nou zulke deals heb ik nooit kunnen vinden hoor, maar wij zitten nu op de hoek van times square lijkt mij geen verkeerde locatiequote:Op zondag 24 januari 2010 11:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als je goed zoekt kun je voor ¤30,-/¤40,- (inclusief 14,75% tax) p.p. ook wel een hotel (geen hostel) vinden. Uitgaande van dat je met 2 personen gaat en dan zit je nog op een redelijk goede locatie.
Wij op Broadway, Hotel Beacon, +/- 250 dollar per nacht.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:14 schreef IV_Xample het volgende:
[..]
nou zulke deals heb ik nooit kunnen vinden hoor, maar wij zitten nu op de hoek van times square lijkt mij geen verkeerde locatie
Heb ik ook een keer naar gezocht, uiteindelijk niet gedaan omdat het toch wel erg duur is. Is terug rijden geen optie?quote:Op zondag 24 januari 2010 12:05 schreef JustAGame het volgende:
Ik ga begin Mei naar NYC en wil dan een uitstapje maken naar de Niagra falls. Om diverse redenen willen we voor de heenweg een auto huren en er heen rijden, om dan vervolgens terug te vliegen vanaf Buffalo naar NYC.
Het probleem zit hem niet in de auto huren maar de "one way" toeslag die zoals het er nu naar uitziet duurder uitvalt dan de complete huur van de auto zelf.
Heeft iemand hier ervaringen mee ?
Het probleem is dat je dan twee volle dagen aan het rijden bent (inclusief stoppen voor rust en bezienswaardigheden, eten etc) Om dat één dag te doen is heel leuk maar op de terugweg zal het al gouw saai zijn.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:20 schreef Idler het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer naar gezocht, uiteindelijk niet gedaan omdat het toch wel erg duur is. Is terug rijden geen optie?
quote:Op zondag 24 januari 2010 12:14 schreef IV_Xample het volgende:
[..]
nou zulke deals heb ik nooit kunnen vinden hoor, maar wij zitten nu op de hoek van times square lijkt mij geen verkeerde locatie
Voor ¤150~¤200 per nacht kun je in het Waldorf Astoria slapen. Dat is echt wel een van de meest luxueuze en beroemde hotel van New York. (Herinner je de film Coming to America).quote:Op zondag 24 januari 2010 12:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Wij op Broadway, Hotel Beacon, +/- 250 dollar per nacht.
Klopt: prijzen variëren er tussen 50 euro (januari, februari) en 150 euro (hoogseizoen) per nacht volgens mij.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als je in Upper West Side of Lower Manhattan gedeelte zit moet je echt toch wel een stuk goedkoper kunnen krijgen. Dan is het geen ****-hotel, maar waarschijnlijk een **/***-hotel.
Nee, wij moeten meer op andere dingen letten. Mijn vriend en ik gaan met mijn ouders + zusje (mijn ouders zijn 25 jaar getrouwd, zij betalen ook alles!), maar mijn zusje is lichamelijk gehandicapt dus moeten we qua hotel op veel extra zaken letten (rolstoeltoegankelijkheid etc.). We hebben wel gekeken naar Waldorf Astoria, maar dit hotel was beter op bepaalde punten ivm haar.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
[..]
Voor ¤150~¤200 per nacht kun je in het Waldorf Astoria slapen. Dat is echt wel een van de meest luxueuze en beroemde hotel van New York. (Herinner je de film Coming to America).
Als je in Upper West Side of Lower Manhattan gedeelte zit moet je echt toch wel een stuk goedkoper kunnen krijgen. Dan is het geen ****-hotel, maar waarschijnlijk een **/***-hotel. Zeker als je het voornamelijk als slaapplaats gaat gebruiken en eigenlijk niet op al die poespas zit te wachten is het beter te doen. Heb je toch meer dan alleen de drukke winkelstraten van Manhattan..
De locatie vind ik niet echt belangrijk. Ik zat in een erg goedkoop hostel (¤100 voor een weekquote:Op zondag 24 januari 2010 12:14 schreef IV_Xample het volgende:
[..]
nou een hostel daar wil ik echt never nooit in zitten, smaken verschillenquote:Op zondag 24 januari 2010 18:23 schreef Merkie het volgende:
[..]
De locatie vind ik niet echt belangrijk. Ik zat in een erg goedkoop hostel (¤100 voor een week) aan de Upper West Side, maar wel vlak bij een metrostation (96th St). Je staat dan binnen 10 minuten op Times Square als je de metro pakt. Sowieso is het wel leuk om ook de rustigere delen van Manhattan te verkennen.
Je zit niet per sé met andere mensen op een kamer hoor. Als je echt de bodemprijs wilt betalen kan dat natuurlijk. Wel heb je een gedeelde badkamer ja, maar deze zijn erg schoon. We hadden zelfs een TV en airco op onze kamer (we waren met 4 man)quote:Op zondag 24 januari 2010 22:19 schreef IV_Xample het volgende:
[..]
nou een hostel daar wil ik echt never nooit in zitten, smaken verschillenzoals ik in een eerdere post aangeef, hoef ik niet perse met anderen op een kamer en al zeker niet als ik 's nachts naar de wc wil eentje op de gang moet gaan zoeken, dan maar iets meer betalen
![]()
misschien ben ik verwend....
Dat zegt niet zoveel, Broadway gaat namelijk dwars door heel Manhattanquote:Op zondag 24 januari 2010 12:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Wij op Broadway, Hotel Beacon, +/- 250 dollar per nacht.
Weet ik, maar ik weet niet meerquote:Op maandag 25 januari 2010 13:15 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel, Broadway gaat namelijk dwars door heel Manhattan
quote:Op maandag 25 januari 2010 16:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Net dat ESTA-formulier ingevuld, half uur later kreeg ik al te horen dat het goedgekeurd wasondanks dat m'n paspoort nog minder dan 6 maanden geldig is. Maar goed, ga er niet van uit dat het problemen geeft aangezien NL in het Visa Waiver programma zit..
Maar goed, ik mag dus nog een keer dat I-94 formulier in het vliegtuig invullen...
Snap überhaupt die dubbel check niet..
quote:uw paspoort moet net zo lang geldig zijn als uw verblijf in Amerika.
De twee bestaan nu nog naast elkaar. Het papieren formulier gaat op den duur verdwijnen.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maar goed, ik mag dus nog een keer dat I-94 formulier in het vliegtuig invullen...
Snap überhaupt die dubbel check niet..
Candy Hostel, toevallig?;)quote:Op zondag 24 januari 2010 18:23 schreef Merkie het volgende:
[..]
De locatie vind ik niet echt belangrijk. Ik zat in een erg goedkoop hostel (¤100 voor een week) aan de Upper West Side, maar wel vlak bij een metrostation (96th St). Je staat dan binnen 10 minuten op Times Square als je de metro pakt. Sowieso is het wel leuk om ook de rustigere delen van Manhattan te verkennen.
tnx, komt er bij die site haast niks meer bij?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
Booking.com is allemaal exclusief (toerisme)belasting en administratiekosten. nl.hotels.com is inclusief al die dinger..
Alles wordt inclusief berekend zodra jij je type kamer en het aantal nachten ingevuld hebt. Dan verbaas je je misschien over de toeslag, maar dat betaal je eenmaal aan dat land..quote:Op maandag 25 januari 2010 18:28 schreef Bryan181 het volgende:
[..]
tnx, komt er bij die site haast niks meer bij?
Dus als je dat overzichtje ziet van wat je per nacht moet betalen daar zit alles al inbegrepenquote:Op maandag 25 januari 2010 18:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Alles wordt inclusief berekend zodra jij je type kamer en het aantal nachten ingevuld hebt. Dan verbaas je je misschien over de toeslag, maar dat betaal je eenmaal aan dat land..
Zodra je je N.A.W gegevens in moet vullen zie je rechts van je het overzicht met de belastingen/toeslagen..quote:Op maandag 25 januari 2010 18:48 schreef Bryan181 het volgende:
[..]
Dus als je dat overzichtje ziet van wat je per nacht moet betalen daar zit alles al inbegrepen
Dan staan er waarschijnlijk een aantal goede hotels op die niet op booking.com staanquote:Op maandag 25 januari 2010 21:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nah, qua prijs scheelt het echt niks. Ik vind de site alleen overzichtelijker..
Dat is dus 60 euro per nacht, maar dat is niet realistisch. Reken op minimaal 100 euro per nacht. Onder die prijs is er iets niet in orde met het hotel.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:22 schreef Bryan181 het volgende:
Heeft iemand nog ervaring met goedkope hotels in New York. Met goedkoop denk ik aan een eurotje of 400-500 pp voor 8 dagen ofzo in het hoogseizoen. Liefst geen gedeelde badkamer en met ontbijt is natuurlijk helemaal mooi meegenomen. Ik kijk zelf altijd op booking.com zijn er nog meer goede sites?
Je heb gelijk ik zei het niet helemaal goed. Ik ga met mijn vriendin dus dan is 400-500 pp een normale prijs. Je betaalt dan voor 8 nachten bijv. 800 euro, maar dat is dan voor 2 personen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:43 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat is dus 60 euro per nacht, maar dat is niet realistisch. Reken op minimaal 100 euro per nacht. Onder die prijs is er iets niet in orde met het hotel.
Ik check zelf ook altijd expedia.nl en als ik daar een goed hotel heb gevonden, probeer ik ook altijd even de website van dat hotel (of de keten) zelf te checken.
Het is exclusief vlucht natuurlijk grote vriend. Ik zat vorig jaar ook in een perfect hotel voor totaal 820 euro met vlucht in augustus dus ik weet waar ik over praat.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:33 schreef ktnxbye het volgende:
als je 60 euro per nacht wil betalen, waar ga je een vlucht van 200 euro boeken dan?
Als je een laag tot geen budget heb, waarom ga je dan naar New York?
Je kunt stubhub proberen, een soort veilingsite/marktplaats.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:14 schreef Snookster28 het volgende:
Weet iemand nog een goede en goedkope manier om aan knicks tickets te komen? Bij voorkeur natuurlijk courtside, maar dat is niet meer goedkoop te noemen
Beperkt aantal stoelen + veel vraag = er snel bij moeten zijnquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:57 schreef Bryan181 het volgende:
Weet iemand hoe het kan dat die prijzen van die vluchten zo snel veranderen bij cheaptickets.nl.? Heb het daar nu al een paar keer gehad. Gister kijk ik vind ik allemaal vluchten van 460 en 495 van Brussel naar New York en vandaag kijk ik zijn al die vluchten spoorloos.
Maar ik denk dat er echt 50 vluchten waren gister. Het verandert wel heel snel op die site.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beperkt aantal stoelen + veel vraag = er snel bij moeten zijn
Dat kan niet met een Nederlands adres, toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:17 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Je kunt stubhub proberen, een soort veilingsite/marktplaats.
Jep heb ik ook gedan, werkt prima en niemand die dat gaat controlerenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:29 schreef Omnifacer het volgende:
Ik heb wel eens kaarten gekocht daar, en als adres het adres van mijn hostel opgegeven. Dat ging gewoon goed
Je krijgt inderdaad printable tickets. Echt een supersysteem hoor, je koopt je kaartje met cc, vult je verblijfadres in en je kunt bijna instant die dingen printen. Niemand die het controleert, en je kunt eventueel ook je hotel/hostel een mailtje sturen waarin staat dat je hun adres op hebt gegeven etc etc.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:04 schreef Beauregard het volgende:
Hmm, okee. Maar dat bestel je dan op het moment dat je in dat hostel verbleef?
Ik zie het niet erg zitten om nu al kaarten te bestellen via StubHub en het adres op te geven van het hotel waar we in mei zullen overnachten...
Of krijg je printable tickets en is het adres verder niet belangrijk omdat je er toch niets op zult ontvangen?
Ik neem aan dat je alleen printable tickets krijgt bij de tickets waar e-delivery bij vermeld staat?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:08 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Je krijgt inderdaad printable tickets. Echt een supersysteem hoor, je koopt je kaartje met cc, vult je verblijfadres in en je kunt bijna instant die dingen printen. Niemand die het controleert, en je kunt eventueel ook je hotel/hostel een mailtje sturen waarin staat dat je hun adres op hebt gegeven etc etc.
Ja, geloof het wel.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:59 schreef Snookster28 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je alleen printable tickets krijgt bij de tickets waar e-delivery bij vermeld staat?
Tsjah ik vind een direct flight de meerprijs gerechtvaardigd gewoon vliegtuig instappen en weer uitstappen als je er bent, uiteindelijk is het toch tientjeswerk en op het totaalbedrag wat de reis kost maakt dat dus geen fluit uit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:54 schreef davako het volgende:
Maar donders wat heb ik er een zin in. We zullen van en naar New York een tussenstop maken in Parijs. Door het maken van deze tussenstop bespaar je reuze veel geld en kunnen we toch via Amsterdam reizen
.
Hotel Pennsylvania lijkt me een prima keuze: niet te duur, geen vervallen onhygiënische bende en gelegen op een uitstekende locatie. Central Park, Times Square en ESB bijna letterlijk op steenworp afstand volgens mij. Heeft ook mijn voorkeur als ik weer bivakkeer in New York.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:54 schreef davako het volgende:
Vandaag geboekt voor een tripje Amerika in Mei. Eerst 3 dagen Harrisburg (Familie bezoekje)vervolgens 4 dagen New York. Tijdens onze(mijn vriendin en ik) Stedentrip verblijven we in hotel Pennsylvania. Hotel Pennsylvanie bevindt zich midden in Manhatten. Het is een niet al te duur verblijf, maar van wat ik heb begrepen is het goed te doen.
Maar donders wat heb ik er een zin in. We zullen van en naar New York een tussenstop maken in Parijs. Door het maken van deze tussenstop bespaar je reuze veel geld en kunnen we toch via Amsterdam reizen
.
Morgen staat Ramada Inn Long Island City op het programmaquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:10 schreef Snookster28 het volgende:
Iemand toevallig bekend met het Ramada hotel New Yorker?
Ja, dit is het klassieke The New Yorker Hotel. Ik heb daar 2 jaar geleden een paar dagen gelogeerd. Het is geen typische Ramada (wat trouwens toch al een onduidelijk gedefinieerde keten is).quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:10 schreef Snookster28 het volgende:
Iemand toevallig bekend met het Ramada hotel New Yorker?
Bedankt voor je uitgebreidde reply. Had inderdaad gelezen dat dit geen typisch Ramada hotel zou moeten zijn, maar dat zegt mij vrij weinig. Tevens gelezen dat het in 2008 gerenoveerd is, aan jouw verhaal te lezen zat jij er voor die tijd? Had het toen ook al vier sterren?quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:57 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, dit is het klassieke The New Yorker Hotel. Ik heb daar 2 jaar geleden een paar dagen gelogeerd. Het is geen typische Ramada (wat trouwens toch al een onduidelijk gedefinieerde keten is).
De lokatie van het hotel is super: naast Penn Station. Het design is Art Deco stijl zodat het goed in New York past.
De kamer was erg klein. Ik kon net langs het bed lopen. Geen luxe, maar ook weer niet vervallen. Geen geluidsoverlast van de buren. Het grootste nadeel vond ik het eindeloos wachten op de liften. Het hotel is oud en zeer groot en heeft niet voldoende liften.
Accepteer geen 'upgrade' (zoals ik) naar een hogere etage. Het liftenprobleem is dan nog groter en je uitzicht biedt niet zoveel extra, omdat het gebouw omringd is door even hoge gebouwen.
Ik zat eind april 2008 in The New Yorker. Mijn kamer was al gerenoveerd en was zo ingericht als je op de fotootjes ziet. Alleen tonen de fotootjes ruimere kamers (as usual). Volgens expedia heeft het 3,5 sterren. Ik vind het eerlijk gezegd 'aanvoelen' als een 2 sterren hotel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:08 schreef Snookster28 het volgende:
Tevens gelezen dat het in 2008 gerenoveerd is, aan jouw verhaal te lezen zat jij er voor die tijd? Had het toen ook al vier sterren?
Maakte de afweging tussen Pennsylvania en New Yorker, dus in ieder geval de goeie keus gemaakt voor een kleine meerprijsquote:Op donderdag 28 januari 2010 10:08 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik zat eind april 2008 in The New Yorker. Mijn kamer was al gerenoveerd en was zo ingericht als je op de fotootjes ziet. Alleen tonen de fotootjes ruimere kamers (as usual). Volgens expedia heeft het 3,5 sterren. Ik vind het eerlijk gezegd 'aanvoelen' als een 2 sterren hotel.
Het hotel is gewoon in orde, maar biedt verder weinig bijzonders behalve de uitzonderlijke locatie. Het is een stuk beter dan Hotel Pennsylvania wat aan de andere kant van Penn station zit. Maar het is duidelijk minder als Marriott en Sheraton.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:11 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Iemand hier wel eens naar een musical in NYC geweest? Wij hebben kaartjes voor The Lion King.
Ik ben naar Disney's Beauty & The Beast geweest op Broadway, was een presentje. Leuk voor een keertje, maar het is niet echt voor mij..quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:11 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Iemand hier wel eens naar een musical in NYC geweest? Wij hebben kaartjes voor The Lion King.
The Lion King is prachtig, wij hadden redelijke stoelen (goedkoopste à 50¤ per stuk), maar vond het toch wel jammer dat we niet wat dichterbij zaten om de details van de pakken en de schmink goed te kunnen zien. Was overigens wel leuk dat wij beiden op bepaalde, minder spectaculaire, stukken moeilijk onze ogen konden openhouden. De hele dag al in touw geweest en dan 's avonds nog naar zo'n musical is best killing. Paar uurtjes rusten als je kunt is dan wel een goede tip misschienquote:Op donderdag 28 januari 2010 09:11 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ben jij dan in beide hotels geweest? Zover ik heb gekeken is het gewoon te doen. Het is niet zo dat je volle dagen op de kamer zit. Dus waarom zou je er veel meer geld aan uitgeven?quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:08 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik zat eind april 2008 in The New Yorker. Mijn kamer was al gerenoveerd en was zo ingericht als je op de fotootjes ziet. Alleen tonen de fotootjes ruimere kamers (as usual). Volgens expedia heeft het 3,5 sterren. Ik vind het eerlijk gezegd 'aanvoelen' als een 2 sterren hotel.
Het hotel is gewoon in orde, maar biedt verder weinig bijzonders behalve de uitzonderlijke locatie. Het is een stuk beter dan Hotel Pennsylvania wat aan de andere kant van Penn station zit. Maar het is duidelijk minder als Marriott en Sheraton.
Ja, een paar jaar eerder had ik voor het Hotel Pennsylvania gekozen. Dit hotel staat op de nominatie om gesloopt te worden. Er wordt daarom niet meer in geinvesteerd. De kamers maken een versleten indruk en alles werkt nog net. Er hing ook nog een bordje dat je s'avonds geen 'personeel' moest binnenlaten zonder dit met de receptie te checken.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:58 schreef davako het volgende:
[..]
Ben jij dan in beide hotels geweest? Zover ik heb gekeken is het gewoon te doen. Het is niet zo dat je volle dagen op de kamer zit. Dus waarom zou je er veel meer geld aan uitgeven?
Zie ik je zondag!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:54 schreef gekkewiebel het volgende:
Voor mij ook morgen de grote dag!
Heb er reuze zin in!
Ik ga ook morgen, ik vlieg om 14:00 uur vanaf Schipholquote:
Ik heb indertijd kaarten voor de Yankees gekocht bij van die negers die voor het stadion rondliepen. ( niet legaal )quote:Op dinsdag 26 januari 2010 20:23 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Dat kan niet met een Nederlands adres, toch?
Ik wil kaarten kopen voor een wedstrijd van de Red Sox, maar ons landje is geen optie in de keuzelijst op het formulier waar je je adresgegevens invult.
Wij zijn afgelopen oktober naar Wicked geweest op Broadway, echt een aanrader! Mammia Mia en Avenue Q heb ik gezien in respectievelijk Las Vegas en London, en die waren ook vermakelijk. Echter lang niet zo goed als Wicked, naar mijn mening.quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:11 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
www.livenation.comquote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:38 schreef karoltje het volgende:
Ik ga ook weer over 3 weekjes! Niet naar een musical denk ik want ik vind het aanbod maar mwah. Nu zat ik te denken om naar een leuk concert te gaan daar. Weet iemand een goeie site met mooi overzicht van concerten daar?
Goeie site dankje! Zal nadenken over Wickedquote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:45 schreef thingamajig het volgende:
[..]
www.livenation.com
Maar ik kan Wicked als musical echt aanraden, als je geen leuk concert kan vinden.
als je zoekt op New York, krijg je alle concerten waarvoor nu tickets verkocht worden. Iets leuks gevonden?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:25 schreef karoltje het volgende:
[..]
Goeie site dankje! Zal nadenken over Wicked.
Nee jammer genoeg niks leuks in de week dat ik er benquote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:28 schreef thingamajig het volgende:
[..]
als je zoekt op New York, krijg je alle concerten waarvoor nu tickets verkocht worden. Iets leuks gevonden?
Wickedquote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:45 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Maar ik kan Wicked als musical echt aanraden, als je geen leuk concert kan vinden.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:30 schreef Demarest het volgende:
Hmmm, wegens omstandigheden moet ik een eventuele NY-trip uitstellen tot september. Nu denk ik aan een vertrek naar New York op zaterdag 4 september en een terugkomst in Nederland op zaterdag 11 september. In deze periode lijken goedkope vliegtickets (400 euro en lager voor retourvlucht) ook mogelijk, en ook de hotelprijzen vallen dan enigzins mee. Eens kijken of het gebeuren in de komende tijd geconcretiseerd kan worden...
Die is heftig, weet niet of het 9 jaar na dato nog steeds zo is. Maar we zijn op 9/11 '04 daar geweest, toen waren ze namen aan het opnoemen, we zijn naar Liberty & Ellis Island gegaan en 2 uur laten waren ze nog maar amper op de helft. Bij Ground Zero aangekomen was het alsof we met een moker werden geslagen en stonden we met z'n tweeën te grienen. Was sowieso bizar omdat de laatste keer dat we daar waren in juli '01 was.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:07 schreef Esje-lief het volgende:
[..]
als je dan toch in die tijd gaat zou ik kijken of je een dag later terug kan gaan en de 9/11 memorial mee kan maken...
ik zou zeggen, blader het topic even door...quote:Op zondag 31 januari 2010 01:07 schreef Frosting het volgende:
Weet iemand een goed en goedkoop hotel of hostel in NYC manhatten. Het liefst rond Times Square 34th straat ongeveer.....
Thanks
Wij zijn er 9/11/2009 geweest. Rondom de herdenking was alles afgesloten en in de rest van de stad ging het leven gewoon door. Alleen de vlaggen hingen halfstok.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Die is heftig, weet niet of het 9 jaar na dato nog steeds zo is. Maar we zijn op 9/11 '04 daar geweest, toen waren ze namen aan het opnoemen, we zijn naar Liberty & Ellis Island gegaan en 2 uur laten waren ze nog maar amper op de helft. Bij Ground Zero aangekomen was het alsof we met een moker werden geslagen en stonden we met z'n tweeën te grienen. Was sowieso bizar omdat de laatste keer dat we daar waren in juli '01 was.
Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar om een dodenherdenking even als 'vakantie ervaring' mee te pikken.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:07 schreef Esje-lief het volgende:
[..]
als je dan toch in die tijd gaat zou ik kijken of je een dag later terug kan gaan en de 9/11 memorial mee kan maken...
Ik vind het meer dan een dodenherdenking, het is (helaas) een stukje geschiedenis van de stad geworden. En het is inderdaad best bizar, er hangt een soort roes om die plek op die datum terwijl 100 meter verderop iedereen gewoon weer luidruchtig z'n gang gaat. Het is niet mooi, niet leerzaam maar het is best een indrukwekkende belevenis.quote:Op zondag 31 januari 2010 11:53 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar om een dodenherdenking even als 'vakantie ervaring' mee te pikken.
Zolang je gepast respect in acht neemt is er toch niks aan de hand?quote:Op zondag 31 januari 2010 11:53 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar om een dodenherdenking even als 'vakantie ervaring' mee te pikken.
Toen ik er afgelopen mei was vond ik het een indrukwekkende plek... en als ik er rond 9/11 zou zijn, zou ik zeker de herdenking mee willen maken. En zoals al gezegd het is een deel van onze geschiedenis. Ik zie het niet als een vakantie ervaring maar als respect tonen voor de mensen die daar omgekomen zijn. Het lijkt me immens om mee te maken.quote:Op zondag 31 januari 2010 11:53 schreef jaco het volgende:
[..]
Ga naar Big Apple Hostel : www.bigapplehostel.com en boek een dorm.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:07 schreef Frosting het volgende:
Weet iemand een goed en goedkoop hotel of hostel in NYC manhatten. Het liefst rond Times Square 34th straat ongeveer.....
Thanks
Snap ik ook niks van. Wij zaten dit jaar downtown en dat beviel prima. Dichtbij TS zitten lijkt me juist verschrikkelijk irritant.quote:Op maandag 1 februari 2010 01:07 schreef Merkie het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom iedereen per se in midtown wil zitten. Uptown vlakbij een metrostation is veel goedkoper en je bent nog steeds binnen 10 minuten op Times Square.
Hebben we dit (eh, ik bedoel vorig) jaar ook gedaan, een prima hotel aan de upper west side, op steenworp afstand van een metrostation, naast een goed ontbijtcafétje en op een paar passen lopen van een 24h Duane Reade.quote:Op maandag 1 februari 2010 01:07 schreef Merkie het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom iedereen per se in midtown wil zitten. Uptown vlakbij een metrostation is veel goedkoper en je bent nog steeds binnen 10 minuten op Times Square.
Drukte en herrie...quote:Op maandag 1 februari 2010 01:11 schreef flyguy het volgende:
[..]
Snap ik ook niks van. Wij zaten dit jaar downtown en dat beviel prima. Dichtbij TS zitten lijkt me juist verschrikkelijk irritant.
Terwijl naar New York gaat voor je rust natuurlijkquote:
Volledig mee eensquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Terwijl naar New York gaat voor je rust natuurlijk![]()
Maar goed, ik heb daar dus geen probleem mee. Tijdje voor werk in het Hilton bij TS gezeten en nog een keer een paar maandjes in een apartement vlakbij Penn Station. Ik hou juist van die drukte, moet mensen om me heen hebben als ik de deur uit loop, da's voor mij New York - vooral ergens om een uur of 4 in de ochtend.
Ik werkte vroeger voor een grote Amerikaanse bank, in Londen. Af en toe dus een trip naar New York voor meetings of trainingen enzo. Tegenwoordig in mijn nieuwe baan maar sporadisch, helaasquote:
Voor rust ga ik wel in een hutje op de hei zittenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar goed, ik heb daar dus geen probleem mee. Tijdje voor werk in het Hilton bij TS gezeten en nog een keer een paar maandjes in een apartement vlakbij Penn Station. Ik hou juist van die drukte, moet mensen om me heen hebben als ik de deur uit loop, da's voor mij New York - vooral ergens om een uur of 4 in de ochtend.
Jammer! Ik vroeg het omdat ik zelf graag stage wil gaan lopen of een afstudeeropdracht wil doen bij een Amerikaans bedrijf of een bedrijf dat zaken doet in Amerika, liefst NYC.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:08 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik werkte vroeger voor een grote Amerikaanse bank, in Londen. Af en toe dus een trip naar New York voor meetings of trainingen enzo. Tegenwoordig in mijn nieuwe baan maar sporadisch, helaas
Upper West Side is 's nachts een stuk rustiger slapen dan midden in Manhattan. En rust is natuurlijk relatief weinig aanwezig in NY, duh.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wij zaten de laatste keer ook in Lower Manhattan. Ja, het is niet zo bruisend als Midtown maar daar ben je met de metro in 10 minuten. Voordeel is wel dat je gewoon kan lopen naar Financial District, Brooklyn, SoHo, Tribeca, East & West Village, Chinatown enzovoorts... Veel mensen waarvan ik hoor dat ze in Midtown blijven, missen echt de leukste stukjes van NYC.quote:Op maandag 1 februari 2010 01:11 schreef flyguy het volgende:
[..]
Snap ik ook niks van. Wij zaten dit jaar downtown en dat beviel prima. Dichtbij TS zitten lijkt me juist verschrikkelijk irritant.
Dat punt begrepen mensen ook wel. Maar rust zoek ik gewoon niet echt als ik naar NY ga. Meestal slaap ik dan toch al nauwelijks, veel te club om uit te gaan in die stad.quote:Op woensdag 3 februari 2010 00:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Upper West Side is 's nachts een stuk rustiger slapen dan midden in Manhattan. En rust is natuurlijk relatief weinig aanwezig in NY, duh.
Da's zeker waar, ik zou ook prima in Lower Manhattan willen zitten. Uiteindelijk breng ik toch meer dan de helft van de tijd door in Meatpacking, Soho, Chinatown, etc... Damn, ik heb weer zinquote:Op woensdag 3 februari 2010 04:07 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Wij zaten de laatste keer ook in Lower Manhattan. Ja, het is niet zo bruisend als Midtown maar daar ben je met de metro in 10 minuten. Voordeel is wel dat je gewoon kan lopen naar Financial District, Brooklyn, SoHo, Tribeca, East & West Village, Chinatown enzovoorts... Veel mensen waarvan ik hoor dat ze in Midtown blijven, missen echt de leukste stukjes van NYC.
Ik ben inerdaad ook gewoon erg blij met mijn appartement in Soho.quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:29 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Da's zeker waar, ik zou ook prima in Lower Manhattan willen zitten. Uiteindelijk breng ik toch meer dan de helft van de tijd door in Meatpacking, Soho, Chinatown, etc... Damn, ik heb weer zin
South Street Seaport zou nog kunnen, of naar Williamsburg in Brooklyn. De Bronx Zoo is wellicht een optie (al moet je wel van dierentuinen houden). Ga anders een wandeling maken door Greenwich Village en de East Village en daarna nog even shoppen in SoHo... er kan nog genoeg!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 06:14 schreef gekkewiebel het volgende:
Morgen alweer ons laatste dagje in NY, mits de sneeuw niet al te gul valt vannacht.
Hoe dan ook, morgen willen we natuurlijk ook wat leuks gaan doen, maar eigenlijk hebben we het meeste wel gedaan: harlem,grant, st john divine, central park, american museum of national history, guggenheim, met, rockefeller, timessquare, grand central, chrysler building, ESB, flatiron, madison sq, union sq, washington sq, stuyvesant, little italy, chinatown, brooklyn bridge, ground zero, wall st eo, liberty statue, ellis island, en een broadway musical (in the heights, erg tof).
Maarrrrrrrr de vraag is, heeft er nog iemand wat leuke tips? ben benieuwd
Wandelen op Roosevelt Island. Lekker rustig flaneren en een goed uitzicht op Manhattan. En het kabelbaantochtje naar de overkant is al een belevenis op zich (en praktisch gratis).quote:Op zaterdag 6 februari 2010 06:14 schreef gekkewiebel het volgende:
Morgen alweer ons laatste dagje in NY, mits de sneeuw niet al te gul valt vannacht.
Hoe dan ook, morgen willen we natuurlijk ook wat leuks gaan doen, maar eigenlijk hebben we het meeste wel gedaan: harlem,grant, st john divine, central park, american museum of national history, guggenheim, met, rockefeller, timessquare, grand central, chrysler building, ESB, flatiron, madison sq, union sq, washington sq, stuyvesant, little italy, chinatown, brooklyn bridge, ground zero, wall st eo, liberty statue, ellis island, en een broadway musical (in the heights, erg tof).
Maarrrrrrrr de vraag is, heeft er nog iemand wat leuke tips? ben benieuwd
www.abyssinian.orgquote:Op maandag 8 februari 2010 18:15 schreef karoltje het volgende:
Voor ons weekje NY ben ik nog op zoek naar een leuke stand-up comedy show en een kerk waar ze gospeldiensten houden. Heeft iemand tips?
Ik ben hier geweest: http://www.comedycellar.com/quote:Op maandag 8 februari 2010 18:15 schreef karoltje het volgende:
Voor ons weekje NY ben ik nog op zoek naar een leuke stand-up comedy show en een kerk waar ze gospeldiensten houden. Heeft iemand tips?
http://www.nu.nl/algemeen(...)-ii-komst-in-vs.htmlquote:Op woensdag 10 februari 2010 09:18 schreef Bulletdodger het volgende:
Heeft de stad New York nog last van de extreme weersomstandigheden zoals in Washington? Lees er eigenlijk niets over
Hmmz...... hoop dat het over 2 1/2 week toch wel weer normaal isquote:New York City, dat in het weekeinde nog gespaard bleef, moet rekening houden met 33 centimeter sneeuw en voor Philadelphia is 45 centimeter verse sneeuw voorspeld
Wat denk je aan een annuleringsverzekering te hebben als een vlucht gecancelled word?quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Echt kappen met die sneeuw, ik heb geen annuleringsverzekering voor m'n ticket genomen..
http://www.newyorkcomedyclub.com/quote:Op maandag 8 februari 2010 18:15 schreef karoltje het volgende:
Dat wil ik de volgende keer doen, zelf vind ik het erg lekker om in Battery Park te lopen , lekker aan het water en aan de andere kant Lower Manhattan.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:58 schreef Bowling_Green het volgende:
[..]
Wandelen op Roosevelt Island. Lekker rustig flaneren en een goed uitzicht op Manhattan. En het kabelbaantochtje naar de overkant is al een belevenis op zich (en praktisch gratis).
Had je van tevoren via die site een kaartje gekocht of kan het ook daar? Ik heb geen Paypal namelijk..quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:06 schreef Posdnous het volgende:
http://www.newyorkcomedyclub.com/
laatst nog geweest, erg leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |