abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76367423
Eerst maanden zeuren en zeiken over CO2 en zogenaamde klimaatsverandering en nu hoor je er niks meer over.

Klacht: hype rondom klimaatsverandering
pi_76367461
Alweer een topic hierover
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_76367722
Ja, wat dacht jij dan?

Dat hele Global Warming-gezeik is echt de hoax van de jaren '00. Het is nu 2010, dus tijd voor een nieuwe hoax (die ons wederom veel geld gaat kosten).
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_76367750
Het is een leugen
pi_76367845
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dat hele Global Warming-gezeik is echt de hoax van de jaren '00. Het is nu 2010, dus tijd voor een nieuwe hoax (die ons wederom veel geld gaat kosten).
+1
pi_76367915
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:44 schreef Pieter-utd het volgende:
Het is een leugen
Een groene, dure leugen
  zondag 3 januari 2010 @ 18:49:19 #7
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76367976
Klimaatverandering is geen leugen het is realiteit. Dat de klimaatverandering door de mens veroorzaakt wordt is WEL een leugen.
pi_76368128
LINKSE LEUGENS VAN DE HOGE HEREN IN DEN HAAG
pi_76368907
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:51 schreef webhostvraag het volgende:
LINKSE LEUGENS VAN DE HOGE HEREN IN DEN HAAG
open je ogen
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  zondag 3 januari 2010 @ 19:11:30 #10
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76369041
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Klimaatverandering is geen leugen het is realiteit. Dat de klimaatverandering door de mens veroorzaakt wordt is WEL een leugen.
Hoe weet je dat zo zeker?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 3 januari 2010 @ 19:13:36 #11
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_76369137
Allerhoaxste hoax
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_76369145
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Klimaatverandering is geen leugen het is realiteit. Dat de klimaatverandering door de mens veroorzaakt wordt is WEL een leugen. iets dat nog onderzocht wordt.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  zondag 3 januari 2010 @ 19:14:13 #13
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76369172
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:11 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker?
Omdat dit een gewoon een cycles is van moeder aarde. Kijk naar de maya's / hindoestammen die hebben ook een gigantische klimaatverandering meegemaakt 5200 jaar geleden.
  zondag 3 januari 2010 @ 19:15:58 #14
248844 Bowlingbal
pi_76369247
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:14 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Omdat dit een gewoon een cycles is van moeder aarde. Kijk naar de maya's / hindoestammen die hebben ook een gigantische klimaatverandering meegemaakt 5200 jaar geleden.
Hoe weet je dat die cijfers wel kloppen, en de cijfers die het tegenovergestelde van jouw mening weergeven niet kloppen?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 3 januari 2010 @ 19:23:33 #15
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76369587
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:15 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Hoe weet je dat die cijfers wel kloppen, en de cijfers die het tegenovergestelde van jouw mening weergeven niet kloppen?
Die cijfers zijn gewoon wetenschappelijk onderbouwt. Ik vertrouw die cijfers meer dan de klimaat hype die de laatste jaren wordt uitgedragen.

Global warming is big business geworden. Er word teveel geld mee verdient om te verwachten dat de overheid met eerlijke berichtgeving naar buiten komt. De belangen van de overheid zijn simpelweg te groot.

Global warming wordt misbruikt om mensen geld afhandig te maken en om meer controle te krijgen over de bevolking.

In de geschiedenis van de aarde zijn er talloze klimaatsveranderingen geweest (er zijn zelfs Pool wisselingen geweest). Het is dus volstrekt onzin om te denken dat de mens daar nu verantwoordelijk voor is.
  zondag 3 januari 2010 @ 19:27:17 #16
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_76369759
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:23 schreef Revolution-NL het volgende:

Het is dus volstrekt onzin om te denken dat de mens daar nu verantwoordelijk voor is.
De mooiste zin was nog wel vorige maand op het journaal.

"Er is afgesproken dat de wereldwijd gemiddelde temperatuur t/m (jaartal) met niet meer dan 2 graden zal stijgen."

Ik lag toen echt helemaal dubbel.

Vooral ook de kinderlijke manier waarop Astrid Kersseboom het zei. Zo van, 'dat doen we even'.

Global Warming is voor mij ook gewoon een feit, maar dat we onszelf zo'n grote rol toekennen..

Moeder Natuur lacht ons vierkant uit.
  zondag 3 januari 2010 @ 19:34:31 #17
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76370070
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:27 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

"Er is afgesproken dat de wereldwijd gemiddelde temperatuur t/m (jaartal) met niet meer dan 2 graden zal stijgen."

Vooral ook de kinderlijke manier waarop Astrid Kersseboom het zei. Zo van, 'dat doen we even'.

Global Warming is voor mij ook gewoon een feit, maar dat we onszelf zo'n grote rol toekennen..

Moeder Natuur lacht ons vierkant uit.

Inderdaad! Net alsof de mens daar invloed op heeft .

Vandaag een leuke documantaire gezien op National Geographic over de Maya kalender en 2012.

Leuk details was dat de cycles van de maya's volgens de kalender eindigde 5200 jaar geleden. Wat uiteindelijk ook gebeurde door een gigantische klimaat verandering. In 2012 eindigt er weer een cycles en weer zien we klimaatsveranderingen.

Het was trouwens verbluffend om te zien hoe nauwlettend de maya's de astrologie bijhielden en registreerde
quote:
maandag 23 november 2009
Grote Klimaatsverandering 5200 Jaar Geleden - Einde van de Derde Zon
Lonnie Thompson, professor van geologische wetenschappen, heeft aanwijzingen gevonden dat 5200 jaar geleden het klimaat drastisch veranderde. Lijkt dit de Maya mythe over voorgaande perioden (Zonnen) van ieder 5200 jaar te bevestigen?

Lonnie Thompson heeft over de gehele wereld ijskernen uit gletsers geboord, voornamelijk in de tropen. IJskeren uit de Quelccaya gletser in Peru, de grootste gletser in de tropen, onthulden een groot geheim: 5200 jaar geleden veranderde het klimaat drastisch! Doordat de gletser momenteel aan het smelten is, kwamen er planten tevoorschijn die 5200 jaar onder het ijs hadden gelegen. Dit zijn zachte planten en moeten zijn ontsloten door een zeer grote sneeuwval, een sneeuwval en klimaatsverandering die zeer abrupt begon om deze plant in te pakken zonder het te doden. Dat is verbazingwekkend.

We weten dat die planten gedurende 5200 jaar niet blootgesteld zijn geweest aan de buitenlucht en dat het klimaat toen anders was. Voor die periode stroomde er veel meer warm water langs de kust van Peru.

Ook de IJsman Oetzi, die in de Alpen is gevonden, werd 5200 jaar geleden door het ijs gevangen, en het gebeurde ook plotseling. En ook ijskernen uit de ijsvelden van de Kilimajaro tonen aan dat het klimaat in Afrika 5200 jaar geleden drastisch veranderde: het werd veel droger, de groene Sahara werd een droge woestijn. Antropologen denken dat veel mensen toendertijd hun nomadische levensstijl opgaven en gingen samen wonen in steden.

Ook boomringen van bomen uit Engeland en Ierland tonen aan dat de droogste periode 5200 jaar geleden was.

Lonnie Thompson gelooft dat de gebeurtenis van 5200 jaar geleden is veroorzaakt door een dramatische verandering in zonne-energie die de aarde bereikt. Wetenschappers weten dat de Kleine IJstijd, een globale koele periode tussen 1450 en 1850 na Chr., samen viel met twee perioden van lage zonneactiviteit. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 5200 jaar geleden, de zonne-energie plotsklaps daalde en vervolgens gedurende een korte periode steeg. Thompson gelooft dat deze hoge verandering van zonne-energie een klimaatsverandering activeerde, die hij in al zijn registraties tegenkwam.

Dit kan natuurlijk geen toeval meer zijn, want volgens de Maya’s eindigde 5200 jaar geleden de Derde Zon, de voorgaande grote cyclus, en de huidige Vierde Zon, zal in 2012 of 2040 eindigen. De Maya’s noemen de perioden van 5200 jaar Zonnen, en kan niet anders dat deze perioden met een grote cyclus van de zon te maken hebben, een cyclus die de wetenschap nu net aan het ontdekken is.

“Het bewijs is duidelijk dat er een grote klimaatsverandering aan de gang is”, aldus professor Lonnie Thompson.

Bronnen:

Eart Observatory – Ice-Cores May Yield Clues to 5,000 Year-Old Mystery. http://earthobservatory.nasa.gov/Newsroom/view.php?id=23923

ScienceBlog – Major climate change occurred 5,200 years ago; could repeat itself. http://www.scienceblog.com/cms/node/4956

Ohio State Research News – Major Climate Change Occurred 5200 Years Ago: Evidence Suggests That History Could Repeat Itself. http://researchnews.osu.edu/archive/5200event.htm
  zondag 3 januari 2010 @ 19:36:08 #18
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_76370135
IS GEWOON ALLEMAAL EEN SLINKSE HOAX VAN DE GROTE NEO-COMMUNISTISCHE SAMENZWERING JE ZIET OVERAL DAT DE LINKSEN AAN DE MACHT KOMEN KIJK MAAR NAAR OBAMA HIJ IS EEN HANDPOP VAN DE LINKSE NIEUWE WERELDORDE
  zondag 3 januari 2010 @ 20:05:43 #19
248844 Bowlingbal
pi_76371346
quote:

[..]

Die cijfers zijn gewoon wetenschappelijk onderbouwt. Ik vertrouw die cijfers meer dan de klimaat hype die de laatste jaren wordt uitgedragen.

Global warming is big business geworden. Er word teveel geld mee verdient om te verwachten dat de overheid met eerlijke berichtgeving naar buiten komt. De belangen van de overheid zijn simpelweg te groot.

Global warming wordt misbruikt om mensen geld afhandig te maken en om meer controle te krijgen over de bevolking.

In de geschiedenis van de aarde zijn er talloze klimaatsveranderingen geweest (er zijn zelfs Pool wisselingen geweest). Het is dus volstrekt onzin om te denken dat de mens daar nu verantwoordelijk voor is.
Vertel eens, wat heeft een poolwisseling met CO2 uitstoot te maken? Er is zelfs een steen uit de ruimte gevallen waardoor alle dinosauriërs uitstierven. Of een groot deel in ieder geval. En nu?

En wat is wetenschappelijk onderbouwd? En het IPCC die het tegenovergestelde zegt, dat klopt dan weer niet, want die cijfers zijn gelogen?
- Donald Love
pi_76371476
Weer zo'n topic waar de MBO'ers wel even komen vertellen dat onze uitstoot geen invloed op het milieu kan hebben
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 3 januari 2010 @ 20:08:52 #21
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_76371482
quote:

[..]

Heb je wel eens IRL met een klimatoloog hierover gesproken? Of lees je alleen dingen op internet en neem je die voor waar aan?
  zondag 3 januari 2010 @ 20:09:40 #22
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76371512
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:05 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Vertel eens, wat heeft een poolwisseling met CO2 uitstoot te maken? Er is zelfs een steen uit de ruimte gevallen waardoor alle dinosauriërs uitstierven. Of een groot deel in ieder geval. En nu?

En wat is wetenschappelijk onderbouwd, dat er niets aan de hand is? En het IPCC die het tegenovergestelde zegt, dat klopt dan weer niet, want die cijfers zijn gelogen?
Jij bent diegene die een klimaatsverandering direct aan Co2 uitstoot koppeld. Dat bewijst meteen dat propaganda op op mensen zoals jou gewoon werkt.

Ik zeg dat er tegenwoordig teveel belangen zijn en teveel tegenstrijdige geluiden om een juist oordeel te geven. Als ik vervolgens naar de geschiedenis kijk en de klimaatveranderingen in het verleden zie dan kan ik niet anders concluderen dat het waanzin is dat de mensheid claimt verantwoordelijk te zijn voor deze klimaatsverandering. Voor deze klimaatverandering is maar een oorzaak en dat is moedernatuur.

De menselijk arrogantie die werkelijkwaar overal invloed op denkt te hebben

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 03-01-2010 20:15:15 ]
  zondag 3 januari 2010 @ 20:13:21 #24
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76371677
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Heb je wel eens IRL met een klimatoloog hierover gesproken? Of lees je alleen dingen op internet en neem je die voor waar aan?
Ik verdiep me in beide kanten en ga met de opgedane kennis af op mijn intuitie, mijn gezonde verstand.
Ik laat mij in iedergeval niet blind leiden door de berichten op TV.

Als je kijk naar de geschiedenis van de aarde dan is het ongelooflijk arrogant om te denken dat deze klimaatsverandering veroorzaakt wordt door de mens.
pi_76371802
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Weer zo'n topic waar de MBO'ers wel even komen vertellen dat onze uitstoot geen invloed op het milieu kan hebben
Nee, maar meer dan 5000 jaar geleden kon een groep mensen die met veren in hun reet rondliepen al wel voorspellen dat er nu een grote klimaatverandering zal plaatsvinden
pi_76371838
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik verdiep me in beide kanten en ga met de opgedane kennis af op mijn intuitie, mijn gezonde verstand.
Ik laat mij in iedergeval niet blind leiden door de berichten op TV.

Als je kijk naar de geschiedenis van de aarde dan is het ongelooflijk arrogant om te denken dat deze klimaatsverandering veroorzaakt wordt door de mens.
Welnee, de mens heeft TOTAAL géén invloed op deze planeet!

"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 3 januari 2010 @ 20:18:07 #27
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_76371934
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:15 schreef kipknots het volgende:

[..]

Nee, maar meer dan 5000 jaar geleden kon een groep mensen die met veren in hun reet rondliepen al wel voorspellen dat er nu een grote klimaatverandering zal plaatsvinden

True . Dat is ook niet te bewijzen, en op basis van uitgekomen voorspellingen in het verleden is het ook niet heel erg aannemelijk.

We kunnen er echter niet omheen dat er 5200 jaar geleden ook een enorme klimaatsveranderingen heeft plaatsgevonden.
  zondag 3 januari 2010 @ 20:18:44 #28
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_76371966
Pure onzin, de aarde warmt op, boehoe, over 10000 jaar hebben we weer een ijstijd en dan is Nederland bedekt onder een laag ijs, als de jaren vorderen zal dat ijs wederom smelten totdat er niets meer over is en dan komt er weer een ijstijd, mijn visie en ik heb er niet voor geleerd.
pi_76372863
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:18 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

True . Dat is ook niet te bewijzen, en op basis van uitgekomen voorspellingen in het verleden is het ook niet heel erg aannemelijk.

We kunnen er echter niet omheen dat er 5200 jaar geleden ook een enorme klimaatsveranderingen heeft plaatsgevonden.
"Bosbranden waren er al voordat er mensen waren. Bosbranden kunnen dus niet door mensen komen."
  zondag 3 januari 2010 @ 20:40:17 #30
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_76373032
De aarde wordt ook heul niet warmer, die wordt juist kouwer
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_76373199
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:40 schreef Acinonyx het volgende:
De aarde wordt ook heul niet warmer, die wordt juist kouwer
JA KIJK MAAR WANT ER LIGT SNEEUW BUITEN HOE KAN SNEEUW BESTAAN HIER ALS DE POOL AAN HET SMELTEN ZOU ZIJN DUH!!!
pi_76375080
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

JA KIJK MAAR WANT ER LIGT SNEEUW BUITEN HOE KAN SNEEUW BESTAAN HIER ALS DE POOL AAN HET SMELTEN ZOU ZIJN DUH!!!
wow fanatiek, heb je soms belang bij opwarming ? dat je het zo graag wil verkondigen...net als sommige mensen een ander een religie willen opdringen.
  zondag 3 januari 2010 @ 21:18:19 #33
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_76375205
Ja joh. Misschien omdat het uitdraaide op een sisser?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_76375526
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:27 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Obama gaat wel even bellen en laat de thermostaat lager zetten
  zondag 3 januari 2010 @ 21:24:35 #35
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_76375616
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:18 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het klimaat is altijd aan verandering onderhevig. Als het niet meer verandert dan moeten we ons pas echt zorgen maken. Als de mens echter een (negatieve) invloed heeft op deze verandering dan moet men dit gewoonweg proberen in te perken.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  zondag 3 januari 2010 @ 22:37:16 #36
248844 Bowlingbal
pi_76380163
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Jij bent diegene die een klimaatsverandering direct aan Co2 uitstoot koppeld. Dat bewijst meteen dat propaganda op op mensen zoals jou gewoon werkt.

Ik zeg dat er tegenwoordig teveel belangen zijn en teveel tegenstrijdige geluiden om een juist oordeel te geven. Als ik vervolgens naar de geschiedenis kijk en de klimaatveranderingen in het verleden zie dan kan ik niet anders concluderen dat het waanzin is dat de mensheid claimt verantwoordelijk te zijn voor deze klimaatsverandering. Voor deze klimaatverandering is maar een oorzaak en dat is moedernatuur.

De menselijk arrogantie die werkelijkwaar overal invloed op denkt te hebben
Nee, dat ben ik niet en dat doe ik niet. Dat jij dat denkt is prima, maar daarmee eindigt de discussie.
Het enige wat ik vraag is waarom jij zo overtuigd lijkt te zijn van je gelijk. Daar draai je omheen.
Ik heb geen tijd voor dit soort onzin.
- Donald Love
pi_76390534
En het ergste is nog dat die wetenschappers al denken aan kunstmatige afkoeling van de aarde
De Republiek
pi_76392663
JAJAJAJAJAJAJA Ga naar het topic van GSBrder svp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')