvallig. Vorige week het beste. Nu gewoon gezellig. Weinig bijzondere zang- of entertainment kwaliteiten laten zien.
Noortje: Al weken een toppertje. Prachtige stem, bij dit nummer zou ik zo in het theater weg kunnen dromen. Dat was een goede keus.
Rosalie: Wat een raar nummer. Ik denk dat het inderdaad beter klinkt met een mannenstem? Want het is op zich wel spannend. Beetje vreemde viberato ook. Spreekt me niet zo aan.
Willemijn: VALS! En niet zo weinig. Willem, dit is nou echt geschreeuw. Je zou er maar een hele voorstelling naar moeten luisteren.
Carmen: Erg mooi en klein gezongen. Stiekem heeft zij een goede stem. Jammer dat we afscheid van haar moesten nemen.
Irene: De goede 2e van deze aflevering. Behoorlijk grappig. Die gezichten van haar (en Pia). Maar ze kan nog meer geven denk ik.

In het groepsnummer viel Noortje het me het meest op in positieve zin. Verassend, he?
In de sing off was Carmen zeker de beste. Ook haar taplesje zag er prima uit. Dit was ook de eerste keer dat ik met plezier naar het uitzwaailied heb kunnen luisteren.

Dus mijn top 6 op dit moment:
1 Noortje
2 Irene
3 Carmen/ maar dan nu Sophie
4 Rosalie
5 (deze is dus nu leeg)
....
....
...
...
6 Willemijn
  maandag 4 januari 2010 @ 16:14:31 #192
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76401976
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:00 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Rosalie: Wat een raar nummer. Ik denk dat het inderdaad beter klinkt met een mannenstem? Want het is op zich wel spannend. Beetje vreemde viberato ook. Spreekt me niet zo aan.
Nee hoor, helemaal geen raar nummer, een moeilijk nummer. Misschien begrijp je het gewoon niet helemaal. Het is niet specifiek op een mannenstem geschreven denk ik, Barbra zingt het ook. En wat bedoel je eigenlijk met een 'beetje vreemd vibrato' ???

En hier heb je natuurlijk het origineel

Ik vind de damesversie van Barbra zelfs veel mooier.
quote:
Willemijn: VALS! En niet zo weinig. Willem, dit is nou echt geschreeuw. Je zou er maar een hele voorstelling naar moeten luisteren.
Het was wat ongecontroleerd, maar ik heb niet echt valse noten gehoord.
pi_76402989
Nou, wat Barbara doet vind ik niet veel mooier. Vooral vanaf 2:00 minuten klinkt het lelijk in haar versie. Alsof iemand arme Barbera heeft opgetilt en vervolgens flink door elkaar heeft geschud. Maar misschien houd ik net zo min van vibrato's als Willem van belten.
De originele versie klinkt stukken beter in mijn oren.

Ik hoop dat je het stuk vanaf 1:25 min. t/m einduithaal (eeeek! squeeek!) niet in tune durft te noemen. Niet dat het gedeelte daarvoor nou zo mooi was.
  maandag 4 januari 2010 @ 17:01:11 #194
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76403816
Hmmm, ik begrjp echt niet wat je bedoelt met het vibrato waar je het over hebt, ik hoor echt geen overdreven en noemenswaardig vibrato, niet in de versie van Willemijn, niet in die van Barbra en niet in die van Richard Beymer.

Ook hoor ik geen echt valse noten in de Willemijn video. Nogmaals, ze is wat ongecontroleerd, maar vals, ik hoor het niet hoor. Maar misschien ligt dat wel aan mij.
pi_76404020
Je vond dat Willemijn niet goed zong, terecht in de sing off stond en het kon je niet veel schelen of ze eruit ging. Maar toch verdedig je haar nu? Dat begrijp ik dan weer niet.
  maandag 4 januari 2010 @ 18:12:11 #196
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76406754
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:05 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Je vond dat Willemijn niet goed zong, terecht in de sing off stond en het kon je niet veel schelen of ze eruit ging. Maar toch verdedig je haar nu? Dat begrijp ik dan weer niet.
Nee hoor, Jij schrijft met grote woorden "VALS, en niet zo weinig", en iets over een 'viberato', whatever that may be.

Ik verdedig haar niet, ik zeg alleen dat ze niet vals zong zoals jij meent, maar slechts wat ongecontroleerd door de combinatie met de bewegingen. Mocht ik wel gezegd hebben dat Willemijn 'niet goed zong' dan zou ik graag willen weten waar? Ik vond haar niet de beste en was niet onder de indruk, en voor mij stond ze dan ook terecht in de sing-off. Nogal een nuance verschil lijkt me zo. Verder vraag ik waar jij nu precies een vibrato hoort wat lelijk was in de uitvoering van Sophie, want ik kan daar zoals al eerder gezegd geen raar of noemenswaardig vibrato ontdekken.

Maar misschien weet je ook zelf het antwoord niet op je eigen stellingen, omdat ze ietwat ongenuanceerd waren??? Dat Willemijn het minste zong van iedereen was duidelijk, maar dan hoeft het nog niet persé vals te zijn.

En sorry dat ik daarover van mening verschil met jou, maar ik vond het nogal een boude bewering die niet op waarheid gestoeld was.
pi_76407809
Maak je niet zo druk. In mijn post na Barbera's link staat 'vibrato' al weer goed.
Over Sophie hebben we het niet overigens. Daarnaast geef je zelf je eigen antwoord al.
Het verschil is dat je misschien wat positiever over Willemijn bent dan ik. Ik zou haar alleen op de dansvloer van een bruiloft willen zien. Dat lijkt me wel gezellig.

Nogmaals over het VIBRATO. Ik vind het gewoon niet mooi als mensen een toon lang vasthouden en dan gaan 'bibberen'/ 'vibreren'.
pi_76408559
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:47 schreef TheVulture het volgende:
Die uithaal.....
Nou inderdaad, wat was dat verschrikkelijk slecht en vals... my god.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  maandag 4 januari 2010 @ 19:10:47 #199
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_76409230
Ik heb het gisteren gelukkig weer kunnen zien.
Wat mij betreft steken Noortje en Irene echt enorm af ten opzichte van de rest.
Wat mi betreft mogen deze twee uit gaan maken wie Mary wordt en ik ik hoop dat er voor nummer twee ook een mooie rol is weggelegd. En de rest: ze zijn zeker niet slecht, hoewel ik niet gecharmeerd ben van de stem van Willemijn, maar ze mogen van mij random afvallen.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  maandag 4 januari 2010 @ 19:25:40 #200
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76409876
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:35 schreef Phoenixbirdy

niets
Overigens ben jij een meester in antwoorden ontwijken, petje af hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')