abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2010 @ 23:30:53 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76421783
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eens, maar waarin zou dat moeten zijn? Japanse automerken nu de economie weer wat gaan groeien en ik komende 10 jaar niet inzie dat Amerikaanse automerken de Japanse zullen ass-whoopen.
Bijvoorbeeld. Of electronica bijvoorbeeld. Ik heb me er niet echt in verdiept.

In ieder geval iets waar Japanners van nature goed in zijn. Iets met industrie en perfectionisme.
The End Times are wild
pi_76421952
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:29 schreef LXIV het volgende:
Het enige wat ik wil zeggen is dat voortdurend wisselen short/long uiteindelijk niks oplevert. Of je moet arbitreren of een andere edge hebben. Buy and Hold is toch bewezen als beleggingsstrategie

Al vind ik ook niks leuker als de markt proberen te timen en op het juiste tijdstip even langs de zijlijn proberen te staan! Maar ik ben altijd veel geruster als ik gewoon long zit.
Heb jij dan nooit nagedacht over een leveraged (3x) ETF op de AEX bijv. ? Zeg maar dat je niet het risico van opties wil maar meer rendement wil hebben dan aandelen op de AEX.

Ik denk ook gewoon dat de zwakte van de mens (men wil het liefst vandaag dan morgen 100% rendement halen) het vermogen van een particuliere handelaar verkracht. En daardoor toch veel foute beslissingen maakt. Geduld..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 4 januari 2010 @ 23:36:32 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76422028
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb jij dan nooit nagedacht over een leveraged (3x) ETF op de AEX bijv. ? Zeg maar dat je niet het risico van opties wil maar meer rendement wil hebben dan aandelen op de AEX.

Ik denk ook gewoon dat de zwakte van de mens (men wil het liefst vandaag dan morgen 100% rendement halen) het vermogen van een particuliere handelaar verkracht. En daardoor toch veel foute beslissingen maakt. Geduld..
Ik heb ook wel wat in opties AEX gehandeld, maar wel in het volle besef dat het gokken was. Of om juist mijn long positie te dekken als ik vond dat de beurs net iets teveel gestegen was. Maar dat is dan eerder hedgen.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 januari 2010 @ 23:50:19 #154
862 Arcee
Look closer
pi_76422633
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_76423598
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_76426620
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Of electronica bijvoorbeeld. Ik heb me er niet echt in verdiept.

In ieder geval iets waar Japanners van nature goed in zijn. Iets met industrie en perfectionisme.
Ik zit nu in Japan, in de optische hoek. Japanners zijn echt heel erg goed in optica, en ondervinden eigenlijk alleen van ons eigen ASML, Leica, Zeiss en Jena optics concurrentie. Denk aan spelers als Canon, Nikon, Topcon, Minolta, Olympus en Pentax. Optica is een heel precies vakgebied, en dat kunnen Japanners wel, want het is voorspelbaar, goed te plannen en heel erg moeilijk, qua techniek. Het enige probleem is dat het hier om vaak knoeperds van bedrijven gaat, die net als bijvoorbeeld Microsoft of Intel niet echt hard omhoog zullen gaan. En het fenomeen startup, dat kennen ze hier niet. Ik heb twee maanden geleden een voorstel gedaan aan een industriele partner om een startup te beginnen, voor een paar honderd duizend dollar, en daar zagen ze echt helemaal niets in. Tegelijkertijd besteed Canon miljoenen om een soortgelijk bedrijf op te kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 05-01-2010 09:05:00 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_76427092
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:01 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Omdat het helemaal niet gegarandeerd is dat je dan rendement hebt, ieder zijn eigen ding en ik heb er totaal geen vertrouwen in dat we over 10 jaar ook maar iets hoger staan als de huidige stand.
Waarom heb je dat vertrouwen niet?
En gaan we in de tussenliggende periode ook niet weer eens omhoog?
pi_76427235
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 08:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom heb je dat vertrouwen niet?
En gaan we in de tussenliggende periode ook niet weer eens omhoog?
Omdat ik van mening ben dat we in een correctie zitten die net een slag groter is als de grote depressie is als de jaren 30, ik zeg overigens niet dat we nog 10 jaar gaan dalen, maar over 10 jaar zie ik ons nog ver onder onze huidige stand staan.
pi_76428009
Ik denk dat je niet goed beseft wat 't in de jaren dertig was... 1 op 3 werkloos, letterlijk iedereen had alles wat hij bezit in de aandelenmarkten gestopt, vluchtelingen in het eigen land...
Zoiets kan maar 1 keer tenzij er nog een oorlog volgt ofzo...
pi_76428107
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik denk dat je niet goed beseft wat 't in de jaren dertig was... 1 op 3 werkloos, letterlijk iedereen had alles wat hij bezit in de aandelenmarkten gestopt, vluchtelingen in het eigen land...
Zoiets kan maar 1 keer tenzij er nog een oorlog volgt ofzo...
Die enorme werkeloosheid is nu ook aan het ontstaan, en rond het jaar 2000 zat ook alles en iedereen in aandelen, en daarop zijn we nog steeds aan het corrigeren.
pi_76428189
Maar nu waren de mensen wel slim genoeg om niet hun hele inboedel in de markten te stoppen... Ik snap niet goed dat jij met al je kennis je laat verleiden in zo'n extremisme te vervallen. Ik zou je nog kunnen begrijpen moest je zeggen dat 't heel erg gaat worden, maar wat jij beschrijft is het einde van de wereld...
pi_76428246
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:37 schreef tony_clifton- het volgende:
Maar nu waren de mensen wel slim genoeg om niet hun hele inboedel in de markten te stoppen... Ik snap niet goed dat jij met al je kennis je laat verleiden in zo'n extremisme te vervallen. Ik zou je nog kunnen begrijpen moest je zeggen dat 't heel erg gaat worden, maar wat jij beschrijft is het einde van de wereld...
Ik beschrijf helemaal het einde van de wereld niet , ik voorspel alleen veel lagere aandelenkoersen.
pi_76429144
Mja, maar depressie en AEX richting 45 binnen de 3 jaar doet mij toch een beetje denken aan WOIII...

Maargoed, toch nog een groene dag coming up
Brussel is al groen, Amsterdam volgt binnen 10 minuten...
pi_76429590
Yup, de 25 zou wel eens een hindernisje kunnen vormen .

Looove orderboeken!
pi_76429753
Ending Diagonals zichtbaar op de S&P en Dow Jones, zo ziet een ED er in theorie uit:

Kenmerkend is de overlap tussen golf 1 en golf 4, golf 5 gaat meestal gepaard met een korte overtrow van de bovenste trendlijn waarna er een daling op gang komt.

Nu de praktijk op de S&P index, deze kan nog richting de 1040-1045.

Dow Jones lijkt al dichter bij voltooiing van het patroon en is al bij de bovenste trendlijn, gezien de S&P echter verwacht ik nog wat meer stijging.
pi_76429827
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 05:46 schreef Lyrebird het volgende:
En het fenomeen startup, dat kennen ze hier niet. Ik heb twee maanden geleden een voorstel gedaan aan een industriele partner om een startup te beginnen, voor een paar honderd duizend dollar, en daar zagen ze echt helemaal niets in. Tegelijkertijd besteed Canon miljoenen om een soortgelijk bedrijf op te kopen.
Startups zijn sowieso de meeste risicovolle vorm van ondernemen. Je mag blij zijn als 20-30% van de startups het na 5 jaar nog overleeft en misschien is 5-10% echt succesvol op de lange termijn. Welke bank is bereid om daar risicokapitaal in te steken?

Neemt niet weg dat je het gewoon moet proberen als je overtuigd bent van je businessplan.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_76429865
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:37 schreef tony_clifton- het volgende:
Looove orderboeken!
Ik heb toch eerder voorkeur voor een volledige groene portefeuille met plussen boven de 100%.
Tot nu toe is mijn jaar rendement 1.686%
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_76429919
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:43 schreef Vandergeld het volgende:
Ending Diagonals zichtbaar op de S&P en Dow Jones, zo ziet een ED er in theorie uit:
[ afbeelding ]
Kenmerkend is de overlap tussen golf 1 en golf 4, golf 5 gaat meestal gepaard met een korte overtrow van de bovenste trendlijn waarna er een daling op gang komt.

Nu de praktijk op de S&P index, deze kan nog richting de 1040-1045.
[ afbeelding ]

Dow Jones lijkt al dichter bij voltooiing van het patroon en is al bij de bovenste trendlijn, gezien de S&P echter verwacht ik nog wat meer stijging.
[ afbeelding ]
Wel grappig om te zien dat er een behoorlijk tijds verschil tussen de S&P en de Donnie Jay wat betreft het bereiken van golf 5.
pi_76430079
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb toch eerder voorkeur voor een volledige groene portefeuille met plussen boven de 100%.
Tot nu toe is mijn jaar rendement 1.686%
That, sir, is pretty insane.

Ik zit op 4,3%
'T voordeel bij jou is dat 't gerealiseerde wist is (niet?), terwijl ik 't nog kan kwijtspelen (ok, jij ook, maar op een andere manier).
Maar dat zijn we natuurlijk niet van plan .
pi_76430414
Toch een beetje een voornemen voor 2010: vaker incasseren.
pi_76430467
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:56 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

That, sir, is pretty insane.

Ik zit op 4,3%
'T voordeel bij jou is dat 't gerealiseerde wist is (niet?), terwijl ik 't nog kan kwijtspelen (ok, jij ook, maar op een andere manier).
Maar dat zijn we natuurlijk niet van plan .
Geen gerealiseerde winst, ik heb dit jaar nog niks verkocht. Nog niet iig. Maarja, stel je eens voor als je die 4.3% winst op basis van je hele kapitaal, vol kan houden tot eind 2011!!
pi_76430593
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wel grappig om te zien dat er een behoorlijk tijds verschil tussen de S&P en de Donnie Jay wat betreft het bereiken van golf 5.
Veel tijdsverschil zal er waarschijnlijk niet zijn, de DJ zal waarschijnlijk een overtrow van de trendlijn maken, waar de S&P die niet zal doen of in mindere mate, zelf verwacht ik dat we woensdag/donderdag gaan toppen.
pi_76431550
Wat ik vreemd vind is de omslag van het sentiment sinds nieuwjaar...
Precies of ze nog allemaal bevangen zijn van de champagne.

Aandelen die maandenlang zijwaards gegaan zijn staan nu op +10% sinds gisteren.
Da's toch te obvious dat die gaan terugvallen? Zo'n stijgingen omwille van een symbolisch 'nieuw jaar'?

64 doet 't ook niet slecht, TT + 4% ook weer...
pi_76432077
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:39 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat ik vreemd vind is de omslag van het sentiment sinds nieuwjaar...
Precies of ze nog allemaal bevangen zijn van de champagne.

Aandelen die maandenlang zijwaards gegaan zijn staan nu op +10% sinds gisteren.
Da's toch te obvious dat die gaan terugvallen? Zo'n stijgingen omwille van een symbolisch 'nieuw jaar'?

64 doet 't ook niet slecht, TT + 4% ook weer...
Sja, zo raar is dat toch niet? Men geeft tijdens kerst toch altijd veel geld uit? Men spendeert altijd miljoenen aan vuurwerk. Een consument koopt niet met zijn hersens maar met zijn portemonnee. Die leeft domweg in de waan van de dag, en als die waan december is, en als je dan langs familie en vrienden gaan is iedereen blijer en gaat de beurs ook omhoog. Lang leve psychologie
pi_76432147
Meh, met kleine aankopen misschien, beleggen doe je met duizenden, en daar kan je toch wat over nadenken.

Institutionelen, sja, 't zijn niet hun centen dus kan wel kloppen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')