ik heb sinds vorige week een prs-505 (6 inch) (in nederland nooit geleverd). ik vind het echt een super apparaat. als je dit vergelijkt met een i-phone snap het principe echt niet. deze schermtechniek is totaal anders als lcd. het is net alsof het scherm nep is totdat je een pagina omslaat.
de accu gaat vrijwel oneindig lang mee

eergister was er een review te zien op tros radar waar ook de prs 600 in zat.
volgens mij zei het testteam dat het scherm van iets mindere kwaliteit was (waarschijnlijk door extra laagje van touchscreen) dan de prs-500 (5 inch) maar door de 6 inch en het gemak van touch was ie toch op nr 1 beland. ik heb mezelf wijsgemaakt dat die van mij dan vast nog hoger had gestaan als ie had meegedaan met de test
toch valt er nog wel wat op aan te merken...
- mijn apparaat is niet echt snel. als je bijvoorbeeld de metro pdf er op zet moet je soms wel 20 seconden wachten bij een page-turn, onbruikbaar dus. bij normale boeken heb je die problemen niet.
- zoomen kan alleen in 3 vaste nivos. als je een pdf met kleine letters hebt (zoals de metro) kun je het dus niet lezen.
- scrollen gaat ook per pagina, er is geen overlap. dus als er een plaatje halverwege de pagina wordt onderbroken krijg je hem nooit helemaal in beeld.
- pdf's met marge moet je eerst converteren met een (niet meegeleverd!) programma omdat je anders op je reader ook die marges hebt. daarna is het wel perfect maar niet echt voor beginners.
- en het allersufste: er zijn bijna geen ebooks te krijgen. ik dacht even de nieuwe dan brown te kopen als test want die had ik op amazon gezien voor 5 dollar. eenmaal in de bestelprocedure blijkt die ebookstore alleen voor de VS markt beschikbaar te zijn. dan maar bij bol.com kopen: daar is ie nog niet beschikbaar, alleen de hardware versie. en als ie er eenmaal is gaat ie ook gewoon bijna hetzelfde kosten als de hardware versie.
maar ondanks dit ben ik er toch erg tevreden mee