Zo, net gekeken, en alvorens de rest van dit topic te lezen even mijn bevindingen spuien:
Sophie: Leefde zich niet als een Charity Hope Valentine in maar als een Mary Poppins, wat dat betreft dus geslaagd, maar meteen is er van het hele nummer niet veel meer over qua spontaniteit en intensie!! Het moet echt een kauwgomkauwend amerikaans animeermeisje zijn die dit nummer zingt, als ze op bezoek is bij een wereldberoemde filmster, en geen britse stijve pop, en dat gevoel kreeg ik wel bij Sophie. Dat doet afbreuk aan het nummer vind ik persoonlijk, want het gaat om de tegenstellingen tussen rijk en arm, ordinair en klasse. En MP heeft al klasse, dus op bezoek gaan bij zo'n filmster zou haar niet veel doen. Voor mij dus het hele nummer uit proporties getrokken op deze manier. Verder wel aardig gezongen, hoewel haar stem minder sterk is dan alle andere shows tot nu toe.
Noortje: Ik was wel onder de indruk van haar timing. Netjes gezongen nummer. Ik zie haar wel als MP, maar zodra ze lacht niet meer, aangezien ze dan alles dichtknijpt en rimpelt, ogen dicht, mond wordt een streepje, rimpels in voorhoofd en neus. Maar mocht zij het worden, dan slaan ze dat er nog wel uit.
Rosalie: Bernstein, pfffffff, en een van de moeilijkste Bernstein stukken ook!! Allemaal off-beat en redelijk staccato, echt niet makkelijk om te doen, die syncopen. Ik denk overigens dat Stephen Sondheim zich ook wel wat met de muziek heeft bemoeid, en niet alleen de lyrics schreef. Ik vind het best een Sondheim song ook!! Bovendien ook nog vanuit de kleedkamers beginnen door Rosalie en richting studio moeten lopen, verschillende ruimtes doorkruisen met heel veel aandacht afleidende zaken om je heen, ik geef het je te doen. Heel erg goed gedaan dus!! Echt complimenten!! Ik gun haar zoooooooooooo erg een goede hoofdrol, of dat nu MP wordt of niet.
Willemijn: Ik krijg nog steeds het idee dat ze haar stem niet volledig onder controle heeft bij veel bewegen. Ik vind hem nog steeds wat zweverig dan. Ik was niet erg onder de indruk, het was een leuke 'tussen de schuifdeuren op bruiloften en partijen' performance, maar geen hoofdrolwerk.
Carmen: Heel oké gezongen, maar mensenkinderen, wat kijkt zij telkens bang tijdens het zingen. Ik geloof wel dat ze nog leuke dingen kan gaan doen in de toekomst, maar ik zou het niet terecht vinden als zij wint, aangezien er gewoon veel geschiktere kandidaten zijn
Irene: Wow! Nu had ze het nummer wel mee natuurlijk! Als je durft (dat is wel een voorwaarde, je moet geen last van plankenkoorts of gene hebben) dan kun je met dit nummer zo vreselijk makkelijk het publiek volledig op je hand krijgen aangezien het een erg aantrekkelijk nummer is om allerlei kanten van jezelf te laten zien, en heerlijk de beest uit te hangen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je daar het talent voor hebt, en kunt zingen. Nou, dat was prima de luxe!!!! Beste uitvoering van de avond, samen met Rosalie
Dan de sing off, volkomen terecht deze twee. En wie van de twee zou gaan interesseerde me niet zoveel, de andere gaat namelijk volgende week. Kan niet anders. Zij waren het zwakst.
Ik vond deze show wel de beste tot nu toe. Hopen dat dat de laatste paar weken nog minstens geēvenaard wordt, maar liefst verbeterd!!!
[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 04-01-2010 16:15:45 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden