quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:02 schreef Quickie_Butt het volgende:Nog even een vraag over die groepstherapie: waar volgden jullie die? En hebben jullie je daarvoor zelf aangemeld? Of was dat op advies van huisarts of psych? Heb je er een doorverwijzing voor nodig?
En hoe gaan die gesprekken? Wordt het duidelijk gestuurd door een hulpverlener? Is er een thema? Of vertelt ieder gewoon wat ie wil?
ik heb bij riagg 2 jaar groepstherapie gehad. ben daar via een psych gekomen waar ik voor mn werk was geweest en die verwees me naar een andere psych en die verwees met door naar een specifieke psych van riagg en zo kwam ik daar dus terecht. wachttijd voor intake was 3 weken, en wachtttijd voor de groep een maandje of 4 maar tussendoor had ik nog afentoe wat gesprekken met hem.
Ik had zelf niet zoveel aan de groep maar anderen weer wel, dus als je zelf denk dat je er behoefte aan hebt zou ik het gewoon proberen. probeer je via je huisarts te laten doorverwijzen ofzo.
de gesprekken gingen over wie er dan ook maar wat inbracht. bij ons zorgde de psych die het begeleidde dat bijna elke keer iedereen wel even aan het woord kwam (soms maar 3 minuten hoor) maar het schijnt ook te gebeuren dat bijv 2 mensen spreektijd krijgen en dat dan de sessies over die 2 mensen gaan.
Even ook hier weer een upate over mij: ik ben al heel mn leven afentoe depressief, slik al bijna 2 jaar antidepressiva. Dat werkt wel aardig. Weet sinds ruim een half jaar dat ik ook ADHD heb, daar slik ik ook medicijnen voor, en nu gaat het al een tijd best goed.
Heb een paar maanden geleden geprobeerd de AD's wat te minderen maar werd meteen depressief enzo dus weer terug naar de oude dosis. Gaat nu weer supergoed. heb afgelopen week vrij gehad van mn werk, normaal doe ik in zo'n week niks dan slapen en lammen, en heb nu gewoon lekker in mn huis gerommeld, opgeruimd, leuke dingen gedaan, gesport. Allemaal supertof! volgens mij voor t eerst in mn leven eigenlijk dat t zo gaat. (wel confronterend om dan terugkijkend te zien dat het blijkbaar 35 jaar best wel klote ging, maar ja, nu gaat het goed en dat is voor mij het belangrijkste!)
Qua studie: Klote dat jullie daarmee zitten! Ik hoop dat het lukt om extra tijd te krijgen. Ik heb door depressies enzo ook erg lang over mn studie gedaan (8 jaar) maar bij mij was na 5 jaar de studiebeurs gewoon op en heb de rest betaald met lenen en werken. Heb nu wel een grote schuld, maar omdat die eerste 5 jaar gewoon een gift was toendertijd, kon ik zelf op elk moment zien wat de schuld was en kon dan gewoon stoppen en dan alleen het geleende deel terugbetalen.
Ik weet niet of dat kan gezien de stufi maar kan het anders zin hebben om 1 of 2 jaar te gaan werken, daar leer je ook weer enorm veel van, ook over wat je kan en wat je wil, en dan is het studeren daarna misschien gemakkelijker?