Dat deed me direct denken aan KPNQWest, wat al jaaaren failliet is maar nog steeds verhandelbaar isquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:25 schreef Rukapul het volgende:
Het is voldoende om het onderscheid te maken tussen prijs (=aandelenkoers) en (intrinsieke) waarde. Als je dat realiseert is de eerste winst al binnen.
Perfect kan niet maar dat hoeft ook niet. Degenen die waarde beter kunnen bepalen dan anderen, goede value investors dus, kunnen de markt outperformen en hebben tevens met een margin of safety voor hun belegging.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:26 schreef LXIV het volgende:
Het is zelfs geen vraag of dat wel kan, het is duidelijk dat dit niet kan. Ook niet een beetje nauwkeurig. Anders zouden koersen strakke lijnen zijn!
Nou ja, er zitten natuurlijk wel echte emperische grondbeginselen aan het hele Beta stuk, dat niet iedereen deze makkelijk kan berekenen of gewoon gelooft wat hij leest is inderdaad wel kwalijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik herinner me nog steeds een gesprek met een vriend van me die een presentatie moest houden voor een groep bankiers, waarin hij zijn conclusie baseerde op een resultaat waarin de beta voorkom. Zijn baas kwam het kantoor binnen om te kijken hoe het met zijn onderzoek ging, en zei tegen hem dat de resultaten niet sterk genoeg correleerden met de conclusies. Verander die beta maar even zodat het op het juiste uitkomt, dat is toch puur een theoretische waarde om mensen tevreden te houden.
Management en economie, echt wetenschappelijk ipv die bedrijfs-masters, en met vooral veel technische stukken ipv het zweverige management wat je vaak tegen komt, op het moment veel Decision Science (oftewel, operations research) wat veel mathematical programming vraagtquote:[..]
Wat studeer en waar ligt je interesse?
Wiskunde en financiële markten zijn teh sex dudequote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:34 schreef Zith het volgende:
[..]
Management en economie, echt wetenschappelijk ipv die bedrijfs-masters, en met vooral veel technische stukken ipv het zweverige management wat je vaak tegen komt, op het moment veel Decision Science (of operations research) wat veel mathematical programming vraagt![]()
Nog steeds? Al voor jaren en jaren? Of net gekocht (maanden geleden?)quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:32 schreef Stuart het volgende:
Ik heb nog steeds AMG en TomTom aandeeltjes. Die zooi moet er binnenkort uit
AMG gekocht op een gemiddelde van ongeveer 5 euro en TomTom op een gemiddelde van ongeveer 6 euro. Ik heb ze al iets van 7 of 8 maanden geloof ik. De rest heb ik vrij goed verkocht. Ik postte hier toen onder de naam 'Thurloe'quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wiskunde en financiële markten zijn teh sex dude. Ik studeer zelf wiskundige economie, wat bestaat uit 1/3e econometrie, 1/3e puur economie vakken, 1/3e beleggings vakken.
[..]
Nog steeds? Al voor jaren en jaren? Of net gekocht (maanden geleden?)
Een AEX van 50 is denkbaar als de moeder aller bubbles, de derivatenbubble, als een soufflé instort. Het enige wat daarvoor hoeft te gebeuren is een vermindere beschikbaarheid van krediet en een abrupte waardedaling in een asset class zoals huizen, aandelen, obligaties, valuta, kredieten, verzekeringen of grondstoffen, die als basis dienen voor allerlei derivaten waarin met onverantwoord veel leverage of ander risico gehandeld wordt. Wanneer handelaren en banken in de liquiditeitsproblemen komen kan dat weer een financiële en beurscrisis veroorzaken.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:39 schreef LXIV het volgende:
Nu weet ik heus wel dat dit helemaal geen garantie is dat die koers daar nog ooit op terug komt, maar de bubble was toen en niet nu. Je kunt koersen overgewaardeerd vinden, prima. Maar nu verwachten dat we naar een AEX van 50 of lager zakken, met Aegon op 5 cent?, op basis van een bubble is echt onzin.
Wat betreft de rendementen ben ik het niet met je eens. Veel bedrijven doen het erg goed, en ik verwacht dat dit nog wel even door zal gaan. Ik maak me veel meer zorgen over overheden, die er werkelijk waar met de pet naar gooien.quote:Op woensdag 6 januari 2010 04:12 schreef dvr het volgende:
De omstandigheden zijn voor een dergelijke crash nog steeds tamelijk ideaal te noemen. Het economisch herstel is precair (voor zover het er is) en vooral op kunstgrepen gebaseerd, krediet is krap en wordt met stijgende rente nog krapper, veel rendementen dalen nog, overheidsstimulansen worden afgebouwd, de beurzen zijn historisch alweer overgewaardeerd, staatsschulden lopen de pan uit en belastingen moeten omhoog, etc.
Ik wacht nog even of de dollar nog wat verzwakt als de beurzen nog wat verder stijgen, wel een kleine portie extra short genomen alvast, maar het grootste gedeelte zal wel vanmiddag/morgen worden aangeschaft.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:00 schreef Vandergeld het volgende:
Straks alvast wat extra eur/usd shorts aanschaffen, lijkt niet verder omhoog te willen.
Realtime: http://www.tijd.be/beurzen/euronext-amsterdam/aexquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:02 schreef Gremen het volgende:
Yahoo kan de AEX niet eens fatsoenlijk tonen
ik ben juist vanplan long te gaan op de de euro/dollar er zijn teveel mensen die denken dat de dollar weer gaat stijgen, op korte termijn dan.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:00 schreef Vandergeld het volgende:
Straks alvast wat extra eur/usd shorts aanschaffen, lijkt niet verder omhoog te willen.
MTquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:17 schreef tony_clifton- het volgende:
Vanwaar trouwens 't negatieve sentiment in Nederland vergeleken met België en de rest?
Ik verwacht eigenlijk nog een serie van lagere koersdoelen. De staalsector draait niet heel slecht maar de stijging van de staalkoerzen van de afgelopen maanden slaat nergens op. Staal wordt absoluut niet sexy in 2010.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:36 schreef foetre het volgende:
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het advies voor ArcelorMittal is verlaagd naar sell van hold door Theodoor Gilissen omdat de waardering volgens analist Tom Muller op een geschatte koers/winstverhouding van ruim 15 voor 2011 en een dividendrendement van 3,3% relatief aan de hoge kant is. Het koersdoel blijft EUR27. Het aandeel sloot dinsdag op EUR33,06. (LDF)
Zilver gaat nooit naar 6 dollar.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:55 schreef Vandergeld het volgende:
Shorts voor Zilver er in, stoploss op 19.40 en koersdoel van in 1e instantie 14.00 dollar en later in 2010/2011 5-6 dollar.
Vorig jaar zat het al op 8,5 dollar, dus om bij voorbaat te zeggen dat zilver de 6 dollar nooit gaat halen lijkt me wel erg ver gaanquote:
Het wordt langzaam schaarser. Mja blijft moeilijk zilver. Ik zit vanaf 11,53 long.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:58 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Vorig jaar zat het al op 8,5 dollar, dus om bij voorbaat te zeggen dat zilver de 6 dollar nooit gaat halen lijkt me wel erg ver gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |