Net of ik niet impulsief ben of dat impulsief beleggen verkeerd is? Ik ben net zo goed impulsief als ieder ander. Ik heb aandelen, cfds, turbos e.a gekocht om de meest dol dwaze redenen. Soms kocht ik wat omdat ik me goed voelde of omdat ik zinvolle dingen zag staan in dit forum of andere, heb zelfs soms letterlijke dingen overgenomen van users hier. Heck, soms ging ik alleen al long omdat ik s'ochtens met het goede been uit bed stapte. Of soms als we wedstrijdjes traden bij ons op de universiteit gingen doen tijdens een les ging ik express short als de rest long ging zonder er ook maar ene logica er op na te houden.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik zeg het, ik ben hier niet goed in. Op korte termijn handel ik enorm impulsief. Op lange termijn ook eigenlijk (vaak kopen op een bepaalde dag ipv met een lagere en realistische limiet te werken), maar daar maakt 't niet uit als je goed stockpickt.
quote:Op maandag 4 januari 2010 16:21 schreef LXIV het volgende:
Al het goede nieuws moet niet in één keer komen, anders profiteren we er niet voldoende van met koersstijgingen. Om de twee dagen en dan een heel jaar lang is goed genoeg!
True.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Net of ik niet impulsief ben of dat impulsief beleggen verkeerd is? Ik ben net zo goed impulsief als ieder ander. Ik heb aandelen, cfds, turbos e.a gekocht om de meest dol dwaze redenen. Soms kocht ik wat omdat ik me goed voelde of omdat ik zinvolle dingen zag staan in dit forum of andere, heb zelfs soms letterlijke dingen overgenomen van users hier. Heck, soms ging ik alleen al long omdat ik s'ochtens met het goede been uit bed stapte. Of soms als we wedstrijdjes traden bij ons op de universiteit gingen doen tijdens een les ging ik express short als de rest long ging zonder er ook maar ene logica er op na te houden.
Continu dezelfde logica toepassen werkt namelijk erg deprimerend, aanpassen is belangrijk. Een hoefijzer in je reet ook overigens.
En morgen dan?quote:
Daar heb ik wat aanquote:
Ik heb momenteel ook geen positiequote:Op maandag 4 januari 2010 16:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar heb ik wat aanDat kan ik dus echt niet he. Als ik derivaten in de portefeuille heb zitten kan ik dat niet 1 dag niet naar kijken. Ik ga al trillen bij de gedachte. Ik ben veel te veel een control freak.
Hmm, geen posities?quote:Op maandag 4 januari 2010 16:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik heb momenteel ook geen positieDerivaten moet je idd wel actief ''managen''.
Hoever ben je met je jacht naar het miljoen? kon het zo snel niet vinden op je blog.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar heb ik wat aanDat kan ik dus echt niet he. Als ik derivaten in de portefeuille heb zitten kan ik dat niet 1 dag niet naar kijken. Ik ga al trillen bij de gedachte. Ik ben veel te veel een control freak.
Voor het korte werk zijn CFD's perfect!quote:Op maandag 4 januari 2010 16:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm, geen posities?![]()
![]()
Dit soort geneuzel met aandelen en turbos drijven me wel weer richting cfd's. Geen transactie kosten en daar loopt het iig door.
En het omgekeerde is waar voor een daling. Veel slecht nieuws achter elkaar zorgt voor een afstort.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:21 schreef LXIV het volgende:
Al het goede nieuws moet niet in één keer komen, anders profiteren we er niet voldoende van met koersstijgingen. Om de twee dagen en dan een heel jaar lang is goed genoeg!
Disclaimer staat er zo weer, beetje onhandig dat het er automatisch niet bij komt.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:45 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Hoever ben je met je jacht naar het miljoen? kon het zo snel niet vinden op je blog.
De disclaimer ook niet
We hebben er inderdaad erg veel zin in, ik kan een rode dag op de beurzen wel overleven met mijn SL dus we houden de positiequote:
Dit betekent dat VDG met zijn prognose wat betreft de yeah high al te pessimistisch geweest is, niet?quote:
op dag 1, welteverstaanquote:Op maandag 4 januari 2010 17:31 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Dit betekent dat VDG met zijn prognose wat betreft de yeah high al te pessimistisch geweest is, niet?
VDG, wat doe jij de komende weken? Dollar/Euro?
Year High had ik 343 volgens mij, had niet verwacht dat Europese beurzen zoveel extra zouden winnen vandaag ten opzichte van de US beurzen. Die daalden ongeveer 1% nadat AEX was gesloten en winnen nu een half procent minder. Top zal dus wel wat hoger komen te liggen waarschijnlijk. Komende weken vooral EUR/USD short bijkopen en puts op aex kopen rond 346-347 waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:31 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Dit betekent dat VDG met zijn prognose wat betreft de yeah high al te pessimistisch geweest is, niet?
VDG, wat doe jij de komende weken? Dollar/Euro?
Denk je niet dat de hausse nog eventjes zou kunnen duren tot er weer resultaten in't verschiet komen?quote:Op maandag 4 januari 2010 17:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Year High had ik 343 volgens mij, had niet verwacht dat Europese beurzen zoveel extra zouden winnen vandaag ten opzichte van de US beurzen. Die daalden ongeveer 1% nadat AEX was gesloten en winnen nu een half procent minder. Top zal dus wel wat hoger komen te liggen waarschijnlijk. Komende weken vooral EUR/USD short bijkopen en puts op aex kopen rond 346-347 waarschijnlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |