quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
Mijn laatste post uit het vorige topic.quote:Net als een slak over de weggegaan om bij een oplaadpunt te komen. Blijkt dat al die dingen overbelast zijn. Iemand enig idee wat ik nu moet doen? Op internet heb ik gezien dat op mijn ov-chipkaart nu dit staat:
Product Status Prijs ¤
Totaal 2
Studenten OV-chipkaart weekend ¤ 0,00
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Ik neem aan dat dit dat tijdelijke is waar ze het op de ov-chipkaartwebsite over hebben. Alleen staat dit er al op sinds anderhalf jaar terug op. Dit is nog wel steeds geldig?
Heb het van de week in utrecht geprobeerd. toen deed dat kreng het ook niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:20 schreef Waffle het volgende:
[..]
Mijn laatste post uit het vorige topic.
En ja idd overbelast. Ik weet niet of het overal zo is, maar in Dokkum (Friesland) in ieder geval wel. Ik ben bij de Jumbo supermarkt en de Primera geweest en beide waren ze buiten werking. Waarschijnlijk doordat ze overbelast waren. Ze gaven me de tip dat er misschien in een dorp er naast wel een werkend oplaadstation stond. Kom ik daar bij de Primera aan en doet de medewerkster een dikke zucht. Blijkt dat ze vandaag al tientallen mensen hebben gehad die hun ov wilden opladen, maar dat ze überhaupt niet eens zo'n oplaadstation hebben..
Niet de moed ophalen, het ZOU kunnen liggen aan het apparaat...?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:25 schreef GuitarJJ het volgende:
Net naar zo'n automaat gegaan. Blijkt dat mijn kaart kapot is o.i.d. Hij reageert helemaal niet als ik hem voor de scanner hou.
Ik had dat zelf bedacht, van dat mailtje. Maandag neem ik denk ik ook maar de ib-groep-brief mee, om aan te tonen dat ik er wel 1 moet hebben. En ik heb mn studentenkaart van de universiteit utrecht, wat aantoont dat ik student ben. Bij elkaar hoop ik dat het genoeg is.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:02 schreef Negaiido het volgende:
[..]
Moest je het mailtje van de aanvraag ook laten zien of deed je dan gewoon? Ik heb geen enkel mailtje ontvangen(naja misschien wel maar die kloppen niet echt volgensmij).
Waren er meerdere mensen met een ov kaart die gewoon mee mochten?
Gewoon een kaartje via het kaartjesautomaat halen en dan 40% korting selecteren misschien? Denk dat ik het zo zou doen. Als ze dan gaan zeuren kun je zeggen dat die ophaalpalen het niet deden o.i.d.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:02 schreef Slickk het volgende:
Er staat als het goed is een tijdelijke abonnement op je kaart.
Alleen, ik moet morgenavond reizen, terwijl ik een weekabonnement heb. Hoe ga ik dat dan regelen? Moet ik dan met die OV-chipkaart contant bijbetalen of iets? Ik kan dat ding niet opwaarderen omdat er geen oplaadpunt in een straal van 10km zit.
Dat dus.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:06 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Gewoon een kaartje via het kaartjesautomaat halen en dan 40% korting selecteren misschien? Denk dat ik het zo zou doen. Als ze dan gaan zeuren kun je zeggen dat die ophaalpalen het niet deden o.i.d.
Welk abonnement en hoe weet je dat dan? Want ik heb inderdaad ook een weekOV gehad, maar straks stel dat ik een weekend OV had, staat er automatisch een weekend abonnement op?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:02 schreef Slickk het volgende:
Er staat als het goed is een tijdelijke abonnement op je kaart.
Alleen, ik moet morgenavond reizen, terwijl ik een weekabonnement heb. Hoe ga ik dat dan regelen? Moet ik dan met die OV-chipkaart contant bijbetalen of iets? Ik kan dat ding niet opwaarderen omdat er geen oplaadpunt in een straal van 10km zit.
Teringquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:08 schreef Meddo het volgende:
Zonet weer geprobeerd op te halen. Nu kwam ik wel verder dan het "bestelling ophalen" schermpje![]()
Er stond echter geen bestelling klaar
Ik moet met de bus.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:06 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Gewoon een kaartje via het kaartjesautomaat halen en dan 40% korting selecteren misschien? Denk dat ik het zo zou doen. Als ze dan gaan zeuren kun je zeggen dat die ophaalpalen het niet deden o.i.d.
Dus automatisch een week of is het wel gelieerd aan de OV-Jaarkaart die we hadden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:15 schreef Slickk het volgende:
[..]
Ik moet met de bus.
Normaal betaalde ik altijd 5,60 euro contant, dat was het kortingstarief voor een enkeltje.
@Renesite; Ik heb altijd een week abonnement gehad en op de site stond dat er alvast een abonnement tot 31 januari op staat. Zodra je je nieuwe abonnement op haalt, is die geldig tot het eind van 2010.
quote:elger
Op station Utrecht Centraal hangen inmiddels briefjes dat de papieren ov uit 2009 nog een maand geldig is #ovchipkaart
Toch zegt de normale automaat op station de vink dat er ook een 'ophaal' optie is.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:37 schreef Mathijz het volgende:
Even voor de duidelijkheid:
Je OV recht kan je bij deze automaten ophalen:
[ afbeelding ]
en NIET bij de standaard NS automaten:
[ afbeelding ]
Dat is echt fucking achterlijk dat dat niet kanquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:37 schreef Mathijz het volgende:
Even voor de duidelijkheid:
Je OV recht kan je bij deze automaten ophalen:
[ afbeelding ]
en NIET bij de standaard NS automaten:
[ afbeelding ]
Als je in een nog-niet-cipgebied reist wordt dat wel gewaardeerdquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:00 schreef alors het volgende:
Is het trouwens de bedoeling dat je dat ding nog aan de chauffeur laat zien, of hoeft dat niet?
Het is de bedoeling dat je ermee incheckt en uitcheckt, als ze die apparatuur niet hebben moet je de kaart laten zien.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:00 schreef alors het volgende:
Is het trouwens de bedoeling dat je dat ding nog aan de chauffeur laat zien, of hoeft dat niet?
Hier heeft de syntus die apparatuur al wel een paar maanden in de meeste bussen hangen hoor, maar chippen hoeft/kan nog nietquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:02 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je ermee incheckt en uitcheckt, als ze die apparatuur niet hebben moet je de kaart laten zien.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:45 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik snap nog geen ene fuck van die kortingsperiode van de OP.
Wat wordt als kortingsperiode gezien?
- vanaf 9.00 uur tot xx uur (weet de uren niet meer)
of
- Alleen in het weekend
Met een week OV?quote:
Ok, bedankt.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:52 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Met een week OV?
Vrij reizen:
ma 04:00 t/m za 04:00
Personen met korting meenemen op maandag t/m vrijdag na 09:00 uur.
Zelf met korting reizen in het weekend.
Maar dan weten ze toch niet of je week of weekend hebt? Ik verheug me nu al op het reizen maandag.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:02 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je ermee incheckt en uitcheckt, als ze die apparatuur niet hebben moet je de kaart laten zien.
Er staat nog steeds hetzelfde abonnement op als in 2009 alleen is deze nu geldig tot 31 januari, er verandert dus niets ten opzichte van vorige week.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:52 schreef snakeman123 het volgende:
hallo fokkers!
Ik kan pas vanaf 21 januari mijn ov studentenchipkaart opladen volgens http://www.studentenov-chipkaart.nl/ ik had een week ov en wil morgen dus reizen maar er staat nu een tijdelijk reisproduct op mijn ov studentenchipkaart. kan ik hier ook mee in het weekend reizen?
Kan iemand mij wat meer informatie geven want vindt het verwarrend.
Is dit een tip of een waarschuwing?quote:Let op: Het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.
Dat moet in principe wel vanaf dit jaar.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:01 schreef Ame_thyst het volgende:
Als je nu zo'n product erop hebt staan, moet je dan ook in en uit checken ?
dus als ik op vrijdag middag als ik op station kom en me in check en zaterdag in de trein stap heb ik de heenreis gratis ofzo:Pquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:56 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Is dit een tip of een waarschuwing?Krijg je een boete of is het normaal?
Dat is gewoon een feit.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:56 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Is dit een tip of een waarschuwing?![]()
Een weekendkaart is toch tot maandagmiddag geldig? Als je dan met je reis begint en pas rond 4 uur ofzo aankomt, reis je legaal?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:03 schreef snakeman123 het volgende:
[..]
dus als ik op vrijdag middag als ik op station kom en me in check en zaterdag in de trein stap heb ik de heenreis gratis ofzo:P
quote:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ntenkaart/geldigheidquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:07 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Een weekendkaart is toch tot maandagmiddag geldig? Als je dan met je reis begint en pas rond 4 uur ofzo aankomt, reis je legaal?
[..]
Bij de NS hoef / kan je nog niet in- en uitchecken, dus dat is het probleemquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:18 schreef Dupje het volgende:
Najaaaaaaaaaa zeg. Ik ging gister mijn OVchipkaart bestelling ophalen bij zo'n automaat in Eindhoven, stond de bestelling klaar, ik helemaal blij, want dat was 3 dagen in Nijmegen nog niet het geval. Dus ik bestelling opgehaald, geld erop gezet, klaar om mijn eerste treinreis met studenten OVchipkaart te gaan maken. Ik loop naar het inlogding, bliep! Krijg ik de melding: "Kan niet aanmelden, probeer nog eens" en dat constant! Dus ik naar een conducteur, maar die wist natuurlijk ook niet wat het probleem was. Ik toch maar snel een papieren kaartje bij de automaat gekocht.
Toen later in de trein vroeg ik een andere conducteur wat t probleem kon zijn, zegt hij dat het probleem bij de IBgroep zit, euhhh hoezo dat?
En kijk ik net op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ en vul ik de letter in van mijn achternaam, staat er dat ik mijn bestelling pas eind januari kan ophalen. Vreemd, want ik heb m dus al opgehaald! Hoe zit dit nou weer?
En de laatste klacht. Op de nieuwssite van fok staat bericht over de OVchipkaart waarin staat: "Daarnaast is het veel studenten ontgaan dat je niet in en uit hoeft te checken." Terwijl de toppost van dit topic duidelijk zegt dat dat wel moet, wat is het nou?
Pfff ik word er gek van.
Dan zou ik toch nog eens heel goed lezenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:18 schreef Dupje het volgende:
Najaaaaaaaaaa zeg. Ik ging gister mijn OVchipkaart bestelling ophalen bij zo'n automaat in Eindhoven, stond de bestelling klaar, ik helemaal blij, want dat was 3 dagen in Nijmegen nog niet het geval. Dus ik bestelling opgehaald, geld erop gezet, klaar om mijn eerste treinreis met studenten OVchipkaart te gaan maken. Ik loop naar het inlogding, bliep! Krijg ik de melding: "Kan niet aanmelden, probeer nog eens" en dat constant! Dus ik naar een conducteur, maar die wist natuurlijk ook niet wat het probleem was. Ik toch maar snel een papieren kaartje bij de automaat gekocht.
Toen later in de trein vroeg ik een andere conducteur wat t probleem kon zijn, zegt hij dat het probleem bij de IBgroep zit, euhhh hoezo dat?
En kijk ik net op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ en vul ik de letter in van mijn achternaam, staat er dat ik mijn bestelling pas eind januari kan ophalen. Vreemd, want ik heb m dus al opgehaald! Hoe zit dit nou weer?
En de laatste klacht. Op de nieuwssite van fok staat bericht over de OVchipkaart waarin staat: "Daarnaast is het veel studenten ontgaan dat je niet in en uit hoeft te checken." Terwijl de toppost van dit topic duidelijk zegt dat dat wel moet, wat is het nou?
Pfff ik word er gek van.
Hoeft dat niet? Euh, maar de conducteur weet dat dan dus ook niet? Kan je dan wel reizen met je ovchipkaart, maar je hoeft niet in te checken? Aha.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:19 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij de NS hoef / kan je nog niet in- en uitchecken, dus dat is het probleem
En over je bestelling ophalen: Bij de één staat het al wel klaar en bij de ander pas op het moment wat die site aangeeft.
Haha ow. Misschien toch te snel gelezen dan, sorry.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch nog eens heel goed lezen
- Ophaalperiode op de site van studentenreisbewijs.nl is een adviesperiode, het product afhalen kon vanaf uiterlijk januari.
- In OP staat duidelijk dat de NS nog niet mee doet met de OV-chipkaart, net als op de site van de NS en de site van studentenreisbewijs en de site van de OV-chipkaart.
Ik geloof dat daar veolia het ov verzorgt:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:23 schreef suno het volgende:
Mijn ov chipkaart is nog niet geactiveerd, als ik maandag de bus wil nemen in Tilburg, moet dat ik dan mijn ovkaart laten zien?!
En voor breda (bus).
quote:Studenten OV-Chipkaart
Tot 1 januari 2010
De Studenten OV-Chipkaart is niet geldig bij Veolia Transport Brabant, u dient een papieren zichtkaart te laten zien.
Vanaf 1 januari 2010
U kunt reizen met uw Studenten OV-Chipkaart bij Veolia Transport Brabant. Reist u in uw vrij reizen periode? Toon dan uw Studenten OV-chipkaart aan de chauffeur / controleur. Buiten uw vrij reizen periode dient u in het bezit te zijn van een geldige strippenkaart.
Bedankt, dus het laten zien van de OVchipkaart is voldoendequote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:25 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ik geloof dat daar veolia het ov verzorgt:
http://www.veolia-transpo(...)hipkaart/#ca5e92m611
[..]
Ja, staat toch ook heel duidelijk in de OP, uiterlijk de 31ste.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:59 schreef Mertofzo het volgende:
hey, ik heb een vraagje ik reis nu a ongeveer een jaar met OV-studenten chipkaart, moet ik deze ook weer opwaarderen? Ik hoor iedereen in paniek zeggen dat ze het snel moeten activeren willen ze reizen. Maar geldt dit ook voor de mensen die de studenten OV-chipkaart hebben?
