quote:Man neergeschoten bij huis Deense cartoonist
VIBY
De Deense politie heeft vrijdagavond een 27-jarige Somalische man neergeschoten voor de woning van cartoonist Kurt Westergaard in de stad Viby. De tekenaar van een aantal omstreden spotprenten over de islamitische profeet Mohammed was thuis toen de man probeerde binnen te komen. Westergaard wist op het alarm te drukken, waardoor de politie snel kon komen. De politie heeft een nabij de woning gelegen observatiepost, waardoor de Somaliër vlot werd onderschept. Dat meldde de Deense krant Politiken. Westergaard is ongedeerd. De Somaliër is met schotwonden in armen en benen naar het ziekenhuis gebracht.
Tientallen agenten doen na de schietpartij onderzoek in en rond de woning van de tekenaar. De buren zijn uit voorzorg geëvacueerd en de wijk is afgezet. Tevens wordt door de politie gezocht naar eventuele explosieven.
Aanslag
De Deense politie spreekt nog niet over een poging tot een aanslag maar sluit die mogelijkheid ook niet uit. Westergaard hield zich al sinds de ophef over de cartoons in 2006 schuil. Begin 2008 werden twee Tunesiërs opgepakt, die van plan waren om Westergaard te wurgen.
De woede van de islamitische wereld over de cartoons richt zich al langer op Denemarken en de tekenaar. De ambassades in Libanon, Syrië en Pakistan werden aangevallen. Landen als Saudi-Arabië riepen tijdelijk hun ambassadeurs terug. In onder meer Nigeria, Afghanistan en Pakistan kwam het tot rellen waarbij in totaal minstens vijftig doden vielen. (ANP)
Denk jij dat het Nederlandse volk jou niet zou helpen onderduiken als de oorlog zich had gericht op Moslimsquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Nederland moet eens naar het Marokkaanse model kijken. Toen tijdens de volledige Westerse aangelegenheid genaamd de Holocaust de Nederlanders vele Joden hebben verraden in ruil voor een knijpkat of bloembol genoten zij bescherming in Marokko. Juist ja, het Islamitische Marokko.
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat het Westen in het algemeen en Nederland in het bijzonder last heeft van een collectief schuldgevoel. Begrijpelijk gezien de geschiedenis, maar het blokkeert het rationele denken. Helaas gaat dit ten koste van bv. het Palestina discours.²
Ik denk dat PVV-ers mij niet zullen helpen nee.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:04 schreef Stuart het volgende:
[..]
Denk jij dat het Nederlandse volk jou niet zou helpen onderduiken als de oorlog zich had gericht op Moslims
Als ze er, in tijden van honger en oorlog, een knijpkat of bloembol voor krijgen ben ik er geweest. Helaas wijst de geschiedenis dit uit.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:04 schreef Stuart het volgende:
[..]
Denk jij dat het Nederlandse volk jou niet zou helpen onderduiken als de oorlog zich had gericht op Moslims
Je kunt ook niet Christelijk en Moslim zijn op hetzelfde moment. Of je roept ik ben Nederlander of je roept ik ben Marokkaan. Als je roept ik ben een Nederlandse Marokkaan ben je in mijn ogen meer Nederlander en andersom. Het lijkt meer op willekeur als je beiden voorkeuren afwisseltquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou je je niet met beide verbonden kunnen voelen?
Het moet gewoon kunnen hoor Mutant. Wij zijn het levende bewijs. Als men hier oprecht is nemen ze dit van ons aan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus alle Nederlanders stemmen PVVquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat PVV-ers mij niet zullen helpen nee.
Ik vind dat veel te veel 'marokkanen' hun identiteit voor 90% aan het marokkaan zijn koppelen en zo de kloof die ontstaat alleen maar groter maken. Ik spreek hier uit eigen ervaringen, ik woon in een moslimbuurt en zit met veel marokkanen in de klas en op school.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus alle Nederlanders hebben Joden verradenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ze er, in tijden van honger en oorlog, een knijpkat of bloembol voor krijgen ben ik er geweest. Helaas wijst de geschiedenis dit uit.²
Christelijk en Moslim zijn bevat een tegenstrijdigheid, en dan met name in het feit dat Christenen de profeet Mohammed niet erkennen als laatste profeet. Ik zie geen tegenstrijdigheid in het Marokkaanschap of Nederlanderschap.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:06 schreef Stuart het volgende:
[..]
Je kunt ook niet Christelijk en Moslim zijn op hetzelfde moment. Of je roept ik ben Nederlander of je roept ik ben Marokkaan. Als je roept ik ben een Nederlandse Marokkaan ben je in mijn ogen meer Nederlander en andersom. Het lijkt meer op willekeur als je beiden voorkeuren afwisselt
kromme vergelijking want marokko was niet bezet door de nazi´squote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Nederland moet eens naar het Marokkaanse model kijken. Toen tijdens de volledige Westerse aangelegenheid genaamd de Holocaust de Nederlanders vele Joden hebben verraden in ruil voor een knijpkat of bloembol genoten zij bescherming in Marokko. Juist ja, het Islamitische Marokko.
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat het Westen in het algemeen en Nederland in het bijzonder last heeft van een collectief schuldgevoel. Begrijpelijk gezien de geschiedenis, maar het blokkeert het rationele denken. Helaas gaat dit ten koste van bv. het Palestina discours.²
Ofschoon men in Nederland veel goede waarden en normen vertegenwoordigt moet men beseffen dat het land nu ook wordt gedeeld met Moslims. Nederland een Joods-Chistelijke samenleving? Zet er maar Islamitische bij. Zeker.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:06 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dus alle Nederlanders stemmen PVVDat is de vraag toch niet?
Nee, ik gaf dan ook een genuanceerd antwoord op je algemene vraag. Ik generaliseer niet zo graag zoals jij dat soms wel eens doet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:06 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dus alle Nederlanders stemmen PVVDat is de vraag toch niet?
Dus de Nederlandse en Marokkaanse cultuur hebben veel overeenkomstenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Christelijk en Moslim zijn bevat een tegenstrijdigheid, en dan met name in het feit dat Christenen de profeet Mohammed niet erkennen als laatste profeet. Ik zie geen tegenstrijdigheid in het Marokkaanschap of Nederlanderschap.
Prima, dat hoort er inderdaad bij. Maar dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Of denk jij dat alle inwoners van Nederland, Joden en Moslims uitgezonderd, PVV stemmen en dus niet zouden helpen of verraden voor een bloembolquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ofschoon men in Nederland veel goede waarden en normen vertegenwoordigt moet men beseffen dat het land nu ook wordt gedeeld met Moslims. Nederland een Joods-Chistelijke samenleving? Zet er maar Islamitische bij. Zeker.²
De nazi's hebben Marokko nadrukkelijk om uitlevering van Joden geeist hoor. En de buurlanden van Marokko zijn gewoon binnengevallen door de Duitsers.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
kromme vergelijking want marokko was niet bezet door de nazi´s
in Zuid Afrika zullen ze er ongetwijfeld ook niet al te veel naar Duitsland hebben gestuurd
Dat doe je wel want je generaliseert PVV stemmers en dus meer dan 1 miljoen mensenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik gaf dan ook een genuanceerd antwoord op je algemene vraag. Ik generaliseer niet zo graag zoals jij dat soms wel eens doet.
Daar heeft eenieder een eigen visie op. Bovendien zijn verschillen overbrugbaar.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:09 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dus de Nederlandse en Marokkaanse cultuur hebben veel overeenkomsten
Zou je echt denken? Dan kom je niet verder dan een aanname, want de geschiedenis wijst helaas anders uit.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:10 schreef Stuart het volgende:
[..]
