Voor het klunen zijn die dingen, met je achterkant van de schaats door het lipje heen, en de voorkant in de punt stoppen. Zo moeilijk is dat toch nietquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:09 schreef Noax het volgende:
[ afbeelding ]
Kan iemand mij uitleggen hoe dit principe werkt?
Ik heb dit setje in huis maar krijg het totaal niet voor elkaar....
Molentocht heb ik vorige winter gereden (75 km), beetje slecht ijs met veel scheuren en erg druk maar de omgeving was echt fantastisch, Hollandser kan ik het mij niet voorstellen. Onder andere deze plaat geschoten op een rustig zijwater waar ik opstapte voor de tocht. Je moet hem zeker gaan rijden als hij er dit jaar weer komt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:07 schreef Goverman het volgende:
Maar door de beelden bij de Molentochten bij Kinderdijk begon het wel te kriebelen.
In principe heb je voor elke maat schoen een zelfde maat onderstel nodig. Wat voor merk schoen heb je en is het vast of klap?quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Weet iemand hoe het zit met de maten van het onderstel? Ik kan mij niet voorstellen dat er voor iedere schoenmaat ook een apart maat voor het onderstel is, omdat alles net een maat groter gedimensioneerd moet worden volgens mij wordt dat een dure grap. Dus gaat het per 2 schoenmaten ofzo?
Heb nu een Raps Buzzard schoen (maat 40) op een Raps Axle onderstel. En zit nu te denken aan een Maple Comet Laser onderstel, maar ik wil hem niet nieuw kopen omdat het budget niet toereikend is, dus ik was wat rond gaan zoeken en mailen en nu heb ik iemand gevonden die maat 41 aanbiedt. Dus vandaar de vraag.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:13 schreef De_Slagert het volgende:
In principe heb je voor elke maat schoen een zelfde maat onderstel nodig. Wat voor merk schoen heb je en is het vast of klap?
Het kan eventueel wel maar dan moet je even kijken of die maple een lengte sleuf of breedte sleuf is. Buzzard is een lengte sleuf toch?quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heb nu een Raps Buzzard schoen (maat 40) op een Raps Axle onderstel. En zit nu te denken aan een Maple Comet Laser onderstel, maar ik wil hem niet nieuw kopen omdat het budget niet toereikend is, dus ik was wat rond gaan zoeken en mailen en nu heb ik iemand gevonden die maat 41 aanbiedt. Dus vandaar de vraag.
Die Oranje-route, moet je dan van Alblasserdam eerst naar Streefkerk, dan naar de Kinderdijk en daarna weer terug naar Alblasserdam rijden? Ziet er op zich wel haalbaar uit, zeker als je er zowat een hele dag de tijd voor hebt...quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Molentocht heb ik vorige winter gereden (75 km), beetje slecht ijs met veel scheuren en erg druk maar de omgeving was echt fantastisch, Hollandser kan ik het mij niet voorstellen. Onder andere deze plaat geschoten op een rustig zijwater waar ik opstapte voor de tocht. Je moet hem zeker gaan rijden als hij er dit jaar weer komt.
[ afbeelding ]
Het meest aan te bevelen vind ik deze routes. Zorg dat je in ieder geval het Kinderdijk gebied mee neemt, het gebied rondom de Giessen vond ik minder indrukwekkend.![]()
25 KM:
50 KM:
[ afbeelding ]
Ja, Buzzard is lengte sleuf, dus met zowel een lengte als breedtesleuf zou het moeten passen denk ik. Ik denk dat ik maar eens langs ga en het gewoon ga passen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:46 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Het kan eventueel wel maar dan moet je even kijken of die maple een lengte sleuf of breedte sleuf is. Buzzard is een lengte sleuf toch?
De terugweg hoort denk ik niet bij de route, maar dat weet ik niet zeker. Je kunt op alle genummerde plaatsen opstappen. Dus je kunt ook in Streefkerk beginnen. Dat lijkt mij handiger want Alblasserdam was de vorige keer een grote verkeerschaos begreep ik van iemand, ik was in Goudriaan opgestapt en daar kon je nog prima parkeren.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:17 schreef Goverman het volgende:
Die Oranje-route, moet je dan van Alblasserdam eerst naar Streefkerk, dan naar de Kinderdijk en daarna weer terug naar Alblasserdam rijden? Ziet er op zich wel haalbaar uit, zeker als je er zowat een hele dag de tijd voor hebt...
Met een lengte sleuf zit je met de stand van het ijzer onder de schoen he, als de maple een breedte sleuf is zou het zeker moeten passen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, Buzzard is lengte sleuf, dus met zowel een lengte als breedtesleuf zou het moeten passen denk ik. Ik denk dat ik maar eens langs ga en het gewoon ga passen.
Oh, da's waar, stom van me.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:23 schreef De_Slagert het volgende:
Met een lengte sleuf zit je met de stand van het ijzer onder de schoen he,
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:48 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het is de Viking viking ultimate geworden.
Volgens hun een goede schaats voor mij. En gelijk kniebeschermer gekocht die van een soort katoen zijn die ook niet te dik zijn.
Ik zie nog steeds veel mensen zonder bescherming op de schaats. Als ze gaan skeeler doen ze het wel
Dat is hem jahquote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:05 schreef Noax het volgende:
[..]
Is het deze:
[ afbeelding ]
Ik kan de 'Viking Ultimate' nergens vinden namelijk....
Ik heb hem gehaald bij Oomssport in Zoetermeer hij zit ook in Den Haag.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:05 schreef Noax het volgende:
[..]
Is het deze:
[ afbeelding ]
Heb deze schaatsen van de week gekocht en inmiddels een paar keer geschaatst...bevalt erg goed. Vooral wat meer stevigheid rond de enkels (zoals hierboven ook al gezegd), daardoor lekker stabiel op het ijs!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:36 schreef Noax het volgende:
Dat is namelijk niet de 'Ultimate' maar de Unlimited.![]()
Voor de mensen die hem hebben, bevalt deze schaats een beetje?
Ik heb afgelopen week de Unlimited wel zien staan, maar ben voor de Raps gegaan.
Goed om te weten, thnx!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:35 schreef Sebas1986 het volgende:
[..]
Heb deze schaatsen van de week gekocht en inmiddels een paar keer geschaatst...bevalt erg goed. Vooral wat meer stevigheid rond de enkels (zoals hierboven ook al gezegd), daardoor lekker stabiel op het ijs!
Een vriend van mij (lengte 2:06 met een gewicht van 120 kg) heeft de grootste maat onderstel dat er is(46 inch?), volgens mij is het allemaal zo'n beetje uitwisselbaar. Maar hoe groter het onderstel (het blad), des te zwaarder het is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Weet iemand hoe het zit met de maten van het onderstel? Ik kan mij niet voorstellen dat er voor iedere schoenmaat ook een apart maat voor het onderstel is, omdat alles net een maat groter gedimensioneerd moet worden volgens mij wordt dat een dure grap. Dus gaat het per 2 schoenmaten ofzo?
handig sluitinkje hebben die dingen idd.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:05 schreef Noax het volgende:
[..]
Is het deze:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |