abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:09:02 #61
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_76515575

Kan iemand mij uitleggen hoe dit principe werkt?
Ik heb dit setje in huis maar krijg het totaal niet voor elkaar....
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_76515602
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:09 schreef Noax het volgende:
[ afbeelding ]

Kan iemand mij uitleggen hoe dit principe werkt?
Ik heb dit setje in huis maar krijg het totaal niet voor elkaar....
Voor het klunen zijn die dingen, met je achterkant van de schaats door het lipje heen, en de voorkant in de punt stoppen. Zo moeilijk is dat toch niet
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:13:03 #63
111172 Noax
pi_76515705
Ik begrijp waar ze voor gemaakt zijn.
Alleen begreep ik niet dat je eerst het haakje door het gaatje v.d. rubberen hoes moest drukken.

︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_76519858
pi_76535532
Is er iemand met ervaring met de raps hertz v4?

Mijn laatste schaatsen waren lage viking junior noren, maar ik heb hier 10-12 jaar geleden voor het laatst op geschaatst. Ik kon me hier aardig op redden maar was absoluut geen schaatsheld. Nu wil ik nieuwe schaatsen aanschaffen waarmee ik goed op natuurijs kan schaatsen.

Ik zit nu eigenlijk te twijfelen tussen het aanschaffen van 'gewone' lage noren (Viking II bijv) en een schaats met iets meer steun in de enkel. Nu vind ik die raps voltage er wel heel erg stevig uitzien, is de Hertz een schoen die een beetje tussen de voltage en bijvoorbeeld een viking II schoen in zit?

P.S. Mijn budget ligt zo rond de 200 euro
pi_76538317
Viking II schoen is een heel andere schoen dan de Hertz en Voltage. De Hertz en de Voltage zijn een soort stevige wandelschoen die meer steun aan de enkels en voet bieden dan de Viking II schoen. De Viking II schoen is vooral iets steviger in de voetholte dan de schoen van de Junior, maar biedt zeker niet de steun aan de voet die de Hertz en Voltage schoenen wel doen. Voordeel is wel dat je op de Viking II meer bewegingsvrijheid hebt wat tot een beter schaatsslag kan leiden (de volgorde in afnemende bewegingsvrijheid; norenschoen, wandelschoen, langlaufschoen, combinoor), het hangt dus ook een beetje af van het niveau waarop je wil schaatsen (dus hoe diep zit je bijvoorbeeld?).

Mocht je voor het norenmodel gaan dan is de Viking I misschien het overwegen waard. Het lage model zit volgens mij rond de 220 euro, iets boven je budget dus, maar heeft wel een betere schoen. Ik weet niet of ze helemaal met leer gevoerd zijn van binnen, maar zelf heb ik dat destijds als een grote verbetering ervaren toen ik van Viking II op de Lion schoen van Raps over stapte.

[ Bericht 22% gewijzigd door Bolkesteijn op 07-01-2010 21:14:24 ]
pi_76539700
Wie nog naar schaatsbeschermers kijkt, ik zou deze adviseren, werken verreweg het beste omdat ze goed blijven zitten als je er op moet klunen en de veren rekken ook niet uit doordat er enkel trekkracht op wordt uitgeoefend (bij het model met een gebogen veer die om de buis heen gaat verliest de veer eerder zijn vorm). Let er ook op dat je na een tocht de beschermer goed uitsopt zodat er geen zand meer in zit, dan blijven je schaatsen langer scherp .

pi_76540065
Ik heb ook een vraagje. Weet iemand hoe het zit met de maten van het onderstel? Ik kan mij niet voorstellen dat er voor iedere schoenmaat ook een apart maat voor het onderstel is, omdat alles net een maat groter gedimensioneerd moet worden volgens mij wordt dat een dure grap. Dus gaat het per 2 schoenmaten ofzo?

[ Bericht 9% gewijzigd door Bolkesteijn op 07-01-2010 21:48:55 ]
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:02:30 #69
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_76541290
Ik heb onlangs deze gekocht:

De schoen sluit iets boven de enkel, maar is lager dan een combinoor. De schoen is wel een beetje flexibel (dus niet zo stijf als die huurschaatsen) en daardoor zit hij helemaal prima . Ik heb me compleet laten adviseren door de verkoper (van een winkel bij een ijsbaan). Ze zitten erg goed en comfortabel, zijn lekker warm en geen last van blaren o.i.d. Wel had ik natuurlijk wat blauwe plekken (op andere plekken dan waar de schaatsen zaten...) en spierpijn.

Het was voor mij 13 jaar geleden dat ik op ijs stond (de laatste elfstedenwinter). Destijds kreeg ik voor het eerst hoge (!) noren, nadat ik de zeventien jaar ervoor op houtjes (!) had geschaatst. Dat werkte niet: zwikkende enkels alom, erg vermoeide benen bij het staan alleen al, laat staan schaatsen. Ik heb het verafschuwd, dat schaatsen...

Totdat het dit jaar weer begon te vriezen, toen kriebelde het toch en heb ik een paar schaatsen gekocht en op de Scheg (Deventer) geprobeerd. Ik kom al aardig rechtuit en door bochten probeer ik mezelf te dwingen pootje over te doen. Het lukt nog aardig ook! . Technisch gezien zal het er niet uit zien en heel hard gaat het ook niet, maar hey, ik heb er plezier in. Ik val bijna niet en een Elfstedentocht zit er sowieso niet in.

Ik wist niet eens dat er zoiets als een softboot / combinoor bestond , ik kende alleen de indeling: houtjes - noren (laag/hoog) - klapschaats - hockeyschaats - kunstschaats. Maar de innovatie was dus enorm...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_76541380
Vorig jaar niet geschaatst Goverman?
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:07:11 #71
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_76541569
Ja, 30-12 .

Maar eh, nee, vorig seizoen niet. Toen had ik even geen geld voor schaatsen (iets met IJslandse banken enzo) en toen ik wel weer geld had (iets met Wouter Bos enzo) toen hadden ze geen schaatsen meer in mijn maten / budget.

Maar door de beelden bij de Molentochten bij Kinderdijk begon het wel te kriebelen. Die wil ik dus wel gaan rijden als het kan. Camera mee en hopen dat ik 25 kilometer vol kan houden. Momenteel zit ik op een schema van 3 rondjes en dan even chillen: ik wil iets te hard volgens mij en heb veel te veel tempowisselingen (bochten en drukte). Maar rechtuit moet het wel lukken denk ik.
pi_76542246
ok
Hallo
pi_76542827
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:07 schreef Goverman het volgende:
Maar door de beelden bij de Molentochten bij Kinderdijk begon het wel te kriebelen.
Molentocht heb ik vorige winter gereden (75 km), beetje slecht ijs met veel scheuren en erg druk maar de omgeving was echt fantastisch, Hollandser kan ik het mij niet voorstellen. Onder andere deze plaat geschoten op een rustig zijwater waar ik opstapte voor de tocht. Je moet hem zeker gaan rijden als hij er dit jaar weer komt.

Het meest aan te bevelen vind ik deze routes. Zorg dat je in ieder geval het Kinderdijk gebied mee neemt, het gebied rondom de Giessen vond ik minder indrukwekkend.

25 KM:

50 KM:
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:13:38 #74
199288 De_Slagert
Je weet zelluf
pi_76545128
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Weet iemand hoe het zit met de maten van het onderstel? Ik kan mij niet voorstellen dat er voor iedere schoenmaat ook een apart maat voor het onderstel is, omdat alles net een maat groter gedimensioneerd moet worden volgens mij wordt dat een dure grap. Dus gaat het per 2 schoenmaten ofzo?
In principe heb je voor elke maat schoen een zelfde maat onderstel nodig. Wat voor merk schoen heb je en is het vast of klap?
Oi! Acóplese donde están los bitterbals de mierda?
pi_76545821
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:13 schreef De_Slagert het volgende:
In principe heb je voor elke maat schoen een zelfde maat onderstel nodig. Wat voor merk schoen heb je en is het vast of klap?
Heb nu een Raps Buzzard schoen (maat 40) op een Raps Axle onderstel. En zit nu te denken aan een Maple Comet Laser onderstel, maar ik wil hem niet nieuw kopen omdat het budget niet toereikend is, dus ik was wat rond gaan zoeken en mailen en nu heb ik iemand gevonden die maat 41 aanbiedt. Dus vandaar de vraag.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:46:03 #76
199288 De_Slagert
Je weet zelluf
pi_76546534
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Heb nu een Raps Buzzard schoen (maat 40) op een Raps Axle onderstel. En zit nu te denken aan een Maple Comet Laser onderstel, maar ik wil hem niet nieuw kopen omdat het budget niet toereikend is, dus ik was wat rond gaan zoeken en mailen en nu heb ik iemand gevonden die maat 41 aanbiedt. Dus vandaar de vraag.
Het kan eventueel wel maar dan moet je even kijken of die maple een lengte sleuf of breedte sleuf is. Buzzard is een lengte sleuf toch?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:17:31 #77
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_76547733
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Molentocht heb ik vorige winter gereden (75 km), beetje slecht ijs met veel scheuren en erg druk maar de omgeving was echt fantastisch, Hollandser kan ik het mij niet voorstellen. Onder andere deze plaat geschoten op een rustig zijwater waar ik opstapte voor de tocht. Je moet hem zeker gaan rijden als hij er dit jaar weer komt.

[ afbeelding ]

Het meest aan te bevelen vind ik deze routes. Zorg dat je in ieder geval het Kinderdijk gebied mee neemt, het gebied rondom de Giessen vond ik minder indrukwekkend.

25 KM:

50 KM:
[ afbeelding ]
Die Oranje-route, moet je dan van Alblasserdam eerst naar Streefkerk, dan naar de Kinderdijk en daarna weer terug naar Alblasserdam rijden? Ziet er op zich wel haalbaar uit, zeker als je er zowat een hele dag de tijd voor hebt...
pi_76547858
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:46 schreef De_Slagert het volgende:

[..]

Het kan eventueel wel maar dan moet je even kijken of die maple een lengte sleuf of breedte sleuf is. Buzzard is een lengte sleuf toch?
Ja, Buzzard is lengte sleuf, dus met zowel een lengte als breedtesleuf zou het moeten passen denk ik. Ik denk dat ik maar eens langs ga en het gewoon ga passen.
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:17 schreef Goverman het volgende:
Die Oranje-route, moet je dan van Alblasserdam eerst naar Streefkerk, dan naar de Kinderdijk en daarna weer terug naar Alblasserdam rijden? Ziet er op zich wel haalbaar uit, zeker als je er zowat een hele dag de tijd voor hebt...
De terugweg hoort denk ik niet bij de route, maar dat weet ik niet zeker. Je kunt op alle genummerde plaatsen opstappen. Dus je kunt ook in Streefkerk beginnen. Dat lijkt mij handiger want Alblasserdam was de vorige keer een grote verkeerschaos begreep ik van iemand, ik was in Goudriaan opgestapt en daar kon je nog prima parkeren.

[ Bericht 37% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-01-2010 00:26:55 ]
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:23:15 #79
199288 De_Slagert
Je weet zelluf
pi_76547929
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, Buzzard is lengte sleuf, dus met zowel een lengte als breedtesleuf zou het moeten passen denk ik. Ik denk dat ik maar eens langs ga en het gewoon ga passen.
Met een lengte sleuf zit je met de stand van het ijzer onder de schoen he, als de maple een breedte sleuf is zou het zeker moeten passen.
pi_76548079
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:23 schreef De_Slagert het volgende:
Met een lengte sleuf zit je met de stand van het ijzer onder de schoen he,
Oh, da's waar, stom van me.
pi_76597654
Het is de Viking viking ultimate geworden.
Volgens hun een goede schaats voor mij. En gelijk kniebeschermer gekocht die van een soort katoen zijn die ook niet te dik zijn.

Ik zie nog steeds veel mensen zonder bescherming op de schaats. Als ze gaan skeeler doen ze het wel
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:05:03 #82
111172 Noax
pi_76601989
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:48 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het is de Viking viking ultimate geworden.
Volgens hun een goede schaats voor mij. En gelijk kniebeschermer gekocht die van een soort katoen zijn die ook niet te dik zijn.

Ik zie nog steeds veel mensen zonder bescherming op de schaats. Als ze gaan skeeler doen ze het wel

Is het deze:

Ik kan de 'Viking Ultimate' nergens vinden namelijk....
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_76604162
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:05 schreef Noax het volgende:

[..]

Is het deze:

[ afbeelding ]

Dat is hem jah ( heb ik ook )
dag
pi_76604338
quote:

[..]

Is het deze:

[ afbeelding ]

Ik heb hem gehaald bij Oomssport in Zoetermeer hij zit ook in Den Haag.

Ik zag deze schaatsen ook liggen bij Perry sport en bij Daka sport. Wehkamp.nl heeft ze ook.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:36:24 #85
111172 Noax
pi_76604948
Dat is namelijk niet de 'Ultimate' maar de Unlimited.
Voor de mensen die hem hebben, bevalt deze schaats een beetje?

Ik heb afgelopen week de Unlimited wel zien staan, maar ben voor de Raps gegaan.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_76606871
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:36 schreef Noax het volgende:
Dat is namelijk niet de 'Ultimate' maar de Unlimited.
Voor de mensen die hem hebben, bevalt deze schaats een beetje?

Ik heb afgelopen week de Unlimited wel zien staan, maar ben voor de Raps gegaan.
Heb deze schaatsen van de week gekocht en inmiddels een paar keer geschaatst...bevalt erg goed. Vooral wat meer stevigheid rond de enkels (zoals hierboven ook al gezegd), daardoor lekker stabiel op het ijs!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 18:39:17 #87
111172 Noax
pi_76606977
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:35 schreef Sebas1986 het volgende:

[..]

Heb deze schaatsen van de week gekocht en inmiddels een paar keer geschaatst...bevalt erg goed. Vooral wat meer stevigheid rond de enkels (zoals hierboven ook al gezegd), daardoor lekker stabiel op het ijs!
Goed om te weten, thnx!
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_76611576

heb ik en ben er tevreden over
Don't trust anyone else!
Trust me!
  zondag 10 januari 2010 @ 21:21:31 #89
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_76653183
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een vriend van mij (lengte 2:06 met een gewicht van 120 kg) heeft de grootste maat onderstel dat er is(46 inch?), volgens mij is het allemaal zo'n beetje uitwisselbaar. Maar hoe groter het onderstel (het blad), des te zwaarder het is.

Ik heb trouwens de 25-30 jaar oude noren van mijn opa, deze zijn namenlijk al goed ingereden. Normaal kreeg ik altijd blaren, en nu niet. Ik heb 1 keer zandstra klapschaatsen geprobeerd, en dat vond ik niets.

Ik heb trouwens nog bontjes erinzitten zodat de voeten lekker warm blijven, wat vandaag mooi uitkwam, ik schaatste voorop en zakte door de eerste laag ijs heen in het water, op de onderste laag ijs. Zeiknatte schoenen maar niet echt koud.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 10 januari 2010 @ 23:25:19 #90
278654 Intenso
Gast ga fietsen
pi_76661299
quote:

[..]

Is het deze:

[ afbeelding ]

handig sluitinkje hebben die dingen idd.
je trekt aan het hendeltje en dan gaat hij strakker

heb deze sluiting ook op de mijne.
eerste keer ben ik bijna een half uur bezig geweest uit te vinden hoe ze uit moesten
bleek het dat je het hele systeempje in drukken moest op de zijkant vet apart :p
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')