Prima, dat hoort er inderdaad bij. Maar dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Of denk jij dat alle inwoners van Nederland, Joden en Moslims uitgezonderd, PVV stemmen en dus niet zouden helpen of verraden voor een bloembol
dan is het een interessanter verhaal om te zien hoe het de joden in de buurlanden afgingquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De nazi's hebben Marokko nadrukkelijk om uitlevering van Joden geeist hoor. En de buurlanden van Marokko zijn gewoon binnengevallen door de Duitsers.
Ik vraag het omdat ik de Marokkaanse cultuur niet ken. Jij kunt daar waarschijnlijk iets zinnigers over zeggen dan ik vandaar mijn vraagquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar heeft eenieder een eigen visie op. Bovendien zijn verschillen overbrugbaar.
Daar zaten er niet al te veel, Marokko heeft de grote influx van Europese Joden moeten ontvangen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan is het een interessanter verhaal om te zien hoe het de joden in de buurlanden afging
Vraag me af wat jouw werkelijke kennis is over de Holocaust. Blijkbaar is dat niet zo gek veelquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zou je echt denken? Dan kom je niet verder dan een aanname, want de geschiedenis wijst helaas anders uit.²
Daarom zei ik ook "ik denk". Ik deed niet alsof het een feit was.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:11 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat doe je wel want je generaliseert PVV stemmers en dus meer dan 1 miljoen mensen
Ja vind ik ook.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:08 schreef Roi het volgende:
Die man moeten ze gewoon de (Deense) nationaliteit ontnemen, als hij deze al had.
Je bent in een westers land dus moet je ook accepteren dat mensen naar die westerse moralen leven, wil je dit niet dan moet je gewoon maar weggaan uit Europa! Als ik naar Saudi-Arabie zou verhuizen zou ik me ook aan de wetgeving daar houden.
Als we iedereen niet wil leven naar de onze moralen het land uitzetten hebben de 'normale' Moslims daar ook geen last meer van en gaat het gevoel van 'wij en zij' weg!
Okay, dat is waarquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook "ik denk". Ik deed niet alsof het een feit was.
Ja. Wat dat aan gaat hoop ik ongelijk te krijgen. Maar met respect voor de geschiedenis kunnen we welhaast geen andere conclusie trekken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:14 schreef Stuart het volgende:
[..]
Vraag me af wat jouw werkelijke kennis is over de Holocaust. Blijkbaar is dat niet zo gek veel
Overigens doe jij de aannames hier en geef je nog steeds geen antwoord op de vraag. Jammer.
Same here, vind ik ookquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja vind ik ook.
En dit soort incidenten vergroot de kloof weer. Het is zo jammer.
Persoonlijk zie ik weinig daadwerkelijke tegenstrijdigheden. En als die er zijn, zijn die overbrugbaar.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:13 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik vraag het omdat ik de Marokkaanse cultuur niet ken. Jij kunt daar waarschijnlijk iets zinnigers over zeggen dan ik vandaar mijn vraag
Zoals gezegd, duik nog eens de geschiedenisboeken in. Er zijn genoeg Europeanen gestorven omdat zij Joden verborgen hieldenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja. Wat dat aan gaat hoop ik ongelijk te krijgen. Maar met respect voor de geschiedenis kunnen we welhaast geen andere conclusie trekken.²
Naar de Moskee gaan, niet liegen, oprecht door het leven gaan, aalmoezen uitbetalen, vergiffenis vragen aan de Schepper, vasten tijdens de Ramadan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:16 schreef Stuart het volgende:
Ik wil overigens wel benadrukken dat ik niets heb tegen Moslims als mensen maar wel grote moeite heb met de manier waarop zij hun geloof gebruiken en uitoefenen
Dat ligt natuurlijk helemaal aan jezelf. Als jij ervoor kiest alle moslims aan te kijken op de daad van een extremist, dan vergroot jij inderdaad de kloof tussen jou en moslims.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een kloof is onvermijdbaar tussen westerlingen en moslims die is er namelijk altijd geweest.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja vind ik ook.
lovenswaardig is het wel maar dan is die vergelijking met de situatie in Nederland toch nogal kromquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar zaten er niet al te veel, Marokko heeft de grote influx van Europese Joden moeten ontvangen.
