Ik doe niks met renteverhogingen en dat soort dingen qua handel, toppen rond 1040 S&P en 10650 voor de dow, dan hebben ze hun Ending Diagonal afgerond, zou wel eens samen kunnen vallen met 1.46 ongeveer met de eur/usd.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:39 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Denk je niet dat de hausse nog eventjes zou kunnen duren tot er weer resultaten in't verschiet komen?
Renteverhoging zou wel eens meer kunnen zijn dan 1% in mijn ogen. Als 't toch goed loopt gaan ze best zo veel mogelijk inflatie aanpakken zonder de groei te stoppen...
Heb je je eigen systeem nog wat aangepast? Vorig jaar merkte je dat timing erg lastig is met het EW model, en je natuurlijk full time belegger bent (of ben je weer aan de studie/werk?)quote:Op maandag 4 januari 2010 17:49 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik doe niks met renteverhogingen en dat soort dingen qua handel, toppen rond 1040 S&P en 10650 voor de dow, dan hebben ze hun Ending Diagonal afgerond, zou wel eens samen kunnen vallen met 1.46 ongeveer met de eur/usd.
Ik ben veel bezig met beleggen, doe verder voor mezelf nog wat boeken lezen over economie/ beleggen die mij interesseren. Daarnaast ook bezig met voorbereiding voor een wereldreis met 2 vrienden (datum nog onbekend).quote:Op maandag 4 januari 2010 17:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb je je eigen systeem nog wat aangepast? Vorig jaar merkte je dat timing erg lastig is met het EW model, en je natuurlijk full time belegger bent (of ben je weer aan de studie/werk?)
Er zijn nog volop doemscenario's, pessimisten, beren en twijfelaars. Reden genoeg om in te stappen. Pas als VanderGeld en PBerends juichend op tafel staan te roepen dat de enige richting omhoog is wil ik ook wel ASR convertibles aankopen.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
mooie analyse, en een prachtige Amerikaanse pay off
http://www.cnbc.com/id/34685855
Ik denk trouwens dat ik het eerste kwartaal maar eens vrolijk cash ga zitten.
ASML, Unilever, Imtech, zomaar een paar namen die al weer op hetzelfde niveau van 2007 noteren. Alsof er niks gebeurd is
Ik hou alleen 10% ASR conertibles aan, die wil ik best 10 jaar houden voor 9,4% per jaar effectief, en wat stukjes Heijmans voor de dobbel
De rest lijkt me buitengewoon overspannen, ook iets teveel mensen die te bang zijn de boot te missen
En welk aandeel was dat?quote:Op maandag 4 januari 2010 18:22 schreef Lyrebird het volgende:
Schrijft hij droogjes, terwijl ik net 37.5% winst op 1 aandeel binnen 1 dag haal...
Ik weet niet eens wat ASR convertibles zijnquote:Op maandag 4 januari 2010 18:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik hou alleen 10% ASR convertibles aan, die wil ik best 10 jaar houden voor 9,4% per jaar effectief, en wat stukjes Heijmans voor de dobbel
zeperds worden hier meestal minder uitbundig gepostquote:Op maandag 4 januari 2010 18:22 schreef Lyrebird het volgende:
Schrijft hij droogjes, terwijl ik net 37.5% winst op 1 aandeel binnen 1 dag haal...
solly, ik bedoel pref's natuurlijkquote:Op maandag 4 januari 2010 18:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik weet niet eens wat ASR convertibles zijnWat wil je in wat omzetten als de mogelijkheid daar is?
da's een mooie omschrijving van nooit dusquote:Op maandag 4 januari 2010 18:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn nog volop doemscenario's, pessimisten, beren en twijfelaars. Reden genoeg om in te stappen. Pas als VanderGeld en PBerends juichend op tafel staan te roepen dat de enige richting omhoog is wil ik ook wel ASR convertibles aankopen.
winst is pas winst als het op bank staat bovendienquote:Op maandag 4 januari 2010 18:32 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
KNDI - Kandi
Van de 40 schiet maar 33% meer over, aanpassen = ook naar beneden hé
Ja, dat gaat hard op en neer. Wat te doen, vasthouden, of van de hand doen? Zo'n aandeel gaat op termijn natuurlijk goud opleveren, maar meer dan 35% op een dag is ook vragen om een harde correctie naar beneden.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:32 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
KNDI - Kandi
Van de 40 schiet maar 33% meer over, aanpassen = ook naar beneden hé
Nu, 't is een bedrijf dat sterk in China zit, ik zou 't toch nog niet cashen...quote:Op maandag 4 januari 2010 18:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
winst is pas winst als het op bank staat bovendien
boeiende redenatie. Ik blijf idd maar even cashquote:Op maandag 4 januari 2010 18:42 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Nu, 't is een bedrijf dat sterk in China zit, ik zou 't toch nog niet cashen...
Nou ok, een zeperd dan: HLCS -35%quote:Op maandag 4 januari 2010 18:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zeperds worden hier meestal minder uitbundig gepost
korreltje zout enzo
Over die eigen wetten; ik zou er niet graag wonen, maar voor ons gezien denk ik dat China heel erg goed geleid wordt; ondanks alles is de overheid heel erg daadkrachtig, terwijl er hier enorm veel tijd verloren wordt met praten, praten, praten...quote:Op maandag 4 januari 2010 18:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
boeiende redenatie. Ik blijf idd maar even cash
China is geen financieel perpetuum mobile. Het is eerder het wilde oosten, met heel eigen wetten
Wat is er mis met saai? De smiley doet verdenken dat het daardoor geen interessante methode is. Ik ga liever met de meeste saaie methode 25% per jaar verdienen dan 50% met de meest risky methode.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
solly, ik bedoel pref's natuurlijk
veel te saai voor het meerendeel natuurlijk
o da's waar, ze zijn ontzettend effectief. Ik bedoel eigenlijk meer de manier waarop Chineeze grootaandeelhouders tegen hun bedrijf aan kijken, en dan met name hun Westerse medeinvesteerders. Als het erop aan komt hebben die niet zo veel rechten.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:51 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Over die eigen wetten; ik zou er niet graag wonen, maar voor ons gezien denk ik dat China heel erg goed geleid wordt; ondanks alles is de overheid heel erg daadkrachtig, terwijl er hier enorm veel tijd verloren wordt met praten, praten, praten...
Kijk bijvoorbeeld naar dat gedoe hier in België met die brug. Blablabla, referendum, blablabla en repeat. Is er na tien jaar nu al iets verbeterd? Nop. Ginder zetten ze hele steden onder water als dat in 't belang van de staat past.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben er ook geen fan van van al dat maatschappelijk en culturele leed, maar de groei kan wel eens langer duren dan menig Europeaan denkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |