Daar wil je nog niet dood gevonden worden.....quote:Op zondag 3 januari 2010 20:02 schreef Flappekz het volgende:
DDD = drie dwaze dagen, de grote aanbiedingen bij de Bijenkorf
Al dat plebs van het veenquote:
Zeg dat...quote:
Schatje ben je toch ookquote:Op zondag 3 januari 2010 19:58 schreef SolidasRock het volgende:
Wat is een DDD behalve een cupmaat voor behas?
Absoluut! Je kunt een Hagenees niet meer beledigen dan hem/haar een Hagenaar te noemen. En omgekeerd geldt dat net zo goed.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:13 schreef SolidasRock het volgende:
Is er overigens ook al verschil tussen hagenaren en hagenezen?
Er zijn twee uitleggen die ik ken:quote:Op zondag 3 januari 2010 20:13 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
![]()
Mijn dinnetje leest mee
Is er overigens ook al verschil tussen hagenaren en hagenezen?
enquote:De meeste inwoners van Den Haag vinden dat er een verschil is. Een Hagenaar is iemand die in Den Haag woont, maar er niet (per se) is opgegroeid. Maar als je Haagse wortels hebt, er geboren en getogen bent, dan ben je een Hagenees. Tenminste: dat zullen de meeste Hagenezen zeggen. (Een echte Hagenees zegt natuurlijk 'Hageneis'.)
Waarbij op het zand de Hagenaar woont en op het veen de Hagenees.quote:Op het Haagse 'zand' vestigden zich in de vorige eeuw de betere klassen; op het 'veen' woonde de onderkant, in vochtige buurten met cholera-epidemieën. Zo ontstond een tweedeling die uniek is voor een Nederlandse stad en die Den Haag nog altijd doorsnijdt, met de Laan van Meerdervoort als klassegrens.
Dat had ik al eens gehoord of gelezen maar feitelijk is er toch geen verschil tussen deze 2 benoemingen? De 1 wilt hagenaar genoemd worden en de ander hagenees maar het is hetzelfde toch?quote:Op zondag 3 januari 2010 20:15 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Absoluut! Je kunt een Hagenees niet meer beledigen dan hem/haar een Hagenaar te noemen. En omgekeerd geldt dat net zo goed.
Ik ben gelukkig geen van beide!!quote:Op zondag 3 januari 2010 20:18 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat had ik al eens gehoord of gelezen maar feitelijk is er toch geen verschil tussen deze 2 benoemingen? De 1 wilt hagenaar genoemd worden en de ander hagenees maar het is hetzelfde toch?
quote:Op zondag 3 januari 2010 20:17 schreef RATMEN het volgende:
Er zijn twee uitleggen die ik ken:
[..]
en
[..]
Waarbij op het zand de Hagenaar woont en op het veen de Hagenees.
+1quote:Op zondag 3 januari 2010 20:26 schreef MissMSX het volgende:
Ik ben volgens beide definities een Hagenaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |