abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76405774
Ik verwacht pas bende rond februari/maart wanneer QE stopt en er kwartaal cijfers komen. Totdan zit ik naar alle waarschijnlijkheid gewoon groen. Op basis van meerdere dagen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_76405783
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:39 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Denk je niet dat de hausse nog eventjes zou kunnen duren tot er weer resultaten in't verschiet komen?

Renteverhoging zou wel eens meer kunnen zijn dan 1% in mijn ogen. Als 't toch goed loopt gaan ze best zo veel mogelijk inflatie aanpakken zonder de groei te stoppen...
Ik doe niks met renteverhogingen en dat soort dingen qua handel, toppen rond 1040 S&P en 10650 voor de dow, dan hebben ze hun Ending Diagonal afgerond, zou wel eens samen kunnen vallen met 1.46 ongeveer met de eur/usd.
pi_76405875
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:49 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik doe niks met renteverhogingen en dat soort dingen qua handel, toppen rond 1040 S&P en 10650 voor de dow, dan hebben ze hun Ending Diagonal afgerond, zou wel eens samen kunnen vallen met 1.46 ongeveer met de eur/usd.
Heb je je eigen systeem nog wat aangepast? Vorig jaar merkte je dat timing erg lastig is met het EW model, en je natuurlijk full time belegger bent (of ben je weer aan de studie/werk?)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_76406103
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb je je eigen systeem nog wat aangepast? Vorig jaar merkte je dat timing erg lastig is met het EW model, en je natuurlijk full time belegger bent (of ben je weer aan de studie/werk?)
Ik ben veel bezig met beleggen, doe verder voor mezelf nog wat boeken lezen over economie/ beleggen die mij interesseren. Daarnaast ook bezig met voorbereiding voor een wereldreis met 2 vrienden (datum nog onbekend).

Mijn systeem heb ik nog niet aangepast, al is timing soms erg lastig met EW, en vooral als een correctie word opgerekt tot de limiet (wat nu het geval is met een tripple zigzag). Op andere momenten was het makkelijker timen zoals mei 2008 toen ik vrijwel de hele rit heb meegepakt vanaf de 495 tot 220 op de aex in oktober.
  maandag 4 januari 2010 @ 18:06:42 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76406526
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe 'diep' long zit je ?
Iets meer dan 100%, geschreven deep ITM puts meegerekend.
The End Times are wild
pi_76406882
2010 begint goed: KNDI +35%...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_76406942
Pardon, 36%
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_76406953
mooie analyse, en een prachtige Amerikaanse pay off

http://www.cnbc.com/id/34685855

Ik denk trouwens dat ik het eerste kwartaal maar eens vrolijk cash ga zitten.
ASML, Unilever, Imtech, zomaar een paar namen die al weer op hetzelfde niveau van 2007 noteren. Alsof er niks gebeurd is

Ik hou alleen 10% ASR conertiblespref's aan, die wil ik best 10 jaar houden voor 9,4% per jaar effectief, en wat stukjes Heijmans voor de dobbel

De rest lijkt me buitengewoon overspannen, ook iets teveel mensen die te bang zijn de boot te missen
Het zal ongetwijfeld nog stukken hoger kunnen, maar beleggen op langere termijn is ook vaak gewoon zorgen dat je niet je vingers brandt

[ Bericht 5% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 04-01-2010 18:38:42 ]
  maandag 4 januari 2010 @ 18:20:45 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76407123
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
mooie analyse, en een prachtige Amerikaanse pay off

http://www.cnbc.com/id/34685855

Ik denk trouwens dat ik het eerste kwartaal maar eens vrolijk cash ga zitten.
ASML, Unilever, Imtech, zomaar een paar namen die al weer op hetzelfde niveau van 2007 noteren. Alsof er niks gebeurd is

Ik hou alleen 10% ASR conertibles aan, die wil ik best 10 jaar houden voor 9,4% per jaar effectief, en wat stukjes Heijmans voor de dobbel

De rest lijkt me buitengewoon overspannen, ook iets teveel mensen die te bang zijn de boot te missen
Er zijn nog volop doemscenario's, pessimisten, beren en twijfelaars. Reden genoeg om in te stappen. Pas als VanderGeld en PBerends juichend op tafel staan te roepen dat de enige richting omhoog is wil ik ook wel ASR convertibles aankopen.
The End Times are wild
pi_76407190
Schrijft hij droogjes, terwijl ik net 37.5% winst op 1 aandeel binnen 1 dag haal...
  maandag 4 januari 2010 @ 18:24:12 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76407257
Die convertibles lijken me vooral leuk om een hypotheek te dekken. Voor iedere 100K tegen 9,4% kun je (inclusief HRA) bijna 3 ton betalen! Leuke dingen voor de mensen.
The End Times are wild
pi_76407268
Pardon, 40%
pi_76407574
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:22 schreef Lyrebird het volgende:
Schrijft hij droogjes, terwijl ik net 37.5% winst op 1 aandeel binnen 1 dag haal...
En welk aandeel was dat?
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik hou alleen 10% ASR convertibles aan, die wil ik best 10 jaar houden voor 9,4% per jaar effectief, en wat stukjes Heijmans voor de dobbel
Ik weet niet eens wat ASR convertibles zijn Wat wil je in wat omzetten als de mogelijkheid daar is?
pi_76407675
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En welk aandeel was dat?
KNDI - Kandi

Van de 40 schiet maar 33% meer over, aanpassen = ook naar beneden hé
pi_76407869
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:22 schreef Lyrebird het volgende:
zeperds worden hier meestal minder uitbundig gepost
korreltje zout enzo
pi_76407884
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:30 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik weet niet eens wat ASR convertibles zijn Wat wil je in wat omzetten als de mogelijkheid daar is?
solly, ik bedoel pref's natuurlijk

veel te saai voor het meerendeel natuurlijk
pi_76407931
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn nog volop doemscenario's, pessimisten, beren en twijfelaars. Reden genoeg om in te stappen. Pas als VanderGeld en PBerends juichend op tafel staan te roepen dat de enige richting omhoog is wil ik ook wel ASR convertibles aankopen.
da's een mooie omschrijving van nooit dus
pi_76408003
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:32 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

KNDI - Kandi

winst is pas winst als het op bank staat bovendien
pi_76408033
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:32 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

KNDI - Kandi

Ja, dat gaat hard op en neer. Wat te doen, vasthouden, of van de hand doen? Zo'n aandeel gaat op termijn natuurlijk goud opleveren, maar meer dan 35% op een dag is ook vragen om een harde correctie naar beneden.
pi_76408040
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

winst is pas winst als het op bank staat bovendien
Nu, 't is een bedrijf dat sterk in China zit, ik zou 't toch nog niet cashen...
pi_76408176
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:42 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Nu, 't is een bedrijf dat sterk in China zit, ik zou 't toch nog niet cashen...
boeiende redenatie. Ik blijf idd maar even cash
China is geen financieel perpetuum mobile. Het is eerder het wilde oosten, met heel eigen wetten Dat gaat goed tot het fout gaat. En dan hebben Westerse investeerders helemaal niks te zeggen.
pi_76408226
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

zeperds worden hier meestal minder uitbundig gepost
korreltje zout enzo
Nou ok, een zeperd dan: HLCS -35%

Maar die kunnen zo binnen een dag met 50% omhoog knallen, alhoewel dat na de laatste uitgifte minder uitbundig zal zijn.
pi_76408444
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

boeiende redenatie. Ik blijf idd maar even cash
China is geen financieel perpetuum mobile. Het is eerder het wilde oosten, met heel eigen wetten
Over die eigen wetten; ik zou er niet graag wonen, maar voor ons gezien denk ik dat China heel erg goed geleid wordt; ondanks alles is de overheid heel erg daadkrachtig, terwijl er hier enorm veel tijd verloren wordt met praten, praten, praten...

Kijk bijvoorbeeld naar dat gedoe hier in België met die brug. Blablabla, referendum, blablabla en repeat. Is er na tien jaar nu al iets veranderd? Nop. Doet denken aan een scène uit Life Of Brian.
Ginder zetten ze hele steden onder water als dat in 't belang van de staat past.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben er ook geen fan van van al dat maatschappelijk en culturele leed, maar de groei kan wel eens langer duren dan menig Europeaan denkt.
pi_76408529
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

solly, ik bedoel pref's natuurlijk

veel te saai voor het meerendeel natuurlijk
Wat is er mis met saai? De smiley doet verdenken dat het daardoor geen interessante methode is. Ik ga liever met de meeste saaie methode 25% per jaar verdienen dan 50% met de meest risky methode.
pi_76408642
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:51 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Over die eigen wetten; ik zou er niet graag wonen, maar voor ons gezien denk ik dat China heel erg goed geleid wordt; ondanks alles is de overheid heel erg daadkrachtig, terwijl er hier enorm veel tijd verloren wordt met praten, praten, praten...

Kijk bijvoorbeeld naar dat gedoe hier in België met die brug. Blablabla, referendum, blablabla en repeat. Is er na tien jaar nu al iets verbeterd? Nop. Ginder zetten ze hele steden onder water als dat in 't belang van de staat past.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben er ook geen fan van van al dat maatschappelijk en culturele leed, maar de groei kan wel eens langer duren dan menig Europeaan denkt.
o da's waar, ze zijn ontzettend effectief. Ik bedoel eigenlijk meer de manier waarop Chineeze grootaandeelhouders tegen hun bedrijf aan kijken, en dan met name hun Westerse medeinvesteerders. Als het erop aan komt hebben die niet zo veel rechten.

Ten tweede is zowel effectief als hoogcorrupt. Heb jij een contract, maar een hoge ome heeft een vriendje die dat contract wel wil? Dan gaat het zo in de versnipperaar, en hoge ome is rechter en beul tegelijk
Ontegenzeggelijk is er veel geld te verdienen in China. Mensen die China onvoldoende kennen onderschatten echter ook het afbreukrisico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')