Nee, daar heb ik geen moeite mee. Wel met mensen die zichzelf verstoppen achter een burka of niqaab en moordaanslagen verdedigen met opmerkingen dat een bepaalde tekening dan maar niet gemaakt had moeten worden. Ook heb ik moeite met zelfmoordaanslagen en mensen die roepen dat homo's afgeslacht moeten wordenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Naar de Moskee gaan, niet liegen, oprecht door het leven gaan, aalmoezen uitbetalen, vergiffenis vragen aan de Schepper, vasten tijdens de Ramadan.
Hier heb jij problemen mee? Want dit is hoe de meeste Moslims hun geloof belijden.²
Blijkbaar niet genoeg. Ik hoef je de aantallen wat betreft de slachtoffers niet te noemen. En als ik dan zie met wat voor respect er wordt omgegaan met deze slachtoffers tijdens bv. een wedstrijd van Ajax. Schandalig!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:18 schreef Stuart het volgende:
[..]
Zoals gezegd, duik nog eens de geschiedenisboeken in. Er zijn genoeg Europeanen gestorven omdat zij Joden verborgen hielden
Een voetbalclub als Ajax bij deze discussie betrekken en dan de gestoorde hooligans zien als representatief. Je bent eigenlijk gewoon grappig als je werkelijk gelooft in wat je hier nu zelf schrijftquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Blijkbaar niet genoeg. Ik hoef je de aantallen wat betreft de slachtoffers niet te noemen. En als ik dan zie met wat voor respect er wordt omgegaan met deze slachtoffers tijdens bv. een wedstrijd van Ajax. Schandalig!
Nee, het Westen moet de geschiedenis weer eens bestuderen. Echt.²
Geef die langspeelplaat eens een zet. Hij blijft volgens mij hangen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Blijkbaar niet genoeg. Ik hoef je de aantallen wat betreft de slachtoffers niet te noemen. En als ik dan zie met wat voor respect er wordt omgegaan met deze slachtoffers tijdens bv. een wedstrijd van Ajax. Schandalig!
Nee, het Westen moet de geschiedenis weer eens bestuderen. Echt.²
Nou, hij doet in weze iets wat jij doet als het gaat om moslims (althans, iets wat jij deed in het vorige topic).quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:24 schreef Stuart het volgende:
[..]
Een voetbalclub als Ajax bij deze discussie betrekken en dan de gestoorde hooligans zien als representatief. Je bent eigenlijk gewoon grappig als je werkelijk gelooft in wat je hier nu zelf schrijft
Gestoorde hooligans zijn niet representatief volgens jou? Dan zijn terreur Moslims dan evenmin.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:24 schreef Stuart het volgende:
[..]
Een voetbalclub als Ajax bij deze discussie betrekken en dan de gestoorde hooligans zien als representatief. Je bent eigenlijk gewoon grappig als je werkelijk gelooft in wat je hier nu zelf schrijft
Ga jij je schoolgeld maar weer terughalen. je kan wel een beetje de wijsneus uithangen maar het is natuurlijk bullshit dat een groot deel van de NL. bevolking verraders waren.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zou je echt denken? Dan kom je niet verder dan een aanname, want de geschiedenis wijst helaas anders uit.²
Vertegenwoordigen de Ajax hooligans dan het Nederlands Christelijke geloof waarachter zij zich verschuilenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, hij doet in weze iets wat jij doet als het gaat om moslims (althans, iets wat jij deed in het vorige topic).
Exact, precies hetzelfde. En ik neem slechts een rol aan om hem een spiegel voor te houden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, hij doet in weze iets wat jij doet als het gaat om moslims (althans, iets wat jij deed in het vorige topic).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |