abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juli 2010 @ 20:45:37 #196
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84519812
Morgen intake bij poli psychiatrie... Heb 8 wk geleden ook intake gehad bij het riagg, maar die hebben een Wachtlijst, en als je dan belt en vraagt of het mogelijk is om mss een urgentie te regelen, word je afgesnauwd dat het toch allemaal niet zo gaat. dus nu naar een academisch zkh, kijken of ze me daar wel kunnen helpen.

ben alleen een beetje bang voor de conclusie ;( ik wil echt geen AD. (heb ik zo mn redenen voor, ga ik niet op internet posten) ze kunnen me niet dwingen, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84523963
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:45 schreef DaviniaHR het volgende:
Morgen intake bij poli psychiatrie... Heb 8 wk geleden ook intake gehad bij het riagg, maar die hebben een Wachtlijst, en als je dan belt en vraagt of het mogelijk is om mss een urgentie te regelen, word je afgesnauwd dat het toch allemaal niet zo gaat. dus nu naar een academisch zkh, kijken of ze me daar wel kunnen helpen.

ben alleen een beetje bang voor de conclusie ;( ik wil echt geen AD. (heb ik zo mn redenen voor, ga ik niet op internet posten) ze kunnen me niet dwingen, toch?
Dwingen kunnen ze niet, lijkt me sowieso waarschijnlijker dat ze eerst met atypische antipsychotica beginnen. Kunnen ze na een paar dagen enkele oorzaken uitsluiten. Maar als je depressief bent zijn er weinig andere middelen. Depressie kan veel oorzaken hebben, dat je er al twee maand achteraan gaat zegt iets, maar ofwel weet je waarom je je slecht voelt, en dan ligt de oplossing ook daarin, of je weet het niet en dan is het zoeken en meestal is er geen aanduidbare oorzaak en is de aangewezen behandeling AD's.

Maar dat is mijn theorie...
pi_84524162
Niemand kan je dwingen tot het nemen van wat voor medicatie dan ook. Je bent baas over je eigen lichaam ;) . Ok nu je moet niet een veelpleger zijn met weet ik veel wat voor stoornissen en de ene na de andere gedwongen opname opgelegd krijgen... maar ik geloof niet dat dat bij jou aan de orde is ;) .
pi_84524411
Ok graag nog even jullie het advies over het volgende: mijn omgeving. Ik lijk wel de jackpot te hebben gewonnen wat betreft lompe, botte horken in mijn omgeving. In tijden van nood leer je je echte vrienden kennen wordt gezegd. Helaas (moet ik zeggen) leer ik dat nu ook. Als alles goed en aardig gaat zijn het prima lui maar in mindere periodes heb ik er helemaal niks aan.

Ik zit nu ernstig te overwegen om drastisch te gaan snijden in mijn sociale bestand, alleen betekent dat ook dat er eigenlijk nog maar vrij weinig mensen overblijven. Zelfs mijn familie kan af en toe echt te hard zijn. Deze zal ik zeker niet uit mijn leven bannen, maar dat contact gaat wel even laag nu.

Wat zouden jullie doen? Of wat hebben jullie misschien al gedaan in je eigen sociale kring?
  maandag 26 juli 2010 @ 22:42:19 #200
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84525863
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:07 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ja het is verslavend en daarom is het ook enkel voor de komende weken. Ik ga er verantwoord mee om en dat weet mijn psych ook.

Het is puur even als overbruggingsperiode nu ik van de AD af ben. Als het na een maand nog steeds kut met peren is krijg ik een ander AD voorgeschreven.
Fijn dat je even een tijdje een wat makkelijker leventje hebt!
^O^
  maandag 26 juli 2010 @ 22:47:37 #201
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84526119
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:13 schreef Quickie_Butt het volgende:
Wat zouden jullie doen? Of wat hebben jullie misschien al gedaan in je eigen sociale kring?
Oh dat vind ik lastig. Advies geven. Dat doe ik dus niet in dit geval.

Wel kan ik vertellen dat ik een aantal jaren alle contact met mijn moeder uit de weg gegaan ben. Gewoon GEEN contact. Want al na het minste korte telefoontje was ik een paar dagen van de kaart.

En botte mensen tolereer ik niet langer. Soms kun je er niet omheen. B.v. op het werk. Maar dan beperk ik het contact tot het absolute minimum.

Weet niet of dat in de rechten van de mens is opgenomen. Maar ik eis voor mezelf het recht op zelfbescherming op en handel daarnaar.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:50:25 #202
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84553305
Q-B, ik zou niet actief gaan 'snijden' in je sociale bestand, zoals jedat noemt. open kaart spelen over je situatie jaagt sommige mensen gauw genoeg weg, als je dat wil. voor hetzelfde geld verbreek je contact met iemmand die wel tot steun had kunnen zijn. en een paar oppervlakkige vrienden is ook niet verkeerd op zich.

het was een ochtendvullend programma, maar het hoge woord is eruit: depressief met manische trekken. jottem. en een biologische oorzaak (de jongste is 6 mnd oud, dus ze denken dat het hormonaal is). en nou is er toch nog iets ingewikkelds aan, want ze willen ook nog met een externe psychiater overleggen, maar waarom precies heb ik niet meer helemaal meegekregen. bleef een beetje hangen bij de manische trekken :')
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84556261
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 15:50 schreef DaviniaHR het volgende:
Q-B, ik zou niet actief gaan 'snijden' in je sociale bestand, zoals jedat noemt. open kaart spelen over je situatie jaagt sommige mensen gauw genoeg weg, als je dat wil. voor hetzelfde geld verbreek je contact met iemmand die wel tot steun had kunnen zijn. en een paar oppervlakkige vrienden is ook niet verkeerd op zich.
Ja daar heb je ook wel een punt. Ik ben toch wel een erg sociaal beestje en liever wat oppervlakkige vriendschappen dan straks helemaal niemand meer over houden.
quote:
het was een ochtendvullend programma, maar het hoge woord is eruit: depressief met manische trekken. jottem. en een biologische oorzaak (de jongste is 6 mnd oud, dus ze denken dat het hormonaal is). en nou is er toch nog iets ingewikkelds aan, want ze willen ook nog met een externe psychiater overleggen, maar waarom precies heb ik niet meer helemaal meegekregen. bleef een beetje hangen bij de manische trekken :')
Baal je van deze diagnose? Wordt er nu een behandeplan opgesteld? Of wachten ze eerst even het oordeel van die externe psychiater af? Heb je zelf wel het idee dat de diagnose klopt?
pi_84556405
Ik heb vanmiddag trouwens mijn psychiater gebeld met de vraag of ik aan een dagbehandeling kan gaan deelnemen of opgenomen kan worden.

Een goed gesprek met iemand deed me realiseren dat het zo eigenlijk niet meer verder kan. De grens is wel zo'n beetje bereikt. En nu zit ik alles lekker plat te leggen met oxazepam maar zodra ik daarmee stop komen alle angsten en depressieve gevoelens net zo vrolijk weer terug. En ik wil niet meer. Ik ben er helemaal klaar mee. Jammer dan voor mijn trots en eigenwaarde maar dit is geen leven meer zo.

Mijn psychiater neemt me gelukkig erg serieus en heeft alles snel in werking gezet. Aanstaande vrijdag heb ik een intakegesprek voor de dagbehandeling hier in het ziekenhuis. En alleen al het idee dat ik straks echt zo goed als fulltime hulp ga krijgen geeft me al een heel stuk rust. Ik denk dat dit een goed idee is om te doen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:50:27 #205
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_84558192
Hopelijk word je snel weer beter Quickie :)
Veel sterkte toegewenst
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:58:56 #206
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_84558499
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:03 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ik heb vanmiddag trouwens mijn psychiater gebeld met de vraag of ik aan een dagbehandeling kan gaan deelnemen of opgenomen kan worden.

Een goed gesprek met iemand deed me realiseren dat het zo eigenlijk niet meer verder kan. De grens is wel zo'n beetje bereikt. En nu zit ik alles lekker plat te leggen met oxazepam maar zodra ik daarmee stop komen alle angsten en depressieve gevoelens net zo vrolijk weer terug. En ik wil niet meer. Ik ben er helemaal klaar mee. Jammer dan voor mijn trots en eigenwaarde maar dit is geen leven meer zo.

Mijn psychiater neemt me gelukkig erg serieus en heeft alles snel in werking gezet. Aanstaande vrijdag heb ik een intakegesprek voor de dagbehandeling hier in het ziekenhuis. En alleen al het idee dat ik straks echt zo goed als fulltime hulp ga krijgen geeft me al een heel stuk rust. Ik denk dat dit een goed idee is om te doen.
Ik heb weinig nuttigs te antwoorden, maar wil vanwege de triestige toon je in ieder geval even veel sterkte, succes en hopelijk snel verbetering wensen! *aai over de bol geeft*
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:33:59 #207
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84559587
Goede actie en fijn dat je psychiater ook de zaken meteen in gang zet!
Veel sterkte. ^O^
pi_84559780
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes O+ . Jullie ook allemaal een aai over de bol hoor :* (voor iedereen in dit topic wel)
pi_84560064
@Quickie_Butt.
(Het beste kun je vragen om een langwerkend medicijn ;) en niet elke dag nemen is het beste althans(die pieken ook niet zo namelijk!!dit is slechts mijn ervaring ik respecteer alles en iedereen, gewoon een tip ;) )
Ik heb dat wel gedaan, snijden in vriendschappen.
Kon het niet meer opbrengen.
Achteraf misschien niet het handigste maar inmiddels probeer ik dit weer een beetje op te pakken.
Ik heb me er nog niet echt naar kunnen zetten trouwens, die mensen zijn ook verandert, ik heb ze wel 1 keer gesproken laatst maar verder..tja ik weet het niet zo goed.
Ben ook nog eens in een kliniek geweest maar heb toen besloten het niet te doen.
Het gaat nu wel wisselend.
In de zon zitten vind ik de beste dagbesteding die je maar(in je tuin)kan hebben :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:03:54 #210
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84560455
@Quickie_Butt: dank voor die aai, heb vandaag net even een dipjes dag :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')