Hoeveel fading wil je hebben? Hoe hoger de temp en meer wasmiddel, hoe meer die fadequote:Op zondag 3 januari 2010 18:23 schreef F-rank1 het volgende:
yo,
Deze week ga ik mijn Nudie Slim Jim Dry Ecru Embo wassen nadat ik deze vanaf Oktober 2008 vaak gedragen heb. Vantevoren heb ik deze foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mn collectie tot nu toe...
[ afbeelding ]
Hoe kan ik alleen deze broek het beste wassen? Op de nudie site stond 60 graden, andere zeggen 40 graden. gewoon wasmiddel of azijn!?
Ik moet zeggen dat ik de fading heel erg vind meevallen..vooral rekening houdend met het feit dat je de broek al meer dan 1 jaar draagt..maar mischien geven de fotos een klein beetje minder goed beeld ervan.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:23 schreef F-rank1 het volgende:
yo,
Deze week ga ik mijn Nudie Slim Jim Dry Ecru Embo wassen nadat ik deze vanaf Oktober 2008 vaak gedragen heb. Vantevoren heb ik deze foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mn collectie tot nu toe...
[ afbeelding ]
Hoe kan ik alleen deze broek het beste wassen? Op de nudie site stond 60 graden, andere zeggen 40 graden. gewoon wasmiddel of azijn!?
dat is lekker frisquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:53 schreef Seam het volgende:
tvp.
Ik heb mijn SJDGC nu al 13 maanden ongewassen
ja klopt wel. Volgens mij is dit omdat er 1% stretch in zit en kwa Oz niet echt zwaar is.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:22 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik de fading heel erg vind meevallen..vooral rekening houdend met het feit dat je de broek al meer dan 1 jaar draagt..maar mischien geven de fotos een klein beetje minder goed beeld ervan.
je ziet er niets van op de foto.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:28 schreef bokkepoot het volgende:
Net mijn RRDS(2,5 maand) een soakbeurtje gegeven...
Hij zat echt helemaal onder de modder..
Hij is nu wel weer lkkr stijf
Dit was before trouwens
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Je kunt de kleur redelijk goed behouden hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:31 schreef francis998 het volgende:
vraagje: ik vind het fade effect wel leuk op de broek, alleen niet zo veel zoals de meesten hier, dus als ik de broek in originele kleur zou willen houden is dat mogelijk?
Kan dat door gewoon wassen, of gaat die broek er zowieso zo verslaten uitzien???
Nudie staat nu niet bepaald bekend om een heel goede dyejob... Anyway, je kan de kleur goed behouden door te soaken in plaats van te wassen. Dit omdat een wasmachine je broek constant onder stress zet, vanwege het draaien van de trommel en dus zo de indigo losmaakt van je jeans. Soaken in combinatie met zout en/of azijn zou er voor moeten zorgen dat je indigo in je jeans blijft, waar jij in dit geval wilt dat het blijft. Heeft te maken met dat een combinatie van die ingredienten ervoor zorgt dat het indigo "gezet" word in de stof.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:22 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Je kunt de kleur redelijk goed behouden hoor.
ja dit doe ik al de hele tijd.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:44 schreef M1stral het volgende:
[..]
Nudie staat nu niet bepaald bekend om een heel goede dyejob... Anyway, je kan de kleur goed behouden door te soaken in plaats van te wassen. Dit omdat een wasmachine je broek constant onder stress zet, vanwege het draaien van de trommel en dus zo de indigo losmaakt van je jeans. Soaken in combinatie met zout en/of azijn zou er voor moeten zorgen dat je indigo in je jeans blijft, waar jij in dit geval wilt dat het blijft. Heeft te maken met dat een combinatie van die ingredienten ervoor zorgt dat het indigo "gezet" word in de stof.
Op internet kan je hier trouwens meer over vinden, wellicht levert google iets op.
Jammer.. Ik was eigenlijk wel benieuwd, ik heb namelijk nog niet eerder een dame gezien met een mooie ingedragen dry nudie.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:04 schreef francis998 het volgende:
Hmm..heb uiteindelijk de SJ toch maar teruggebracht, was niet 100% zeker.
Had heel wat twijfels..o.a. over afgeven..dus helaas
dat ingedragen zou best meevallen, want ik zou hem toch zo goed mogelijk laten behouden.quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:23 schreef Vetklep het volgende:
[..]
Jammer.. Ik was eigenlijk wel benieuwd, ik heb namelijk nog niet eerder een dame gezien met een mooie ingedragen dry nudie.
Hehe, het blijven wel Jeans ej....quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:43 schreef francis998 het volgende:
net gekeken naar de niewe modellen, ik vindt ze niet echt heel spectaculair moet ik zeggen..dit keer.
dat wel, maar de modellen vind ik iets minder, dit keer zitten er veel strakke of lossere fits tussen bij de omschrijving..en ik hou meer van de straight..of slim maar straight fit. En bootcut..ben ik helemaal geen fan van.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:49 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Hehe, het blijven wel Jeans ej....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |