abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2010 @ 18:37:52 #1
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76367464
Omdat er nog geen topic is over E-Readers/E-Books, open ik er maar zelf 1, in de hoop medegebruikers te vinden, voor het uitwisselen van tips en adviezen.

Ik heb de Be-Book mini, waar ik tot nu toe heel tevreden over ben:

E-books (de digitale boeken) zijn o.a. te koop bij
www.bol.com
www.vanstockum.nl
www.ebook.nl
www.selexyzebooks.nl
www.boekhandel.org
www.schaduwschrijvers.nl

Ze zijn doorgaans iets (¤ 5 tot ¤ 10) goedkoper dan de papieren versie.

Er zijn -beperkt- ook gratis ebooks verkrijgbaar, o.a. bij www.ereaders.nl/biblioo . Ik ben nog naarstig aan het zoeken naar meer gratis dan wel goedkoop aanbod.

Qua accessoires is er niet zo veel te koop. Wel cases in diverse kleuren zoals deze:

Ik zoek nog een leeslampje voor op mijn case. Het schijnt dat die voor de Sony Ericsson reader ook geschikt is voor de BeBook, maar ik zag ook ergens een tip om een standaard klem-lampje bij Action te kopen voor ¤ 0,50. Dit ga ik zeker nog uitzoeken!

Om de bestanden te synchroniseren tussen je pc en de reader, download je het programma Adobe Digital Editions, www.adobe.com/nl/products/digitaleditions/.
Om het dan ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken moet je ook nog een adobe membership hebben. Die kun je snel, simpel en gratis aanmaken: www.adobe.com/membership.

Gebruikerservaringen, tips en adviezen zijn van harte welkom!

[ Bericht 8% gewijzigd door phluphy op 03-01-2010 19:00:25 ]
... ♥ ik mis je ♥
pi_76367761
bestaat er ook iets als een bibliotheek voor e-boeken ? waar je dus e-boeken kunt lenen ? en dat ze dan na 3 weken niet meer op te starten zijn ofzo ?
  zondag 3 januari 2010 @ 18:47:54 #3
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76367913
Goeie vraag, geen idee.

Maar nu je het zegt.. in het programma dat je moet downloaden om je bestanden van je pc met je reader te synchroniseren, staat ook een item 'geleend' (naast "alle items" en "gekocht"). Ik ga wel even rondneuzen.

Dat programma heet trouwens Adobe Digital Editions en is gratis. Zal ik nog even in de OP erbij zetten.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 3 januari 2010 @ 18:54:27 #4
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76368256
Een boek "lenen" is inderdaad mogelijk! Ik heb dit erover gevonden: http://www.adobe.com/nl/p(...)elp/#borrowing_books
Waar je die bestanden precies kunt downloaden moet ik alleen nog even uitzoeken.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 3 januari 2010 @ 18:55:26 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76368307
Er is wel degelijk een topic over e-books en e-readers, die staat in TTK, de plek voor boeken en aanverwante zaken.

Ervaringen Sony e-reader
eBook hot or not?

Onder andere, als je zoekt is er wel meer over.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 3 januari 2010 @ 19:02:22 #6
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76368631
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:55 schreef Dagonet het volgende:
Er is wel degelijk een topic over e-books en e-readers, die staat in TTK, de plek voor boeken en aanverwante zaken.

Ervaringen Sony e-reader
eBook hot or not?

Onder andere, als je zoekt is er wel meer over.
Oh ok, super! Ik vraag wel of ze deze op slot gooien.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 3 januari 2010 @ 19:20:52 #7
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_76369471
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:02 schreef phluphy het volgende:

[..]

Oh ok, super! Ik vraag wel of ze deze op slot gooien.
Done.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')