Volgens de websitequote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:59 schreef Mertofzo het volgende:
hey, ik heb een vraagje ik reis nu a ongeveer een jaar met OV-studenten chipkaart, moet ik deze ook weer opwaarderen? Ik hoor iedereen in paniek zeggen dat ze het snel moeten activeren willen ze reizen. Maar geldt dit ook voor de mensen die de studenten OV-chipkaart hebben?
Dat staat er toch in? Inclusief fotoquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:30 schreef Renesite het volgende:
Even een update voor de OP nodig. In ieder geval het bericht over d enog geldige OV kaart,
Zag het later pasquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat staat er toch in? Inclusief foto
Zet het dan even terugquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:35 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zag het later pas!!! Iets met een moei oog
!
Kan je alweerquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:36 schreef Meddo het volgende:
[..]
Zet het dan even terugBovendien kan ik nu niet meer editen
Neequote:
Nu wel. oude OP staat weer.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:39 schreef Meddo het volgende:
[..]
Nee
Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft. (edit_message::msg_locked)
Klopt, dat het maar een adviesperiode is. Die van mij was 13 t/m 22 januari, maar ik heb het 30 december al opgehaald. Niks aan de hand.quote:- Ophaalperiode op de site van studentenreisbewijs.nl is een adviesperiode, het product afhalen kon vanaf uiterlijk januari.
Ik denk dat ze wel voorzorgsmaatregelen treffenquote:
Naja, ik woon zelf in Deventer, en ga met de bus naar het station. Maar omdat ik altijd moet rennen samen met al die andere studenten voor de trein, gaat het nog een gedoe worden met uitcheckenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:49 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel voorzorgsmaatregelen treffen
Ik geloof niet dat iedereen in gaat checken in de bus...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Naja, ik woon zelf in Deventer, en ga met de bus naar het station. Maar omdat ik altijd moet rennen samen met al die andere studenten voor de trein, gaat het nog een gedoe worden met uitchecken
Naja, Conexxion wil het toch al wel?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iedereen in gaat checken in de bus...
Bij ons hoeft het sowieso niet, want Veolia doet (nog) niet actief mee.
Daar waar het kan zou het wel moeten, de praktijk zal gaan leren of dat ook echt zo zal gaan. Ik denk het haast wel, want het is voor de buschauffeurs anders niet te controleren of jij gratis mag reizen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iedereen in gaat checken in de bus...
Bij ons hoeft het sowieso niet, want Veolia doet (nog) niet actief mee.
In de spits deden ze dat hier (Breda/Tilburg) toch al niet. Ja, één keer in de x tijd kwamen er twee controleurs binnen en dan kwamen ze kijken of je een geldig vervoersbewijs had.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar waar het kan zou het wel moeten, de praktijk zal gaan leren of dat ook echt zo zal gaan. Ik denk het haast wel, want het is voor de buschauffeurs anders niet te controleren of jij gratis mag reizen bijvoorbeeld.
Jij liet nooit je OV zien aan een buschauffeur? Nu moet ik zeggen dat als er bij ons voor de school gestopt wordt ze dit ook wel eens doen, maar anders moet dat toch zeker wel.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:57 schreef automatic_ het volgende:
[..]
In de spits deden ze dat hier (Breda/Tilburg) toch al niet. Ja, één keer in de x tijd kwamen er twee controleurs binnen en dan kwamen ze kijken of je een geldig vervoersbewijs had.
In de spits? Nee. Ik stapte dan in een bus waar eigenlijk alleen maar studenten in zaten. Als ik voor instapte, dan liet ik het wel zien, maar stapte je met twee mensen tegelijk in en/of achteraan, dan liet ik hem niet zien.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij liet nooit je OV zien aan een buschauffeur? Nu moet ik zeggen dat als er bij ons voor de school gestopt wordt ze dit ook wel eens doen, maar anders moet dat toch zeker wel.
OKé, maar los van de spits. Nu hoef je soms ook niet te stempelen als je in de spits rijdt of het heel erg druk is. Verder zal je gewoon moeten gaan inchecken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:59 schreef automatic_ het volgende:
[..]
In de spits? Nee. Ik stapte dan in een bus waar eigenlijk alleen maar studenten in zaten. Als ik voor instapte, dan liet ik het wel zien, maar stapte je met twee mensen tegelijk in en/of achteraan, dan liet ik hem niet zien.
Nu ik er over nadenk; de buschauffeur keek ook vaak niet richting de deur
Ja, dan welquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
OKé, maar los van de spits. Nu hoef je soms ook niet te stempelen als je in de spits rijdt of het heel erg druk is. Verder zal je gewoon moeten gaan inchecken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |